Kolko treba vremena da se zagrije HDi motor?

damvid

New member
Nisam jos imao prilike napraviti neku vecu voznju sa svojim novo pridoslim Citroenom pa ne znam kolko treba autu da se zagrije. Imao sam samo priliku pustiti ga da radi 10 minuta u leru po dosta hladnom vremenu.

U tih 10 minuta termostat temperature rashladne tekucine nije se pomaknuo ni jednu crticu, a temperatura ulja se pomaknla za dvije crtice.

Što je važnije? Temperatura ulja ili vode? Kolko treba da se voda zagrije, a kolko ulje?

Thanks.
 

Konrad

New member
koliko sam imao iskustva HDI motori se dosta dugo griju...

druga stvar je sto imaju el. grijace noviji modeli u sustavu klimatizaicje pa prakticki odmah pocne puhati toplo u kabini iako je motor hladan
 

skafetin

New member
Ne zagrevaj ga u leru već u vožnji.
Da tako piše po propisima,,, al ako krećeš odma uzbrdo nebi preporučija sa hladnim motorom i to nikako pogotovo hdi,jer neće baš da vuče....a nabivanje gasa nije pametno na hladan motor;)
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
ako krećeš odma uzbrdo nebi preporučija sa hladnim motorom i to nikako pogotovo hdi,jer neće baš da vuče
Istina, al to je stroj kupljen da meni bude podređen, a ne da ja robujem njemu s navikama i potrebama. :) Jedino ulje stavljam novo na svkih 15tkm, a ne kak je preporučeno. I motor je kaj novi. :cool: A ovo vruć-hladan, ma ko ga šiša. Teraj.
 

damvid

New member
Ja sam se bio zabrinuo da mi mozda termostat ne radi, jer nakon skoro 10 minuta u leru nije mi se upalila ni jedna crtica na pokazatelju temperature rashladne tekucine, dok su na ulju bile dvije crtice. Medjutim, isao sam rukom probati temperaturu antifriza i bio je hladan...tak da fakat vjerojatno treba dugo motoru da se zagrije.

Malo sam surfao okolo i izgleda da je to slucaj sa svim novijim dizelima....treba im dugo da se zagriju jer malo trose...nema puno izgaranja.

Prije sam vozio Hondinog benzinca i ona se puno brze zagrijavao.
 

fullcool

New member
Malo sam surfao okolo i izgleda da je to slucaj sa svim novijim dizelima....treba im dugo da se zagriju jer malo trose...nema puno izgaranja.
Sam si pronašao odgovor, ubrizgavanje goriva pod visokim tlakovima i upravljano računalom omogućuje jako precizno doziranje i vrijeme ubrizgavanja goriva tako da se postiže znatno bolja iskoristivost goriva u motoru a to rezultira manjim viškom topline.
Ne samo da je problem zagrijati motor na leru, nego je problem i što se motor koji je već zagrijan u vožnji, može brzo ohladiti dok stoji npr. na semaforu, zato se ugrađuju el. grijači kabine koji opterete motor u leru jer vuku puno struje, a istovremeno daju određenu količinu topline od te potrošene struje.
Osim toga, ako imaš automatsku regulaciju grijanja i hlađenja, onda bi brzina ventilatora trebala biti minimalna dok se voda ne zagrije dovoljno da počne grijati, onda se pojača i opet smanji kad se kabina zagrije na željenu temperaturu.
 

sipe

od Dijane do XM-a
Benzinci se puno brže zagriju.

Što se tiče zagrijavanja u leru, ja tek toliko da ga ne upalim i odmah u brzinu - lijepo 30 sekundi do minutu dok se hidrauličar digne taman :) motoru sigurno neće škodit
 

brezC4

New member
Što se tiče zagrijavanja u leru, ja tek toliko da ga ne upalim i odmah u brzinu - lijepo 30 sekundi do minutu dok se hidrauličar digne taman motoru sigurno neće škodit
tako i ja radim: cca pola minute radi u leru (taman se ugriju xenoni da bacaju bijelo svjetlo) pa onda polako, ne preko 1800 o/min. nakon 1-2km digne se temperatura na drugu crticu i vrlo brzo nakon toga dođe na radnu temperaturu (iliti ga treću crticu na C4 displeju).
 

radojkta

Member
Vi lijepo govorite o crticama a ovaj moj hdi na novom C4 nema pokazivač temperature motora.A više od svega bi volio da ga imam baš zbog toga da ga malo pratim a ne otprilike!
 

