Kupnja BX-a

Civil Švejk

New member
Re: Kupnja

e, bravo!
ma razmišljao sam da uvezem BX-a i izgleda to će se i dogoditi. može se, i moći će se, samo ne besplatno! :rolleyes:
razgovarao sam sa poznanikom iz slovenije koji je iz italije uvozio auto stariji od 7 godina, kaže samo nabiju još pristojbi 20% kupovne cijene i vozi. tako nekako bi trebalo biti i kod nas.

da, sorry ljudi što se javljam tjedan dana kasnije! da, situacija je takva kakva je, nisam zadovoljan, ali izgleda da mi u dogledno vrijeme nije suđeno da mjenjam auto... novac koji sam skupio bio je nedovoljan a i taj sam "morao" dati za "bitnije" stvari... "prokletstvo novca na hrpi" ROFL
kad se treba dogoditi ,ide kao po putru a kada se ne treba, možeš se na trepavice postaviti, ne ide i ne ide!

u biti možda neću ni uvoziti auto nego ga jednostavno voziti gore u njemačkoj, ionako izgleda idem gore na minimalno pola godine. pa kad se vratim, onda ću se vratiti sa autom.
odustao nisam.
 

jurapz

New member
Re: Kupnja

Nije automatski, čak v6 automatik nema activu, v6 i activa je bilo 1000 kom proizvedeno od čega je ostalo na životu:confused:...
 

hidraUlièarka

New member
Re: Kupnja

Pozdrav, dragi forumaši!

Već neko vrijeme češljam po raznim temama na forumu,
a sad se i javljam s jednim pitanjem i bit će mi silno drago
ako netko ima volje pomoći mi u dvojbama!

U obitelji se vozi Citroen Xsara i oduvijek su mi dragi Citroeni,
no pred neko vrijeme zaljubila sam se u hidrauličare, a srcu mi je
posebno prirastao BX i rado bih posjedovala i jasno, vozila jednog.

Pitanje glasi, treba li se jedno žensko čeljade
bez poznavanja automehanike i hidraulike uopće upuštati
u kupovinu takvoga auta ili da se okanim ćorava posla? ;)
Razum govori jedno, a srce drugo, i bojim se da bi ovdje
mogla prevladati želja nad razumom... Pročitala sam valjda
skoro sve postove o navedenom autu i naravno, nisam ništa pametnija...

Evo i link autića na koji pikiram, ako može tko
reći kako mu se čini, i koliko bi još novca trebalo uložiti:
Kod:
http://www.njuskalo.hr/auti/citroen-bx-14e-oglas-1485301
Zasad toliko, hvala puno na bilo kakvoj pomoći!:)
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: Kupnja

taj sa linka se prodaje već valjda 2 godine.

vrlo vjerojatno da se ne vozi dulje vrijeme i sigurno bi u njega trebalo uložiti ozbiljniju lovu jer do sada bi vec bio prodan
 

Sale123

New member
Re: Kupnja

Vjeruj mi kod nas nećeš naći bx u tip top stanju, to znam jer sam ih dosta pregledao kad sam kupovao sebi bx-a prije 2 god.

Znači kad nađeš nekog bx-a u solidnom stanju još si pripremi nešto novaca sa strane da ga dovedeš u red...
 

Dalibor

Dado Tornado
hidrauličarka, ima jedan na njuškalu koji prodaje više automobila (i drugih stvari), zove se Auto gume nešto..., ima više BX-ova i navodno su u solidnom stanju,
ako si zainteresirana možeš ga kontaktirati na 091/2880708 , međutim prema cijenama radi se o rangu tisuću € ili više, tako da bi se trebalo cjenkati (pa i ako auto bude tip top)
 

Grga

New member
Koliko sam čitao,Serija I je imala nedostataka u odnosu na II(od 1986. na dalje). imali smo ga...i trebalo je ulagati prve 2-3 godine....kasnije je bio super. Slažem se da kod nas nisu baš održavani...osim zaljubljenika. tako da eventualno od nekoga sa foruma(neka logika mi govori da su vjerodostojniji) ili s nekim tko kuži BX, otići pogledati taj auto...platiš mu pregled...i procjenu.
 

Lakii

Well-known member
Ovo je BX I. serije sa najslabijim motorom i najosnovnijom opremom. Jos je i smeda unutrasnjost.

Plastika i farba izgledaju ocuvano ali I. serija je poznata po tome da je sklona koroziji. I to ne na vidljivim mjestima.
Taj 1.4 najvjerovatnije nije K1 (TU) motor (koji se jos uvijek ugraduje u neke PSA modele), nego stariji 150 (X).
+ prednji desni blatobran mu bubri kod praga i s prednje strane zmigavac krivo stoji!

