Gdje se nalazi termoprekidač?

Petey2501

Member
Imam pitanje, gdje se na xm-u 1991. g. nalazi termo prekidač? Odozdola ga ne vidim, da nije negdje oko glave i ako netko ima sliku pozicije istog. Želim ga zamijeniti sa onim koji pali na 87 stupnjeva jer ovaj standardni mi je otišao i ne vrti ništa a i on je na 92 ili 95 stupnjeva pa se auto lako pregrije.
 

jurapz

New member
Nije ti ništa čudno za xm da ti ide do 100 stupnjeva, moj i bratov ide bez problema na 100 stupnjeva ali ne preko 100, to je njihov čest problem, kod tebe je naspram svega najmanji problem što ide do 100 stupnjeva
 

Petey2501

Member
Èudno je kad se ventilator NE okreće, dakle znači da je crko termo prekidač, naime originalni mu je programiran na oko 95 stupnjeva ali ja sam sad uzeo standardni koji se pali na 87. Jučer sam prekopao sve oko hladnjaka i ne mogu naći gdje se nalazi taj termoprekidač.
 

jurapz

New member
Zašto misliš da je do termoprekidača, moguče da su ti ventilatori crkli, jel si ti isprobao?
Idem za vikend kući pa ti uslikam kod donora gdje se nalazi.
 

Petey2501

Member
Hvala ali mislim da ću do tada već sve popraviti, moj frend sa svojim starim radi samo hladnjake. Nije mi se zapekao ventilator a ni osiguraći nisu pregorili. Kad smo kod osiguraća, jer imaš shemu koji je osigurač za što, xm mi je prvi auto koji nema šalabahter na poklopcu kuptije. Mislim da je otišao termoprekidač zato jer originalni drži do 80.000 a zamjenski manje tako bar pišu na forumima a pošto sma ga kupio od onog panja koji se sa autom nije bavio sigurno ga nije zamjenio. Znam da releji mogu otići ali i to ćemo složiti ako je otišlo. Zariban je to auto za slagati bilo šta, a idući vikend ću otići i do električara jer jedino sa elektrikom imam problema, ovo ostalo su sitnice. Za limariju se ne brinem to ću riješiti jer ima pragove i ove sitnice a ostalo je OK.
 

Petey2501

Member
Hvala ti druže, to znači da ovaj koji sam kupio niti ne valja jer ovi su puno tanji, bilo mi je pred nosom ali nisam navikao na takav oblik. Sutra ću ga zamijeniti i to je to.
 

sLi

Dr. Xsara
u principu ti si kupio za na kiler, na kojem ti je samo cep na imbus 12mm, ali nemas provucenu instalaciju do tamo...br 5

ali probaj za svaki slucaj prije nego odes po novi, kratko spojit ta 2 pina u konektoru od instalacije, pa ako zavrti da si siguran da je do termoprekidaca
 

Prilozi

brankoXM

Member
Termoprekidač ventilatora hladnjaka

pozdrav drugari,imam problem u pitanju je xm 2.0 benzin,1989 god 89 kilovata.naime ventilator hladnjaka se ukljucuje prerano,mnogo pre radne temperature,zanima me jel njega pali onaj zeleni davac-prekidac,ili zeleni davac daje informacije u ecu,pa on pali ventilator,ili postoji negde zasebni termprekidac koji pali vent.menjao bih to jer radi mi non stop ventilator i motor nema radnu temp.
 

misa

Active member
re: Termoprekidač ventilatora hladnjaka

Zeleni ti je za ecu,plavi za tablu a braon za ventilatore.
Trebalo bi da auto ima i klimu jer ako nema onda nema taj braon.
U tom slucaju bi termodavac trebao da bude direktno na hladnjaku...nisam siguran.
 

brankoXM

Member
re: Termoprekidač ventilatora hladnjaka

pozdrav hvala na odgovoru.ima klimu.na hladnjaku nema davace-prekidace,mislim samo da sam video mesto za njega.ima 3 davaca braon plavi i zeleni.sta mi savetujes,da menjam zeleni? ili taj braon? i kad vec kuckam,da pitam-onaj senzor temperature na usisnoh grani izmedju filtera i motora,merio sam ga ommetrom ne daje nikakav otpor,jel treba da tu bude otpor ako je ispravan?
 

misa

Active member
Braon je zaduzen za ventilatore.
Taj senzor na crevu od filtera za vazduh je senzor temparature vazduha.Igra ulogu u ubrizgavanju.Trebao bi da pokazuje otpor ali ne znam tacne specifikacije.
 

brankoXM

Member
ok bitno da treba da ima otpor,a nema znaci umreo je:) hvala na odgovoru,zamenicu to.vidim ja da ladja nije to sto je nekad bila :) nadam se da ce se to prerano ukljucivanje ventilatora nestati.ponnekad se ukljuci kad dam kontakt i pri prvom paljenju motora.sto je mnogo mnogo je :) nego malo me buni-danas sam skidao onaj dzek dvopolni sa braon davaca i kad dam kontakt zavrti se ventilator.zar nebi trebalo da proradi ventilator kad kratkospojim polove na dzeku,a ne ovako kad je otkacen od davaca
 

misa

Active member
A da nije tebi ukljucen prekidac za klimu pa auto zbog toga stalno vrti ventilatore?To sto ti se desava desava se kad je on ukljucen.

Kad je pritisnut,tada je iskljucen.

A da...cim otkacis dzek sa termodavaca i treba da aktivira ventilatore.
 

brankoXM

Member
probacu i tu varijantu s prekidacem od klime sutra.mada meni klima nije u funkciji godinama,otkad ga imam,6-7 godina...kola vozim zimi,leti uglavnom motor pa mi nikad nije ni zapinjalo da sredim klimu.ne znam sta fali klimi samo znam da nikad nije radila.probam sutra to s prekidacem klime
 

misa

Active member
Nema veze ako ne radi kompresor ili ako nema gasa u sistemu...cim pritisnes dugme za ukljucivanje on odmah pali ventilatore.
 

Lakii

Well-known member
Mala napomena, ako ti Bitron senzor rikne, to je onaj braon sto spominjete, onda ti u pravilu ventilatori stalno rade na max brzini. Jer auto nema pravo ocitanje temperature i na ovaj na se stiti od pregrijavanja.
Vidio si i sam, kada ga iskopcas ventilatori polude.

Na kojim ti se to temperaturama pale ventilatori?
 

brankoXM

Member
pa,vrlo cesto i kad je hladan,prvi start u toku dana,zavrte se ventilatori nakratko i ugase prilikom davanja kontakta.nisam gledao tacnu temp na kojoj startuju ali verujem da se nakon par min od polaska-od pocetka voznje,upale.znam da makar isao do centra koji je 1,5km od mene,oni rade.videcu sutra da nije do tog prekidaca klime,to je kod mene uvek bilo iskljuceno,mislim na prekidac,a misa kaze da treba biti pritisnut,pa videcemo sutra.mozda ga sutra skinem i prokuvam da vidim kd ce da ukopca,ako je u pitanju klasicni termoprekidac
 

fullcool

New member
Braon senzor je SENZOR, nije prekidač.
To ti je otpornik sa negativnim temperaturnim koeficijentom, kad ga griješ otpor se smanjuje, moraš mjeriti sa ommetrom. Kad ga odpojiš ventilatori se moraju upaliti na drugu brzinu.
 
Na vrh