Xantia Muke po hidraulici

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

Lakii

Well-known member
Apsolutno se slazem da trebaju biti ispravne kugle i novi LHM i cisti filteri!

A i da se i ostale potrosne stvari trebaju mjenjati po propisanim intervalima.
Ovo su auti kod kojih ovakav naci stednje dode na naplatu. Mozda ne brzo, ali jako skupo!

Zorane, pitanje: dali ti auto ima hydractive?

I mozes si napraviti mali test: stavi auto na srednju ili na najvisu visinu i ostavi ga preko noci! Pa vidi dali je opet pao!
2. test!: stavi auto na normalnu visinu, i dok auto radi, otvori bunker i sjedni u njega! Auto bi ti trebao potonuti pod tvojom tezinom i onda, nakon nekoliko (pa i vise, zavisno) sekundi bi te trebao poceti dizati i vratiti se u normalnu visinu.
 
Posljednje uređivanje:

jurapz

New member
Da naravno da moram lhm i filteri biti čisti, možeš ti to pričati ljudima koliko hoćeš, a oni misle da ti izmišljaš i onda odu do nekih majstora koji nemaju blage za hidrauliku pa oni tvrde samo nadoljevaš lhm, sjecam se dok sam ja prije išao puniti kugle kod ovog jednog, puni kugle 20 godina i nema blage o hidraulici, njemu je čudno kako mu neki ljudi dođu sa smeđim lhm-om i tvrdi kao ti samo nadoljevaš lhm ma užas, vidio sam da nema sreče dok si to sam ne proučiš pa kreneš raditi, mene su vozali za ovoga moga strašno pa sam poludi na njih sve i sam to krenio raditi.
Mislim da je zoranova obična 98 godina, ma samo da napuni kugle i očisti filtere i po potrebi mjenjati lhm i to je to.
 

zoran37

New member
Apsolutno se slazem da trebaju biti ispravne kugle i novi LHM i cisti filteri!

A i da se i ostale potrosne stvari trebaju mjenjati po propisanim intervalima.
Ovo su auti kod kojih ovakav naci stednje dode na naplatu. Mozda ne brzo, ali jako skupo!

Zorane, pitanje: dali ti auto ima hydractive?

I mozes si napraviti mali test: stavi auto na srednju ili na najvisu visinu i ostavi ga preko noci! Pa vidi dali je opet pao!
2. test!: stavi auto na normalnu visinu, i dok auto radi, otvori bunker i sjedni u njega! Auto bi ti trebao potonuti pod tvojom tezinom i onda, nakon nekoliko (pa i vise, zavisno) sekundi bi te trebao poceti dizati i vratiti se u normalnu visinu.
A jebga nemam pojma ja o toj hidraktivi, ima 6 kugli to znam i to je to.
Prvi test nisam isprobao, dići ga na najvišu i ostaviti preko noći.
Drugi test sa gepekom sam probao, potone i počme se dizat i vrati ga na normalnu visini dok ja sjedim a imao sam prilike voziti ju i kad nas je bilo petero u autu i nikakvih promjena šta se udobnosti tiče nije bilo a i normalno je auto stajao kao da sam sjedim u njemu, čim je njih troje sjelo nazad ona se digla na normalnu visinu.
Napred se čuje neko lagano štrocanje pumpe svakih 20 sekundi otprilike kad auto radi.
Curi lhm kod letve volana, ne puno ali curi, oko 3 dcl na otprilike 2 000 kilometara.
kočnice su mi nekak čudne naspram običnih auta, samo lagano dirnem papučicu i on koči a i kod jačeg kočenja ne treba jak pritisak na papučicu, abs odrađuje dobro.
 

Lakii

Well-known member
OK, ono s 2. testom ti je normalno ponasanje. Rade ti i korektor i zadnje kugle su uvijetno receno dobre. Cak ti i regulator ne ukljcuje precesto, iako bi moglo i bolje...

Probaj auto ostaviti na visoj visini kad ga parkiras! Trebao bi duze ostati na zadanoj visini.

Hydractive nemas ako imas samo 6 kugli!
To bi znacilo da nemas ni ovaj prekidac:



Ono sto ti skljoca nije pumpa nego regulator pritiska, tj. čelična kuglica u njemu. Pumpa ionako stalno vrti ulje...

3 dl na 2000 km? Pa, litra LHM je oko 60 kn... Koliko sam skuzio tebi je ona lulica istrulila? rijesi si to je sada ti curi tih 3 deci ali ako ti to pukne ti moze otici 4 litre u par sekundi! a onda ce ti biti veselo jer ces ostati bez serva i nakon nekoliko stiskanja kocnice i bez kocnica!

Na kocnice bis se trebao relativno brzo priviknuti, jer vjerovao ili ne, na Xantiji su kocnice jako nalik normalnim! Trebao bis probati kakve su na BX-u, GS-u ili kojem drugom starijem Citroenu!

I, naravno, kada rijesis sva curenja, odvedi auto da ti netko prekontrolira tlak u kuglama, to bi se ionako trebalo raditi svakih 2-3 godine. Pa nek ti ih nadopune!
I, trebao bis napraviti zamjenu LHM-a ako nisi. Znaci fino skinuti rezervar, ocistiti njega i filtere. Auto ce ti biti zahvalan!
Ako bis to radio sam ili netko tko to nije prije radio, javi pa cemo ti napisati sto, kako i gdje napraviti!
 

zoran37

New member
Mislim da lhm curi na sklopu iznad letve, na servu volana.
Danas sam ga malo dizao i spuštao i evo pogledaj, nekak mi predugo svijetli STOP kad je auto spušten i kad se treba dići, znači dignut skroz pa spušten skroz pa opet dizanje. Kad je u najvišem položaju ne tone nikud, ostaje koda je zavaren, tvrd i nakon nekoliko sati.
Desilo mi se i da kad ju stavim na onu drugu crticu ne na kojoj vozim nego drugu digne auto u max položj.



 

jurapz

New member
Nebi ti se trebale paliti one lampice, ako si siguran da ima dosta lhm-a onda ti se to pali jer nema dobar pritisak u sistemu, koliko sam skuzio ona ti kada ide iz najvišeg u najniži i obrnuto pali te lampice, nema kod tebe onda curenja u sistemu nego treba sve filtere očistiti, lhm zamjeniti i kugle nadopuniti, tek onda dalje istraživati, bez da je to napravljeno nema smisla nagađati. Jel ti možda kada pališ auto i ona je na normalnoj razini malo potone zadnji kraj pa se onda digne i koliko dugo treba da ugasi stop nakon paljenja?
Pogladaj dobro gdje točno curi lhm, na letvi samoj teško, pogledaj možda na glavi od letve neki povrat ili gumica na dovodu pritiska, malo krpom obrisati i točno pogledati, glava nije toliko komplicirana za promjeniti ako je slučajno ona kriva
 

zoran37

New member
Pali stop kad ga spustim i kad nema pritiska ali upali ga tek kad ga stavim u položaj za dizanje i prilično dugo svijetli.
Prvo paljenje svjetli 5-6 sekundi i gasi se stop. Ne potone zadnji kraj pa se diže prilikom paljenja.
Nemam gdje pogledat gdje curi lhm jer nemam ni rupu ni dizalicu.
Sutra ću pogledat taj filter za lhm ak bude vremena i volje za to.
 

Lakii

Well-known member
OK, vezano za one male testove koje si radio. Sve je dobro, auto ti se ponasa normalno! A ono sto ti auto ipak ostane u zraku na drugim visinama ti je zato sto su na normalnoj visini amortizeri "izlizani", tj najvise vremena su proveli na toj visini i najvise se pohabali bas na tom dijelu pa propustaju!
Nis strasno, kad stavis novo ulje i ciste filtere ce se stvari malo popraviti.

Ono sto ti se pali stop kad se dize auto ti znaci da pumpa nije u stanju dati dovoljni pritisak u sustav jer je preopterecena. Opet, to znaci da bis trebao ocistiti filter LHM-a. Trebalo bi pomoci.

Sto prije rijesi propustanje ne letvi volana!!

E sad, ako samo cistis filter, radis ionako skoro sav posao koji se radi za zamjenu ulja. Mozda da i to usput napravis?

Znaci, nejjednostavnije stvar - ocistiti filtere LHM-a!
Ali to ni bas nije tako jednostavno!
Treba ti 5 litara LHM-a.
I komplet selni jer ako su ti jos stavljene originalne, mozda ti nece dobro drzati kad ih budes vracao.

Prvo moras skinuti pritisak iz sustava hidraulike!
Znaci, auto spustiti na najnizu visinu i ugasi motor. Na regulatoru pritiska odvidati vijak 12 mm, s prednje strane za pola kruga, cut ces kako se pritisak odpusta. Kad skines pritisak, stisni natrag vijak. Onda sjedni za vozacevo sjedalo i pocni jako stiskati kocnicu, 10-ak puta, tj. dok god ne primjetis da je pedala omeksala. Sada okreni volan ful lijevo i ful desno 1-2 puta. ici ce tesko ali nema veze. Sad smo spremni za rad!

Za doci do filtera moras izvuci onaj poklopac na rezervaru. A za to ce ti smetati sve one cijevi hidraulike koje su spojene. Nebi ti preporucao da ih ostavis spojene jer su vec stare i mogle bi ti puknuti ako ih budes krivio da izvuces poklopac.
Skini selne i odspoji cijevi, opet treba biti pazljiv i njezan!

Kad izvuces poklopac, jedan filter ima metalnu kvacicu, drugi je na bajunot-sistem uhvacen, izvuces ih i ocistis u benzinu, s nekakvim kistom ili njezno cetkicom za zube.

Dalje ti samo preostaje zamjena ulja! Znaci maknes van rezervar, (drze ga 2 matice u gorljem djelu). Izlijes van staro ulje i isperes malo rezervar s benzinom. I to je to!
Sad sve moras vratiti natrag na mjesto. Uliti novog ulja, 4 litre i upaliti auto!
Stavi ga na najvisu visinu, okreci malo volan, probaj auto dignuti gore-dole par puta.

Jedina stvar koja ti preostaje za napraviti je odzraciti kocnice! morat ces skinuti kotace. Kad odzracujes kocnice, spoji prozitnu cjevcicu na odzracnik da vidis sto izlazi!
Ides jednu po jednu kocnicu. Motor mora biti upaljen i pedala kocnice jako stisnuta stalno. Odvrnes maticu, cekaj da ti kroz nju pocne teci cisti zeleni LHM i zatvori. Sve skupa iz sve 4 kocnice bi trebalo izaci 1-2 deci ulja.
Na kraju digni auto na najvisu visinu i kontroliraj razinu ulja, nadolij koliko treba da oznaka bude izmedu one dvije crtice.

Eto, to je sve!
Evo ti slike, da malo vidis o cemu se radi:














Al me uhvatila inspiracija danas!!! :grin:
 
Posljednje uređivanje:

Marlboroman

New member
Tek sad i ja vidim da imam problema sa ovom hidraulikom. Kod mene se na isti nacin pale ove lampice, kad upalim auto spusti se zadnji kraj malo pa se onda digne i ono skljocanje koje nekada se culo svake minute, sad se cuje svake 3 sekunde. ocito da se moram i ja pozabaviti ovom hidraulikom :) Jos nesto, kad pritisnem kocnicu mora li se svaki put cuti ono skljocanje???
 

Lakii

Well-known member
Padanje zadnjeg kraja nakon paljenja auta i ukljucivanje regulatora kad stisnes kocnicu (sta bas svaki put?), + konstantni rad regulatora pokazuju da ti najvjerovatnije kocioni ventil jako pusta!
A da ti je i antisink kugla najvjerovatnije prazna! Znaci, sve kugle na kontrolu a ta ce ti trebati najvjerovatnije nova!


