Kupnja i ugradnja distanci na VTS + Vijci/šarafi

Ciki vts

New member
Tomislav K. je rekao:
vidim da me se proziva na sve strane u vezi tokarenja vijaka i svega ostaloga


u početku da se predstavim : Zovem se Tomislav Kireta imam 23 godine i završio sam skolu za strojarskog tehničara te radim u vlastitoj firmi gdje proizvodimo razne elemente od osovina , zupčanika , remenica , alata za plastiku , alata za štancanje do svega što se tiče bilo koje obrade tokarenja , glodanja , varenja bušenja i brušenja


da kažem koji rijec o navedenim šerafima i dijelovima koje proizvodimo

moj kolega Ciki me kontaktiro u svezi izrade novih vijaka za njegov auto zbog montiranja distanci te sam mu ja ponudio cijenu na koju je on pristao i vijci su isporučeni i roku i nadam se da kolega nema nikakvih zamjerki što se tiče toga, Ciki mi je prosljedio neke postove koje moram prokomentirati jer su puni neistina i krivih i netocnih informacija.


dalje ...



pošto je vijak specifičan jer nema konus kojim steže fegu nego ima šajbicu koja nasjeda na felgu vijak se radio na tokarskom stroju te se nakandno urezivao navoj po ISO - DIN standardu te je korišten materijal È 4732. to je materijal koji se isporučuje u poboljšanom / tvrdom stanju

dalje na vicima kao što je ciki zahtjevao ( bez konusa ) na svakom dijelu prijelaza se radi radijus kako bi se izbjegao neželjeni efekat živog pucanja te se sa radijusom sila izvači prema van


drugo, slažem se sa gospodinom pod nickom Deda da se vijci u auto industriji rade na jedan sasvim drugačiji način koji se zove valjanje navoja gdje se navoj istiskuje prema van ali u strojarstu je jako teško doči do toga da se svaki element gdje ide željeni navoj može valjati tj istiskivati a i naravno da je tu ukljucen i jedan problem, a to je cijena i vrijeme potrebno za isto i veliko serijsku proizvodnju.
Materijal i sami sarafi koje sam napravio za Cikija mogu podnjeti 4-7puta vece naprezanje u odnosu na standardne vijke koje je imao na felgama.



tako da smo se specijalizirali za izradu osovina ( vratila ) gdje se navoj nemože niti pod kojim standardom narezati nego isključivo na tokarskom stroju gdje če biti 10000 % u centru



evo dati ču vam primjer ... odite si u Arenu Zagreb i vidjet čete na stropu 470 nateznih vijaka koje sam ja radio i koji drže cijelu zgradu " napetom "



u seriji od 470 komada svaki 10 vijak je išao na test gdje su ga podvrgavali silama od 4.5 puta večima nego što če najteži snjeg ili najača " oluja " u Zagrebu opteretit i niti jedan nije pukao na sili od 4.5 puta večoj nego na sili od minimalno 7 puta večoj gdje se sajla izvačila iz vijka


naravno da postoji atest te sam ja kao i moj Tata koji smo i proizvodili te vijke morali biti atestirani za taj odrađen posao



neželim vam niti govorit u kakvim sam problemima bio prilikom izrade tih vijaka zbog neplačanja materijala pa krajnjeg posla ali to nije sada tema


to je jedan od projekata


drugi je Domovinski most u Zagrebu ... odrađeno isto kao i Arena Zagreb


trebam li to još koji primjer dat


samo mala natuknica - radio sam šerafe kolegi neželim ga imenovati na porsche 911 turbo sa mjerenih 740 ks i vozi se več 2 godine na njima bez ikakvih problema tu mu sada idem radit kočnice tj pripasivat čeljusti od gt3 na 911 turbo

dalje

ako je tko vidio hyundai i20 kit cat u vlasništvu G. Mašića - svaki strojni dio na auto smo radili u mojoj firmi ( od osovina getribe , zupčanike za proijenos , lančanike pošto je unutra od kawasakija zx 12r motor i prerađivao hardijev zglob da drži sve te sile na stazi a seriski mu nije mogao izdržat jednu trku a sada je odvozio pola prošle sezone i auto sve drži





http://www.youtube.com/watch?v=cZw6wS7r2MQ&feature=youtu.be
ništa nije puklo


Deda, kažeš tokar i nepoznavanje materijala ? tehnologija ? termička obrada ? kažeš da sam glup , da trebam ili pec burek ili što god ? hvala ti na tome :palac-gore:
Nadam se da ste barem na jedan dan otisli na hladenje zbog omalovazavanja.

