Mjerna šipka za ulje

saba

New member
Zanima me jedna informacija, dali su mjerne šipke ulja iste na 1.4 HDI i na 1.6 HDI

na e-bayu sam si našao jednu i piše mi da je samo za 1.4 hdi pa me zanima ima li istine, po fotkama su iste
 

saba

New member
Si siguran? Ja ovako preko neta vidim da su različite
vidiš kod mene u 1.6hdi je ovakva žuta kao što je u oglasu na 1.4

samo što je meni puknut ovaj donji dio što mi treba pokazivati razinu ulja. ovaj sa crticama.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Možda je netko već mjenjao pa stavio krivu? Da nije pukla radi toga, di je taj komadić uopće završio?
 

saba

New member
a to je i meni palo na pamet nakon što sam vidio ovu narančastu.

a iskreno pojma nemam gdje je taj dio završio... tako mi je otkad sam ga uzeo
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
I šta da si čovjek sad misli :confused: Ja bi u ovlašteni pa da probaju stavit orginalnu šipku. Možda neće leć do kraja ako je taj komadić još dole. A možda je i u milion komadića do sad već.

Mada mislim da se ne treba brinut oko motora, već bi se manifestirao neki problem do sad... Ali svakako treba riješit to pitanje do kraja.
 

Dalibor

Dado Tornado
I šta da si čovjek sad misli Ja bi u ovlašteni pa da probaju stavit orginalnu šipku.
saba, nazovi auto lukavec,
nalaze se malo izvan osijeka,
imaju dobro opremljen otpad sa francuskim autima,
i samo uzmi šipku sa nekog drugog 1,6 HDI

http://www.lukavec.hr/upit

ali ta šipka nebi trebala biti preskupa niti nova u ovlaštenom,
isplati se nazvat i provjerit preko broja karoserije.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Zanima me jedna informacija, dali su mjerne šipke ulja iste na 1.4 HDI i na 1.6 HDI
Ne da nisu iste već za isti motor nisu isti ja sam na C3 1,4 hdi mijenjao donji dio ostane u cijevi i mora se skidati karter da bih izvadio taj vrh da bih mogao staviti novu mjernu šipku. kad mi se to bilo desilo niti u ovlaštenom po broju šasije nisu znali koja mjerna šipka ide unutra jer ih je bilo ako se ne varam tri ili četiri različite dužine u onim vrhovima. tako da je bilo jedino rješenje izvaditi taj vrh van spojiti na šipku izmjeriti i po tome onda uzeti. meni je Buljubašić iz Osijeka to odradio brzo povoljno i odmah mi isti dan i šipku novu nabavio.
 

ZlatkoC4

Well-known member
pa kak si guro tu šipku, unatraške
jednostavno sama od sebe pukne i bilo je po prilici tih slučajeva na C3 jer taj prešani vrh je pretvrd na nekim modelima. također se dešavalo na xsari. vrh u većini slučajeva pukne unutra u cijevi i ostane dolje te onda ne možeš drugu šipku staviti.

samo sam izvukao jedan dan šipku van da provjerim ulje kao i uobičajeno vrha nema na kojem su mjerne crte :D važno je da taj vrh ne može uči u motor.

sad što u servisu rade sa šipkama i dali ih tamo oštete ne znam ?

zlatni bili ono limeni mjerači :grin:

Ali nije to sve u svemu niti loše jer kad skineš karter odmah ga temeljno i očistiš :D
 
Posljednje uređivanje:

tomica0308

New member
i moja je puknuta, zato jer neki specijalci po servisima neznaju da netreba sipku drzat s prstom u onoj rupi nego cijelim dlanom gurat nutra da se prilagođava, a van ju vadit postepeno lagano.
 

Zix

Active member
Kao info
Postoje dve vrste sipki i palsticne su:
zuta i narandzasta i cena im je oko 10€ u auto shopu.
Pucaju zato sto su plasticne i potrosni su materijal,cak sta vise preporucljivo je zameniti sipku nakon predjenih par desetina hiljada km.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Postoje dve vrste sipki i palsticne su
minimalno ih je tri ne sjećam se više točno ili čak četiri! ali znam kad su mi u ovlaštenom pokazali na računalu u programu za c3 1,4hdi. svakako dobro je malo usput očistiti karter izvaditi taj vrh i teraj dalje :grin:
 

DS9

New member
Khm, khm...

c3 1.4 HDi postoji u verziji sa 8 i sa 16 ventila (dakle motori DV4TD i DV4ATED4)
Kodne oznake (koje se mogu pročitati iz VIN-a, tj. broja šasije) motora sa 8 ventila mogu biti 8HX i 8HZ dok motor sa 16 ventila nosi oznaku 8HY.

Kod sve tri varijante je zapremina kartera (tj. ukupni kapacitet ulja, sa filterom ulja) 3,75 L - ali nisu iste razlike od minimuma do maksimuma.

