Ključ ne isključuje struju nakon gašenja motora

Xantia93

New member
Nakon što okrenem ključ (prilikom gašenja) skroz u lijevi položaj i izvadim ga, ostane upaljen radio , svijetli lampica akumulatora i sve ostalo kao da je ključ umetnut u bravu i okrenut na prvi zub. Dok je bilo toplije to bi se samo ponekad dešavalo, no otkako je zahladilo to se svaki puta dogodi.
Našpricao sam bravicu WD-om ali nije pomoglo, klimao sam ključ u bravici ali ne reagira.
Pitanje je dali je u pitanju bravica ili postoji još neki relej koji mogu prekontrolirati...
 

Lakii

Well-known member
Kao prvo, predstavljanje u rubrici za to!

Kao drugo, spricanje WD-a u tu bravu je jako losa stvar!

Otopiti ces masti u samoj bravi (pa-pa podmazivanje) i svu mast, WD, i strugotinu i prljavstine ces sliti u kontakt-bravu. I onda svi ti sastojci imaju festu unutra uz prisutstvo napona!

Nije ti stvar same brave (mehanicke), ni nikakvog releja, nego uloska kontakt-brave!
Vec se malo potrosio, oprugice malo oslabile i vise ne nalijeze sve kako bi trebalo.

Najjednostavnije bi ti bilo malo pripaziti kako okreces kljuc kad ga vadis; i ako ti ostane kontakt, vrati malo kljuc u suprotnu stranu.
Dugorocno rjesenje ti je nova kontakt brava.

Ili, ako si spretan s rukama, ovu rastaviti, ocistiti i sastaviti, uz malo preslagivanja dijelova unutra i spananja oprugica. Samo da naglasim da ju je dosta pimpljavio za sastaiti. A i to ti opet ne garantira da se problem nece ponoviti.
 

Xantia93

New member
Sad tek vidim da sam laički napravio grešku na prvom koraku!
Spretan sam i imam volje, zato sam i ovdje.:)
Sada kada znam odakle krenuti imam opet pitanje. Proučavao sam bravicu i ona je u komadu cilindričnog metala. Sa dolje strane postoje dva šarafa a na kraju ulaze žice. Odakle krenuti. Dali kada to odšarafim ključ treba biti u bravci pa taj cijeli centralni dio izlazi van, ili nekako treba doći sa druge strane?
Sve ću ja to lijepo podmazati samo da prvo saznam način kako se rastavlja a da ne napravim više štete nego koristi...!
Imam repair manual od Hynesa ali u njemu bravice nema, zato sam ovdje da dobri ljudi pomognu u nevolji.
 

Lakii

Well-known member
Ok.
Brava ti je u komadu i nju nemoj rastavljati. nema potrebe. I nije ti iz jednog komada. to je navucen lim preko nje.

pretpostavljam da si skuzio kako izvuci bravu iz stuba volana i koje kablove otkopcati.

da se vratimo na pitanje.
Ona 2 sarafa sto si vidio ti drze ulozak kontakt brave. znaci te zice ulaze u jedan crni (ili smedju ili cak i sivi, zavisi) plasticni dio. to ti je ulozak.
Moras odvidati ta 2 sarafa, oni drze tu u-spojnicu koja drzi zice.
imas jos jedan saraf, sa suprotne strane brave. kad njega odvidas, moci ces izvuci donju polovicu brave i sam ulozak.

e sad, malo mi je glupo ti dalje pisati kako rastaviti ulozak jer je jako pimpljavo, nebi htio da ga rastavis i ne mozes sastaviti!
znaci, sve ovo daje je na vlastitu odgovornost!

sam ulozak kontakt-brave (njegovo kuciste) ti je od 2 dijela, gornji nataknut na donji i drze ih 3-4 kopce. to njezno odkopcas i izvuces. kad budes izvlacio gornji dio, pazi jer ce ti iz brave poispadati male kuglice i limene oprugice (4-5 kom) i mozda koji bakreni kontakt (u obliku T).
kad to razdvojis ces moci izvuci osovinicu iz donjeg dijela kucista.
znaci moras imati isti broj kuglica, oprugica i t-komada i sredisnju osovinicu.
e sad, na osovinici ces vidjeti utore/udubljenja za kuglice i brazde koje su kuglice napravile klizeci po osovinici. ako su ti brazde jednake dubine kao udubljenja, brava ti je potrosena, jer za dati kontakt kljuc okrenes i kuglica upadne u udubljenje, opruga onda moze pritisnuti t-komad na zice. ako je osovinica potrosena jako, kuglica vise ne moze podignuti t-komad i stalno imas kontakt. znaci, ako je jako potrosena, treba ti novi ulozak!