dolje u potpisu ču vam ostaviti broj mobitela na koji me možete dobiti i pitati ili reči što god vas zanima jer nisam laik koji fušari nego živi od toga posla.

kako bih ja radio sve te osovine koje prenose i preko 1000 NM na brodskim motorima a da nepuknu a da neznam svojstva materijala i sve njegove karakteriskie ? Sta da vam kazem..



dok sam išao na doškolavanje za cnc programiranje u catiji išli smo u sloveniju u firmu gdje proizvode vijke za felge za francuska vozila i neželim ti uopče pričat od kojeg materijala i na koji način ih obrađuju ali nakraju te firme stoji potpis odgovorne osobe i to je to ... ona je tu ako se nešto desi tako da i ja garantiram za svoj posao.

eto to je to od mene


nadam se da sam vam malo bolje objasnio što radim i kako radim ...


ako če itko trebati ikakvu uslugu tokarenjam glodanja varenja tu sam


moj broj telefona je 098-9133-373




LP Tomislav Kireta :)
Ja cu samo nadodati da Tomislav ima moje preporuke ako ce ikome trebati nesto tokariti, vrhunski je odradio posao i na vrijeme. :stovanje:

I Goxu je slagao sad distance i sarafe za felge pa mozda i on napise koju.

A oni koji i dalje misle da se taj saraf ne moze koristiti i koji su i dalje u 80-im godinama gdje je zamor na materijalu nastao cim ga pogledas neka i ostanu tamo, neznanje je blagoslov.

eod od mene
 
Posljednje uređivanje:

Lakii

Well-known member
Meni nije jasan jedan detalj.
Gospodin Tomislav je rekao da ti je vijke napravio od È4732. Njegova vlacna cvrstoca je oko 1200 N/mm2.
Kako je dosao do toga da ti vijci mogu podnjeti 4-7 puta vece naprezanje od standardnih vijaka kad vijci na autima klase 8.8 i 10.9 imaju vlacne cvrstoce cca 800 i 1000 N/mm2? Pretpostavljam da su dimenzije vijaka ostale priblizno slicne...
 

Ciki vts

New member
Nisu ostale iste, imam negdje sliku kako izgledaju jedan kraj drugoga, potraziti cu. Ali nije isti materijal na ta dva sarafa, ovaj originalni je neki slabiji..
 

gox

New member
Bok, ekipa! I meni je tomi radio šarafe za distance i mogu reć da je super napravio i bio korektan i točan. Šarafi za sada drže super jedino što sam skužio par dana poslije montiranja da su mi šarafi na glavi gore počeli korodirat pa bi to trebao nekako rješit? Neki prijedlog?
 

Dalibor

Dado Tornado
Kako je dosao do toga da ti vijci mogu podnjeti 4-7 puta vece naprezanje od standardnih vijaka kad vijci na autima klase 8.8 i 10.9 imaju vlacne cvrstoce cca 800 i 1000 N/mm2? Pretpostavljam da su dimenzije vijaka ostale priblizno slicne...
Nisu ostale iste, imam negdje sliku kako izgledaju jedan kraj drugoga, potraziti cu. Ali nije isti materijal na ta dva sarafa, ovaj originalni je neki slabiji..
može iči i osnovni materijal na produžene šarafe, ali normalno svatko se želi osigurati jer to je valjda moderno danas.
klasični šaraf ne radi ni sa pola svojih mogučnosti. i bitnija od materijala i izrade je raspored šarafa, a on je takav da si olakšava kolegi do...
tokarenje je najekonomičniji način oblikovanja, tko bi išao npr. zagrijavati i prešati, pa tu treba uložiti brdo love i energije, čačić, mršić i EU bi popizdili, to bi izgledalo na industriju...
 