Ugl. ako bas hoces posjedovati BX-a savjetujem ti da si malo procitas ovdje na forumu teme:

http://www.citroenforum.hr/citroen-bx-135/kupnja-bx-2443/
http://www.citroenforum.hr/citroen-bx-135/na-sto-gledat-i-pripaziti-prilikom-kupnje-839/
http://www.citroenforum.hr/citroen-bx-135/bx-iskustva-222/

Mozda te sve to ne zanima i cini ti se komplicirano ali cisto da dobijes dojam u sto se upustas.

Cisto da se razumijemo, ovo su super pouzdani auti ali su dosta specificni i vec su dosta stari tako da im treba netko tko ce na njih paziti kako treba.
Ugl auti su jednostavni i robusni, vecina potrosnih dijelova za motor i ovijes su standardni PSA dijelovi koji su jeftini i ima ih svuda. Hidraulika je malo drukcija prica. Vecina mehanicara nezna nista o hidraulici a uopce nije komplicirana. Zbog tog neznanja vecina auta propadne jer se bezveze potrosi hrpa novaca a ne rijesi se problem.

Potrosnja im je isto dosta visoka za danasnje pojmove.

Ugl. preporucam ti da duze vremena trazis auto i dobro ga provjeris prije kupnje.
Nemoj odmah prvog koji naidje i nemoj da te pocetna niska cijena zavarava! Ni u jednu ni u drugu stranu!
Najveca ti je opasnost ta sto su ovi auti vec godinama jako jeftini tako da ih kupuju ljudi koji o njima nemaju pojma, ne ulazu nista u odrzavanja i na kraju kada ga uniste ga pokusaju prodati dalje.
Doduse, ono malo sto ih se odrzalo na cestu su u pravilu o OK stanji jer ih najcesce voze dugogodisnji vlasnici koji su ih pazili.


Onda, ako si jos zainteresirana nam mozes reci:
- benzinac ili dizel?
- koliko km mislis godisnje s njim raditi?
- boja?
- oprema? sto ti je bitno?
 

deda

New member
Ako nemaš nekoga tko zna održavati taj auto,neka ti ne padne na pamet da ga kupiš,pa makar bio ko novi i zabadava.Ima ih još dobrih i cijena im je po kili,kolko plaća Cios. Jednom tvoj,zauvjek tvoj,nikada ga nikome više nećeš moći prodati.
 

hidraUlièarka

New member
Ljudi, hvala na trudu i na odgovorima!

Meni je isto čudno da se ovaj BX iz oglasa nije
već prodao, budući da ovako na papiru to dobro izgleda...
Gospodina sam zvala i kad budem u mogućnosti, auto
ću svakako otići pogledati, mada se nikako ne mislim
zalijetati s kupnjom, svjesna sam mogućih nedostataka, itekako.

Lakii, hvala na linkovima za teme na forumu, sve sam ih pročitala
već prije, od slova do slova. I dalje sam zagrijana za kupnju,
čini se da mi nema pomoći... :weeabooface:

Ajmo sad redom da ti odgovorim na pitanja.

Nekako sam sklonija benzincu, jer navodno je od tih starijih auta
teže naći dizelaša u dobrom stanju i da nije prošao puno km,
a u obitelji se voze i benzinac i dizelaš i više mi benzinci odgovaraju
po stilu vožnje. No nisam isključiva po tom pitanju, kad bi se našao
dobar dizelaš, zašto ne?

Godišnje u prosjeku desetak tisuća km, ne više.
Boju bih rado bijelu, a što se tiče opreme nisam razmažena,
servo ne bi bio naodmet, klima mi nije bitna, i to je to uglavnom.
Bitno da je udoban i da je Citroen BX, naravno! ;)

Dalibor, hvala na informaciji i na broju!
 

Lakii

Well-known member
Pa, pogledao sam trenutnu ponudu na njuskalu i taj koji si stavila je stvarno najbolji.
Ali brine me sto niti jedan od ovih sto se prodaju nije registriran i po izgledu duze vremena stoje nevozeni...
Sutra cu se malo raspisati o toj kupnji, danas mi je malo tesko pisati dugacke postove...

:cool:
 

Lakii

Well-known member
Hm, kao sto sam rekao, ako zelis imati ovaj auto moras biti spremna na neke stvari:

1. radi se o autima koji su stari oko 25 godina. To znaci da su drukciji za voziti i drukciji za odrzavati od "danasnjih" autica. Isto tako, ziva je lutrija naletjeti na jednoga koji je u dobrom stanju, pazen i redovito odrzavan.
Ovo su auti koji se kupuju i voze iz gusta, a ne zato sto su najjeftiniji za kupiti. Potrosnja od 8 do 12 litara, zavisi koji motor imas i kako ga vozis!

