Ispušni sistem

ico

New member
Trebam vaše mišljenje,savjet,iskustvo i znanje.
Moj XM je malo odlučio da pauzira a sve je počelo ovako.
Dan je počeo luđački,ja živčan i udri po gasu.Nakon 20 km vidio sam i osijetio dim po plastici oko,iznad utije od osigurača.Nakon toga sam stao i primjetio dim izlaziti između šoferšajbe i haube.Odmah sam otvorio haubu i primjetio da dim dolazi od ispod.Kad sam bacio pogled ispod auta vidio sam da katalizator dimi i to dosta.Da bude stvar bolja primjetio sam i da mi LHM ulje pomalo kapa oko letve volana (puklo jedno crijevo koje ide iz rezervara LHMa).
Èekao sam da se sve to ohladi i sa oprezom napravio 20etak km da dđem kući.Kad sam stao katalizator je dimio i ulje kapalo.Svo vrijeme alim na benzin i vozim na plin.E sad crijevo sam nekako zakrpao ali sad se dvoumim šta napraviti sa ispušnim sistemom.
Skinuo sam katalizator i prednji lonac te bi htijeo da stavimcijev direkt od kolektora do srednjeg lonca.
Dali je to izvedivo,nebih htijeo da imam neke neželjene posljedice a moja logika mi govori da ih nebi trebalo biti.
Volio bih da mi date savjet šta bi ilo naj pametnije napraviti.
Moj XM je `89.g. 2.0i multipoint,y3,XU motor al neznam točno koji.
 

deda

New member
Kaj se motora tiče,bez kat bu bolje disal i bolje išel i niš se nebu dogodilo.E sad kak buš tehnički svladal,ak ti je auto zaveden da ima katalizator,neznam.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: ico

ico

New member
Je bilo je malo ulja i pomislio sam i ja na to ali poslje kad sam očistio od ulja i ponovo zapalio reakcija je bila ista a i nisam napisao da mi se lampica na instrument tabli palila i onda na većim okretajima i kad bi okretaji pali ona bi se ugasila.To se dešavalo mjesec dana u natrag,tako da sam išao logički povezivati i dodao 200 000 prjeđenih km.

Tehnički nebi trebao biti problem jer sam na plin ali u svakom slučaju ću se prije informirati.Imam novu prometnu i nigdije ne piše da imam katalizator jedino neke njihove šifre.Nego Deda reci mi šta bi bilo pametno da napravim sa Lambda sondom.Dal da je stavim na cjev prije lonca ili je samo ostavim vani negdije okačenu.Hvala na odgovoru.I još jedno pitanje čisto iz znatiželje.Šta bi bilo kad bi eliminirao dva lonca i spojio direkt na zadnji ?
 

deda

New member
Ak skineš dva lonca,bude prebučan,a sondu moraš metnut negdje prije prvog lonca.Mora biti,inače će ti brljati i benzin i plin.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: ico

ico

New member
Hvala ti Deda,to sam i ja razmišljao iako sam pročitao na forumu da je se može ostaviti vani okačenu.Kad sve kompletiram postavit ću slikice i još informacija za buduće naraštaje ;).
 

rascho

New member
Što se tiče eko testa, ako imaš plin, ne bi smjeli praviti peobleme. Ja sam na Ladi imao skinut katalizator i godinama sam prolazio tehnički, bez podmićivanja i bez veza, sve regularno, a Lada je bila EURO3.
Ne znam da li je na tom XM-u lambda na katalizatoru, pa zato pitaš šta da napraviš, jer pretpostavljam, da je na cijevi, da bi je onda vratio gdje joj je i mjesto. Dakle, ako je taj slučaj, lambda na katalizatoru, pa ćeš je staviti na cijev, dobro pazi dužinu navoja koju stavljaš, tako da ti kompletna glava od lambde bude u cijevi.
Što se tiče micanja pojedinih lonaca od auspuha, svaki ima svoju svrhu, pa prije nego se odlučiš na cijev umjesto lonca prouči malo teoriju po internetu.
Ja sam baš nedavno stavio dva nova lonca od inoxa za 600kn po loncu kod Lastovčića, što mi se ne čini skupo, a ako nećeš inox onda je još i jeftinije.
 

misa

Active member
Sto se tice oznake motora....imas li protokomer?

