E-cigarete

Konrad

New member
Da li tko koristi? Jeste culi za to?

Ja sam maloprije kupio cigaretu i e-tekućinu i nije lose...

o ovome se radi:

Što je električna cigareta ili e-cigareta
Električna cigareta, e-cigareta ili parilica je električni proizvod koji simulira pušenje stvarajući paru. Dok duhanska cigareta izgara i proizvodi dim, električna cigareta isparava, jer se prilikom zagrijavanja e-tekućina pretvara iz tekućeg u parovito stanje. Para koja se udiše ne sadrži nikakve štetne spojeve koji se inače nalaze u duhanskoj cigareti. Kao primjer pogledajte usporedbu e-cigarete, nikotinskog flastera i nikotinske gume za žvakanje nasuprot duhanskih cigareta. Dok prva tri proizvoda sadrže od 2-8 potencijalno kancerogenih supstanci, duhanska cigareta ih sadrži nevjerojatnih 3000 - 12000!!! (http://parilica.hr/content/7-istrazivanja)

Važno je znati: električna cigareta samo simulira pušenje duhanskih cigareta, kao što Vam razni simulatori daju osječaj da vozite Formulu 1, upravljate avionom ili letite na mjesec. Zbog negativne konotacije riječi cigareta, mnogi korisnici sve više ovaj proizvod nazivaju električnim inhalatorom nikotina ili jednostavno Parilicom.

Ovaj proizvod ne podliježe pod Zakon o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda, stoga se može koristiti na svim mjestima gdje je pušenje zabranjeno.

Što je e-pušenje / parenje?
Korištenje električne cigarete, poznato i pod nazivima e-pušenje ili parenje, predstavlja alternativu pušenju duhanskih cigareta. Za razliku od duhanskih cigareta kod kojih dim nastaje izgaranjem,para koja se proizvodi prilikom korištenja e-cigarete rezultat je pretvaranja e-tekućine u paru i kao takva je neškodljiva, kako za zdravlje konzumenta, tako i za okolinu. Električnu cigaretu možete koristiti i na mjestima gdje je korištenje klasičnih cigareta zabranjeno.

Izrazi koji su ustaljeni kod korisnika e-cigareta

Postoje mnogi izrazi koji se koriste u svijetu električnih cigareta, a ovo su osnovni.

Atomizer (hrv. Raspršivač): Dio e-cigarete koji zagrijavanjem pretvara e-tekućinu u paru

Refili i kartomizeri: nastavci (usnici) koji sadrže različite upijajuće materijale i služe kao spremnici za e-tekućinu. U automobilskom svijetu ovo bi bio spremnik za gorivo.

Dripanje (eng. Dripping): kapanje kapljica e-tekućine direktno na atomizer. Mnogi proizvođači savjetuju izbjegavanje ovog načina korištenja e-cigarete zbog brzog oštećivanja atomizera.

Parenje: izraz za korištenje e-cigarete kao suprotnost pušenja klasičnih duhanskih cigareta. Na ovaj način korisnici e-cigarete se diferenciraju od korisnika duhanskih cigareta jer to definitivno nije ista stvar.

E-tekućina: Sastoji se od baze, arome i nikotina, čija razina ima raspon od 0mg do 24mg. Postoje dvije vrste bazi za e-tekućinu: Propilen Glikol (PG) i Biljni Glicerol (VG). Obje vrste bazi imaju svoje prednosti i nedostatke, pa ukratko možemo reći da PG daje bolji okus, a VG više pare. Međutim, ovo pravilo možemo uzeti uvjetno, jer npr. većina Johnson Creek® e-tekućina su na VG bazi, a imaju savršenu, potpunu aromu. Stoga, ovim naputkom se vodite prilikom kupovine e-tekućine kod lošijih proizvođača.

Osnovni dijelovi električne cigarete
Iako na tržištu možete pronaći različite modele električnih cigareta, odnosno parilica (eng. Personal vaporizer-PV), osnova svima je gotovo bez iznimke ista.


Litij-ionska baterija je osnova svake e-cigarete. Baterije se razlikuju prema kapacitetu koji se izražava u mAh (mili amper sati). Kako bi otprilike mogli znati što mAh znači vama, najlakše je ako broj mAh pretvorite u broj uvlačenja. Npr. baterija od 650 mAh omogućava oko 650 uvlačenja. Ako je za duhansku cigaretu potrebno oko 15 uvlačenja, znači da navedena baterija je ekvivalent 4 kutije duhanskih cigareta. Također postoje i specijalizirane baterije koje rade na naponu od preko 5 V, za razliku od uobičajenih 3,7V. Ove baterije lakše mogu izazvati kvar atomizera i uglavnom ih kupuju napredniji korisnici. Baterije uglavnom imaju i LED indikator koji korisnicima označava kako je baterija uključena. Vizualno veće baterije imaju i veći kapacitet, dok manje baterije su stilski bliže izgledu klasičnih cigareta.