2. Ovaj dio o drukciji za odrzavati ti je jako bitan! Ovakve aute ili odrzavas sam ili kod mehanicara "od povjerenja"!. Jako bitno jer u ovlastenim servisima ga nisu znali odrzavati ni kada je bio nov a sada pogotovo. Rezervnih dijelova ima, ali treba znati sto traziti, zato ti treba mehanicar koji zna odrzavati ove aute jer ima puno "caka" s kojima se popravci naprave jeftinije i kvalitetnije.
Znaci, Mile koji sarafi po autima u fusu ne dolazi u obzir jer u velikoj vecini slucajeva ti nabije racun bez da rijesi kvar. Budes sretna da nije pogorsao stvar.

3. Bilo bi idealno kada bi ti mehanicar znao popravljati motor, mehaniku ali i hidrauliku. Ako ne, treba ti i dobar majstor za hidrauliku. Pod dobar ne mislim da se radi o necem teskom i kompliciranom, nego treba znati sto raditi. Moras imati nekog kod koga ces moci ici kontrolirati i nadopunjavati kugle.

4. Ovo je auto koji "ozenis". Tj., kada ga uzmes ga se nemozes vise rijesiti. Dio ljudi ga se ne moze rijesiti jer ih zavoli i ne pusta ih vise (tih je sve manje) a drugi dio ih jednostavno ne moze prodati dalje. Vise ih nitko nece kupiti. Zato i imas po njuskalu aute koji godinama stoje i godinama se prodaju.

5. koliko si novaca spremna uloziti? Jer, kod ovih auti vise kosta platiti servis nego sto on vrijedi kada ga kupis. Znaci ona prica dali se isplati ulagati u njega je jako labava.

I, malo pitanje, zasto bas BX?

A sada o kupnji.
Znaci, po meni, treba cekati pravu priliku. Mozda da malo rasirimo glas po forumu, uvijek moze nesto ovako naletiti:
http://www.citroenforum.hr/ponuda-49/citroen-bx-1-6-plin-obustavljena-prodaja-3213/

Vidim da si iz ZG. mozda da kolege malo pripomognu, i u potrazi auta i u pronalasku ljudi koji bi ga odrzavali kako treba.
Znaci, za tebe bi jedan BX 14 bio dovoljan. Po performansama je blizu BX 16 ali sa manjom potrosnjom. Ali oni su vecinom dolazili s najosnovnijom opremom. Pa mozda naidje neki BX 16, kasnije godiste, sa dosta opreme. Mozes gledati i BX 17 Diesel i BX 19 D diesel. Ono o dieselima, neznam sto ti reci, na ovako starim autima sama kilometraza malo znaci jer onaj sa 300 000 km moze biti u boljem stanju od onog sa 100 000 km! Ugl. preporucam ti auto bez ABS-a, bez serva i bez klime jer su to najskuplje stvari za popravljati ako riknu. 1.9 benzinci (i GTI-evi) i tudbodiesel su ti previse. Jedino ako bas naleti neki u dobrom stanju.

Njuskalo po meni, barem sada ne nudi nista.

Neznam dali se moze uvoziti aute iz europe? Slovenija, Austrija, Njemacka?
Jer, na autoscout ima lijepih komada:
Npr., ovo bi bilo idealno za tebe:
http://www.autoscout24.hr/Details.aspx?id=242096340&cd=635224688640000000&asrc=st

Ja bi si pak uzeo ovako nesto:
http://www.autoscout24.hr/Details.aspx?id=237502024&cd=635135489010000000&asrc=st|fs

I naravno, za prave entuziaste, buduci savrseni oldtimer, rijedak, super ocuvan sa blesavo malom kilometrazom:
http://www.autoscout24.hr/Details.aspx?id=242555453&cd=635234148640000000&asrc=st|fs
 

Grga

New member
Ja bih samo nadodao da ukoliko se radi o motoru sa rasplinjačem, weber( manje troši više osjetljiv) ili solex(pouzdaniji) koji ako su s automatskim čokom treba računati na potencijalnu reparaciju koja je oko 500 kn sa dijelovima. I moguće da ima bimetal automatskog čoka više ne radi kako spada pa je otežano paljenje(kao kod mog webera recimo). Jedno od riješenja je stavljanje manualnog čoka na kabel u kabini. ili traženje ok rasplinjača za parsto kn.
 

hidraUlièarka

New member
Lakii i drugi dragi forumaši,

samo da se kratko javim, čitam postove, nisam
još odustala od BX-a, no ne stignem se raspisati,
pa se još javim ovih dana! ;)

Pozdrav, Citroenljupci!

Za forumaša fullcool ako čita ovo, zbog nedovoljnog
broja postova ne mogu slati pp, hvala puno na javljanju!!
 
Na vrh