DPF Zapusen

Machi89bg

Member
Pozdrav

opet ja :)

prije par dana sam imao upozorenje na ekranu da postoji mogucnost da se DPF Filter zapusi. Kao i uvjek - autoput 20-30min, visoki obrtaji i to je to.

Nazalost greska se poslije par dana (od produvavanja na autoputu) opet pojavila, ovaj put nisam stigao da dodjem do autoputa, samo se permamentno upalila lapica DPF Filtera, Engine i Service lampica. Auto nije mogao da razvije vise od 60km/h, ono sto sam primjetio je da je ventilator hladnjaka uvjek radio.

Odvezao sam na auto na servis, tacnije ciscenje DPF Filtera. U ponedeljak su mi javili da je DPF ociscenj i namontiran, ali da je lampica i dalje upaljena na bord kompjuteru.
Oni su ga ocistili (u onom masini), resetovali senzor i uradili te "testove" ili analize, i potvrdili da je DPF sada cist.

Posto ovdje u njemackoj svaku uslugu dodatno placas, ja sam se saglasio da spoje auto na komp i vide sta tacno kaze komp, tj koje greske jos. Samo to ce nazalost kostati 100e, a ciscenje DPF sa demontazom i montazom 520evra.

Koliko sam mogao da vidim na netu, obicno kazu da se poslije ciscenje isto tako treba resetovani na bord kompjuteru da je filter ociscenj/promjenjen da bi taj "brojac" opeo poceo da radi.

Posto vec 3 dana cekam da mi jave sta je komp iscitao, pitam ovdje, kakve su vase procjene, tj vasa iskustva, da li stvarno samo treba resetovati na bord kompjuteru ili stvarno neki veci kvar moze biti? Ne znam da li je po proceduri da se sve resetuje i na bord kompjuteru, mozda je pogresna informacija na netu.

Kako su se upalile lampice preslo se mozda max 20km, tj do servisa, najvecesce rano ujutru kada je bio minus, jer sam bio stava da ce se motor sigurno vise grijati (ili neka druga komponenta) zbog zapusenog DPF filtera. Naravno lagana voznja i sto vise u leru. Tada sam i prijmetio da se ventilator hladnjaka odmah upalio i radio je nakon gasenja motora bar jos 4-5 minuta koliko sam bio kod servisera.

Inace je dosipana tecnost za DPF filter prije neke 3 godine, na nekih 160k km, tada su mi u servisu rekli da ima oko 3/4 tecnosti, jer su dosuli tacno 1L, i da sam miran do daljneg. Do sada se preslo 208k km, u uglavnom su to bile relacije autoput BIH-DE, ovdje po gradu bas malo vozim kola.

Motor je 1.6HDI, 92KS, 2013 god.

Hvala :)
 

Mrki5

Well-known member
Koliko sam mogao da vidim na netu, obicno kazu da se poslije ciscenje isto tako treba resetovani na bord kompjuteru da je filter ociscenj/promjenjen da bi taj "brojac" opeo poceo da radi.
Koliko ja znam, treba da se prijavi DPF da je zamenjen.
 
Posljednje uređivanje:

Machi89bg

Member
podigao sam kola juce.
Radili su test dpf-a poslije ciscenje... Protok je nekih 30 jedinica, obicno poslije ciscenja je izmedju 0 i 6 . Rekli su kao moze da se vozi, sledeci korak bi bio mozda da se zamjeni.
I naravno poslije 10km voznje se upalila opet lampica sevice i engine, i "engine needs repair".. danas stize citac pa cu sam da iscitam gresku... Auto normalno radi, ali slabije vuce, tj ne cujem turbinu, kao da ne radi...
 

Machi89bg

Member
da, zvali su me iz servisa da kazu da je do filter najvjerovatnije, da ga treba jos jednom ocistiti.
Prvi put kada su ga ocistili radili su mjerenja protoka/pritiska, bio je 30 (nekih jedinica), po njihovom misljenju to je malo visoko ali moze da se vozi navodno (tako je majstor rekao). Obicno kada ociste bude izmedju 0 i 6. Sto znaci da su ga bas lose ocistili, tj drzi vodu dok majstori odu.
 

