Ne rade grijači i ne pali

sina xx3

New member
Pozdrav svima,

Evo kao što sam i u zadnjem postu rekao nije prošlo puno do novog problema s XM-om ;D
Naime auto neće paliti jer grijači ne dobivaju uopće struju a ne mogu naći koji im osigurač (ili relay) pušta struju pa molim za pomoć nekog tko je s ovih upoznat.
Kad dovedem s akumulatora struju direktno na grijače (8 sekundi) auto pali iz prve,...znači trebam samo riješiti zašto grijači ne dobivaju struju.

Molio bi hitno za pomoć jer putujem svaki dan s autom a zima je već "stisnula".
 

AX-ja

èudo jedno
pa ako me sjecanje dobro sluzi,njemu je relej iza lijevog fara na kucistu od baterije,bas pristupacan.
ne mozes fulat.
 

sina xx3

New member
ako me sjecanje dobro sluzi,njemu je relej iza lijevog fara na kucistu od baterije,bas pristupacan.
ne mozes fulat.
Ma našao ga ja:)
Skinuo ga i pošto je bio dosta oksidirao sve ljepo rašerafio i očistio pa ponovno spojio,...no opet auto hladan ne pali niti grijači dobivaju struju.
Neznam kako ispitati dali je relay uopće ispravan?
Kad autu struju direktno spojim na grijače 5 sekundi auto pali ko mina,...znači morao bi biti po nekoj logici relay u pitanju:hm:
U Tokić-u imaju relay (neki Njemački) i košta 329kn ali mi ga naravno neće dati "da probam" pa ako nije on u pitanju da im vratim:rolleyes:
 

sina xx3

New member
jel ti imas struje na releju?
Ma rado bi ti ja odgovorio kad bi znao koja od žica je za šta?
Neznam koja žica je dolaznih +12V u relay a koja od njih ide na grijače i neznam čemu služi treće debela žica kao i one četiri u konektoru?
Pretpostavljam da je najdeblja žica na kontaktu sa maticom +12V,..zar ne?
Probat ću za pola sata ponovo do auta pa ispitati koja žica kuda vodi.
Ako +12V ulazi u relay naći ću valjda i žicu koja iz relay-a ide na grijače.
Shema relay-a bi bila super rješenje,...:hm:
 

AX-ja

èudo jedno
shemu ti nemam,ali ako ti na relej ne dolazi struja normalno da je ni nemas na grijacima.
tebe samo interesira + na relej i izlaz na grijace(prati zicu najlakse)
ako direktno spojis +na relej on treba radit,znaci onda moras imat struje na izlazu za grijace. u protivnom on ne radi,
nadam se da si shvatio?
 

sina xx3

New member
shemu ti nemam,ali ako ti na relej ne dolazi struja normalno da je ni nemas na grijacima.
tebe samo interesira + na relej i izlaz na grijace(prati zicu najlakse)
ako direktno spojis +na relej on treba radit,znaci onda moras imat struje na izlazu za grijace. u protivnom on ne radi,
nadam se da si shvatio?
O.K.,...shvatio,..a daj mi reci iz kojeg razloga nebi imao +12V na relay-u?
....nisam još probao ali me zanima ako vidim da uopće nemam +12V na relay-u šta dalje raditi?
 

AX-ja

èudo jedno
pa trebao bi pregledati osigurace,dal je osigurac izgorio ili to vec jesi??
jer ako nisi prvo to pregledaj.
 

sina xx3

New member
pa trebao bi pregledati osigurace,dal je osigurac izgorio ili to vec jesi??
jer ako nisi prvo to pregledaj.
...ma gledao sam osigurače onako iz ležećeg stava:) ,...a nisam niti u servisnoj knjizi (na meni mrskom Njemačkom) uspio naći koji osigurač je za taj relay,...točnije nisam vidio da taj relay ima osigurač.
Ako znaš da taj relay ima svoj osigurač i koji je od Fxx osigurača za njega bio bi ti zahvalan :)
 