Konrad

New member
Ja sam se bio zabrinuo da mi mozda termostat ne radi, jer nakon skoro 10 minuta u leru nije mi se upalila ni jedna crtica na pokazatelju temperature rashladne tekucine, dok su na ulju bile dvije crtice. Medjutim, isao sam rukom probati temperaturu antifriza i bio je hladan...tak da fakat vjerojatno treba dugo motoru da se zagrije.

Malo sam surfao okolo i izgleda da je to slucaj sa svim novijim dizelima....treba im dugo da se zagriju jer malo trose...nema puno izgaranja.

Prije sam vozio Hondinog benzinca i ona se puno brze zagrijavao.
sta ste sad poceli radit slona od muhe...

normalno da se benzinac prije zagrijao...

gdje si ti probao antifriz? ako si probao crijevo koje ide na hladnjak ono i treba biti hladno do nekih 85 stupnjeva kad pocinje termostat otvarat i pustat cirkulaciju kroz hladnjak vode...
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Vi lijepo govorite o crticama a ovaj moj hdi na novom C4 nema pokazivač temperature motora.A više od svega bi volio da ga imam baš zbog toga da ga malo pratim a ne otprilike!
Ne kužim čemu frka :hmmm:
Oni imaju crtice,a ti lampice..kad se plava ugasi,onda teraj i to je to :angel:
 

HAL9000

New member
Na engleskom Berlingo forumu za HDI kažu da se s dijagnostikom u softu uključi opcija resistor 1000 ohm i da onda odmah taj električni grijač grije, jel ima tko od vas dijagnostiku da proba ?
 

Lakii

Well-known member
Hm, postoji jedna kratica - R.T.F.M. !

E sada, da ne prevodimo, samo cu napomenuti:
Ljudi, citate li vi ikada uputstva za koristenje koja ste dobili s autom? Svasta se nadje u njima, cak i sto napraviti u ovakvim situacijama!

A vezano uz temu, valjda vam je jasno da se dizlovi slabije griju od benzinaca i da to nema smisla usporedivati. I da je praksa pokazala da sa auto najbolje grije u voznji a ne u leru, samo treba malo biti njezniji s gasom. Tako to nekako pise i u onim prije spomenutim knjizicama, cak su i neke plave lampice poceli ugradivati u neke aute, da dodatno pojednostavne stvari.
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Koja plava lampica??!!
Kod mene postoji lampica rashladne tekućine,koja ( kad se upali auto ) svjetli plavo i pokazuje da je motor hladan i za to vrijeme je preporuka da se motor ne tjera u visoke okretaje..( svjetli otprilike 1-2 km i nakon toga se gasi )
Ista ta lampica može svijetlit i crveno, tj. ako se u vožnji upali i svijetli,upozorava na previsoku temp. u krugu hlađenja motora.

Zar vi na novom c4 nemate to ?? :shock:
 

Damaj

Active member
Zar vi na novom c4 nemate to ??
Nemamo, a i sada kada vam kažem ljudi da se novi c4 1.6 Vti isto tako teško zagrijava bez obzira što je benc, nećete vjerovati. Moj se kod ovih temperatura 6-9°C zagrije tek nakon 15 km, tek tada osjetim vrući zrak u kabini. Stari C4 (1.4 vtr) se pristojno zagrijao već nakon 2-3 km, a ovaj kao da zagrijavam motor u Sibiru.
 

radojkta

Member
Kod mene postoji lampica rashladne tekućine,koja ( kad se upali auto ) svjetli plavo i pokazuje da je motor hladan i za to vrijeme je preporuka da se motor ne tjera u visoke okretaje..( svjetli otprilike 1-2 km i nakon toga se gasi )
Ista ta lampica može svijetlit i crveno, tj. ako se u vožnji upali i svijetli,upozorava na previsoku temp. u krugu hlađenja motora.

Zar vi na novom c4 nemate to ?? :shock:
Prvi glas za to!!!Ma nemam ja to!!!Bar da su stavili to šta ti imaš pa bi mi bilo lakše!!Iako ga ja ne "teram"dok je hladan.Namjerno sam teram stavio pod navodnike jer ko zna možda je Zmix stavio na tu riječ autorska prava pa će sve da nas tuži!!!Iako sam tu riječ već čuo na Bajakovu kad sam sa šleperom prelazio granicu sa Srbijom!Dođem prvi put tamo sav zbunjem pun papira ne znam kamo koji pa priupitam carinika a on "MA TERAJ TO BRE RADOJKO"!!!!LJubazan nema što!!!
 
Na vrh