Ok društvo, ovu temu dižem iz mrtvih jer je njen naslov bitan i onaj koji nije upoznat a tek dođe na forum može je pogledati pa generalizovati (neke tu navedene stvari) na pogrešan način.
-Gore je slikom pomenuto ulje Mobil 1 serije i iako ta serija predstavlja najkvalitetnija mobilova ulja - konkretno ulje koje se vidi na slici tj. Peak Life viskozne gradacije 5W-50 nije pogodno za one HDi motore koje imaju DPF jer to ulje ima prilično veću količinu materija koja ostavljaju pepeo (tj. zapušuju DPF vremenom). Takođe upotreba viskozne gradacije 5W-50 je prilično diskutabilna ukoliko se ima namera upotrebiti ga u motoru koji je u dobrom stanju a ne želi se previše forsirati.
Osim toga, to ulje ne zadovoljava ni jednu od PSA normi pa striktno tumačeno nije pogodno za one PSA motore koji zahtevaju specifične PSA norme (dakle motori od 2007-2008. godišta).
Inače, mislim da je Dalibor možda napravio lapsus sa tom slikom, a da je možda mislio na ulje takođe Mobil1 serije ali ESP Formula 5W-30, a koje poseduje PSA odobrenje B71 2290 - koja je namenjena baš za HDi motore sa DPF (iako se može upotrebiti tj preporučena je i za benzince, kao i HDi bez DPF), što bi generalno uzevši bio jedan od (naj)boljih izbora za većinu HDi motora. Hoći reći - može/odlično Mobil1 ulje ali ne Peak Life 5W-50. To ulje bi bilo pogodno recimo za neki dobro izrabljen motor koji nema DPF (ili kome je dpf uklonjen) ili neke starije benzince koji se forsiraju, a takođe bi bilo pogodno u uslovima ekstremno visokih ambijentalnih temperatura.
Inače, postoji već cela tema koja se bavi najboljim izborom ulja za neki citroen i onog koga zanima za npr. njegov Berlingo - bilo bi zgodno da pogleda baš tu temu jer ona daje detaljnija objašnjenja.
https://www.citroenforum.hr/citroen-opcenito-38/najbolje-ulje-za-citroen-je-104/index11.html
- Što se intervala servisa tiče - oni su precizirani tzv. Planom održavanja koji se može za konkretni auto proveriti po VIN na servisnom sajtu, a na servisni sajt se može svako registrovati ukoliko ispoštuje da navede nekakvu firmu i poseduje e-mail adresu na koju će mu stići lozinka.
-Provera intervala je precizarana u sledećem odgovoru
https://www.citroenforum.hr/citroen-c4-picasso-ii-222/pitanja-c4-picasso-ii-2014g-servisi-7260/#post140384
- Pošto je inicijator teme tj v.v. naveo VIN svog berlinga, na osnovu toga se može videti da on nije 2010. godište kako je v.v. naveo u svom prvom postu, nego je garancija tom berlingu počela da teče od 20. avgusta 2009. god. To pokazuje donja slika, a crvenu strelicu sam ja dodao
Pošto verzije 1,6 HDi motora mogu a ne moraju imati DPF do određenog godišta (a od kada sve varijante imaju DPF), koliko je meni poznato, a na osnovu uvida u neke servisne dokumentacije - motori kodnih oznaka 9HX i 9HY nemaju DPF, dok 9HV i 9HZ imaju.
Na konkretnom berlingu, ukoliko se pogledaju karakteristike vozila može se pod sekcijom Dovod Goriva videti da li fabrički ima ili nema DPF.
Ako pogledamo Plan Održavanja za tog berlinga videćeme konkretne podatke, a može se uzeti da su oni identični i za ostala vozila sa istim motorom.
Kao što se može videti, gore su ljudi dali uglavnom tačne navode, da je zamena remena razvoda 180000 km ili 10 godina - i to za otežane uslove eksploatacije, kao i to da je zamena ulja jednom godišnje ili 15000 km, šta pre istekne.
Zanimljivo je da se ne precizira zamena rashladne tečnosti osim provere pH (da nije kisela) svake godine ili svakih 15000 km - a nakon što je proteklo 4 godine ili 120,000 km.
Zbog ovakvog navoda - oni koji uzimaju polovni auto stariji od par godina bi morali da obavezno zamene i rashladnu tečnost, a iskustvo je pokazalo da su adekvatne sve one koje iako nemaju odobrenje PSA - zadovoljavaju široko rasprostranjenu normu VW TL774 D/F/G - tj predstavljaju dugotrajne (najčešće crvenkaste raznih nijansi) antifrize koji su predviđeni za upotrebu do (uglavnom) 5 godina.
Takođe, može se videti da je PSA vrlo striktna čto se tiče intervala zamene kočne tečnosti - i da insistira (što je i razumljivo sa obzirom da se radi o sigurnosno krucijalnom sklopu) na promeni na svakih 2 godine. Takođe, to je sasvim razumljivo jer su kočne tečnosti po svom sastavu poli-glikoli koji su higroskopni i poseduju tendenciju da im tzv. mokra tačka ključanja opada vremenom. Dakle to je by the book - a sasvim je druga priča što neko prođe deceniju i više a da nije menjao kočnu tečnost.
- U gornjem planu održavanja možemo videti sasvim diskutabilnu sekciju DOPUŠTENA MOTORNA ULJA - jer se za ovaj motor navode PSA i ACEA norme koje se međusobno poprilično različite (a i za ulja koja im pripadaju se može reći da su različitog kvaliteta, tj. od "običnih" polusintika po B71 2300 do izrazito/ekstremno kvalitetnih po B71 2312).
Razlog je jer taj motor nema DPF pa njemu PSA dopušta i upotrebu onih ulja koja su kreirana prvenstveno za motore sa DPF, odnosno (naj)novije motore. Kada rekoh da je to sasvim diskutabilno - ne mislim da je pogrešno, nego da izbor nekog/jednog od tih svih ulja ima takve posledice da su one nešto drugačije nego ako se izabere drugo dopušteno ulje.
Kada pominjem posledice - pri tome mislim i na negativne i na pozitivne - jer je svako ulje kompromis suprotstavljenih zahteva, te nema jednog ulja koje će biti najbolje za jedan/određeni motor, jer različiti ljudi isto vozilo/motor upotrebljavaju u različitim uslovima, na različite načine.
U vezi poslednjeg navedenog, može se videti da je PSA dala vrlo široke preporuke a da nije sasvim precizirala da li je nekome bolje upotrebljavati jedno ili drugo ulje, osimk po klimatskoj tabeli.
Ipak, a to sam već navodio - poslednja aktuelna servisna preporuka precizira da je onim motorima kojima je dopušteno da upotrebljavaju ulja po normama PSA B71 2290 i 2312 - u vozilima po Evropi (od krajnjeg severa do krajnjeg juga, gde je pobrojana i Hrvatska) - to najadekvatniji izbor.
Dakle to je ono što navodi PSA - a upravo zbog toga što taj navod može imati nekakve posledice (rekoh i pozitivne i negativne, u zavisnosti kako se koristi vozilo) ovo sve i napisah.
Just my 2 cents