Kako pravilno rukovati električnom ručnom kočnicom?

maxxy

New member
Upute za električnu ručnu nisu precizne tj ona se ne ponaša bas onako kako piše u manualu.

Npr., kod mene je podešena za automatski rad tj da se sama zakoči kada auto stane i otpusti kada se upali motor. u manualu piše da se automatska kočnica otpusta automatski prilikom pokretanja vozila.

kod mene se to ne dogodi nego kada upalim auto, ubacim u brzinu, dadnem gas i počnem otpuštati spojku, auto prvo se malo nategne (kao kada želite krenuti a starinska ručna kočnica je zakočena) pa onda lagano poskoci i krene. je li se ovako i kod vas ponaša?

imam osjećaj da ne koristim pravilno automatsko otpuštanje, ali nisam ja kriv sto su upute nejasne. ne bih htio izazvati bilo kaka kvar pogrešnim rukovanjem.
 

Konrad

New member
kod kretanja se otpusta ako das malo jaci gas bez obzira jel rucni ili automatski mjenjac, u biti to radi dobro kod tebe, svima je tako
 

dohtor

Member
Upute za električnu ručnu nisu precizne tj ona se ne ponaša bas onako kako piše u manualu.

Npr., kod mene je podešena za automatski rad tj da se sama zakoči kada auto stane i otpusti kada se upali motor. u manualu piše da se automatska kočnica otpusta automatski prilikom pokretanja vozila.

kod mene se to ne dogodi nego kada upalim auto, ubacim u brzinu, dadnem gas i počnem otpuštati spojku, auto prvo se malo nategne (kao kada želite krenuti a starinska ručna kočnica je zakočena) pa onda lagano poskoci i krene. je li se ovako i kod vas ponaša?

imam osjećaj da ne koristim pravilno automatsko otpuštanje, ali nisam ja kriv sto su upute nejasne. ne bih htio izazvati bilo kaka kvar pogrešnim rukovanjem.
dobro pise u uputama... isto i kod mene tako radi... samo nakon izmjene zadnjih disk plocica, sam se naucio tu rucnu kocnicu spustat rucno prije kretanja vozila sa mjesta.... neznam koliko pridonosim time da mi plocice duze traju, ali original plocice su mi pocele strugat na nesto manje od 40000km... sada auto ima 80000 i zadnjom kontrolom sam vidio da imaju jos "mesa"...
 

maxxy

New member
Ja sam isto odlucio naprijed krenuti na nacin da se automatski opusti, a kada idem u rikverc, ja je otpustam rucno. Nikako mi se ne svidja sto se auto napne prije polaska. Imam osjecaj da ce ovo vremenom izazvati neko ostecenje a cisto sumnjam da se ovaj mehanizam krece cijenom ispod 1000 eur. Bolje ici na sigurno

Stovise primijetio sam da ako nekoliko puta pritisnem gas i onda lagano otpustim spojku tako da samo "dirne" spoj i tako 2-3 puta, da se rucna sama otkaci i auto se ne napne nimalo. A ako idem u rikverc tako da lagano otpustam spojku iz prvog puta, onda se auto napne. Garant je ovo nesto u samom softveru auta jer nema mi smisla da svaki put "turiram" auto kad zelim ici u rikverc. Mozete probati i vi pa mi javiti je li i kod vas pali ova metoda. Ono, auto bas podje u rikverc kako bi i trebalo, lagano i bez napinjanja.
 

Konrad

New member
nece on kod bez gasa otpustit, moras pokazati namjeru da zelis krenuti...

jednostavno ste trebali uzeti modele s klasicnom polugom
 

dohtor

Member
nece on kod bez gasa otpustit, moras pokazati namjeru da zelis krenuti...

jednostavno ste trebali uzeti modele s klasicnom polugom
a ne ne... ovo je dusu dalo kad si na uzbrdici pa krenut i funkcija da ti drzi auto 3sec, meni odgovara, a mojoj supruzi pogotovo....

