Croatia Ring

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Hrvatska bi nakon dugo vremena trebala dobiti novu i modernu trkaću stazu, koja će zadovoljavati sve kriterije i standarde najprestižnijih automobilističkih i motociklističkih natjecanja na svijetu. Izgradnja Croatia Ringa uvrštena je u strateške projekte Republike Hrvatske, što ovom projektu daje veliki vjetar u leđa.


Hrvatski automoto sport već desetljećima živi sa samo jednim pravim trkalištem, no to bi se uskoro konačno trebalo promijeniti. Na lokalitetu Lapovac – Blagaj u blizini Slunja gradit će se posve nova trkaća staza pod nazivom Croatia Ring, a zadovoljavat će standarde za održavanje najjačih svjetskih natjecanja u automobilizmu i motociklizmu.

image_2024-06-05_205027437.png

Projekt izgradnje staze uvršten je u prostorni plan Karlovačke županije još 2022. godine, a od ovog utorka, 4. lipnja 2024., projekt je i službeno uvršten na listu strateških projekata Republike Hrvatske. Tako je odlučeno na sjednici Povjerenstva za procjenu i utvrđivanje strateških projekata. Sukladno tome, uskoro bi trebala krenuti realizacija, a staza bi prema planu trebala biti izgrađena do 2027. godine.

Još je važno napomenuti da se na izgradnju staze neće trošiti javni novac iz državne blagajne, već će projekt biti financiran sredstvima privatnih investitora. U osnovnoj konfiguraciji, krug stazom bit će dugačak oko četiri kilometra, no Croatia Ring će nuditi nekoliko različitih opcija te će se konfiguracija staze moći prilagođavati potrebama samog natjecanja i ostalih sadržaja.

“Mogu potvrditi da tri godine radimo na ovom kapitalnom turističkom projektu izgradnje trkaće staze Croatia Ring, po najvišim svjetskim standardima. Značajna je ne samo za područje grada Slunja i Karlovačke županije već i za čitavu Hrvatsku.”

“Riječ je o isključivo privatnom projektu koji financira, bez javnog novca i državnog zemljišta, nekolicina hrvatskih investitora i poduzetnika, poput Ante Bušića i Tomislava Mamića. Projekt potpisuju najznačajnija svjetska kuća za izgradnju trkaćih staza Formule 1 TILKE Gmbh te arhitekti Hermann i Carsten Tilke, a uključeni su i savjetnici, poput bivšeg svjetskog prvaka Formule 1 Jacquesa Villeneuvea.”

“Put je još dug, a mi, kao i do sada, idemo korak po korak. Radi se o iznimno kompleksnom projektu te ćemo, kada za to dođe vrijeme, sve predstaviti javnosti. Zahvalni smo svima koji su prepoznali i podržali ovaj iznimni projekt, a posebno što smo uvršteni u Strateške projekte RH, čija je svrha da se ubrzaju sve procedure”, rekao za Index.hr Davorin Štetner, jedan od ljudi koji stoje iza projekta.



Osim velikog značaja za hrvatski automoto sport, Croatia Ring će igrati i veliku ulogu u turističkoj ponudi tog dijela Hrvatske jer staza će privlačiti veliki broj natjecatelja i fanova oktanskih sportova. Inače, ideja o izgradnji staze nastala je 2021. godine.


“Na lokaciji buduće staze našli smo se Ante Bušić i ja na njegovu inicijativu. Kliknuli smo odmah i od tada u tri godine napravili dobre temelje za gradnju ovog važnog projekta. Kasnije nam se pridružio i jedan od najuspješnijih hrvatskih poduzetnika, Tomislav Mamić, te zajedno činimo jezgru projekta”, objašnjava Štetner.
“Namjera nam je prvu fazu projekta dovršiti do 2027., ali nismo opterećeni rokovima. Na lokaciji već imamo veliku benzinsku postaju koja tamo posluje više od 15 godina, vlastitu trafo-stanicu, poseban ulaz s Državne ceste D1, svu infrastrukturu…”
“Moram naglasiti i veliku operativnu pomoć državnih institucija, Karlovačke županije i grada Slunja bez kojih bi ovo sve zasigurno puno duže trajalo.”