Atomizeri pretvaraju e-tekućinu u paru i njihov dobar rad je najvažniji za kvalitetno parenje. Postoje manji i veći atomizeri s obzirom na vrstu baterije. Zatim postoje atomizeri niskog i normalnog otpora. Atomizeri niskog otpora su novost na tržištu, no problem je što su dosta osjetljivi i proizvođač na njih ne daje nikakvu garanciju. Također postoji razlika između standardnih i tank(T) atomizera. Standardni atomizer se koristi za parilice sa refilom, dok tank se koriste za parilice sa spremnikom za e-tekućinu odnosno tankom.

Kako napuniti kartomizere?
Kartomizer je izraz koji je nastao kao spoj riječi Cartridge (refil) + atomizer. Ovo rješenje je drukčije od klasičnog (atomizer i refila / tank) sistema. Mnogi korisnici kao najbolje rješenje prepoznali su upravo kartomizere, koji se jednostavno zavrnu za bateriju, napune i koriste preko 4 sata bez potrebe za ponovnim punjenjem. Kartomizere obavezno preporučujemo korisnicima 510 i LEA modela cigareta da isprobaju.

Upute: sa kartomizera se se skine bijeli gumeni dio koji ima otvor za paru. Ovo napravite pomoću pincete, igle ili slično. Zatim u špricu sa iglom uvucite 1ml e-tekućine. Ubodite iglu do kraja u atomizer i polako ubrizgavajte tekućinu povlačeći iglu prema gore. Ovo ponovite par puta dok materijal upija. Ukoliko nemate iglu, možete i nakapati sa vrha direktno na materijal i čekati da upije. Prije prvog korištenja potrebno je kartomizer dobro nakapati i ostaviti da se materijal u potpunosti natopi. U suprotnom Vam se može dogoditi da sagorijevanjem ne natopljenog (suhog) materijala dobijete ružan metalni okus.

Ušteda
Mjesečni trošak korištenja e-cigarete varira od korisnika do korisnika, kao i kod duhanskih cigareta. Međutim, prosječno se može reći da korisnik koji je do sada konzumirao 1 kutiju duhanskih cigareta dnevno, trošit će oko 150 kuna mjesečno.

Izvor Parilica



 

Sale

cfh
Uredništvo foruma
Pričao mi je netko da je to podjednako loše za pluća. Puno veći otpor stvara ta 'cigareta'.
 

Dalibor

Dado Tornado
to je isprobao matija babić (index.hr), osim što se je slikao sa njom nije mu se baš svidjela...
ali on vozi smart, pa nije važno
 

brezC4

New member
bezveze.
čitao sam na internetu o tome i zaključak je da je to isto smeće kao i normalne pljuge čak i gore po utjecaju na zdravlje. najbolja ušteda: prestat uopće kuriti, a ako se baš mora, motanje duhana u rizle ili punjenje onih tuba. kod motanja/punjenja prvo vidiš kakav je duhan (obično je on kvalitetniji nego onaj koji guraju u ove tvorničke cigarete), manje ćeš pušiti jer ti se neće baš dati nonstop motati :) a i jeftinije je (recimo 40g lucky strike za motanje je 32kn, rizle 2-3kn i filteri su oko 10kn).

btw. sad će uskoro uvesti nove (čitaj: više) namete za duhanske proizvode.
 

Marko

Well-known member
Da li tko koristi? Jeste culi za to?
Taj refil košta ko pol ili cijela kutija cigareta (koji brend), i nebreš ih baš bilo gdje kupiti. Jedan pušač koji kuri dve/tri kutije na dan je probal te električne cigarete i brzo odustal. :D

Orahovo suho lišće djeca moja draga, to je prava stvar! :D
 

Konrad

New member
Taj refil košta ko pol ili cijela kutija cigareta (koji brend), i nebreš ih baš bilo gdje kupiti. Jedan pušač koji kuri dve/tri kutije na dan je probal te električne cigarete i brzo odustal. :D

Orahovo suho lišće djeca moja draga, to je prava stvar! :D
orahov list.. LOL
 

Randy5

Active member
Kupio sam na Autohofu St.Pankraz u Austriji jer prodaju cigaretu s dodatnim refilom za 30 eur, a sami refili (3 kom.) koštaju 15 eur. Elektronsku uvlačim više a nema mi okus po pravoj cigareti. Kao da šmrčem vaniliju. Za sad mi E cigareta stoji neiskorištena a i dalje uvlačim pravi dim. Mislim da mi je lakše odvići se cigareta u potpunosti, a onda event. ako mi dođe kriza uvlačiti elektronsku.
 

Nicol

AK HBT Racing
kad je frend to počeo pušiti vrištali smo mu od smijeha.... ne kužim bit, kaj nije onda lakše i bolje prestat pušit :D
 

nitrozg

Member
u mom auto nije zapaljena ni jedna cigareta, a neće ni biti. Doduše ja ne kadim i nisam nikad, pa kod mene smrde samo oni smradovi po novom autu. fuj, bljak :eek:
 

nitrozg

Member
dobro se sjećaš, ali nije... još se osjeti. Ne zaboravi da sam uzeo auto sa 2300 km. Bil je dobro zatvoren, tak da je sav miris novog ostal nutra. ;)
 
Na vrh