mozda sada ce biti ovo malo offtopic i da se moderatori nece ljutit, ali iz svog iskustva, malo je tesko kod nas u salonima dobit ono sto ti zelis... ja kad sam dosao u salon pogledat auto i rekao da zelim kupit C5 2.0 HDi, crni, mehanicki mjenjac, hidro ovjes, exclusive oprema, u svakom od 4 salona su me toliko iscrpili pitanjima, zasto mehanicki, pa zasto exclusive, pa zasto hidro i pa kao za vraga okrenuli pricu samo da prodaju ono sto imaju vec izlozeno u salonu, tipa: znate, ovaj dinamique vam je isti samo sto na sjedalima nema grijanja i nema el namjestanja sjedala... u drugom salonu imaju comfort sa automatskim mjenjacem i krene prica pa znate danas se vise ne mijenjaju brzine rucno itd itd itd....
 

dohtor

Member
Hill holder i rucna nisu ista stvar....
e to mi je novost... ja sam mislio da i to obavlja rucna.... na koji nacin radi hill holder? ili Tec, ako mogu zamolit za koji link di je objasnjeno kako radi taj sistem... hvala unaprijed...
 

maxxy

New member
Hill holder i rucna nisu ista stvar....
Mislim da nisi u pravu. Gledao sam jednom shemu mehanizma rucne kocnice i imas kao jednu zatvorenu kutiju koja se zove "mehanizam rucne elektricne kocnice". Kada ona otkaze ili crkne, onda ti ne radi elektricna kocnica + pomoc pri polasku na kosini. Znaci ovaj mehanizam u kutijici kontrolira oboje.
 

Konrad

New member
mislim da ti hill holder radi preko bloka ABS (a i HILL HOLDER se deaktivira u racunalu ABS/ESP), jer ako lagano promatras pedalu kocnice, kad ju pustis nakon par sekundi se ona sama vrati do kraja i onda ti auto krene

jer nemoze imati veze sa rucnom iz ovog razloga -> C5 postoji i sa mehanickom rucnom, C4 II takoder ima HILL HOLDER a ima i mehanicku rucnu kocnicu...
 

Micija

Diagbox 7,57 Modrièa.Free
Stara tema ali nisam nasao,nigdje odgovor na moje nedoumice,pa mi se cini ovdje najprilicnije mjesto,za pitanje.

Kako iskljuciti HILL HOLLDER?
Da odma i odgovorim na pitanje zasto.
Pa zivim i radim tj krecem se zimi po brdovitim predjelima a jako lose je odrzavanje puteva zimi.
Znaci desilo mi se da mi je na vrhu snjezne uzbrdice proklizao i gume su ok auto sam bukvalno zaustavio,ubacim u rikverc i kontam polako koceci na kvacilu spustit cu auto nazad u podnozje,desava se sledece- pustam kocnicu hill hollder drzi 3 sekunde odpusta,auto krece nazad ja pokusavam ponovo,blagim kocenjem usporiti auto ali na najmanji pokusaj diranja kocnice,dali radi nikakvog otpora na tockovima radi leda,ja ponovo dobijam onih 3 sekunde blokirane sve tockove,auto samo radi tezine krece kao sanke,pokusavam pustiti kvacilo da vuce u rikverc pa da kocim pomislim,tad nece moci blokirati tockove ali vec je sve kasno one 3 sekunde su bile dovoljne da auto krene nazad takvom brzinom i naravno prednji kraj,radi tezine,krece da obilazi zadnji i za tren oka moj zadnji kraj je zavrsio u kanalu!
one tri sekunde su mi definitivno kumovale,tome da zavrsim u kanalu i zato bi u buduce kad se nadjem u slicnoj situaciji odma na procjenu da mozda necu uzaci uz brdo odma ga iskljucio!

Dali je jos neko imao slicnu situaciju volio bih da nam napise,da vidim kako je odreagovao i kako uopste reagovati u ovakvoj situaciji?
Dali sam odma trebao pustiti kvacilo da krene u rikverc i po malo kociti?
Hvala
 

vborovic

C5 modifikator
Preko Diagbox-a, sjećam se da sam naletio negdje na tu opciju, sad, dal je bilo pod BSI, ESP ili kojim drugim pristunim računalom, nisam siguran ...
 
Na vrh