Cjelogodišnje gume - iskustva i preporuke

Franz

Well-known member
ne vozim nesto brzo...a 2 seta su skupa + plus nemam 2
Teško je reći. Ja se dvoumim dal uopće i stavljat zimske gore. U Alpski dio, preko granice, ove zime neću. Ne vjerujem kako će biti nekih ekstremnih minusa, a snijega će jedva biti i u gorju, a u nizinama ozbiljnijeg snijega nije bilo od 2012.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Ne mora biti ozbiljan snijeg. Dovoljno je da se prosječna temperatura spusti na +6 °C. To je granica gdje ljetne gume više nemaju svojstva prijanjanja na podlogu kao ljeti, odn. treba ti sastav gume koji je prilagođen zimskim temperaturama...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Dvoumim se da li uzet cjelogodisnje pa peri deri ili sada zimske nove pa na proljece ljetne nove... ne vozim nesto brzo...a 2 seta su skupa + plus nemam 2 seta felgi pa to opet gnjavaza skidat stavljat...
Nemaš si što puno onda razmišljat, probaj jedan set pa vidi... moji u familiji su slični pa sam ih preselio na cjelogodišnje. Oni zadovoljni, a ja si ušparao zezanciju sa montiranjem.
Ugrubo dojmovi CC2 odličan grip u svim uvjetima, no dosta mekana bočnica (udobna/nepreciznija). Mislio sam jedino da će se manje trošit, čini mi se da su joj tri godine max (po cca 15tkm), neznam točno jer su prodane sa autom.

Sad su u igri Hankookice na jednom autu, jedino imam dojam da su glasnije. Ostalo sve ok, meni su bolje za vozit od CC2 jer imaju tvrđe bočnice.
A brat je sa Vredesteinom zadovoljan, u godinu dana i nekih 10ak tkm su vizualno kao nove na Cactusu, moram provjeritako sam negdje zapisao dubinu nove pa usporedit.

Od malo jeftinijih opcija hvale Kleberove cjelogodišnje u zadnje vrijeme, razmislio bi i o njima.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Kod nas, po zakonu ne moraju zimske, ako nema snega na kolovozu. Ima ljudi koji ne menjaju letnje, i voze kad nema snega. Sta da se negde upute, i u međuvremenu padne sneg? :D. Meni su all season rešenje za oba auta. Iskreno, ne razmisljam o tome da li je sneg, da li je hladno, itd.
 

Franz

Well-known member
Dovoljno je da se prosječna temperatura spusti na +6 °C. To je granica gdje ljetne gume više nemaju svojstva prijanjanja na podlogu kao ljeti, odn. treba ti sastav gume koji je prilagođen zimskim temperaturama...
Mislim da temperatura ipak mora biti drastično niža za ozbiljniju promjenu svojstava materijala.

Npr. zanimljiv video koji možda govori u prilog tome, a opet, možda postoji i greška u metodologiji testiranja, pa je cijeli video banana.



Screenshot na glavni dio (8:38) kome se ne da gledati cijeli test. ;)

838.jpg
Sta da se negde upute, i u međuvremenu padne sneg? :D
Onda lanci i katanci. :)
 

szahtila

Well-known member
Ugrubo dojmovi CC2 odličan grip u svim uvjetima, no dosta mekana bočnica (udobna/nepreciznija). Mislio sam jedino da će se manje trošit, čini mi se da su joj tri godine max (po cca 15tkm), neznam točno jer su prodane sa autom.
Ja sam odustao od njih,nakon dvije godine izgledale su kao da imaju 10(mikropukotine).Držale su cestu kojih 15000 km,nakon toga tako-tako.Koristio sam ih od 2019,svake druge godine po dvije nove.Od neki dan Hankok cjelogodišnje,za sad ok
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Mislim da temperatura ipak mora biti drastično niža za ozbiljniju promjenu svojstava materijala.
Kolika je temperatura asfalta ljeti, a kolika zimi?
Nisam mjerio, ali vjerujem da je razlika preko 30 °C. Možda i više...
Nema te gume koja će se jednako držati podloge ljeti na 30 do 40 °C i zimi na -5 do 5 °C.
Pa ni all-season gume.

To što ljudi voze i ljeti na zimskima i zimi na ljetnima, to je druga priča...
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Neko voli da ima dva seta guma, neko ne. Bilo kako bilo, po meni je bolje voziti all season gume, nego zimsku cele godine. Lično ne želim dva seta guma, niti mi trebaju. Niti prelazim toliko godisnje da bih imalo smisla. Ne vozim na felnama, ne rizikujem svoj ili tuđ život. Pisao sam u mojoj temi, da sam letos imao ozbiljno kočenje i izbegavanje sudara, i da su se Sava all season pokazale jako dobro. Kad vidim nekoga sa X5 i Tigar zimskim gumama, usled leta, e to je već kocka.
 

Franz

Well-known member
Neko voli da ima dva seta guma, neko ne. Bilo kako bilo, po meni je bolje voziti all season gume, nego zimsku cele godine. Lično ne želim dva seta guma, niti mi trebaju. Niti prelazim toliko godisnje da bih imalo smisla. Ne vozim na felnama, ne rizikujem svoj ili tuđ život. Pisao sam u mojoj temi, da sam letos imao ozbiljno kočenje i izbegavanje sudara, i da su se Sava all season pokazale jako dobro. Kad vidim nekoga sa X5 i Tigar zimskim gumama, usled leta, e to je već kocka.
Prema ovom testu gore, zimska na -4 suho je isto kocka. 10 m razlike u prosjeku.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Na čistom suhom asfaltu će se ljetna uvijek dobro nositi sa kočenjem čisto zbog konstrukcije, debeli blokovi uvijek imaju prednost nad lamelama na gruboj podlozi.

Koliko god je EE dobar kanal, postoje specijalizirani poput Tyre Reviews koji ipak idu u veće detalje. Na suhom je i kod njih ista priča, ljetna se drži na hladnom, ali druga strana medalje je na vlažnom, mokrom, poledici, snjegu...
Tu ljetna nestaje sa pozornice i zato nisu opcija nekome kome auto može zatrebati bilokada.

 

Brruno

Well-known member
A i treba u priču ubaciti jednu vrlo važnu stavku. DIMENZIJE gume. Određeni modeli guma se pokazuju lošiji u manjoj dimenziji a određeni obrnuto pa valja i to naglasiti i obvezno čitati iskustva gdje su navedene veličine guma.
 
Na vrh