Xantia Izletio prednji amortizer kroz haubu

darkoooo

Limunofil :-)
re: Xantia, Xm - izletio mi prednji amortizer kroz haubu

Gadno je kada ti izleti kapa...
... razlog zašto strada kapa je vožnja na praznim kuglama
zato se ja i raspitujem za dobre kugle koje će (valjda) naći put do moje Xantie ;-)

trenutno ne izlijeće kapa, ali bi mogla moja rit izletjeti kroz podnicu :p
 

fullcool

New member
re: Xantia, Xm - izletio mi prednji amortizer kroz haubu

zato se ja i raspitujem za dobre kugle koje će (valjda) naći put do moje Xantie ;-)

trenutno ne izlijeće kapa, ali bi mogla moja rit izletjeti kroz podnicu :p
koje kugle trebaš?
 

jura

New member
re: Xantia, Xm - izletio mi prednji amortizer kroz haubu

Malo da se osvrnem na moja saznanja. Naime, da bi se prednje kugle napunile potrebno ih je skinuti sa kape, zar ne? Prilikom skidanja kugle ne može se izbjeć istjecanje određene količine LHM iz iste. Dio tog ulja će završiti i na gumenom dijelu kape koji nije napravljen od gume otporne na lhm. Onda majstor to ostavi tako i eto sranja. Desna kapa u pravilu iskače dvostruko češće od lijeve, logično, na našim cestama kanali su baš na desnom kolotragu i oni udarci koje mi u autu ne osječamo osječa ih kapa. Motanje volana u mjestu također ne čini gumi na kapi ništa dobro pa kad se sve ovo zbroji,+ prazne kugle dolazimo do jednostavne računice koja kaže da škrtac uvijek plaća dva puta, ako ne i više. Zanimljivo je što u engleskoj kape odlaze dvostruko češće ja lijevoj strani.
 

jurapz

New member
re: Xantia, Xm - izletio mi prednji amortizer kroz haubu

Malo da se osvrnem na moja saznanja. Naime, da bi se prednje kugle napunile potrebno ih je skinuti sa kape, zar ne? Prilikom skidanja kugle ne može se izbjeć istjecanje određene količine LHM iz iste. Dio tog ulja će završiti i na gumenom dijelu kape koji nije napravljen od gume otporne na lhm. Onda majstor to ostavi tako i eto sranja.
Jura pa naravno da se mora paziti da lhm ne izađe na kapu, to se vrlo jednostavno spriječi, koji majstor još dopušta tako šta to se mora paziti
 

Lakii

Well-known member
re: Xantia, Xm - izletio mi prednji amortizer kroz haubu

Naime, da bi se prednje kugle napunile potrebno ih je skinuti sa kape, zar ne? Prilikom skidanja kugle ne može se izbjeć istjecanje određene količine LHM iz iste. Dio tog ulja će završiti i na gumenom dijelu kape koji nije napravljen od gume otporne na lhm. Onda majstor to ostavi tako i eto sranja.
Pa nije bas da istece litra ulja! par kapi. Krpa se stavi ispod i sve rjeseno!
Ionako ta kolicina ulja nemoze unistiti kapu. Ne odlaze one zbog toga nego zbog greske u dizajnu.

Kape na prvoj seriji Xm-a i Xantia su bile napravljene tako da se gornja i donja polovica kapa ne preklapaju tako da ogromne smicne sile djeluju samo na gumu. Guma, naravno, s vremenom propada i na kraju se potrga.



Drugi razlog zbog kojeg moze kapa izletiti je korozija. To se cesce dogada u hladnijim i vlaznijim krajevima tipa engleska, skandinavija... Dogodi se to da donja polovica kape, ploca lima, korodira po obodu i na kraju imamo isti rezultat kao kad guma istruli.



Kape najcesce propadnu pri malim brzinama i kada je smotan volan



Na II. serijama su malo redizajnirali kape, pa one vise kad istruli guma nemogu probiti van, jer se sada polovice preklapaju, a i masivnija je konstrukcija, vise gume i deblji lim.

Netko je spomenuo da ljudi stavljaju brage koje sprijecavaju da amortizer probije. To bi bila ok preventiva ali treba paziti da s bragom ne ometamo hod kape, dok se okrece volan kapa se izvija, a to je skoro pa nemoguce izvesti.



Kako provjeriti u kakvim su vam stanju kape?
Pa, vizualno!
Auto stavite na najvecu visinu i pogledajte pod blatobran.
Konstrukcija kape mora biti bez korozije, guma bez pukotina. Guma nesmije bubriti (korozija metala ispod sloja gume) i nesmije biti deformirana!
Deformacije se najlakse uoce tako sto harmonikica koja cuva amortizer se vise nemoze nataknuti na tijelo kape, jer je onaj gumeni prsten postao ovalan.