sve dobro cisti, staru mast, prljavstinu i garez. dobro si ocisti kontakte na zicama i t- komade s donje strane!

kad budes vracao, stavi masti na osovinicu, nigdje drugdje ne treba.
znaci, prvo vratis osovinicu u kuciste. onda kuglice u bocne rupice. mast bi ih trebala drzati zalijepljene za osoinicu.. nakon toga stavi malo masti na kuglice.
t-komade stavis na svaku kuglicu i jako pazljivo navuces gornji dio kucista preko donjeg. t-komadi i kuglice ti se nesmiju rasuti.
na kraju stavljas oprugice s gornje strane kucista, to ces morati raditi nekakim iglom. za svaku oprugicu imas utor, dodu ti taman u ravnini kuglica i t-komada. pazi kako okreces opruge! izboceni dio mora ici prema osovinici. i pazljivo ih umeci jer ti se t-komadi mogu pomaknuti i onda ti opruga zapinje za njih kada ju guras. isto tako, ne idu ti sve oprugice na istu dubinu, neke ces morati gurnuti dublje. trebao bi se cuti lagani klik ili ces osjetiti kad ti opruge legnu na mjesto.
kada sve sastavis, probaj prstima okretati osovinicu. morala bi ici glatko i trebao bis osjetiti svaki "zub" kad ukljuci.

ako sve sljaka ok, to bi bilo to, ostaje ti samo sastaviti bravu i isprobati.
 

Xantia93

New member
Hvala na iscrpnom odgovoru, cim zatopli rastavljam bravu i bacam se na posao. Upute su odlične, a ionako nemam što izgubiti jer uložak brave i tako ne radi kako treba pa ako i ne uspijem to sastviti ostaje mi ona zadnja varijanta a to je nabava drugog uloška.
Javim kako je prošlo!!
 

Xantia93

New member
Lakii super upute.
Rastavio sam uložak bravice i pronašao problem. Jedan bakreni kontakt (T) je puknut (ili pohaban) sa jedne strane. Tako da izgleda jeftini popravak bez tog T dijela nije moguć.

Zvao sam trgovine ali uglavnom kažu da nikada nisu ni držali uloške bravice za njega. Može li se nabaviti taj T kontakt ili cijeli uložak bravice, neki otpad xantija ili netko ima...?
 

Lakii

Well-known member
pa, jeli puknut ili pohaban (ima li kakav odlomljeni komad)?
Kakav je u usporedbi s drugim t-ima?
i, kakva ti je osovinica?

sam onaj t ces tesko naci, jedino da ti ga netko napravi iz komada bakra.

Najjeftinije bi ti bilo naci negdje polovni, cak i neispravan drugi ulozak kontakt brave pa od 2 sastaviti 1! sa autootpada, trebalo bi ih biti!

probaj si sa nozem ili skalpelom lagano oguliti povrsinski sloj bakra na t-komadu, zagladiti i poravnati malo kontaktnu povrsinu.
isto tako mozes i same zice izvaditi iz plasticnog kucista i ocistiti. jedna polovica kontakata ide ravno van, drugu moras lagano gurnuti naprijed i povuci van. radi jedan po jedan kontaktni par da ne pomjesas zice!
 

Xantia93

New member
Izgleda da je potrošena jedna cijela strana tog T. Desne strane cijelog gornjeg dijela T nema.
Srednja osovina ima samo sitne utore, gotovo neprimjetne i izgleda dobro.
Zvao sam otpade. Ima samo na jednom mjestu ali uložak je za benzinca i čovjek kaže da ne paše na dizelaša jer nema isti broj kontakata.
Budući nemam izbora probat ću naći neki komad bakra pa nekako izrezati/isturpijati taj T. Tako mala stvar a zbog toga cijeli auto stoji na mjestu..!
 

Lakii

Well-known member
Zvao sam otpade. Ima samo na jednom mjestu ali uložak je za benzinca i čovjek kaže da ne paše na dizelaša jer nema isti broj kontakata.
Ma sta ovaj prica, pa ulosci za Xantiu su isti na benzincima i dizelima!
I isti su za I. i II. seriju.

I jos ti pasu sa:
Peugeot:
EXPERT 96-06
106 96-03
405 90-97
806 96-02
PARTNER 96-01

XANTIA 93-00
BERLINGO 96-01
SYNERGIE 96-02

Sifra za cijelu bravu ti je 4162 W4, to je i ulozak i sama mehanicka brava!
Nadji si polovnu negdje 50-100 kuna!
 

Xantia93

New member
To mi je vrlo koristan podatak. Èovjek mi nudi taj uložak za benzinca za 100Kn, PRIHVATLJIVO. Ako su ulošci isti za dizelaša onda on očito nije dobro upučen.
U biti on mi je rekao da bi mi auto normalno palio ali da mi se nebi palila lampica od grijača. To mi je odmah bilo malo sumnjivo jer kaže da bi se grijači normalno palili ali bez te lampice za indikaciju. Jer lampica i grijač bi trebali biti izravno povezani, bar je meni to nekako logično.
No sada više ne dvojim, budući si siguran da su ulošci isti kupujem sutra taj za benzinca...!
 

Lakii

Well-known member
Tip ti je nesto pobrkao!
Prodaj mu tuznu pricu da ces uzeti ali da ti auto nece dobro raditi pa si malo skini cijenu! Steta 100 kuna!
 

fullcool

New member
ja imam skinutu od benzinca i mislim da je ista kao na dizelu, a lampicu pali relej koji pali i grijače, ali je poseban vod za sijalicu i ona kad se ugasi grijači još rade.
 

Xantia93

New member
Èovjek mi je dao kompletnu pravu sa ključem, pa sam ju kompletnu i zamijenio jer je u puno boljem stanju nego moja stara. Prije montiranja sam isprobao konektore ohmetrom i sve radi bez greške.
Auto pali ali...... kada ga ugasim (okrenem ključ skroz lijevo) opet se upali lampica od akumulatora i radio ostene upaljen.

Znači što se tiče lampice nije bio problem u bravici.
Što bi to moglo biti? Postoji li neki relej koji bi trebao isključiti struju a ne radi kako treba?
Ili se negdje nešto dotakne na masu što nebi trebalo...?
 

Lakii

Well-known member
Uups!

Znaci nije stvar brave? :oops:
Pa, zao mi je sto si se bezveze dao u trosak, davalo je sve simptome lagano spaljene brave.
Hm, za trosila nema releja u autu, sve ide dirketno s razvodne kutije s osiguracime.!

Cekaj, ti si komplet stavio novu bravu sa kljucem i uloskom? I ponavlja se isto?
Hm...

Glupo pitanje, ali, kako ti stoji osigurac F1, najgornji osigurac? Je u ravnini s ostalim osiguracima ili lagano pomaknut u stranu, tj nekako izmedju ona 2 reda osiguraca?

Kazes da si probao bravu ohmmetrom. Si gledao da ti i iskljucije kontakte kad okrenes kljuc? Ili samo dali ima spoja kad das kontakt?

Za trosila ti je onaj sivi konektor na bravi, probaj ga iskopcati kad ti ostane lampica upaljena.
 

fullcool

New member
jesi li siguran da okreneš baš skroz lijevo?
brava ima poziciju između kontakta i nule, i u toj poziciji radi radio i još neki potrošači i svijetli lampica crvena, možda ti ostane na toj poziciji.
normalno na toj poziciji ne bi mogao izvaditi ključ, al ko zna možda je ipak mehanički problem.
 

Xantia93

New member
Ovako, malo sam se pozabavio i kad se ištekaju svi konektori od bravice lampica i dalje svijetli. Znaći nije do bravice (no dobro da sam ju zamijenio jer i tako je bio jedan kontakt puknut pa tko zna koliko bi dugo radila).
Malo sam promatrao tu lampicu. Izašao sam iz auta i malo jače zalupio vrata i ona se ugasila! Ušao sam u auto, stavio ključ u bravu , upalio auto i ugasio ga, izvadio ključ i lampica nije gorjela. Po gradu sam obavljao neke stvari, palio, gasio auto i sve je bilo super (već sam se ponadao)! I dodjem doma na parking, ugasim auto, a lampica se opet upali. Ovaj puta ju udarac vratima nije ugasio a žao mi je bilo još par puta nabijati vratima!:). Ovo izgleda ko neki kontakt.
U vožnji (dok je auto upaljen) se nikada ne upali!
Osigurać sam u svoj toj zbrci zaboravio pogledati ali sutra mogu to provjeriti.
Nemam ideje što dalje prekontrolirati...
 

Lakii

Well-known member
Pogledaj kako ti stoje osiguraci!

I, dali ti osim radija ista radi kad ostane tako svjetliti? Prozori, brisaci...?
 

Xantia93

New member
F1 osiguč je na vrhu u ravnini sa desnim stupcem osigurača (znači točno iznad F2).
Kad ostane svijetliti lampica rade i brisači, kao da je ključ u bravi okrenut na prvi zub.
Mislim da je ovo neki neuobičajeni kvar pa se teško ovako napamet može riješiti, zar ne...?
Ima li veze položaj F1 osiguraća?
 
Na vrh