Prezime Tilke također je dobro poznato svim ljubiteljima automoto sportova, budući da su Hermann i Carsten dizajnirali veliki broj trkaćih staza. Riječ je o stazama koje su danas među najpoznatijima na svijetu, poput Yas Marine u Abu Dhabiju, Sepanga u Maleziji, Circuit of the Americas u Texasu, staze Marina Bay u Singapuru ili pak obnovljenog Red Bull Ringa u nama bliskoj Austriji.


“Stazu projektira tvrtka Tilke Gmbh te Carsten i Hermann Tilke sa svojim teamom. Carsten je već posjetio lokaciju te se upoznao s terenom.”
Što se tiče odjeka u svijetu Formule 1, Štetner kaže: “Odličan je, od prve sekunde kad sam izložio projekt nekim velikim imenima u FIA-i i F1 dobili smo samo pohvale i pomoć.”
“Jacques Villeneuve je na moj prvi poziv prihvatio ulogu savjetnika i njegovo iskustvo je neprocjenjivo! Uz njega, savjete su dali brojni sadašnji i bivši vozači koji će isto tako biti uključeni u projekt, ali još je prerano govoriti o imenima.”
 

szahtila

Well-known member
S obzirom na specifični izgled granične linije Hr, trebali su je oblikovatu u tom obliku. Mislim da bi to bio dobar marketinški potez
 

diegos

Well-known member
Geografski, gora lokacija od ove bi mogla biti jedino na Palagruži valjda, ali ajde drago mi je ako se napravi moderna staza, nadam se da ce biti interesa za ovo i da ugostimo neka dobra natjecanja :)
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
S obzirom na specifični izgled granične linije Hr, trebali su je oblikovatu u tom obliku. Mislim da bi to bio dobar marketinški potez
To bi bio izvrstan potez. Ali kad kod nas rade sve nemaštoviti "investitori", pa će tako i ovo. Našli neke švabe što su im izvukli neku random šablonu staze i to je sad ka neki vrh.
 

La Marche

Iskreni optimist
Reljef, katastarske čestice, propisani standardi staza, iskustva konstruktora, primjedbe trkača, postojeća infrastruktura i vjerojatno još podosta toga što mi ovako na brzinu ne pada na pamet.
P.S Nürburgring i Sarthe su oblika krumpira, a i stari Hockenheimring je bio krumpir sa stadionom. Sasvim nevažno.
P.P.S. puno je važnije hoće li se ikad ovo realizirati i hoće li, ako se realizira, nakon deset godina biti šaka jada, ili ne trkaća staza.
 

Scorpyo

Active member
Nadam se da su investitori otkupili svu zemlju prije nego se izašlo u javnost sa ovime da ne be završili kao oni prije štogod godina u zagorju...
 

La Marche

Iskreni optimist
To područje je lijepo, nije tako vruće preko ljeta kao na moru i lijepo je kad staza ima promjenu elevacije.
Nedostatak pravih nekadašnjih zima bi ovdje mogla biti prednost. Grobnik je i ranije bio danju užasno vruć za vrijeme GPYU, a sad je još puno gore.

Dodatno, sviđa mi se da je u sredini države, ne na jednom kraju pa je svima više-manje dobro dostupna. Blizina BiH je također prednost.
 
Posljednje uređivanje:

2mario2

Well-known member
Ovo bi moglo biti veoma zanimljivo. Nadam se da će se i realizirati zbilja jer bi nam itekako dobro došlo još utrka više i visoke klase. Realno, trenutno imamo samo WRC koji spada u top klasu
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
I pluseva i minuseva kao i uvjek...

Drago mi je da se prestalo gurati ovo u kontekstu 'dolazi F1'. Taj dio je sekundaran i više manje nerealan (kao i svaki 'pokušaj' do sada).
Hrvatskoj treba više ovakvih projekata, Grobnik nemože ispuniti sve potrebe, a ima ih dosta...
Sretan sam i radi lokacije... osobno sam fantazirao o nekim lokacijama u Lici, ali ovo je odlično. Slunj i cijeli taj kraj zaslužuje ovakvu investiciju i atrakciju. Ako se realizira, biti će veliki gospodarski koraka naprijed... ne kroz industriju, ali nema veze. Raditi će se punom parom... a i nekretnine neće više ići za kikiriki.