Dalje, otvorite haubu, malo se odmaknite od auta i pogledajte dali su obije kape jednako postavljene (gledajte hidraulicke kugle, tako je lakse). Dali su jednake visine, dali su jednako okrenute, nagnute?
Svaka pojava nesimetrije je znak da barem jedna od kapa propada.

Onda probajte smotati volan ful na jednu, kasnije i na drugu stranu. pogledajte dobro kape odozgora i odozdola. dali se podjednako postave? Dali se vide kakve pukotine na gumi?

Ako ste na par pitanja odgovorili sa "da" odvezite auto nekome da ih provjeri i pocnite razmisljati o novim ili repariranim kapama (iako, za reparirane kazu da ponekad znaju pustati ulje).
Jer, ako predugo budete cekali, morat cete razmisljati i o novoj haubi!

Na kraju, za one koji vole citati, tema posvecena samo ovom problemu:
http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=19386&postdays=0&postorder=asc&highlight=strut+top&start=0
(na 15. strani je postupak zamjene kape)
 

citroen xm break

New member
re: Xantia, Xm - izletio mi prednji amortizer kroz haubu

Kad smo već kod toga... :) moj Xm ima tu zaštitu da nebi izletio amortizer! I funkcionira sve ok.. ne smeta mu za kretnju kugle kod vožnje!
 

jurapz

New member
Re: Xantia, Xm - izletio mi prednji amortizer kroz haubu

Kad smo već kod toga... :) moj Xm ima tu zaštitu da nebi izletio amortizer! I funkcionira sve ok.. ne smeta mu za kretnju kugle kod vožnje!
Stavi sliku te tvoje zaštite, koliko se sječam sumnjam da bi ona izdržala šta, ona je možda samo zaštita da ti nebi haubu izbilo, nebi baš auto bio u voznom stanju kada bi kapa izletila i došla na tu zaštitu, preslabo mi to izgleda, jel si zamjenio onu lijevu kapu što je strunila?
 

Lakii

Well-known member
Re: Xantia, Xm - izletio mi prednji amortizer kroz haubu

Pa to i je napravljeno samo da zastiti haubu!
Imas sliku gore jedne od izvedaba...
 

jura

New member
Re: Xantia, Xm - izletio mi prednji amortizer kroz haubu

Oakvih par kapi LHMa vi govorite? Kada vam slijedeći pt dođe auto na punjenje kugli potrudite se pa odokaticno procijenite koliko je ulja iscurilo. i OK, stavite krpu pa kad je maknete provjerite koliko je ulja našlo svoj put do gume. Ništa od ovog ovog kaj sam napisao nije rečeno napamet, jedina svrha mojih riječi je pomoći ljudima kojima je pomoć potrebna.
 

jurapz

New member
Re: [Xantia/XM] Izletio prednji amortizer kroz haubu

Nije par kapi, jedno pola deci izađe i nece bas krpa pomoči najbolje je komplet staviti u vrečicu pa onda skidati, nece ni kap ulje otići na kapu ni nigdje drugdje:D
 

Lakii

Well-known member
Re: [Xantia/XM] Izletio prednji amortizer kroz haubu

Ma ni pol deci!
Izade taman onoliko koliko je u samoj kapi, tj u provrtu izmedu kugle i samog amortizera. I naravno ostatak iscuri iz kugle, zavisno o spretnosti majstora koji skida...
Ali opet, ne kuzim, i ulje koje iscuri ne dolazi u kontakt sa gumenim tijelom kape...

Cistoca je pola zdravlja, uvijek se treba pocistiti iza sebe, tj iza posla, krpe, puno krpa, zlatno pravilo rada sa hidraulikom...
 

citroen xm break

New member
Re: [Xantia/XM] Izletio prednji amortizer kroz haubu

da,uslikat ću kad nađem vemena i volje zajedno! :) moram uslikat i aute za galeriju! ..to je složeno da ne ošteti haubu,ali hauba je već oštećena jer taj koji je to slagao je to složio poslje oštećenja! ..imam novu haubu,ali nikako da je zamjenim! :)
 

zoran37

New member
Re: Xantia, Xm - izletio mi prednji amortizer kroz haubu

Pa nije bas da istece litra ulja! par kapi. Krpa se stavi ispod i sve rjeseno!
Ionako ta kolicina ulja nemoze unistiti kapu. Ne odlaze one zbog toga nego zbog greske u dizajnu.

Kape na prvoj seriji Xm-a i Xantia su bile napravljene tako da se gornja i donja polovica kapa ne preklapaju tako da ogromne smicne sile djeluju samo na gumu. Guma, naravno, s vremenom propada i na kraju se potrga.

http://i59.photobucket.com/albums/g318/Andmcit/2dab.jpg

Drugi razlog zbog kojeg moze kapa izletiti je korozija. To se cesce dogada u hladnijim i vlaznijim krajevima tipa engleska, skandinavija... Dogodi se to da donja polovica kape, ploca lima, korodira po obodu i na kraju imamo isti rezultat kao kad guma istruli.

http://i59.photobucket.com/albums/g318/Andmcit/struttop.jpg

Kape najcesce propadnu pri malim brzinama i kada je smotan volan

http://i59.photobucket.com/albums/g318/Andmcit/strutebay.jpg

Na II. serijama su malo redizajnirali kape, pa one vise kad istruli guma nemogu probiti van, jer se sada polovice preklapaju, a i masivnija je konstrukcija, vise gume i deblji lim.