Ciki vts

New member
Bok, ekipa! I meni je tomi radio šarafe za distance i mogu reć da je super napravio i bio korektan i točan. Šarafi za sada drže super jedino što sam skužio par dana poslije montiranja da su mi šarafi na glavi gore počeli korodirat pa bi to trebao nekako rješit? Neki prijedlog?
Ja sam ih pofarbao u crno (samo glavu) i sad je ok..
 

deda

New member
Sve je to ljepo objašnjeno,ali ja se i dalje s tim ne slažem i nikada si tako nešto nebi stavio na kotače,ali to je samo moje mišljenje,samo Ciki ne treba se zbog toga vrijeđati a pogotovo ti prema nekom koji ima djecu stariju od tebe i ja tebi nikad nisam rekao da mi se kenja na tvoje izjave,makar se još nisi ni mučkao u jajcima svog starog dok sam ja radio konstrukcije strojnih elemenata.
Da mi nekada i ljudi prije mojeg doba nisu ništa radili,ućili i stvarali ti danas nebi vozio c2 vts,nego bi trčao za zečevima po šumi.
 

gox

New member
Ma joj ljudi, normalno je da se stariji uvijek drže "svojih načina" i da su manje skloni promjenama za razliku od nas mlađih jer je tako i kod naših deda/baka i kod profesora na faxu i drže se većinom samo onoga što su tada naučili/radili. Barem sam ja tako primjetio. No to nije loše nego eto, to je tako.

Što se tiče ovih šarafa, iskreno ne razumijem se uopće, ali mislim da je tehnologija napredovala i da ako se netko razumije u to da može napraviti to a da bude ok (neće valjda napravit tako nešto pa imat na savjesti 20-ak automobila, a tko zna koliko ljudi pa da napravi nešto krivo, bar ja nebi tako).

Eh, nisam opce znao da ce prohrđat, to sam trebao prije napravit heh
 

Lakii

Well-known member
Decki ne radi se ovdje o predavanju mudrosti babe i dide na mlada pokoljenja.
Deda vas je dobro upozorio da to nije po standardu za ovu primjenu.
U tehnici nema obicaja nasih starih ili hrabrosti, postoji samo ispravno i neispravno. Sami odlucujete...

Gox, daj ih pocincati...za sarafe ce ti uzet 20kn..
Ovo je isto jedna od stvari koja bi se nebi trebala raditi na vijcima te klase.


Meni jos uvijek nije jasno kako materijal koji ima 20-ak% vecu vlacnu cvrstocu moze imati 4-7 puta vecu otpornost na naprezanje...
 

deda

New member
Ma koja nova tehnologija.È 4732 je zmišljen još za Kaizerova doba,dok je Krupp radio Debelu Bertu za bombardiranje Pariza.
Izrada vijaka za statička i dinamička opterećenja su sasvim različite stvari.Od svih vijaka koji su napravljeni,ne mora ni jedan nikada puknut,a jel si siguran da neće jednom.Nije isto opterećenje na trkaćim autima i autima koji se voze tu i tamo i opterećenje na autu u kojeg natrpaš babu,punicu,klince i pesa i prtljagu i pićiš 5h po autoputu brzinom 120km/h.
Ali ajd mislim da bi bilo dosta o tome,nek svak misli i vjeruje što hoće.
 

Ciki vts

New member
Ciki ne treba se zbog toga vrijeđati
Slazem se, stvarno ste popljuvali Tomislava i ono sto covjek radi bez da znate ista o njemu i onome sto stoji iza njegovog rada. Nimalo lijepo od nekoga u vasim godinama.

ja tebi nikad nisam rekao da mi se kenja na tvoje izjave
To ja vas izbor, ja sam vas i zamolio nesto na pocetku u prvih par postova jer krivu sliku o sebi i znanju kojim raspolazete dajete ovdje.

Ma joj ljudi, normalno je da se stariji uvijek drže "svojih načina" i da su manje skloni promjenama za razliku od nas mlađih jer je tako i kod naših deda/baka i kod profesora na faxu i drže se većinom samo onoga što su tada naučili/radili. Barem sam ja tako primjetio. No to nije loše nego eto, to je tako.
Tocno to ;) problem nastaje kad ne zele nauciti i prihvatiti nesto novo, i uvjereni su da su u pravu, ali, njihov izbor.

Da mi nekada i ljudi prije mojeg doba nisu ništa radili,ućili i stvarali ti danas nebi vozio c2 vts,nego bi trčao za zečevima po šumi.
Sto bi sad ovo trebalo znaciti? Da mi je netko poklonio sve sto imam ili?


