Milosh
Test
Grijač kabine se najčešće zove PTC Heater. PTC je skraćeno od Positive Temperature Coefficient, a to je vrsta grijača koji zbog svoje konstrukcije i izrade može da dostigne određenu temperaturu (za koju je napravljen) i ne može ići više od nje. On se ponaša kao PTC termistor u elektronici - sa porastom temperature raste i njegov otpor.
Koliko sam ja vidio do sada po oglasima i otpadima, mislim da svi modeli auta imaju predviđeno mjesto za ugradnju grijača, ali da je generalno rijedak komad opreme. Na otpadima sam viđao grijače i za mala i velika auta, tako da nije samo za luksuzna vozila. Mjesto za ugradnju je uvijek u samom sklopu ventilacije i klime, uglavnom se ugrađuje i pristupa mu se iz kabine, negdje dole sa bočne strane, ispod radija i cijelog tog sklopa. Blizu malog kilera. Kod Focusa je bio fabrički postavljen poklopac koji se skine i ispod njega je rupa ga grijač. On se ubaci i privrne vijcima koji su držali poklopac.
Evo neka slika od Toyote:
https://toyotaowners.b-cdn.net/uploads/monthly_2022_01/image.png.45c9b5ece1eb1862505e39b4c0ceb70f.png
Zbog velike snage (mislim da je grijač koji sam ja ugradio u Focusa bio 1.5 kW) i velikih struja koje troše, napajanje se ne izvodi preko klasičnog ili SSR releja, već su oni stalno pod naponom a elektronika na samom grijaču određuje da li on i koliko radi. Dakle, npr kod Forda, grijač ima dvije debele žice za + i masu (po 10 mm2) i dvije ili tri tanke za prijem signala od GEM modula (ekvivalent BSM-u kod PSA vozila). Plus žica ide preko osigurača od 80A!
Što se tiče načina rada i aktivacije, to sigurno zavisi od proizvođača, ali evo kako je to kod Forda. Grijač će se aktivirati ako je:
- uključena ventilacija
- grijanje podešeno na MAX
- ako je vanjska temp ispod 20 C
- ako je temperatura antifriza ispod 70 C
Kada radi, GEM modul zadaje grijaču kojom snagom da radi na osnovu dostupne količine struje u sistemu (zavisno od broja obrtaja motora, rada alternatora, i drugih potrošača). Uglavnom sistem je tako napravljen da on uvijek koristi samo višak struje koji je trenutno dostupan. Da nije tako, mogao bi za par minuta isprazniti akumulator ako npr. alternator nije ispravan. Dijagnostikom se može podesiti da li da instrument tabla prikazuje samo da je grijač uključen (poruka AUX Heater On) ili i procenat sa koliko snage trentno radi.
Kada tražite grijač, tražite sledeće pojmove: Aux, Auxilary, Electric, PTC heater
Evo par primjera sa ebay-a:
https://www.ebay.com/itm/163973676288
https://www.ebay.com/itm/225743424144
https://www.ebay.com/itm/295928519593
https://www.ebay.com/itm/234977435279
https://www.ebay.com/itm/305134084795
https://www.ebay.com/itm/295871174818
https://www.ebay.com/itm/225715240221
https://www.ebay.com/itm/394244721516
Možete takođe tražiti na Švedskim otpadima, mislim da toga ima puno više u Skandinaviji i Litvaniji:
https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Search/Car-parts/s1/Peugeot/PEUGEOT-508/2011_2018/Air-conditioning-&-Heating/Värme-Cellpaket-Elektriskt/All
https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Search/Car-parts/s1/Citroen/CITROEN-C5/2008_2017/Air-conditioning-&-Heating/Värme-Cellpaket-Elektriskt/All/ID-51786530/G7192002B3DIN
Evo i kod nas par primjera:
https://olx.ba/artikal/48451752
https://olx.ba/artikal/50742431
https://olx.ba/artikal/57691303
https://olx.ba/artikal/50591170
https://olx.ba/artikal/57443625
https://olx.ba/artikal/55370714
https://olx.ba/artikal/44539841
https://olx.ba/artikal/48061953
Koliko sam ja vidio do sada po oglasima i otpadima, mislim da svi modeli auta imaju predviđeno mjesto za ugradnju grijača, ali da je generalno rijedak komad opreme. Na otpadima sam viđao grijače i za mala i velika auta, tako da nije samo za luksuzna vozila. Mjesto za ugradnju je uvijek u samom sklopu ventilacije i klime, uglavnom se ugrađuje i pristupa mu se iz kabine, negdje dole sa bočne strane, ispod radija i cijelog tog sklopa. Blizu malog kilera. Kod Focusa je bio fabrički postavljen poklopac koji se skine i ispod njega je rupa ga grijač. On se ubaci i privrne vijcima koji su držali poklopac.
Evo neka slika od Toyote:
https://toyotaowners.b-cdn.net/uploads/monthly_2022_01/image.png.45c9b5ece1eb1862505e39b4c0ceb70f.png
Zbog velike snage (mislim da je grijač koji sam ja ugradio u Focusa bio 1.5 kW) i velikih struja koje troše, napajanje se ne izvodi preko klasičnog ili SSR releja, već su oni stalno pod naponom a elektronika na samom grijaču određuje da li on i koliko radi. Dakle, npr kod Forda, grijač ima dvije debele žice za + i masu (po 10 mm2) i dvije ili tri tanke za prijem signala od GEM modula (ekvivalent BSM-u kod PSA vozila). Plus žica ide preko osigurača od 80A!
Što se tiče načina rada i aktivacije, to sigurno zavisi od proizvođača, ali evo kako je to kod Forda. Grijač će se aktivirati ako je:
- uključena ventilacija
- grijanje podešeno na MAX
- ako je vanjska temp ispod 20 C
- ako je temperatura antifriza ispod 70 C
Kada radi, GEM modul zadaje grijaču kojom snagom da radi na osnovu dostupne količine struje u sistemu (zavisno od broja obrtaja motora, rada alternatora, i drugih potrošača). Uglavnom sistem je tako napravljen da on uvijek koristi samo višak struje koji je trenutno dostupan. Da nije tako, mogao bi za par minuta isprazniti akumulator ako npr. alternator nije ispravan. Dijagnostikom se može podesiti da li da instrument tabla prikazuje samo da je grijač uključen (poruka AUX Heater On) ili i procenat sa koliko snage trentno radi.
Kada tražite grijač, tražite sledeće pojmove: Aux, Auxilary, Electric, PTC heater
Evo par primjera sa ebay-a:
https://www.ebay.com/itm/163973676288
https://www.ebay.com/itm/225743424144
https://www.ebay.com/itm/295928519593
https://www.ebay.com/itm/234977435279
https://www.ebay.com/itm/305134084795
https://www.ebay.com/itm/295871174818
https://www.ebay.com/itm/225715240221
https://www.ebay.com/itm/394244721516
Možete takođe tražiti na Švedskim otpadima, mislim da toga ima puno više u Skandinaviji i Litvaniji:
https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Search/Car-parts/s1/Peugeot/PEUGEOT-508/2011_2018/Air-conditioning-&-Heating/Värme-Cellpaket-Elektriskt/All
https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Search/Car-parts/s1/Citroen/CITROEN-C5/2008_2017/Air-conditioning-&-Heating/Värme-Cellpaket-Elektriskt/All/ID-51786530/G7192002B3DIN
Evo i kod nas par primjera:
https://olx.ba/artikal/48451752
https://olx.ba/artikal/50742431
https://olx.ba/artikal/57691303
https://olx.ba/artikal/50591170
https://olx.ba/artikal/57443625
https://olx.ba/artikal/55370714
https://olx.ba/artikal/44539841
https://olx.ba/artikal/48061953