DIY - Saxo, obnavljanje farbe na nosačima brisača

Lix

Active member
nisam našao temu na forumu da je neko radio, pa sam odlučio napravit ja, kako sam novi nemojte zamjerit ako je tema u krivom podforumu:whistling: ... pa krenimo :)

znači farba na nosačima brisača je bila izgorila ili je nije bilo, kako to meni osobno jako ružno izgleda a nije neka investicija što se tiče popravka odlučio sam to riješit

izgled na početku:





alat koji vam je potreban je ključić 13 (ili gedora), mali čekić, par kacavida, WD40 (ili neko drugo sredstvo protiv korozije, forch ili slično), mat crni spray, i prije farbanja nebi bilo loše prešmirglat iste (u mom slučaju vodobrusni p240 je odradio posao) :cool: :



i krenimo sa rastavljanjem...

krenuo sam od prednjih brisača, da bi došli do matica koje drže brisače dignite poklopac motora (haubu) i onda to izgleda ovako:



sljedeće odvidajte matice i našpricajte osovinice od brisača sa WD-om (osoviice su konusne i brisači obično "zapeku" na njima):







pustite minutu dvije da WD odradi šta ima i na ruku maticu vratite na osovinicu i zavidajte dva tri kruga*, nakon toga lagano kucnite par puta čekićem i nosač bi trebao iskočiti van:



*maticu navidamo da nebi mlatili po osovini jer se osovinica deformira i matica se nemože zavidat nazad, ugl problemi :thinking::confused:

sličan postupak ponavljamo na zadnjem nosaču brisača:

prvo maknemo plastikicu:



i dalje sličan sljed:





*


*nemojte kuckat jako po zadnjoj osovinici brisača, staklo se uvija i može puknut, kucnite dva pusa LAGANO i ostalo obavite sa velikom kacavidom, nadignite nosač trebao bi lagano izać, ako neće budite uporni al nikko nemojte previše kuckat po osovini, jer će zadnja šajba otić... :eek:

e sada kad su nosači vani izvadite brisače, trebaju vam bit dva manja i jedan veći (mislim da 45 i 50 cm ali nisam siguran), ugl veći je od nosača na vozačevoj strani a manji od suvozača i zadnjeg stakla, i nakraju to izgleda ovako nekako:



sljedi šmirglanje i farbanje. nakon smirglanja bilo bi dobro ispuhat kompresorom i prebrisat brisače sa krpicom i nitro razređivačem da na njima nebi ostalo prašine ili vode

objesite brisače na neku šipkicu da vise i pofarbajte, ja sam stavio tri sloja spraya svaki u razmaku od 10 minuta (obzirom da se radi o mat sprayu koji se brže suši + taj dan je bilo sunce vani razmak je 10 minutaizmeđu špicanja slojeva, inače je 15 pa čak i do 20 minuta ukoliko se radi o sjajnom sprayu, i još nešto, meni osobno je lakše farbat mat sprayom jer je nekako "gušći" - manja je vjerojatnost da će vam ostat curak ili sl ;)):



pustite spray da se suši nekih 12 sati (ili cijeli dan) i nazad smontirajte obrnutim redosljedom, pazite na položaj nosača i da ne pobrkate ljevi i desni :p , i onda to izgleda ovako na kraju cijele te priče:



prije i poslije





investicija od cca 30kn i jedno poslijepodne vremena a auto izgleda puno ljepše :D

toliko od mene komentari i kritike dobrodošli :whistling:
 
Posljednje uređivanje:

ZlatkoC4

Well-known member
stavio direktne linkove, pogledaj sada
Da sad se ljepo vidi, dobro si ti to napravio, jesi li razradio malo na zglobovima brisaće tu gdje im je pregib zbog boje?
Ovo sa čekičem treba biti oprezan, ako možete nabaviti radapciger najbolje s njim odvojiti brisač od kučišta.
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Dobar način za "ubit" poslijepodne :D

Fino si to sredio i svaka čast na detaljnom "dokumentiranju" :stovanje:

Bilo bi ti lakše da si imao radapciger kak ti je Zlajo rekao, al dobro si se snašel :cool:

ma nešto sam sje*** sa slikama i ovim kockicama pa sam stavio direktne linkove
Sređeno..:whistling:
Drugi put samo klikni na onu ikonu slikice i pejstaj link (ona žuta kockica s planinom i sunčekom :D )
 

Lix

Active member
dvokraki ili trokraki radapciger da, naravno, svaki problem ima svoj alat, teško da ga ima doma neko tko se ne bavi šarafanjem, a čekić ima pa mislim da svatko :whistling:

@zlatko

nisam slikao, ali da, prvu ruku sam farbao sa nosčima koda su spušteni na šajbu, drugu koda su dignuti, a treću opet koda su spušteni tako da su razrađeni i pofarbani stavljeni na auto i namazani sa masti u sprayu (mala količina naravno)

btw, prednji su mi iskočili nakon što sam dva puta kucnuo po njima, zanjeg sam kucnuo par puta i ništa, dalje me je bilo strah jer šajba dosta vibrira pa sam se odlučio da ga dignem kacavidom, na moje čuđenje napeo sam između brisača i ove "matice" što drži motorić na šajbi i izašao je bez pol muke, imao sam sreće nisu zapekli, inače zna bit svega :eek:
 

deda

New member
Niš čekići,radapcigeri,rasklima se rukom i mora past sa zuba,sve ostalo se ošteti,pa ružno poslije izgleda.
 

Lix

Active member
max šteta kad se radi sa čekićem može bit matica, koja je m8 i košta 2 kune (puno sam rekao) u bilo kojoj željezari, klimanjem čupanjem itd se može pokrivit nosač, oke svako ima svoj način, ovo je jedan od, po meni najbolji, a ostali neka procijene iz osobnog iskustva, inače kada skidam brisače, nebitno koji je auto, uvijek idem ovim sljedom, prvo lagano probam dal ide van, onda čekić i ako nikako ne ide radapciger itd, ali to su već muke jer ako neće čekićem i radapciger ga teško izvuče
 

deda

New member
Sve se da "ruka šljaka",samo treba biti strpljiv i imati grif,niš na silu.Ruka metnula,ruka skine,vi bi odma udri,nemre to tak.Da je meni netko tak nekaj radil na autu,vbil ga ko pesa.
 

Lix

Active member
kad mjenjate selene na npr ford fiest mk4/5, ili u golfu duji na prednjoj vilici, šta ih ljepo i bez sile zamolite da vam izađu van i isto tako da novi ušeću unutra, pa nemojte baš tako govorit, tu po vašim postovim ispada koda sam uzeo špicu od šipke 12 mm i čekić od 10 kila i nabijao po osovinici do besvejsti, uzeo sam čekić od pola kile i lagano kvrcnuo po matici dva puta i brisač je bio vani, ista stvar sa zadnjim, sa kacavidom sam napeo i skočio je van, a vi pišete koda sam zidarskim pajserom to odvajao, 10 postova i rasprava uzalud :(
 

Automatic

Well-known member
I ja sam prvi protiv čekičanja ali jednostavno čekič je jedan od važnijih alata u mehanici.Neki dan sam isprešavao ležaj glavčine i bio pod pritiskom od 15 tona i ne pušta,udario čekičem sa vanjske strane glavčine ,puklo ko iz puške ali popustio.Znači ni preša bez čekiča.Èekič je jedan od bitnijih alata u mehanici makar se to nama ne dopada.
Inače na tastovoj corsi zadnji brisač ,očišćen,našprican ,pod pritiskom radapcigera,laganim udaranjem po radapcigeru ali jednostavno ne pušta ,morem ga klimat do sutra jednostavno sam odustal.
 

Randy5

Active member
Sad mi je lakše: Pred godinu dana kad sam kupio Sexo pokušao sam skinuti zadnji brisač da ga zamaknem za jedan zub desno; na kraju sam odustao od skidanja i riješio problem grubom silom - zamaknuo sam brisač zajedno s osovinom, valjda, i za divno čudo ne proklizava jer briše sasvim dobro.

Inače, čestitke na prezentaciji.
 

AX-ja

èudo jedno
I ja sam prvi protiv čekičanja ali jednostavno čekič je jedan od važnijih alata u mehanici.Neki dan sam isprešavao ležaj glavčine i bio pod pritiskom od 15 tona i ne pušta,udario čekičem sa vanjske strane glavčine ,puklo ko iz puške ali popustio.Znači ni preša bez čekiča.Èekič je jedan od bitnijih alata u mehanici makar se to nama ne dopada.
Inače na tastovoj corsi zadnji brisač ,očišćen,našprican ,pod pritiskom radapcigera,laganim udaranjem po radapcigeru ali jednostavno ne pušta ,morem ga klimat do sutra jednostavno sam odustal.
pa ja skoro uvijek kad presam kucam cekicem.
nekad jedino tako i popusti.
kad popusti onda je lako

a da ostanemo na temi.
iako je lako i predvidjeno za skidat brisace s malim radapcigerom bas za to.
ja sam se toliko izvjestio papagajkama (bez ostecenja) da je to milina.
 
Na vrh