Citroen Xantia kilometar sat i obrtomjer

niksiccable

New member
Imam Citroen Xantiu 1997 Sensation i imam problem sa kilometrom satom i obrtomjerom.Kad sam je kupio kmh ponekad nije radio a sat uopste nece samo kad vozim niz neku stranu.Dali znate kako to ukloniti i dali ona ima neki senzor za to ili sajilu?:oops:
 

Lakii

Well-known member
Mislis, obrtomjer nikad nije radio?
Pa, moze biti stvar samog sata - instrument table. A moze i biti svar senzora. Tvoja je '97. i nebi smjela imati sajlu.
Senzor koji daje broj okretaja je TDC senzor i nalazi se na gornjoj strani kucista mjenjaca, blizu spoja mjenjac-motor. Da ti on ne radi imao bis i laganih problema i sa radom motora, jer i ECU uzima podatke s nje.
Sonda za brzinomjer ti se nalazi na malom kucistu sa strane diferencijala, tamo di ulazi duza poluosovina. Ona bi ti cak mogla i biti neispravne.

Prvo provjeri kontakte na tim sondama!
Isto bi mozda trebalo vidjeti dali je ispravna sama instrument tabla. Koje ti je marke Jaeger ili Sagem? Znaju im kontakti oksidirati ili puknuti lemljeni djelovi, a i napajanje samih satova na Sagemovim tablama je osjetljivo.
 
Mislis, obrtomjer nikad nije radio?
Pa, moze biti stvar samog sata - instrument table. A moze i biti svar senzora. Tvoja je '97. i nebi smjela imati sajlu.
Senzor koji daje broj okretaja je TDC senzor i nalazi se na gornjoj strani kucista mjenjaca, blizu spoja mjenjac-motor. Da ti on ne radi imao bis i laganih problema i sa radom motora, jer i ECU uzima podatke s nje.
Sonda za brzinomjer ti se nalazi na malom kucistu sa strane diferencijala, tamo di ulazi duza poluosovina. Ona bi ti cak mogla i biti neispravne.

Prvo provjeri kontakte na tim sondama!
Isto bi mozda trebalo vidjeti dali je ispravna sama instrument tabla. Koje ti je marke Jaeger ili Sagem? Znaju im kontakti oksidirati ili puknuti lemljeni djelovi, a i napajanje samih satova na Sagemovim tablama je osjetljivo.
Pre pet dana prilikom startovanja motora osetio sam nepravilan rad (kao trokiranje). Ponovio sam par puta startovanje motora i radio je OK.
Danas -jutros bilo je -7C ,broj obrtaj nisam pratio motor je radio normalno baš kako treba na hladnom startu. Dok sam očistio šoferku i ostala stakla od mraza auto je se zagrevao . Krenuo sam na posao posle nekih 2-3 km stao sam na semaforu i primetio da je br. obrtaja na satu 2000 ,a motor radi normalni (otprilike 1000-1100) .Kada sam stigao na posao dao sam kontakt i skala broja obrtaja je stala na 800 kad upalim 2000 otprilike . dok dajem gas ona se penje sa 2000 .3000, 4000 ...... Kada ugasim kontakt ona se vrati na 0.Kada sam pošao kući dao kontakt skal skocila 2500 , upalim na leru 3800.
Dešavalo mi je se kad palim da mi skale od KM i OBRTAJA skoce do kraja ivrate se i auto upali.Sat je Sagem. Xantia 1.8 16v 2001god.

Molim za pomoć.:confused:
 

Lakii

Well-known member
Hm, ako motor dobro radi, potpuno isto kao i prije problema sa tablom, onda nije TDC senzor na mjenjacu nego je stvar instrument table. Jer isto se senzor koritsti za rad motora i za instrument tablu.

Ovo je jedan od jednostavnijih sklopova!
UGl. treba znati sto traziti!

Ovako, razlog zbog kojeg Sagemove table podivljaju je to sto napajanja (stabilizator napajanja) za instrument tablu ode kvragu.
Nekad je banalan razlog - hladni lem, pukotina, koja se mora traziti povecalom. Ili jednostavno lemilicom lagano proci sve spojeve.
Nekada je stvar kondenzatora, treba ih dobro pogledati da nisu poceli bubriti, ako imas volje zamjenis ih jer ih nije puno.
Dali si probao kazaljku sam pomicati kada si ju vratio na mjesto? Dali lagano pada?

Ako ni to ne pomogne, vrijeme je za novu tablu...
 
Ovako ,motor radi normalno i na hladnom i na vrućem startu .TDC senzor sam otspajao i motor se gasi kontakti na njemu ok.
Pošto sam tablu juce namontirao bez prednjeg stakla (da bi pratio njen rad), danas je skala skocila - kada dam kontakt 7000 obr. ,kad upalim 8000 obr.
Zašto sam skinuo staklo ?
Zato što skala -sat nije kao nekad stari .Skala nema otpor ( nema ispod nje spiralna opruga) već slobodno je rukom mogu pomerati levo desno ,zavisi gde je ostaviš ona pada pod dejstvom svoje težine ili na 0 ili na maximum preko 8000.Ako palim auto skala se vraća na 0 i tu ostaje zaglavljena- na kočiću ja je tada pomeram prema 8000 ona ima tada magnetni otpor i ćim predjem rukom sa njom ona onsa radi slobodno. Kad gasim ona pada na max.
Skala normalno pada , jedino ako je staviš između 3000 -5000 obrona tu stoji jer nema na tom mestu težinu da padne. Isto se tako ponaša i sat za brzinu (km/h).
 

Lakii

Well-known member
Znam kakva je kazaljka, znaimalo me samo da li se slobodno krece.
da, uglavnom, tebi je otislo nesto na instrument tabli. E sada, mozda pomogne ovo sto sam napisao prije a mozda i ne.

Ono sto se inace dogada sa ovim satovima je da zazaljke ostanu zaglavljene u max. polozaju kada je auto jako strujno opterecen (npr. kada je akumulator pred crkavanjem ili kada se auto pali preko kablova). Tada se samo kazaljka samo rukom vrati na nulu i sve radi.

tebi je bas nesto u elektronici otislo ili mozda sama kazaljka. Mozes eksperimentirati sa ovom tablom ili si probati naci neku polovnu...
 
Nisam ga palio preko kablova , akumulator je njegov BOSCH-neje bogzna šta ali pali iz prvog verglanja.
Merijo sam i struju punjenja 14.50-14.70V.
Usvakom slučaju pratiću ovih dana šta sa dogadja ,ubaciću ga onako ukučište bez prednjeg stakla pošto na staklu ima graničnok za maximum obrtaja.
 
Vrlo kvalitetne slike ploče, da te pitam zašto nisi poslikao i proces skidanja jer meni upravo to treba. Trebam zamijeniti žaruljice pošto su mi crkle ( ne sve, ali pola ploče ne svjetli).

Jel ovo upustvo u redu?

http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=40038
Èuj ,uglavnom ja ne skidam volan ,jer na XANTIJI II obloga na volanu je na pola( iz 2 dela)
DA uredu je stim što nemoj skidati masku od ventilacije ,jedino ako menjaš na njoj siajice onda moraš . A na Xantiji I mislim da moraš skinuti volan.
 
Pratim već nekoliko dana skalu za obrtaje .
Kada mi se zaglavi na 0-nuli odguram je prstom i ona je dok radi motor na leru 8000-8100 obrtaja.Zaglavljuje se samo pri paljenju kada skala skoči pri vreglanju .
Pošto meje malo iritirala danas ,dok radi na leru a bila je na 0 čvrknuo sam je (čvrgom) s leva u desno tako da je došla na 0 sa druge strane . Pomogao sam joj da se vrati na 0 ,a ona je radila na 500 obr. i kad dajem gas ona normalno ide ka većim brojevima .
Kao da u osovini skala prošlajfa i onda lažira na satu. Znasi da magnetno polje normalno funkcioniše u satu .
Pratimo dalje šta se dešava :confused:
 

xantia

New member
probaj skinuti skalu, i staviti na 1100 kada ti auto radi na leru, Neznam dal ima tu motorcic skale kao na c5 koji hoce da otkaze.
 
probaj skinuti skalu, i staviti na 1100 kada ti auto radi na leru, Neznam dal ima tu motorcic skale kao na c5 koji hoce da otkaze.
Ima induktivni motorčić

to je on odpozadi , unutra ima kalemove .

Vrlo kvalitetne slike ploče, da te pitam zašto nisi poslikao i proces skidanja jer meni upravo to treba. Trebam zamijeniti žaruljice pošto su mi crkle ( ne sve, ali pola ploče ne svjetli).

Jel ovo upustvo u redu?

http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=40038
http://xantia2.voila.net/tuto_reparation_compteur.htm
 
Provalio sam ga .
Skale skaču kada je akumulator pri kraju ,pa kada zavergla onda skoće .
Kada se to desi skala se brzo vraća i udara u graničnik i osovina od skale se okrene u rotoru motorića.
Kada stavim bolji akumulator (pojačavao sam sa kamionskim od 125 A ) to se ne dešava.
Palio sam i gasio 20-tak puta nijedanput skale nisu skakale pri verglanju.
 
Na vrh