Menjac "zaledi" tokom noci

Machi89bg

Member
Pozdrav

naisao sam na novi problem sa autom, u pitanju je 1.6hdi, manuelac, 92ks, 2013 god, 210k km na satu...

Auto je prije bio garaziran tokom zime, tako da nemam neku referencu kako je bilo prije :(

Naime, kako su krenuli minusi tokom noci, ujutru menjac bukvalno zaledi, tj ako je ostao u 1 brzini, jedino sta mogu da uradim je da ga prebacim u drugu, u trecu ili u neutralnu (centralno onako) ne mogu, jednostavno ne da rucica da se pomjeri. Kada se auto upali, poslije nekoliko minuta je lakse mjenjati brzine, a poslije 1-2km vec se da prebaciti u trecu i itd. Poslije 5-10min kao da nikada nije zaledio.

Da li je normalno ponasanje za ovaj menjac? Znam da je old school i td, ali mi je cudno ovakvo ponasanje.
Na tehnickom su mi rekli da lijevi i desni semering na menjaci suzi/pusta ali nista jel previse ili malo i td (tehnicki sam prosao), sada ne znam da li je mozda zato sto je malo ulja u menjacu pa se metalni spojevi tokom minusa zalede... Svakako sam mislio cim dodjem u Sarajevo (za dvije tri nedelje) da idem u servis da pogledaju i zamjene. Pitanje je samo da li je ovo vec kriticno stanje menjaca, jer do Sarajeva imam nekih 1200km autoputa.


Svaka pomoc je dobrodosla.


Hvala
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Nije normalno nista da zaledi. Sumnjam da ima toliko malo ulja da su zupčanici bez njega. U tom slučaju ti ne curi malo, vec ozbiljno.
 

Machi89bg

Member
Sajle bi se jedino mogle zamjenuti? Ali opet ne razumijem kako bi se one mogle popraviti, jedino da negdje ima lufta pa da voda ulazi... Poslije 5-10min menjac normalno ulazi u brzine, kao da se nista nije desilo... A to pocinje kada temperatura padne ispod -8, dok je do -4-5 onda je jos ok
Auto normalno vuce, ne osjeca se da auto trokira pri ubrzanju itd, sve funkcionise super, i ne smrdi nista u smisli da lamela gori ili da nesto nije u redu sa mjenjacem...
 

szahtila

Well-known member
Sajle bi se jedino mogle zamjenuti? Ali opet ne razumijem kako bi se one mogle popraviti, jedino da negdje ima lufta pa da voda ulazi... Poslije 5-10min menjac normalno ulazi u brzine, kao da se nista nije desilo... A to pocinje kada temperatura padne ispod -8, dok je do -4-5 onda je jos ok
Auto normalno vuce, ne osjeca se da auto trokira pri ubrzanju itd, sve funkcionise super, i ne smrdi nista u smisli da lamela gori ili da nesto nije u redu sa mjenjacem...
Krivo ulje u mjenjaču? Možda sa dodatkom vode?
 

Machi89bg

Member
ulje u menjacu nije mijenjano od kada je auto kod mene (kupljen 2017).. Prosle godine zima nije bila toliko jaka, bilo je mozda par dana jaci minus ali tada su kola bila u garazi. Ne znam kako bi voda mogla doci u menjac...
 

Mirage

Well-known member
Ma ušla je voda u sajle i zaledila sad kad je stislo a ušla je kad si negdje prošao kroz vodu. Pa kad se zagrije otpusti.



E sad zašto je uša voda u sajle to ne bi znao ali ni to ne bi smjelo ulaziti.
 

Cutac

Prèkaroš
Ako neće u sredinu, a hoće u ler, nema šta biti nego sajle. Mislim, ima šta biti, ali da je to, bi ****c mijenjao brzine nakon 5 minuta, nego bi se nakon 10 getriba razletjela.
 

Mirage

Well-known member
Iskreno ja se vodim logikom da je malo takvih koji mijenjaju ulje u običnom mjenjaču, a i kakvo to mora ulje staviti da radi samo u ler išlo bi svuda samo teško. Tako da odmah tipujem na sajle, drugo to s sajlama mi se događa redovno na Opel vivaru kod starog čim je loše vrijeme ili hladno uđe voda pa zaledi jedva se pomiče ručica, a kad ugrije ide kao u putar.
 

Machi89bg

Member
hvala puno na informacijama! I ja mislim da je do sajli, jer stvarno normalno salta cim se ugrije auto. A ulje u menjacu sam svakako planirao da mjenjam jer moram da mjenjam semeringe na menjacu....
 

Machi89bg

Member
Stavi Motul Motylgear 75W80.

da li to preporucuje fabrika? Posto sam mislio da odradim sve u ovlascenom servisu u Sarajevu..
Zamjena obadva semeringa na menjacu sa rukama je oko 80e. Koliko sam citao na internetu svugdje je pisalo da je zamjena preskupa, jer se mora menjac skidati i td, ne znam jel citroen nesto drugacije uradio pa je lakse zamjenuti...

Hvala
 

Machi89bg

Member
kada sam saznao iznos nekako mi je bilo cudno kako tako malo (negdje sam citao da ruke nisu ispod 100e, pa cak i do 150e u zavisnosti koji model), ali su mi rekli dijelovi su oko 35e, ostalo je rad majstora...
 

Cutac

Prèkaroš
Ma kakvo skidanje mjenjača, semerinzi, ako pričamo o poluosovinama, se zamijene u sat vremena bez skidanja mjenjača. Treba samo izvaditi poluosovine.

da li to preporucuje fabrika?
Ne, nego ja :D
Zajebavam se, ali meni i Colnagu se pokazalo boljim od Totala kojeg tvornica preporučuje.
 

Machi89bg

Member
Ma kakvo skidanje mjenjača, semerinzi, ako pričamo o poluosovinama, se zamijene u sat vremena bez skidanja mjenjača. Treba samo izvaditi poluosovine.


Ne, nego ja :D
Zajebavam se, ali meni i Colnagu se pokazalo boljim od Totala kojeg tvornica preporučuje.
meni su na tehickom rekli da pusta na lijevom i desnom semeringu na menjacu, nista vise....
 
Na vrh