AX-ja

èudo jedno
...ma gledao sam osigurače onako iz ležećeg stava:) ,...a nisam niti u servisnoj knjizi (na meni mrskom Njemačkom) uspio naći koji osigurač je za taj relay,...točnije nisam vidio da taj relay ima osigurač.
Ako znaš da taj relay ima svoj osigurač i koji je od Fxx osigurača za njega bio bi ti zahvalan :)
ne znam napamet ne pamtim takve stvari.

gledao??
nema nista od gledanja u osigurace,probnu lampu ili vadi jedan po jedan i gledaj jel valja.
mozda si radis nepotreban posao a samo crko osigurac.
 

sina xx3

New member
ne znam napamet ne pamtim takve stvari.

gledao??
nema nista od gledanja u osigurace,probnu lampu ili vadi jedan po jedan i gledaj jel valja.
mozda si radis nepotreban posao a samo crko osigurac.
...ma jesam sa "+12V ispitivačem" sam kontrolirao sve osigurače pa me prvo zbunilo što neki nemaju uopće struju dok ne uključiš trošilo (npr. pozicija),...a onda mi je frend električar rekao "da se fokusiram" na osigurače od 30A a oni su svi o.k.
Dodatno me zbunilo što u servisnoj knjigi od auto pod osiguračima nema nigdje prikazanog osigurača vezanog za "paljenje" auta kojeg bi mogao povezati sa tim relay-om.
 

AX-ja

èudo jedno
ne mora uvijek struja dolazit,zato ti kazem izvadis i pogledas

je frend ti je dobro rekao
za tu knjigu koju imas ne znam sto reci.
 

fullcool

New member
Debele žice na releju su na radnim kontaktima releja, jedna debela žica ide direktno od akumulatora, sa plusa, a druga provodi struju do grijača kad je relej uključen. Osigurač ako postoji onda je na samom akumulatoru ili kablu od plusa do releja. Te žice bi trebale biti zavrnute sa maticama, i naravno na ovoj sa akumulatora je živi plus, znači uvijek je plus bez obzira na sve ostalo. Ostale tanke žice su za "kontrolu" releja, znači masa i plus koji će uključiti relej, žica za lampicu i druge koje mog biti od senzora temperature motora "signal" početka anlasovanja itd. neki releji imaju u sebi senzor vanjske temperature itd. Uglavnom, nije ti to kao obični relej da škljocne ili ne škljocne, više je kao tajmer koji drži grijače uključenim onolko koliko je potrbno u određenim uvjetima, a lampica se gasi kao znak da se može početi anlasovati, iako relej može ostati uključen i nakon lampice. Èak može biti spojen i na alarm, pa ako je alarm aktiviran neće se ni relej uključiti.
Probaj odvrnuti relej i okrenuti ga naopačke da vidiš te debele žice, i pročitaj broj sa njega pa da vidimo koji je.
 

Lakii

Well-known member
Po shemama ispada da nema osiguraca za ovaj krug.
Ali svejedno trebas provjeriti relej i njegovo napajanje. Napajanje je bar lako provjeriti. Skini relej i na konektoru trazi napon! (-) pol instrumenta stavis na (-) akumulatora a sa (+) trazis napajanje. Bez kontakta bis trebao imati na jednoj stopi +12V, sa danim kontaktom na dvije.

Relej ti nije klasicni! na haynesu imas sliku di se otprilike nalazi i kako izgleda.

Ako te zanima dokumentacija:

http://oto.to/haynesxm.html

Tebi trebaju poglavlje 5c i wdiagrams...

http://www.matthijsjansen.eu/Citroen_XM/index.html

I naravno, cijela tema o tome:
http://www.citroenforum.hr/citroen-xm-136/vodic-za-servis-i-popravke-service-repair-guide-3241/
 

sina xx3

New member
Pročitao cijelu temu 5C ...i piše da ako nemam +12V na grijačima da je u kvaru ili relej ili "strujni krug" vezan uz predgrijavanje.
Budem probao malo testirati i vidjeti te napone releja pa ću valjda više znati.
Fascinantno mi je da koji god kvar imam nemogu naći nigdje nekoga tko je imao identičnu stvar nego uvijek moram mozgati,istraživati i kemijati,....jbt ko da vozim Tavriju ili Tatru:mad:

Evo dokopao se ja tople i osvjetljene garaže kod prijatelja pa sam malo bolje pogledao relej i situacija je sljedeća:

Relej ima stalnih +12V na najdebljoj žici,no pri davanju kontakta sa druge dvije žice nema +12V prema grijačima.
Napominjem da je to pri toplom motoru (radna temperatura) pa neznam dali se i u tom slučaju grijači uopće pale.....neka potvrdi to netko od vas iskusnijih.

