Kill switch - ugradnja

visaluteju

Well-known member
Znam da se citroeni bas i ne kradu ali.....

Da li je neko ugradjivao ili zna nesto vise o takozvanom "kill switch-u" tj skrivenoj sklopci za prekid kontakta (ili cega vec) protiv kradje?

Koliko sam nacuo lako je i jeftino za ugraditi, pretpostavljam da radi na principu obicnog prekidaca (poput onog za svjetlo) koji se negdje sakrije u autu a sa njim se prekida kontakt nekoj od zica oko bravice...ili ne ?

da li je to lako ugraditi u "novija" auta ili ima problema oko elektronike, can bus i tih sranja ili ne (kao sto mislim da ne bi trebalo)

Pa sta kazete za ili protiv ?

Gdje ga sakriti, pretpostavljam da je najlakse negdje ispod volana ali i najociglednije
 

sir.Oliver

Well-known member
ja lično ga ne bih skrivao oko volana .... a kada bih ga već ugradjivao , prekidao bih napajanje pumpe goriva ( ako je izvodivo ) ili bih prekidao napajanje elektromagneta na elektropokretaču .

recimo , na Fiatu Ritmo sam imao namešteno tako da ako nije podignuta ručna , stisnuto kvačilo i menjač u rikvercu , nisi mgao pokrenuti auto .
 

visaluteju

Well-known member
ako nije podignuta ručna , stisnuto kvačilo i menjač u rikvercu , nisi mgao pokrenuti auto .
Prejako!

Evo malo sam iscitao...ima ih raznih, od jednostavnih do komplikovanih.

1) postavi se na pol akumulatora kojim se prekida napajanje (ovdje mi se ne svidja sto je mozda ocigledno a i precesto resetovanje bsi-ja...iovakoimje lektronika luda

2) Neki cak stave ventil na crijevo goriva......

3) Kontakt zica i skriveno dugme (mozda najkomplikovanije za ugraditi)

4) Neki skupi relej koji se aktivira i deaktivira bezicno...ekstra al oko50-100 eura

5) najjednostavniji ali mozda preocigledan... osigurac sa prekidacem....npr umjesto klasicnog osiguraca ide ovaj na osigurac pumpe goriva ili neceg tako bitnog....
 

Cutac

Prèkaroš
Radije zamotavanje volana u stranu i onda zakljucavanje odvojeno od bravice.
Blokiras pumpu i odguraju ga...
 

visaluteju

Well-known member
Nisam te najbolje razumio ovo zakljucavanje odvojeno od bravice?

Jbg zakljucas volan i smotas ga a oni dignu prednji kraj? Isto ti dodje

Ili dodju sa paukom :) mada sumnjam da bi se neko toliko mucio oko citroena :)

Jbg ne znam sta da uradis uvijek ima nacin

Ali kontam neka jednostavna i neskupa opcija koja nije losa za dodatnu zastitu imati ne mora boti fort knox
 

sir.Oliver

Well-known member
neznam dal se tko od vas sjeća da se nekada po BG i NS kralo baš pomoću pauka . lepo izašao iz vozila frajer u uniformi , vozač zakačio i natovario auto . masa se smejala ... ko mu je kriv kad ne zna parkirati .... a zapravo su posmatrali " on line " kradju vozila . istina , češće su to radili noću .... ali bilo je slučajeva da su i u po bela dana digli nekome auto
 

Milosh

Test
Generalno bi bilo pametno, a naročito kod osjetljivih Citroena, da taj prekidač prekida nešto banalno što nije direktno elektronski povezano, tj. da se ne prekida napajanje nekom elektronskom modulu, jer bi to svaki put prouzrokovalo greške. Prekidanje direktno struje koja ide sa aku-a ne dolazi u obzir, i zbog svih modula i zato jer je to prejaka struja da bi se mogla sigurno i dugotrajno tako prekidati.

Ja bih prekinuo žicu od kontakta (sa brave), ali tamo negdje dalje od same brave, i stavio relej koji bih palio (okidao) pomoću Arduina i 433 MHz daljinskog, ili preko RFID taga.
 
Na vrh