Kotrljanje u leru

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
@Mamut je pisal u svojoj temi o kotrljanju u leru do semafora. Da čoveku ne začetavam njegovu temu, otvaram pitanje ovde: Dal se rulate u leru i zakaj? :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pa ako je ler jedina opcija da prođem semafor bez davanja gasa ili kočenja, to i napravim... nači većinom se koristi u sporijim situacijama di jasno predvidiš sljedećih parsto metara i znaš da ćeš u leru to bezbolno otklizit.
Inače jako rijetko, nema baš puno situacija gdje je korisno... Imam samo jednu dionicu gdje ako napočetku bacim u ler, normalnom brzinom se može proć oko 5km do centra grada bez kočenja i gasa... to sa slučajno skontao iz dosade, čisto da si čovjek tih par minuta uživa u fizici. Al ako ima prometa niš od toga.

A stavljat u ler recimo radi nekakvih ušteda goriva pak nema nikakvog smisla...
 

Dalibor

Dado Tornado
ako je auto u pokretu uvijek treba biti u brzini da bi po potrebi mogao ubrzati ili kociti, tak da se kotrljanje cini opasno.
i zbog toga sto u leru nemam kontrolu nad upravljanjem kao u brzini bez gasa, posebno izrazeno na nizbrdicama. tamo me strah kotrljat se
 

vborovic

C5 modifikator
Zaboravili ste da je tamo bila rasprava o automatskom/robotiziranom mjenjaču, a ne o ručnom ... kod njih nemaš mehanički kuplung koji stisneš i boli te briga, odvojiš prijenos ... a to nije baš mala razlika ... :thinking: ... fizički se bude odvojilo na automatiku dok ga ubaciš u ler a još se auto kreće, ali nije zdravo za njegovu mehaniku ...
 

La Marche

Iskreni optimist
Èesto koristim kotrljanje u leru, jednostavno to volim, motor troši nešto malo goriva, to je istina, ali ne koči motorom, pa mi se čini da je ipak na kraju u nekoj (drugoj, trećoj?) decimali isplativo. Glavno pitanje nije ušteda tokom kotrljanja u leru, nego što si kasnije napravio s tom energijom kretanja koju si prikupio kotrljanjem na nizbrdici. Ako si s njom preletio sljedeću uzbrdicu u leru, onda je dobar posao napravljen, ako si nakon toga naglo zakočio, pa ubrzao, onda cijela priča nema smisla i zapravo si potrošio više i goriva i kočnica i truda i živaca. No, gorivo se ipak štedi drukčije, a ne pukim kotrljanjem u leru.

Na nizbrdicama nisam u leru, odnosno, jesam samo na vrlo blagim nizbrdicama; čim auto vožnjom bez gasa u brzini može održavati postignutu brzinu, vozim se tako, jer tako ipak ne troši ništa. Da je baš opasno, slažem se jedino u slučajevima kada se na nizbrdici pustiš prebrzo ili u gustom prometu. Jasno da magla, kiša, snijeg, poledica... nisu uvjeti za kotrljanje u leru.

Naročito je važno paziti da kotrljanjem u leru ne iritiraš nekog iza sebe i na bilo koji način ne zbunjuješ druge vozače, a i inače način vožnje s kotrljanjem u leru zahtijeva veliku pažnju i koncentraciju i osobno ne preporučam nikome da se time koristi.

Vezano uz temu... Dok sam se nekad davno zanimao za natjecanja u štedljivosti, zanimljiva mi je bila tehnika koju su tada koristili vrhunski natjecatelji, vožnjom nizbrdo s ugašenim motorima, a da ne bi ostali bez upravljača i kočnica, povremeno su s ugašenim motorom ubacivali u brzinu i laganim klizanjem kuplunga dobili dovoljno energije da se kočnice i volan previše ne otvrdnu. Brrr... E to nisam nikad probao ni na najpraznijoj cesti, a ni neću.
Zapravo, nisam siguran da li uopće današnja tehnološka rješenja upravljanja i kočenja i omogućavaju takvo što?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zapravo, nisam siguran da li uopće današnja tehnološka rješenja upravljanja i kočenja i omogućavaju takvo što?
Na modernim autima ne... na dosta novih automobila ćeš također primjetit da servo volan i kočnice prorade tek trenutak ili dva nakon paljenja motora, nakon stabiliziranja napona. Znači malo iz ''zavrtit'' kuplungom neće ništa napravit.

kod njih nemaš mehanički kuplung koji stisneš i boli te briga, odvojiš prijeno
U P i kočenjem u D taj akutator drži ler (noga na kuplungu). N izbacuje mjenjač iz brzine. I taj N nije netko tipa krapinski pračovjek da samo toljagom lupi po nečemu, i hopala ipalo je. Al zato promjena iz 2. u 1.... tu se već toljaga zna osjetit.
 
Na vrh