Mjenjanje pumpe na Saxu 1.1

kaktus.dzek

New member
Pozdrav ljudi!

Opet pitanje :whistling:

Naime, trebao bih promjeniti brtvu glave na Saxonji i ako pođe sve po redu registrirat ga i uživat čim padne snjeg :D

E sad kada već skidam remen i glavu mislio sam promjeniti i pumpu. Što mi je nejasno i zašto sam uopće otvorio ovaj topic jest slijedeće :


za ovo sam bio uvjeren da je pumpa i da se samo to skida. Navodno ima dva šarafa 10 i 12mm, oni idu dolje i to je to. Bar u principu. Navodno je problem izvuč pumpu van, neki sa Saxperienca su tvrdili da su morali razvalit pumpu jer se "zaljepi" za blok, no to su tehnikalije.

Pošto mi vrag nije dao mira, naletio sam na youtubu na filmic gdje tip skida pumpu sa identičnog saxa ko mog (identičan - ista kubikaža godina i snaga )

https://www.youtube.com/watch?v=ZW0pOcTP8i0

Na slikama u filmicu tip skida malo vecu "hrgu" tog da bi zamjenio pumpu (pumpa je dio te "hrge").

E sad nije mi jasno zake je to radio. Moja pretpostavka je da lakse izvadi samu pumpu van kad je cijela "hrga" vec vani.

Puno Vam fala unaprijed na vremenu, trudu i odgovorima :)
 

AX-ja

èudo jedno
zato sto ima alu blok i zeljezni.
ne treba skidati sve treba skinut samo ta dva vijka i pumpa ide van.
on je skinuo i kuciste koje ide na blok.
 

kaktus.dzek

New member
Bogme ovo je bilo brzo. Puno hvala! :stovanje:

Èitao sam da ima ta dva tipa bloka. Pretpostavljam da probleme izaziva kombinacija alu pumpe i željeznog bloka.

Do koje godine se uopće ugrađivao željezni blok ?
 

AX-ja

èudo jedno
obicno da,al nije pravilo.
ali kuckanje,strpljenje i skinut ces je.

ne pamtim takve informacije.
ali jaci modeli su svi bili zeljezni,do kraja proizvodnje.
 

kaktus.dzek

New member
Hvala ti jos jednom. U biti trebao sam malo guglat prije pitat, sorry. :whistling:

Evo što sam našao ako bude ikome od koristi ikad

I think you can tell just by looking at the engine. An all alloy engine will look silvery in colour where as a cast iron motor will tend to be black. The XU6 1.6 XU9 1.9 are all alloy engines with wet cast iron liners. The XU10 2.0 has a cast iron block and a alloy cylinder head. The TU1 1.1 (1124cc), TU3 1.4 (1360cc) TU engines are all alloy, but some of the earlier 1.4s had a cast iron block, these are usually found in early pug 205s, 309s. The 1.6 TU engine has a cast iron block and alloy cylinder head which can be found in the saxo vtr.
našao na http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=4628

inače još jedna dobra stranica na koju sam naletio pa ako kom pomogne - super

http://enginedesk.com/enginecode
 

kaktus.dzek

New member
bok ljudi jos jedno pitanje ak neko gleda. pred samo skidanje glave sam pa gledam autodatu i kaže sekvenca je slijedeća (ako sam ja to dobro protumačio) :

-------------------->
10 6 2 3 7
9 5 1 4 8
-------------------->

A gledam tipa na youtubu za 206-icu radi i kaze da je sekvenca slijedeca (inače i 206-ica i saxo imaju po autodati istu sekvencu, ako su 8v ako su 16v onda je drukcija)

-------------------->
8 4 1 5 9
7 3 2 6 10
-------------------->

btw. strelice pokazuju prema zamasnjaku / getribi. E sad nije mi jasno jel moze proč i jedna i druga sekvenca dok god se ide u "spiralu" ili ja tu nesto krivo tumacim :confused:

thnx unaprijed!
 

sino

Member
Mislim da je to isto, bitno da ides u spiralu kako velis.

Gledam sad malo i za 1.1 motor postoje dvije vrste brtve glave i dva različita rasporeda stezanja glave. Imaš kod motora pa da ti točno vidim koji je za tvoj auto?
 

kaktus.dzek

New member
Bok Sino

Hvala ti na odgovoru.

Motor ti je TU1M+ (HDZ) 1.1 1999 godina. Oznake sa bloka
HDZ 10FP4x
PSA 731676610

Autodata veli da je onaj prvi raspored za stezanje, ovaj drugi bi trebal bit za 16 ventilce.
Bar po autodati.

E sad imam jos dva pitanja :D

1. dosla mi je glava sa obrade i skinuta je remenica. Moment znam za stezanje remenice ali zanima me da li se vijak od remenice mora namazat s necim (neki threadlock) ili sl ? I za vijke od glave motora. vidio sam da ekipa namaze navoje s necime, al nisam siguran s cime. Vidio sam i da se premazu sa motornim uljem.

Thnx ljudi najbolji ste :)
 
Na vrh