I naravno, svi bi trebali uzeti bibliju u ruke, tj. servisnu knjizicu i skruseno priznati dali su zgrijesili i ne postivali sve servisne intervale... :angel:
 
Posljednje uređivanje:

Marlboroman

New member
Ma ja imam tek auto 3 mjeseca i nikada nisam imao iskustva sa hidraulikom.
E sad kada sam kupovao auto receno mi je da razinu LHM-a gledam kad je auto u normalnom polozaju i da treba da bude na sredini u tom trenutku, sto i kod mene jeste tako. Medjutim ovdje kako citam neko pise da se treba gledati kada je na maksimalno podignuto, a neko kada je skroz spusteno. Moze li mi neko odgovoriti koja je ispravna pozicija za pregled LHM-a?
 

Lakii

Well-known member
3 mjeseca imas auto? Si procitao knjigu uputstava? u njoj ti sve pise, a nalazi ti se u pretincu pored lijeve noge, di su osiguraci.
Ako nemas netko je stavio kopiju na forum: http://www.citroenforum.hr/citroen-xantia-134/xantia-ownwers-manual-engleski-437/

Procitaj si, zanimljivo stivo...

Inace, razina ulja ti se kontrolira kad je auto na najvisem polozaju!!!
I na ravnoj cesti...




A i nekako mislim da je najosnovnija stvar kad se kupi polovan auto da se napravi osnovni servis, zamjena svih tekucina a i remen distribucije sa popratnim igrackama je isto pozeljna stvar za zamjeniti...
 

zoran37

New member
Padanje zadnjeg kraja nakon paljenja auta i ukljucivanje regulatora kad stisnes kocnicu (sta bas svaki put?), + konstantni rad regulatora pokazuju da ti najvjerovatnije kocioni ventil jako pusta!
A da ti je i antisink kugla najvjerovatnije prazna! Znaci, sve kugle na kontrolu a ta ce ti trebati najvjerovatnije nova!


I naravno, svi bi trebali uzeti bibliju u ruke, tj. servisnu knjizicu i skruseno priznati dali su zgrijesili i ne postivali sve servisne intervale... :angel:
Nismo mi pogriješili nigdje i u ničem, koliko sam skužio malboroman ima auto 3 mjeseca i koliko vidim da mu je hidraulika u lošijem stanju od moje a ja 5 mjeseci i naravno nikad citroena prije nisam imao u prevodu hidraulika totalna nepoznanica. Na mojoj xantiji je onda sve relativno i dobro.
Evo ovako to sve izgleda kad auto odstoji preko noći.

 

jurapz

New member
Ma vama obojici su 5 i antisink kugla u lošem stanju, znači pod HITNO srediti te dvije kugle da se pumpa ne opterečuje bezveze jer će onda cijena sa par sto kuna dobrano narasti
 
Posljednje uređivanje:

jurapz

New member
Naravo da sam mislio na sve, nećeš raditi dvije po dvije, ali ove dvije pod HITNO, sad ako je nekom teško dati 300 kn za punjenje SVIH kugli onda neka si kupi golfa i nek se vozi i skače na svakoj rupi:grin:
Xantia kada su napunjene kugle mora ploviti nema nikakve rupe na cesti, a ne da skače kao golf ili normalni auti ona mora biti PUNO udobnija
 

Lakii

Well-known member
Na Xantiji su druga i treca visina nekako jako blizu. U pravilu od oka ti se cine iste ali na drugoj visini bi ti ipak trebalo biti malo hoda u amortizerima, mrvica!
A ako su ti kugle praznije mozda ni to malo!
Na zadnjoj visini korektori ostaju uvijek u otvorenom polozaju i prakticki stalno dizu auto prema gore, ali posto nema vise hoda u amortizerima ispada samo tvrd ko kamen!
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh