Električni grijač kabine - uopšteno

Milosh

Test
Grijač kabine se najčešće zove PTC Heater. PTC je skraćeno od Positive Temperature Coefficient, a to je vrsta grijača koji zbog svoje konstrukcije i izrade može da dostigne određenu temperaturu (za koju je napravljen) i ne može ići više od nje. On se ponaša kao PTC termistor u elektronici - sa porastom temperature raste i njegov otpor.

Koliko sam ja vidio do sada po oglasima i otpadima, mislim da svi modeli auta imaju predviđeno mjesto za ugradnju grijača, ali da je generalno rijedak komad opreme. Na otpadima sam viđao grijače i za mala i velika auta, tako da nije samo za luksuzna vozila. Mjesto za ugradnju je uvijek u samom sklopu ventilacije i klime, uglavnom se ugrađuje i pristupa mu se iz kabine, negdje dole sa bočne strane, ispod radija i cijelog tog sklopa. Blizu malog kilera. Kod Focusa je bio fabrički postavljen poklopac koji se skine i ispod njega je rupa ga grijač. On se ubaci i privrne vijcima koji su držali poklopac.

Evo neka slika od Toyote:

https://toyotaowners.b-cdn.net/uploads/monthly_2022_01/image.png.45c9b5ece1eb1862505e39b4c0ceb70f.png

Zbog velike snage (mislim da je grijač koji sam ja ugradio u Focusa bio 1.5 kW) i velikih struja koje troše, napajanje se ne izvodi preko klasičnog ili SSR releja, već su oni stalno pod naponom a elektronika na samom grijaču određuje da li on i koliko radi. Dakle, npr kod Forda, grijač ima dvije debele žice za + i masu (po 10 mm2) i dvije ili tri tanke za prijem signala od GEM modula (ekvivalent BSM-u kod PSA vozila). Plus žica ide preko osigurača od 80A!

Što se tiče načina rada i aktivacije, to sigurno zavisi od proizvođača, ali evo kako je to kod Forda. Grijač će se aktivirati ako je:

- uključena ventilacija
- grijanje podešeno na MAX
- ako je vanjska temp ispod 20 C
- ako je temperatura antifriza ispod 70 C

Kada radi, GEM modul zadaje grijaču kojom snagom da radi na osnovu dostupne količine struje u sistemu (zavisno od broja obrtaja motora, rada alternatora, i drugih potrošača). Uglavnom sistem je tako napravljen da on uvijek koristi samo višak struje koji je trenutno dostupan. Da nije tako, mogao bi za par minuta isprazniti akumulator ako npr. alternator nije ispravan. Dijagnostikom se može podesiti da li da instrument tabla prikazuje samo da je grijač uključen (poruka AUX Heater On) ili i procenat sa koliko snage trentno radi.

Kada tražite grijač, tražite sledeće pojmove: Aux, Auxilary, Electric, PTC heater

Evo par primjera sa ebay-a:
https://www.ebay.com/itm/163973676288
https://www.ebay.com/itm/225743424144
https://www.ebay.com/itm/295928519593
https://www.ebay.com/itm/234977435279
https://www.ebay.com/itm/305134084795
https://www.ebay.com/itm/295871174818
https://www.ebay.com/itm/225715240221
https://www.ebay.com/itm/394244721516


Možete takođe tražiti na Švedskim otpadima, mislim da toga ima puno više u Skandinaviji i Litvaniji:

https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Search/Car-parts/s1/Peugeot/PEUGEOT-508/2011_2018/Air-conditioning-&-Heating/Värme-Cellpaket-Elektriskt/All
https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Search/Car-parts/s1/Citroen/CITROEN-C5/2008_2017/Air-conditioning-&-Heating/Värme-Cellpaket-Elektriskt/All/ID-51786530/G7192002B3DIN


Evo i kod nas par primjera:

https://olx.ba/artikal/48451752
https://olx.ba/artikal/50742431
https://olx.ba/artikal/57691303
https://olx.ba/artikal/50591170
https://olx.ba/artikal/57443625
https://olx.ba/artikal/55370714
https://olx.ba/artikal/44539841
https://olx.ba/artikal/48061953
 

Cutac

Prèkaroš
Svaka čast!
Iskreno, ne vidim razlog da netko to stavlja u benzinca. Ja sam ovaj tjedan sa Pandom u ZG i ona progrije nakon 3 minute stani kreni vožnje. Tj. tada klima krene puhati (automatska, na 22 postavljena) i u roku 5 minuta vec postaje toplo u autu. A to je motor 1200 kubika, ne moze on tako brzo ugrijati vodu. C4 progrije kroz 5 min dok ne upali pumpu za vodu, VTS grije nakon 2 minute, doslovno ga upalim, izvezem iz dvorišta, zatvorim kapiju, prođem možda 200 metara do glavne ceste i grije. Mislim da nisam nikad vozio auto koji brže progrije, a da ne košta kao kuća.
Ne znam jel Arteon to ima, on grije isto kroz par minuta.

Jedan dan sam išao taksijem, c4 redizajn, dizel. Taj je znači morao doći meni do stana, voziti me na posao i cijelo vrijeme nije progrijao, tako da kužim zašto bi u dizele stavili.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Grijač kabine se najčešće zove PTC Heater. PTC je skraćeno od Positive Temperature Coefficient, a to je vrsta grijača koji zbog svoje konstrukcije i izrade može da dostigne određenu temperaturu (za koju je napravljen) i ne može ići više od nje. On se ponaša kao PTC termistor u elektronici - sa porastom temperature raste i njegov otpor.

Koliko sam ja vidio do sada po oglasima i otpadima, mislim da svi modeli auta imaju predviđeno mjesto za ugradnju grijača, ali da je generalno rijedak komad opreme. Na otpadima sam viđao grijače i za mala i velika auta, tako da nije samo za luksuzna vozila. Mjesto za ugradnju je uvijek u samom sklopu ventilacije i klime, uglavnom se ugrađuje i pristupa mu se iz kabine, negdje dole sa bočne strane, ispod radija i cijelog tog sklopa. Blizu malog kilera. Kod Focusa je bio fabrički postavljen poklopac koji se skine i ispod njega je rupa ga grijač. On se ubaci i privrne vijcima koji su držali poklopac.

Evo neka slika od Toyote:

https://toyotaowners.b-cdn.net/uploads/monthly_2022_01/image.png.45c9b5ece1eb1862505e39b4c0ceb70f.png

Zbog velike snage (mislim da je grijač koji sam ja ugradio u Focusa bio 1.5 kW) i velikih struja koje troše, napajanje se ne izvodi preko klasičnog ili SSR releja, već su oni stalno pod naponom a elektronika na samom grijaču određuje da li on i koliko radi. Dakle, npr kod Forda, grijač ima dvije debele žice za + i masu (po 10 mm2) i dvije ili tri tanke za prijem signala od GEM modula (ekvivalent BSM-u kod PSA vozila). Plus žica ide preko osigurača od 80A!

Što se tiče načina rada i aktivacije, to sigurno zavisi od proizvođača, ali evo kako je to kod Forda. Grijač će se aktivirati ako je:

- uključena ventilacija
- grijanje podešeno na MAX
- ako je vanjska temp ispod 20 C
- ako je temperatura antifriza ispod 70 C

Kada radi, GEM modul zadaje grijaču kojom snagom da radi na osnovu dostupne količine struje u sistemu (zavisno od broja obrtaja motora, rada alternatora, i drugih potrošača). Uglavnom sistem je tako napravljen da on uvijek koristi samo višak struje koji je trenutno dostupan. Da nije tako, mogao bi za par minuta isprazniti akumulator ako npr. alternator nije ispravan. Dijagnostikom se može podesiti da li da instrument tabla prikazuje samo da je grijač uključen (poruka AUX Heater On) ili i procenat sa koliko snage trentno radi.

Kada tražite grijač, tražite sledeće pojmove: Aux, Auxilary, Electric, PTC heater

Evo par primjera sa ebay-a:
https://www.ebay.com/itm/163973676288
https://www.ebay.com/itm/225743424144
https://www.ebay.com/itm/295928519593
https://www.ebay.com/itm/234977435279
https://www.ebay.com/itm/305134084795
https://www.ebay.com/itm/295871174818
https://www.ebay.com/itm/225715240221
https://www.ebay.com/itm/394244721516


Možete takođe tražiti na Švedskim otpadima, mislim da toga ima puno više u Skandinaviji i Litvaniji:

https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Search/Car-parts/s1/Peugeot/PEUGEOT-508/2011_2018/Air-conditioning-&-Heating/Värme-Cellpaket-Elektriskt/All
https://www.bildelsbasen.se/en-se/pb/Search/Car-parts/s1/Citroen/CITROEN-C5/2008_2017/Air-conditioning-&-Heating/Värme-Cellpaket-Elektriskt/All/ID-51786530/G7192002B3DIN


Evo i kod nas par primjera:

https://olx.ba/artikal/48451752
https://olx.ba/artikal/50742431
https://olx.ba/artikal/57691303
https://olx.ba/artikal/50591170
https://olx.ba/artikal/57443625
https://olx.ba/artikal/55370714
https://olx.ba/artikal/44539841
https://olx.ba/artikal/48061953
Super info i prikaz!
Još me zanima kako i gdje si ti na Focusa to priključio?
Recimo da nabavim kompatibilni grijač. Postoji slobodan relej za to? Je li u Heater Matrixu već prisutna utičnica za grijač, ili treba vući žicologiju do BSMa?
Je li potrebno dijagnostikom ga aktivirati - reći BSMu da je od danas prisutan grijač?
Kako si ti to izveo?
 

Milosh

Test
Svaka čast!
Hvala!

Super info i prikaz!
Još me zanima kako i gdje si ti na Focusa to priključio?
Recimo da nabavim kompatibilni grijač. Postoji slobodan relej za to? Je li u Heater Matrixu već prisutna utičnica za grijač, ili treba vući žicologiju do BSMa?
Je li potrebno dijagnostikom ga aktivirati - reći BSMu da je od danas prisutan grijač?
Kako si ti to izveo?
Nažalost, dobro si sve pretpostavio, sve to je potrebno uraditi. Kao i sa većinom drugih stvari, elektro priprema ne postoji ako oprema nije fabrički ugrađena. U mom slučaju popis onoga što je nedostajalo je poduži.

- grijač
- GEM modul koji podržava grijač (GEM - General electric module - je kao BSI i BSM kod PSA vozila, ali u jednom paketu. Kontroliše svjetla, brisače, ventilaciju, centralnu bravu, i hrpu drugih stvari, i ima na sebi desetak konektora)
- modul za grijanje i ventilaciju koji podržava grijač
- žice
- osigurač
- dodavanje potrebnih žica u GEM modul
- softverska aktivacija

Najveći posao je bio dodati žice (sve sa stopicama) u konektore GEM-a i naravno provući debelu žicu od 10 mm2 od grijača, kroz firewall, do prednje kutije sa osiguračima koja je ispod haube (ispred vozača). Kod Fordova nema releja za grijač, a mislim da je tako i kod ostalih proizvođača.

Evo par mojih slika:

GEM modul nabavljen iz Litvanije za potrebe ugradnje dnevnih svjetala (moj originalni ih nije podržavao), ali je ovaj novi srećom podržavao i PTC grijač:
GEM modul.png

Grijač:
Grijač.png
Grijač 2.png

Elektronika na grijaču, ispod poklopca:

Grijač 3.png

Lokacija grijača u autu (crvena strelica):
Lokacija.png

Lokacija grijača unutar heater matrix-a (broj 11):
Lokacija 2.png

Žice:
Žice.png

Osigurač koji sam dodao, tu mu je predviđeno mjesto:
Osigurač.png

Btw, ovo je samo djelić onoga šta sam ja sve ugradio na tom autu (a sve OEM oprema). Moram stvarno otvoriti jednu temu da to sve ukratko predstavim, biće vam zanimljivo.
 
Na vrh