Kada u zimske ove godine?

diegos

Well-known member
Lance u gepek zbog zakona, ljetne na kotačima zbog sigurnosti, a zimske kad bude zima :) Obično ih montiram tamo negdje u 12.mjesecu, sad je jos vruće :)
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Obično ih montiram tamo negdje u 12.mjesecu
I ja isto. Ne montiram ih prije nego u prognozi vidim ovaj simbol: :D



Meni su se zimske učinkovite pokazale samo po snijegu i u velikim minusima. A, ovo sve preko 0°C je meni ljeto. :)
 

diegos

Well-known member
Evo montirao zimske u subotu... Sad osjećam lagane vibracije kod malo jačeg kočenja, koje se prije nisu javljale. A ne sjećam se da su se javljale ni kad su zimske bile zadnji put na autu :D
Gume nisu puno vožene, a prošle zime nisu bile na autu jer se auto općenito nije puno vozio. Continental TS850, možda ih treba malo razradit :D
 

visaluteju

Well-known member
Iza bolje. Dugo se vjerovalo u zabludu da trebaju naprijed tj na pogonske tockove. Zadnji dio se zanosi, ne prvi. bocna sila koja djeluje kada je auto u krivini gore utice na zadnji kraj i zato se zadnji kraj uvijek zanese

Pa pogledajte i snimak od franca
 

Doomsday

U prolazu...
Sve 5, ali nema smisla u setu od 4 gume stalno držat 2 naprijed, potrošit ih total dok stražnje ostanu na 6-7 mm...

Kod seta, treba rotirat, tako da sve dođu do cca. 4 mm pa ih onda sve zamijenit...

To se misli pod tim da 'bolje' idu naprijed, u biti nije stvar da 'lošije' idu natrag, isti set je u pitanju, već da se ravnomjerno potroši cijeli set prije zamjene...

Valjda...

:D
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Sve 5, ali nema smisla u setu od 4 gume stalno držat 2 naprijed, potrošit ih total dok stražnje ostanu na 6-7 mm...

Kod seta, treba rotirat, tako da sve dođu do cca. 4 mm pa ih onda sve zamijenit...

To se misli pod tim da 'bolje' idu naprijed, u biti nije stvar da 'lošije' idu natrag, isti set je u pitanju, već da se ravnomjerno potroši cijeli set prije zamjene...
U pravu si, samo znaš i sam koliko u HR ljudi zapravo, zbog besparice, kupuje po dvije gume. Naprijed nove, a iza stavaljuju ove koje su bile naprijed i tako u krug.
 

Ax boy

Well-known member
Najbolje gume idu uvijek na pogonske kotače, druga je stvar ako auto ima pogon iza (kao Mercedes) naravno ali uvijek pogonske gume imaju bolje, ne znači da ove su lošije tj da idu lošije ali zna se da pogonski kotači imaju bolje. Sve ostalo su čiste gluposti i nedostatak znanja. Nije besparica problem jer su šoping centri puni tako da hahhhhhh , već lijenost i škrtost. Bolje sve 4 nove, naravno ne moraju biti Goodyear odnosno najskuplje ali kad se potroše, sve 4 odmah uzeti. Ne pričajte ljudi svašta.
 

Milosh

Test
Najbolje gume idu uvijek na pogonske kotače, druga je stvar ako auto ima pogon iza (kao Mercedes) naravno ali uvijek pogonske gume imaju bolje, ne znači da ove su lošije tj da idu lošije ali zna se da pogonski kotači imaju bolje. Sve ostalo su čiste gluposti i nedostatak znanja.
Znači svi izvori na internetu, mediji, proizvođači guma i auto škole u zapadnoj Evropi savjetuju da bolje gume uvijek idu nazad, a ti tvrdiš da su to gluposti...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Najbolje gume idu uvijek na pogonske kotače

Voziš Citraća po kiši recimo, znači fwd.
Većina feedbacka koji ti dobivaš od auta je sa prednje osovine, osjećaj kočenja, držanje kod skretanja, proklizavanje kod ubrzavanja. Na takvom autu po prednjoj osovini štimaš ''osjećaj za filing''.

I onda imaš dva scenarija:
1. - bolje gume naprijed - misliš da je sve super jer prednje gume sve odlično odrađuju. No prije ili kasnije će se desiti da stražnje neće moći to pratiti i evo sranja
2. - lošije gume naprijed - slabije su gume, pa prilagodiš vožnju prednjima... brzina, kočenje, sve. A stražnje, pošto su bolje, neće popustiti prije prednjih.

Koja od ta dva scenarija su sigurnija?

Naravno, jednostavno se ne treba dovesti u situaciju da su velike razlike među osovinama i bok.

Ima tih auti, rwd ili čak tipa moje Alfice koje ne trpe rotaciju, pa je druga priča... ali šta se ove dileme tiče, lošije naprije :)
 

Dalibor

Dado Tornado
Najbolje gume idu uvijek na pogonske kotače
svejedno je kuda staviš bolje, kada se izljeće s ceste, to sigurno nije zbog pozicije guma. razlika je kada zimi imaš dvije zimske. ako su ljetne stare do dvije godine, i sa novom ripnom, možeš staviti i iza. ali ako ljetne nisu savšene, radije stavi napred, a zimske straga, jer ćeš se izokretati u zavojima, a zadnji dio će biti nesiguran kod i malo lošijih uvjeta na cesti. i ono najvažnije, na poledici pozdravi se sa kontrolom zadnjeg kraja, dok se prednji s ljetnima nekako dovede u red
 

Ax boy

Well-known member
Ma kakve ljetne i zimske kombinacija, zimi su sve zimske, ljeti sve ljetne i to je to. Nikada šparati na gumama, u suprotnom ne treba auto niti imati. Slažem se da ako auto proklizi, uzalud su sve priče. Treba zato uvijek biti oprezan i savjestan vozač. Svako ima svoju filozofiju i neka bude tako . Danas su se neki pametnjakovići aaagrrrrrrrr navečer utrkivali po Bolonji blizu Vrapča podvožnjaka u Zagrebu. Klasika, u golfu i audiju, užass. Pazite :! :( :)
 

Memphis

Active member
To su sve bespotrebne rasprave.
Sve to ima svoje. Zimske gume na sva 4 kotača su najbolja i najispravnija stvar.

Ostalo krpanje nosi svoje posljedice.

Guma na prednjim kotačima će dati bolji grip na kočenju, kretanju te upravljivost na volanu. Naravno da većina ljudi to masovno radi pogotvo oni koji se lagano voze ili voze po gradu di snijega malo kad ima.
Guma na zadnjem kraju drže da ne proklizi zadnji kraj. Kad se recimo voziš autoputom i većom brzinom u zavojitim cestama ili zavojima.
Na autim sa zadnjim pogonom tako nešto je suludo uopće radit ...

Baš lani je kolega stavio nove zimske naprijed i zadnje zimske totalno poderane straga. Na autoputu ZG-RI na nekih 120 prestigo ga zadnji kraj i izvrtio se na cesti, razbio C4 B7 sa svih strana radi uštede od 100 eura.
 
Na vrh