Da li je plinski sistem sekvent ili venturi?
To crevo sto si krpio....jel to povrat ili dovod?
Sto se tice izduva....ja sam jedan lonac izbacio i auto je znatno bucniji tako da cu ipak staviti novi lonac.
Iskreno...bucan je za svoju klasu i kad su svi na broju i ispravni a kamoli bez nekog od njih.
 

deda

New member
Najbolje ti je savjetovati se sa Lastovčićem,čovjek je stručnjak za auspuhe i baš je na nekoliko XMova rješavao neke preinake.
 

ico

New member
Misa neznam šta je protokomer.Sistem plina je Venturi,crevo je dovod do letve volana a kako je sve prošlo pišem u nastavku. ;)

Hvala ti Deda,budem ga sigurno posjetio.
 

misa

Active member
Protokomer je merac protoka vazduha koji ulazi u motor.
To je jedno vece metalno kuciste koje stoji izmedju creva i kucista filtera vazduha,pored samog kucista.
Slikaj motorni prostor i postavi sliku i reci cu ti sta je sta.
 

rascho

New member
Protokomer, ako tražiš na engleskom, je MAF (mass air flow sensor).

BTW. da li si siguran da je plinski sustav obični venturi? Koliko ja znam kod nas se na multipointu nije mogao atestirati venturi, morala je biti minimalno lambda kontrola (LCS). A ako imaš lambda kontrolu, onda ti je jako bitno šta napraviš sa lambda sondom, jer lambda kontrola čita direktno signal lambda sonde i prema tome dozira plin.
Za obični venturi, lambda sonda nije bitna jer se doziranje vrši mehanički uz pomoć podtlaka u usisnoj grani.
 

rascho

New member
LCS se razlikuje od venturija samo po malo pametne elektronike i motoriću koji se otvara/zatvara i time može preciznije kontrolirati doziranje plina od običnog venturija. I jedan i drugi se spajaju na samo jedno mjesto na usisu uz pomoć mješača, tako da ih po tome ne možeš razlikovati.
 

misa

Active member
Lcs i jeste venturi sistem....samo malo napredniji. ;)
Identican je venturiju i kako Rascho vec rece...samo je dodato malo elektronike za bolju kontrolu doziranja plina preko postojece lambda sonde.
 

ico

New member
Nisam znao ništa ni o Sekvencijalnom ni Venturi sistemu al sam proguglao a ja imam doziranje plina spojeno na usisu a ne na svaki injektor.Tako da sam siguran da je Venturi.Labda sondu sam ostavio pošto mi je više logički da ako je bila onda treba a ja uvijek palim na benzin.Što se tiče atesta kako je prošao ja neznam jer sam ga takvog kupio a kod registracije vozila sam samo trebao staviti novi spremnik.

Na slici ispod vidi se šema ispušnog sistema na koji sam ciljao.




Bilo je malo problema oko nabave lonca ali sam uspio nać navodno prednji lonac za XM TD.Kad sam pogledao sliku i vidio da je na akciji za 45 eur,sinulo mi je da uz male preinake bi bio dobar za moj slučaj.Kad je sljedeće jutro stigao kući preokrenuo sam ga i usporedio ga uz stari sistem auspuha na kojem je još bio katalizatoe i rekao,to je to.




Nakon toga smo počeli rezati i spajati.






Kad sam ga nakon 4 sata montiranja ( zato jer sam krivo stavljao one male opruge pa nisam mogao stegnuti do kraja a dok sam stavljao spominjao sam si sve svece ) konačno namontirao ispušni sistem,vidio sam da i nije tako loše al da ipak će trebati malo doraditi.Moram izravnati cjev i lonac te centrirati.







Što se tiče Lambda sonde.Izrezao sam maticu (navoj) iz katalizatora,rupu izbušio na novoj cjevi na istu udaljenos kao i na kat. te je zavario na žicu kao i sve.Udaljenost je bila pogođena jedino sam ja držao lonac da bude ravno umjesto da ga pustim pa da onda zabilježim rupu,tako da kad sam zažerafio sondu malo je bježala u stranu.Sreća moja da je lim već neko rasturio,rezao,pa je sonda ušla do kraja.






Bez sonde nisam pokušavao voziti al ovako sve namontirano na benzinu nije pravilo probleme al na plinu da.Najme palila mi se kontrolna lampica motora i to nevezano na kojim sam okretajima ali to izgleda da nema veze sa sondom nego sa žicama koje su se vremenom ogulile pa je dolazilo do kontakta sa masom i najzad prekjučer kratki spoj i lagana vatrica.

Zamolio bih administratora da moj post koji se ponavlja a bez slika je,da obriše.Da to liči na nešto.Nadam se da sam sad preko Picase uspio sa objavom slika.Neznam zašto nije išlo preko Fejsa kad mi je jednom uspjelo a slike su bile kao i na Picasi javne.
Hvala.
 
Na vrh