Netko je spomenuo da ljudi stavljaju brage koje sprijecavaju da amortizer probije. To bi bila ok preventiva ali treba paziti da s bragom ne ometamo hod kape, dok se okrece volan kapa se izvija, a to je skoro pa nemoguce izvesti.

http://i289.photobucket.com/albums/ll213/Clogzz_2/Strut_retainer.jpg

Kako provjeriti u kakvim su vam stanju kape?
Pa, vizualno!
Auto stavite na najvecu visinu i pogledajte pod blatobran.
Konstrukcija kape mora biti bez korozije, guma bez pukotina. Guma nesmije bubriti (korozija metala ispod sloja gume) i nesmije biti deformirana!
Deformacije se najlakse uoce tako sto harmonikica koja cuva amortizer se vise nemoze nataknuti na tijelo kape, jer je onaj gumeni prsten postao ovalan.

Dalje, otvorite haubu, malo se odmaknite od auta i pogledajte dali su obije kape jednako postavljene (gledajte hidraulicke kugle, tako je lakse). Dali su jednake visine, dali su jednako okrenute, nagnute?
Svaka pojava nesimetrije je znak da barem jedna od kapa propada.

Onda probajte smotati volan ful na jednu, kasnije i na drugu stranu. pogledajte dobro kape odozgora i odozdola. dali se podjednako postave? Dali se vide kakve pukotine na gumi?

Ako ste na par pitanja odgovorili sa "da" odvezite auto nekome da ih provjeri i pocnite razmisljati o novim ili repariranim kapama (iako, za reparirane kazu da ponekad znaju pustati ulje).
Jer, ako predugo budete cekali, morat cete razmisljati i o novoj haubi!

Na kraju, za one koji vole citati, tema posvecena samo ovom problemu:
http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=19386&postdays=0&postorder=asc&highlight=strut+top&start=0
(na 15. strani je postupak zamjene kape)
Ako sam dobro skužio kod mene se na mojoj xantiji to nemože desiti jer je dvojka?!
 

Lakii

Well-known member
Re: [Xantia/XM] Izletio prednji amortizer kroz haubu

Da! I na II seriji duze traju jer su manje opterecene.

Iako, bilo bi dobro da ih provjeris, da nisu ispucane i ruzinave.
Tebi nemobu probiti haubu ako odu , ali mogu ti nastetiti, kako se ono kaze, voznim osobinama.
 

citroen xm break

New member
Re: [Xantia/XM] Izletio prednji amortizer kroz haubu

Evo,sve ste zacoprali.. mjesecima vozim pažljivo sa uništenom kapom i jučer mi počela škripiti! jurapz mi reko da ju zamjenim,ali ja nikako! Ali sad moram,jer očito samo što nije izletila! Pa vas lijepo molim uputstva,neki manual kako skinuti i promjeniti kapu! Imam ju na xm-donoru! Znači kako??? odšarafim ona 4 šarafa što je drže i kako dalje odspojiti od amortizera?!
 

Lakii

Well-known member
Re: Xantia, Xm - izletio mi prednji amortizer kroz haubu

Na kraju, za one koji vole citati, tema posvecena samo ovom problemu:
http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=19386&postdays=0&postorder=asc&highlight=strut+top&start=0
(na 15. strani je postupak zamjene kape)

Dakle:
http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=19386&postdays=0&postorder=asc&highlight=strut+top&start=210

Nis pametno, prvo auto dignes na klocne, stavis na najnizu visinu i ispustis pritisak iz sistema. Cak bi bilo bolje da auto sa najnize visine dignes u zrak, tj na klocne jer ce ti onda biti najmanje ulja u amortizeru.
Odspojis cjevcicu sa kape, skines kuglu, gornju maticu i izbijes njezno amortizer prema dolje. BIT CE LHM-a!!! Znaci, hvataj, brisi, uzivaj!
Kad amortizer dovoljno uguras u tijelo, odvidaj one 4 vide na kapi i spusti ju kroz blatobran.

Za staviti natrag obrnuta procedura.

Da, prvo postupak odvjezbaj na donoru!
 

jurapz

New member
Re: [Xantia/XM] Izletio prednji amortizer kroz haubu

Promjeni si to što prije, sve što ti je laki napisao samo da ti naglasim da čitav prednji kraj mora biti u zraku ne samo jedan točak
 
Na vrh