Minusi....Tilke. Ok, iskustvo je tu, al davno su se oni prestali truditi. Formulaične staze i dizanje para. Mislim da se tu mogao povući puno bolji potez... možda uključiti domaću pamet ili ići sa mlađim projektantima željnim dokazivanja.
Ovako tlocrtno ne izgleda pretjerano zanimljivo, al ok, uvjetuju ju čestice, živi bili pa vidili... Zavoji 2-3-4-5 su česti kod Tilkea, često proda tu foru... Samo mi se čini da su ih usporili koliko je moguće naspram inspiracije iz Silverstonea ili evolucije iz COAe, što nije idealno (u kontekstu F1 fantazija).
11 i 12 su isto nepotrebno spor dio staze, ubijaju bilokakvu F1 fantaziju...
Nadam se da neće škrtariti na širini staze, a pogotovo na izletnim zonama.

I najviše mi na jetra ide uhljebljeni jebivjetar Šetner, odvratna njuška... osim pumpanja ega i parazitiranja na raznim proračunima, taj ****a u životu nije napravio. Tko njega drži na poziciji i zašto, i dalje nemam pojma. Investitor nije, idejni začetnik nije... al eto, gurati će se di stigne.
Pretpostavljam da mu je ego dosta ranjen s obzirom da su sposobni i vrijedni ljudi dopeljali WRC u Hrvatsku... dok on u životopisu i dalje ima samo domjenke. Pa će se vjerovatno rukama i nogama boriti da barem tu upiše svoje ime na tuđem trudu i muci.

Bilo kako bilo... željno očekujem i držim fige.
 
Posljednje uređivanje:

Scorpyo

Active member
I najviše mi na jetra ide uhljebljeni jebivjetar Šetner, odvratna njuška... osim pumpanja ega i parazitiranja na raznim proračunima, taj ****a u životu nije napravio...
Pretpostavljam da mu je ego dosta ranjen s obzirom da su sposobni i vrijedni ljudi dopeljali WRC u Hrvatsku... dok on u životopisu i dalje ima samo domjenke...
Zaboravljaš jedan mali detaljčić...

Kada smo prvi puta ostali bez prijenosa F1 Davorin Štetner je bio taj koji je puno toga stavio na kocku i otkupio prava za prijenose. Da, znam kako je to završilo ali on je probao i u to vrijeme je stekao puno poznanstava u motorsport svijetu. Između ostaloga je dosta dobar sa trenutnim predsjednikom FIA-e tako da baš i nisam siguran da on nije imao nikakve veze sa dovođenjem WRC u HR.

Na kraju krajeva WRC smo dobili tek kada je on postao predsjednik HAKS-a.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Kada smo prvi puta ostali bez prijenosa F1 Davorin Štetner je bio taj koji je puno toga stavio na kocku i otkupio prava za prijenose.
Jel to ono kad je 'stavio na kocku' tuđe pare? Pa kenjao u medijima kad ih je trebalo vratiti?

Između ostaloga je dosta dobar sa trenutnim predsjednikom FIA-e tako da baš i nisam siguran da on nije imao nikakve veze sa dovođenjem WRC u HR.
Treba biti jako umrežen za cjeloživotno uhljebljenje. A MBS, trenutni precjednik FIAe je po intelektu i egu sličan kalibar kao gospon Šteta, stvari se odvijaju usprkos njih.

Na kraju krajeva WRC smo dobili tek kada je on postao predsjednik HAKS-a.
Jedno sa drugim je apsolutno nikakva poveznica, samo je u pravom trenu bio uhljebljen na pravoj poziciji.
Ako treba istaknuti jedno ime radi kojeg je WRC u Hrvatskoj, onda je to - Danijel Šaškin.

Bez Šaškina i ovih zadnjih privatnih ulagača u ovoj priči (i ponešto manjih privatno pogonjenih događaja), što bi imali od hrvatskog auto-moto sporta? Apsolutno ništa.
Jbga, alergičan sam na ponosna nedela.
 
Na vrh