Meni jos uvijek nije jasno kako materijal koji ima 20-ak% vecu vlacnu cvrstocu moze imati 4-7 puta vecu otpornost na naprezanje...
Iako sam ti vec odgovorio, ajmo ovako, o koja dva materijala se radi tu?
 

deda

New member
Da baš,jedan električar koji je završil elektičarski zanat u Selskoj,zna o strojarstvu nešto tako delikatno kao što su ti šarafa i njihova izrada.
I sad se više neću stobom zajebavat,jer prvo nek te mama i tata nauće kulturi izražavanja,ja ti nisam kompič kojima se ti možeš na takav naćin obračat.
A kaj se tiče mojeg znanja ti si najmanje mjerodavan da to ocjenjuješ.Kada ćeš nešto naučit i napravit u životu,onda se javi,a ne da laprdaš stručnjaka o nećem o ćemu pojma nemaš.
Pametnom jednom dosta,a budali nikad, bez obzira na godine.
A taj tvoj prijatelj Tomislav je barem ljepo sve obrazložio i iz njegovog teksta se vidi da čovjek ima znanje i zna radit,ali ja se svejedno s njim ne slažem i sa njime bi imao i mogao o ćemu sto dana raspravljat,a sa bezveznon neznalicom kao ti nemam što pričat i pisat.
 

Ciki vts

New member
Eto jos jedan primjer bezobraznog izrazavanja i vrijedanja.
Mene to osobno ne smeta toliko a Tomislav vam se cak i zahvalio na lijepim i ugodnim rijecima koje ste mu uputili.

Ja se s vama takoder ne namjeravam svadati, a necu vam vise ni govoriti da ste u pravu ili krivu, mozda jednog dana i sami shvatite to kad cete imati uvide u neka nova testiranja, dokumente i sam nacin obrade materijala novijeg godista.

Tomislav vam je sve lijepo objasnio, a ja sam, nadam se, pomogao dovoljno Aleksu oko njegovog upita i barem mu dio stvari razjasnio.
 

deda

New member
Tokar koji mi je to radio inace radi kao pekar. ROFL A njegova firma radi djelove za avione u HR po rigoroznim standardima, i ne zove se joza :D :D
Ovo si napisao,a Tomislav nije tokar kolko sam ja skužio iz njegovog navoda,a to i je razlog mojeg napisa,jer tokar nema blage veze kako i na koji naćin i od čega se nešto radi.On samo dobije nacrt i šljaka.
I rekao sam ti da je čovjek sve ljepo objasnio,ali da se ja sa time ne slažem,jer to nije po standardu po kojem se tako nešto radi,ali to je stvar o kojoj možemo samo on i ja razglabati,ti nikako jer nisi te struke i nemaš pojma o ćem pričaš.Ja se duboko isprićavam njemu i moji navodi o bureku se ne odnose na njega,jer prije nisam iz tvojih navoda vidio tko je i na koji naćin nešto napravio.U međuvremenu si napisao svašta i neznam koji ti je povod toga osim nekulturno ponašanje,koje je krenulo iz čistog mira od kenjaže,gluposti,neznanja,nekakve međugeneracijske netolerancije,zaostalosti u znanju,vožnji krama, itd.
Ali sada bi bilo stvarno dosta,a ako smatraš da tvoja mora biti zadnja,nastavi ,ja se više ne želim baviti glupim postovima.
 

alexpula

New member
Decki, ja bio danas kod svog tokara i odlucio napraviti sarafe.. narucit cemo taj poseban celik iz Zagreba i sredit vide, termicki ih obraditi i kaze tokar da nece biti problema... Uzet ce mi 400kn za ruke i materijal me dodje 150kn..pa eto, ako nekom treba nek se javi..mislim da je puno bolja cijena kod nas nego u Zagrebu, gore uvijek nabijaju :p :p :p :):):)
 

gox

New member
Cijena je super!

I da, ja sam uvijek za rasprave, zato i sluzi forum i to se vec reklo xxx puta, samo ne volim kad se nažalost netko u tim raspravama posvađa. Ja uvijek volim primit kritike i pozitivne i loše, ako su pozitivne super za mene da sam to vec znao ili da sam dobro nesto napravio, a ako su loše, onda to tako prihvatim i ispravim za ubuduće i naučim nešto i to mi je super.
 
Na vrh