Dalibor
Dado Tornado
citroen je postao vlasnikom maseratija 1968.
za maserati je to bilo jedno od najplodonosnijih vremena, kada su talijanski dizajn i mašinstvo kombinirali sa citroenovim ostalim.
no, u tom je razdoblju i citroen imao neke od svojih posljednjih samostalnih projekata, da bi partnerstvo bilo okončano u proljeće 75. kada je citroen bakrotirao i pao u vlasništvo PSA.
maserati je izbacio podosta novih modela, koji su bili poboljšani citroenovim hidrauličkim sistemima, prije svega volanom i kočnicama, dok je kod nekih modela bilo i pomalo bizarnih rješenja kao što je hidraulično podizanje sjedala
citroen je u tom vremenu stvorio svoj jedini GT - citroen SM, i iako se o njegovom V6 motoru govorilo kao o jednom maseratijevom V8 kojem su odsječena 2 cilindra, zapravo se radilo o potpuno nanovo ravijenom V6 motoru, a kao predložak i podloga za ispitivanje prije razvoja novog motora koristio je odsjećeni V8 motor iz maserati Indy-a...
SM nije dobio V8 zbog toga što su davanja na motore veće od 3.0 litre tada u francuskoj bila golema.
nažalost citroen nije razvio SM limuzinu, dok maserati na produženoj platformi dovršio quattroporte 2. citroen je maseratijevu mehaniku koristio u rally verzijama modela DS.
evo jedne foto akcije:
maserati bora od 1971.
V6 kao i SM-u, hidraulika za volan, kočnice, podizanje svjetala, hidrauličko kvačilo
maserati merak od 1972.
imao je kao opciju SM-ov V6, kontrolnu tablu kao SM
maserati khamsin od 1974.
imao je citroenovo DIRAVI upravljanje
maserati quattroporte 2 od 1974.
produžen SM, V6, hidraulika
DS rally sa maseratijevom mehanikom
kako je trebao izgledati rastegnuti SM
za maserati je to bilo jedno od najplodonosnijih vremena, kada su talijanski dizajn i mašinstvo kombinirali sa citroenovim ostalim.
no, u tom je razdoblju i citroen imao neke od svojih posljednjih samostalnih projekata, da bi partnerstvo bilo okončano u proljeće 75. kada je citroen bakrotirao i pao u vlasništvo PSA.
maserati je izbacio podosta novih modela, koji su bili poboljšani citroenovim hidrauličkim sistemima, prije svega volanom i kočnicama, dok je kod nekih modela bilo i pomalo bizarnih rješenja kao što je hidraulično podizanje sjedala
citroen je u tom vremenu stvorio svoj jedini GT - citroen SM, i iako se o njegovom V6 motoru govorilo kao o jednom maseratijevom V8 kojem su odsječena 2 cilindra, zapravo se radilo o potpuno nanovo ravijenom V6 motoru, a kao predložak i podloga za ispitivanje prije razvoja novog motora koristio je odsjećeni V8 motor iz maserati Indy-a...
SM nije dobio V8 zbog toga što su davanja na motore veće od 3.0 litre tada u francuskoj bila golema.
nažalost citroen nije razvio SM limuzinu, dok maserati na produženoj platformi dovršio quattroporte 2. citroen je maseratijevu mehaniku koristio u rally verzijama modela DS.
evo jedne foto akcije:
maserati bora od 1971.
V6 kao i SM-u, hidraulika za volan, kočnice, podizanje svjetala, hidrauličko kvačilo

maserati merak od 1972.
imao je kao opciju SM-ov V6, kontrolnu tablu kao SM

maserati khamsin od 1974.
imao je citroenovo DIRAVI upravljanje


maserati quattroporte 2 od 1974.
produžen SM, V6, hidraulika


DS rally sa maseratijevom mehanikom

kako je trebao izgledati rastegnuti SM