Prijatelj mi tvrdi da se i kod toplog motora grijači pale ali samo na par sekundi.

Sutra ću kod JurePZ probati sa ispravnim rabljenim relejom pa ću vidjeti dali pušta struju na grijače i kad je topal ili ne.

Zasad se nadam da je "samo" relej vrisnuo a zanimljivo mi je da se to dogodilo dva dana nakon što sam zamijenio jedan izgorjeli grijač novim,...mislim i prije sam vozio diesel-e i mjenjao izgorjele grijače ali mi nikada nakon izmjene nije riknuo relej grijača :mad::mad::twisted:
 

AX-ja

èudo jedno
jel ti pali lampicu grijaca kontrolu?
mora palit grijace,jedino ako je temp motora preko nekih 60°c
onda ce ih ugasit ranije,ali opet ces vidjet jel dolazi na grijace struja.
 

sina xx3

New member
jel ti pali lampicu grijaca kontrolu?
mora palit grijace,jedino ako je temp motora preko nekih 60°c
onda ce ih ugasit ranije,ali opet ces vidjet jel dolazi na grijace struja.
...ma pali mi se i normalno ugasi signalna lampica od grijača u instrument satu,...kad je motor vruć lampica svijetli samo 2-3 sekunde a kad je hladan 6-7 sekundi,....ali grijači u oba slučaja ne dobijaju struju :mad:.
 

sina xx3

New member
Ma našao ga ja:)
Skinuo ga i pošto je bio dosta oksidirao sve ljepo rašerafio i očistio pa ponovno spojio,...no opet auto hladan ne pali niti grijači dobivaju struju.
Neznam kako ispitati dali je relay uopće ispravan?
Kad autu struju direktno spojim na grijače 5 sekundi auto pali ko mina,...znači morao bi biti po nekoj logici relay u pitanju:hm:
U Tokić-u imaju relay (neki Njemački) i košta 329kn ali mi ga naravno neće dati "da probam" pa ako nije on u pitanju da im vratim:rolleyes:

Dakle definitivno ustanovljeno da je relej "odapeo" pa jutros put Tokić-a ali eto vraga iza ugla :whistling:

Naravno da su mi u Tokić-u telefonom krivo rekli cijenu za relej,...oba (329 i skuplji od 440 kn naravno nepašu na moj auto,jer moj ima jedan +12V ulaz i 2x+12V izlaze na grijače dok ovi kod Tokića imaju samo jedan +12V izlaz na grijače a i konektor je potpuno drugačiji.
Ovaj moj naravno nikada nisu ni vidjeli (kao uostalom apsolutno sve što sam do sada tražio za taj je...ni auto) i njih četvero trgovaca je deset minuta tražilo i tražilo po katalozima da bi na kraju rekli da nepostoji takav relej drugog proizvođača već da mi mogu naručiti originalni Bosch-ov a za cijenu mi nisu ni znali reći koliko bi koštao ali svakako više od 500KN.:eek::twisted::eek:

Na kraju mi nije preostalo ništa drugo nego kupiti starter (tipkalo) od traktora :D 30A i 7 metara 5mm debele bakrene žice te spojiti direktno grijače preko tipkala kojeg sam montirao elegantno ispod volana tako da mi sada barem nitko nemože upaliti i ukrasti auto :whistling:

Problem dakle riješen opet kemijanjem privremeno (a bojim se zbog novčane situacije i dugoročno) za čitavih 65kn (9 EUR-a).
 

AX-ja

èudo jedno
rastavi svoj relej i vidi u cem je kvaka.
ili ga odnesi nekom tko se kuzi,da se on i reparirat mozda nije za otpis.
 
Na vrh