Machi89bg

Member
pa pazi, samo ciscenje (tj ti sam skines dpf, odneses im, oni ociste, pa pokupis) je oko 250-300e. E sada, ako oni skidaju sa auta, mjenjaju/ciste senzor, rade mjerenje tog pritiska, sve montiraju nazad, onda se covjek zapita da li vrijedi popravka ili prodati ga takvog pa kupiti noviji auto. Plus niko ne garantuje da ce biti uradjeno "ljudski".

Nov kao nov, je od 1000 do 2000e, naravno plus montaza (minimum 300e). Postoje varijante gdje se skine stari, oni ga kao"otkupe" za 200e, a ti dobijes reparirani, kojem su unutrasnji filter svi zamenjeni, za 500e, naravno bez ikakve montaze ili senzora.

U sustini ovdje "djelovi" nisu skupi, cijene su skoro iste kao kod nas, ali je problem usluga tj "ruke", ako ne mozes to sam da uradis, ruke da ce uzmu bar x2 od cijene djelova, tj "dobar dan" je 100e.

Zbog toga (znam nekoliko ljudi) neki kupe ovdje djelove (tipa senzori i ostali manji ozbiljniji djelovi) i nose dole da im majstor ugradi, jer su navodno pravljeni za EU pa kao kvalitetniji nego kod nas (ja licno u tom ne vjerujem).

Punjenje klime na primer nije nigdje ispod 120-140e, i to ono "najosnovnija" varijanta.
 

mirko007

Member
jutro
meni skidanje i ćišćenje dpf 1000 kn, znači namakanje priko noći i ujutro neki ultrazvučno čišćenje, montaža natrag i lijevanje one tekučine koja se nalazi kod rezervoara koštala 1200 kn, obavija ima po godine i zasad ok, rekli dođi nakon cca 70000 km ( inačeu kjižici vozila stoji 120000 km= za provjeru tekučine, jer kad dodje pri rezervi ona postane kao gel a senzor pokazuje da ima, inače auto prije toga ušlo u safe mod nisi moga trećinu gasa dat, za uvatit sto na sat tribalo cca 300 m, prije toga znao izbacit koje upozorenje da će se začepit ali radio je regeneraciju ali ventilacija je radila na maximum što znači nešto nije bilo ok, sad radi takoreć nečujno,jedva čuješ ventilator da vrti jedino malo bučniji motor, opipaš retrovizor ako je vruč regeneracija radi, inače vozilo C4 II 2013 g, 1.6HDI 84 KW, 202 000 km
 

Machi89bg

Member
Nastavak price :)
I dalje mi se greska pojavljivala P2033 i P2454, odvezao sam auto u ovlasceni citroen servis.
P2454 je greska za diff senzor - prijasnji servis nije dobro spojio nazad crijeva, tj kontra je spojio, filter je vec malo vec pun i trebalo bi ga produvati na autoputu da odradi regeneraciju.
2033- u katalizatoru je senzor otisao, ali sam katalizator je “pukao” unutra, oni su rekli da je samo od starosti, tipa nije uticalo nikakvo ciscenje ili slicno.
Da li vi imate iskustva sa ovim? Koliko se sjecam, sa greskom P2033 auto je vukao normalno, tek kada je u igru dolazila P2454 onda je naglo padala snaga, cini mi se da je ovako OK isao.

tj da li je realno dovesti auto do BIH (1200km) u ovakvom stanju i gledati kod nas sta dalje?Hvala
Sada sam zvao jedan servis u Sarajevu, oni uopste ne preporucuju da se auto vozi, ako je pukao unutra, zapusice se i dpf filter koji se na kraju nece moci ocistiti.

da li imate iskustva, da li je moguce da je katalizator “pukao” prilikom ciscenja dpf filtera? Auto jeste 10god staro, ali mi je nekako”rano” da je vec otisao…
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh