Koji mjenjač za BX 16 TZS '90. god.?

fudya

New member
Zna li neko koji menjac odgovara za BX 16 TZS, 1990 godiste,benzinac?
Neko rece da odgovara i sa modela od 1900 kubika....
 

Lakii

Well-known member
Odgovara ti i sa BX 19.
Mrvicu su drukciji prenosni omjeri ali to skoro pa neces primjetiti. I postoji mogucnost da ces morati promjeniti koji polugicu za odabir brzina, mozda i vrh kucista diferencijala s desne strane zbog sajle brzinomjera.

Uglavnom, BX (2. serija) koristi BE3 mjenjac kojeg su koristili svi PSA auti 80-ih i 90-ih.
Znaci, pase ti mjenjac sa svih BX-a, Peugeot 205, P 405, P 309, P306, Xantia (1. serija)...
Tj. svi auti koji su imali XU motor. Samo je razlika prenosnih omjera u mjenjacu.

Malo da oplemenim raspravu;
prenosni omjeri:

Citroen BX16 TGI 1989:

Transmission / Gear ratio
1th gear ratio: 3,46:1
2th gear ratio: 1,85:1
3th gear ratio: 1,28:1
4th gear ratio: 0,97:1
5th gear ratio: 0,76:1
Reverse gear ratio: 3,33:1
Gear Ratio (end): 4,19:1
RPM at 120 km/h (theoretical): 3.450 rpm

Citroen BX 19 TZI 1989


Transmission / Gear ratio
1th gear ratio: 2,92:1
2th gear ratio: 1,85:1
3th gear ratio: 1,28:1
4th gear ratio: 0,97:1
5th gear ratio: 0,76:1
Reverse gear ratio: 3,33:1
Gear Ratio (end): 4,19:1
RPM at 120 km/h (theoretical): 3.450 rpm

Eto, ispada da ti je razlika samo i 1. brzini. Iako, ovi omjeri ne oraju biti tocni jer bi mi trebali tocni brojevi mjenjaca da ti kazem omjere. Male su razlike uglavnom.
 

fudya

New member
Pukla sajla kvacila,cale probao da ubaci u drugu i krene ali nije mogao.posle smo odslepali auto kuci.Sutradan kad je namestio sajlu auto iz 1 brzine u 2 krci,nece uopste u 3,sve ostalo radi kako treba.
Svi mi preporucuju da bolje da kupim polovan menjac,nego ovaj da krpim jer kvalitet delova nije zadovoljavajuci,odnosno niko nije siguran koliko ce to da traje.
A kod nas je polovan menjac oko 50-70 eura
 

fullcool

New member
Teško da si mogao nešto u samom mjenjaču oštetiti, prije da si poremetio poluge za šaltanje, jel na mjestu sa ugašenim autom možeš šaltati sve brzine kao da ništa nije bilo.
Inače, za nuždu, kad pukne sajla kvačila, kreće se tako da te neko pogura i kad se auto već kreće ubaciš u drugu i voziš tako polako drugom. Ako te ne može niko ni pogurati, onda ubaciš u prvu i anlasuješ, auto krene na anlaser i upali se.
 

deda

New member
Kad jednom kreneš, krenut možeš da ga staviš u prvu ili drugi i tako drito upališ,onda poslije možeš šaltat i bez kvačila,a kad trebaš stat izbaciš ga iz brzine.
 

fudya

New member
Da,kad mi je auto ugasen mogu da saltam u sve bez problema.
Daj Boze da su samo poluge......znam te fore za kretanje,ali mi je matori veoma tvrdoglav,i eto s:cenzura::cenzura::cenzura:a mi auto bezveze
 

fudya

New member
Kvacilo je radjeno sredinom 11 meseca,znaci pre pola godine i nije mnogo vozen auto.
Videcu dok mi majstor dodje sa odmora....
 

Lakii

Well-known member
NE TREBA TI NOVI MJENJAC.
NISU NI POLUGE.

MORAS NASTIMATI SAJLU KVACILA!!!!!!!!!!!!

A sada mogu smirenim glasom reci.
Ako si samo sajlu mjenjao i nakon toga auto ne ubacuje u brzinu kako treba, onda logika nalaze da nesto u tom postupku nije odradeno kako treba.
Znaci, ako auto u svaku brzinu u koju ubacujes ne ide, ocito kuplung ne odvaja. posto je tebi kuplung nov, moze biti samo stvar sajle i njezine polugice. Dakle, kuplung ne odvaja! Ne odvaja jer je pedala prenisko.
Je sajla pravilno namontirana? je buzir usao u utor na karoseriji kako treba? Jos samo treba nastimati visinu pedale.

BX ima polugicu s prednje strane mjenjaca. na njoj stimas visinu pedale, neka ti bude minimalno 14 cm hoda pedale.
Odvidavas maticu sa casicom (pozicija br.2) i s njom podizes pedalu.
Evo i slike, pa uzivaj:

 

fudya

New member
OK,hvala na pomoci.
Idem za vikend da sredim centralnu bombu i povratna creva pa ce mi taj majstor pogledati i ovo obzirom da je moj majstor na moru.
Boli ga uvce :)
 
Na vrh