8HZ ima razliku min. i max - 1.5 L
8HX do RPO 9884 - ima razliku 1.8 L
8HX od RPO 9885 (pa na dalje) - ima razliku 1.5 L
8HY do RPO 9884 - ima razliku 1.8 L
8HY od RPO 9885 - ima razliku 1.5 L

Inače, dole prenosim svoje pisanije sa CFS-a, za namensku temu o meraču C3ojki:

Pravi merač, originalni i zamenski - su (jedino) oni koji se prijavljuju po određenom VIN (broj šasije) na citroenovom servisnom sajtu (dakle to treba proveriti )

Kod mog C3 1.4 HDi - pominju se sledeći kataloški brojevi merača, originalni i zamenski respektivno (dakle to je ono što se pojavljuje za moj 8HZ, a trebalo bi da važi za sve 8HZ)

1174 E7, RP 1174 G3 - odnosno LONG 452/488 (što je najverovatnije dužina u mm, a ona je ista za oba)



Neke informacije http://citroenc3owners.com/diesel-citroen-c3/1-4hdi-engine-oil-dipstick-two-part-numbers-t1181.html
kažu da postoje dve različite dužine merača, u zavisnosti da li je auto predviđen za interval od 30000 km ili za interval od 20000 km.

Druga dužina merača, tj LONG 488/502 nosi katalošku oznaku 1174.85

U vezi prethodnog, a na osnovu kontradiktornih informacija sa c3owners - uopšte nisam sasvim siguran koji je kataloški broj tog mog merača sa donjih slika
Liči da je dužina 488/502, ali bi prema mom VIN trebalo da bude 452/488, pa je možda zamenjen merač ili eventualčno ima veze sa intervalom zamene kako se navodi na tom forumu.





***

U vezi korišćenja merača predviđenih za 1.6 HD, a u motor/karter 1.4 HDi - na sledećoj slici se vidi takav merač za 1.6 HDi



ali je na donjoj slici prikazan merač koji je identičan gornjem, kupljen kao neoriginalan za oko 3 evra, samo kojeg je moj majstor obrusio (pošto mu je došla jedna C3ojka sa puknutim meračom na servis a mušterija donela pogrešan, dakle za 1.6 hdi), pri čemu je moj merač poslužio kao model gde bi trebali da se obeleže minimum i maksimum. Kao što se vidi odesečeno je na gornjoj granici plastike (min i max su kasnije obeleženi postojanom farbom), odnosno na 48.5 cm od crne gumice na čepu originalnog merača.



Btw, ubdeljivo najbolja varijanta bi bila ( u slučaju korišćenja ovako neoriginalnog merača) da se prilikom malog servisa, kada se zavrne filter - sipa 2.8 L ulja (dakle praktično 1L manje od maksimuma) upali motor da povuče ulje pa ugasi i sačeka desetak minuta pa da se obeleži taj nivo, ispod koga ne bi bilo pametno da se nivo spušta (bez obzira što je minimum pola litre manji). Nakon toga dodatkom još (maksimalno) litre (uz čekanje od par minuta da se ulje slije) se obeleži maksimum, pa preko toga ne dodavati.

Naravno, prilikom malih servisa u sistemu uvek zaostane neka količina starog ulja i ona može biti značajna (i preko pola litre) ako su majstori nestrpljivi. Kod 1.4 HDi ako je ulje zagrejano, i ako se sačeka slivanje ulja od petnaestak minuta - ne ostaje više od 0.2-0.3 starog ulja. Generalno uzevši, dodatak od 3.5 L ulja u C3 1.4 HDi koji je dobro oceđen - dovodi do toga da se prikaže maksimum na meraču tj. šipki. Dole je slika mog merača kada je prilikom poslednje izmene ulja uliveno tačno 3.5 L ulja.



Hvala na pažnji i doviđenja


P.S.
Prema onome u što sam se ja osvedočio - pucanju su sklonije iste šipke koje njihovi korisnici ređe izvlače, odnosno ređe proveravaju nivo (PSA kaže da se to čini svakih 2000 km). U zimskom periodu kada je razlika između zagrejanog i ohlađenog motora veća - plastične šipke su sklonije uvijanju u spiralu. Izvalačenjem i vraćanjem šipke se postiže da deformacija bude u znatno manjoj meri. Na grnjim slikama sa metrom je šipka iz moje c3ojke koja je od 2011. godine prolazila oko 12000 km godišnje (dakle nekih 60000 km do sada) a šipka najverovatnije potiče iz fabrike (2006. godište je c3ojka).

Kada sam preuzeo auto šipka je bila bitno više izuvijana, u spiralu sa dva veća uvrtanja. Mojim čestim merenjem nivoa očigledno je dobila oblik koji je na slikama, dakle sa nevelikim deformacijama.

Inače, viđao sam neoriginalne šipke za jeftinije pare (koje bez problema vrše posao) da su načinjene od savitljivije plastike koja je manje sklona pucanju.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh