Kako provjeriti originalne kilometre?

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Gledam ozbiljno neke C5-ice. Ove sad aktualne. Èim novije.

Kod uvoznika su redom iz Belgije, Nizozemske, Njemačke, nešto rijeđe iz Austrije... I tako. Svi do jednog imaju "uredno ispečatirane" servisne knjižice. Jer ajmo se pravit blesavi, pa reć da se ne mogu servisne knjižice "uredno ispečatirati" u prvom servisu. :) Pogotovo kad imaš uhodan uvozni biznis....

Ima li kakve pouzdanije metode provjere ili samo po dojmu, pa kako te dopadne srića?
 

Cutac

Prèkaroš
Koliko ja znam, sva petljanja po kilometraži se bilježe, pogotovo kod novih auta i iako je iznimno lako promijeniti prikaz kilometraže na ekranu, isto tako je iznimno lako provjeriti jel kada mijenjana i koje je stvarno stanje.
Znam jer sam u ovlaštenom provjerio za VTS-a i nema znakova diranja.
 

mamut

C5
Donator foruma
meni je moj mehanicar rekao ovako

spoji se na dijagnostiku, i pogleda se detaljan log svih zapisa greškica, čak i onih najsitnijih koje mi ni neznamo da postoje, ako od početka do kraja postoje bez rupa, onda bi trebalo bit ok

nekom recimo kreću te greškice nakon 60.000km, znači da je skidana kilometraža

valdja si skužio, a valjda sam i ja iole dobro objasnio
 

Milosh

Test
meni je moj mehanicar rekao ovako

spoji se na dijagnostiku, i pogleda se detaljan log svih zapisa greškica, čak i onih najsitnijih koje mi ni neznamo da postoje, ako od početka do kraja postoje bez rupa, onda bi trebalo bit ok

nekom recimo kreću te greškice nakon 60.000km, znači da je skidana kilometraža

valdja si skužio, a valjda sam i ja iole dobro objasnio
Da, ako se i taj log ne obriše potpuno pri vraćanju kilometraže. A onda mogu prodavati priču kako je vjerovatno rađen update softvera BSI-a pa se to izbrisalo.
Znaš kako ovo zvuči. :)
Tu se misli na detaljni log grešaka u kome budu zapisane i najsitnije greške koje krajnji korisnik često ne treba da vidi, jer nemaju istu "težinu" i ozbiljnost kao klasične greške koje se prikazuju korisniku. Pretpostavljam da tu pišu i tzv. pending greške, to su one koje su se desile premali broj puta da bi bile smatrane konstantnom greškom i kao takve bile zapisane kao klasična greška ili prikazane korisniku u vidu upozorenja.


Ja mislim da se pređeni kilometri mogu lako prividno smanjiti, a da mogućnost detekcije toga preko dijagnostike zavisi od stručnosti i detaljnosti onoga ko to radi. Ako neko izmijeni samo prikaz na satu, lako će se otkriti, ali ako neko izmjeni u svim modulima koji sadrže tu informaciju i pri tome izbriše tragove svog petljanja, onda je nemoguće otkriti.

Takođe, ako su servisi iz knjižnice rađeni u ovlaštenim servisima, trebalo bi da postoji neka centralna baza kojoj mogu pristupiti svi ovlašteni, te da se može tako provjeriti. Ako npr. postoji zapis da je posljednji servis rađen u ovlaštenom u Belgiji na 160k km, a na satu stoji 120k km, sve je jasno.

S druge strane, po meni je bitnije da je ta istorija održavanja istinita, nego kilometraža.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Kilometri u pravilu padaju nakon prelaska granice.
Ima i gore svega, ali se malo ozbiljniji trgovci najčešće ne zayebavaju s time, kazne su velike, reputacija je na kocki...
 

Blaster

New member
Da si 100% uvjeren NISI. Pogledaj stanje auta, i vidi bilješke u ovlaštenom servisu.

Nedavno čekam službeni VW da ga pokupim iz servisa i dolazi čovjek da priupita za kilometražu određenog vozila. Servise unese priloženi VIN broj i jedino što je mogao reći da ima nelogičnosti. Dakle, kod prvog vlasnika (firma + leasing) svi servisi su uredno rađeni i vođeni, te je auto godišnje radio 20 000- 25 000 kilometara (*5 godina = cca 125 000) . Kasnije se prodao, i u sljedećih 8 godina samo je 2 puta bio u servisu i "kao" prešao svega 20 000.
1. scenarij: auto zaista nije mnogo vožen i nije bilo potrebe za servis
2. scenarij: nakon kupovine od pravnog lica spustili su mu kilometražu, vozili ga 2-3 godine i servisirali izvan ovlaštenog, da bi pred prodaju opet išao u ovlašteni 2x tek toliko da se zabilježi u servisnu knjigu

Inače, zadnja 2 auta (koja još uvijek vozim) su uvoz i Belgije i nemam nikakvih problema. Ništa ne znači, ali eto kada si spomenuo pa ću i ja. Jedan je Francuz (u mene već 5 godina), drugi nijemac (vozim ga evo nepuna 2 mjeseca), isto tako jako uredan auto.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Mislim da je kilometraža nebitna pri kupnji. Što ona znači za stanje auta? Ima "grobova" prije 100.000, a ima ih na 250.000+ u tip top stanju od motora do ovjesa.
 

Blaster

New member
Tako je...

Može auto ići 200 000 bez većih problema, raditi 80% svog vijeka na autoputu i relacije od 100+ kilometara, dok sa druge strane možeš imati auto od 100 000 koje je imalo 60% vožnje da se niti ne ugrije na radnu temperaturu, koje je vozilo grbavim cestama, sa vlasnikom koji ne kuži da se ulje mijenja godišnje, čak i ako se ne prevali preporučeni interval po kilometrima.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Mislim da je kilometraža nebitna pri kupnji. Što ona znači za stanje auta? Ima "grobova" prije 100.000, a ima ih na 250.000+ u tip top stanju od motora do ovjesa.
O bože mili, znači tebi je isto je li auto ima 60, 160 ili 260 000 KM ako je servisiran propsino? :)
Takođe, ako su servisi iz knjižnice rađeni u ovlaštenim servisima, trebalo bi da postoji neka centralna baza kojoj mogu pristupiti svi ovlašteni, te da se može tako provjeriti.
Iz moje prakse ti to izgleda da jedan servis u HR nije u stanju povuči podatke iz drugog servisa o tome šta je rađeno, jer "nisu oni nešto dobro to upisali" :)Tako da će meni neko ode u servisu potegnit podatke o servisiranju u Nizozemskoj je nevjerojatno ka i fizika iz Star Treka. :D
 
Na vrh