Citroen i DS se razdvajaju

markan1000

Well-known member
http://www.autoportal.hr/index.php/novostic/9401

iako će se navodno i dalje DS prodavati u citroenovim salonima. uglavnom jako me zanima kako će to u praksi izgledati. moje osobno mišljenje je da na taj način možda mogu pomoći DS kao brendu, ali da će najviše naškoditi citroenu kao brendu, jer imam feeling da otkad je DS linije, da se opet počelo puno više i puno ljepše pričati o citroenu.
 

Dalibor

Dado Tornado
imam neki dojam da od tih DS-a samo DS3-u ide...

inače, ako nekoga zanima, od 2007. do 2011. citroen hrvatska ima jako veliko smanjenje prihoda. ne znam kako im ide posljednje 2 godine ali sigurno nije puno bolje...
2007. godišnji prihod je iznosio 800 milijuna kn, da bi se svake iduće rapidno smanjivao i 2011 je iznosio 300 milijuna... otprilike isto kretanje godišnjih prihoda ima i peugeot hrvatska, toyota hrvatska (koja je pala na još manje prihode)... vjerojatno ni ostalim zastupnicima novih automobila nije bolje
 

markan1000

Well-known member
pa u hrvatskoj se i meni čini da samo ds3 ide, a razlog za to je očit, cijena. iako po onome što sam vidio vani, tamo ima jako puno DS modela za vidjet. ali ono što sam primjetio i kod nas je, da otkad je DS-a svi pričaju o tome, a na taj način se bilda i citroenov imidž. ali dobro, njihova odluka, ostaje za poželjeti im sreću i vidjeti kako će se to razvijati dalje
 

La Marche

Iskreni optimist
Mislim da je to dobra odluka.
Gdje bi bio Mini da nije samostalna marka sad je nemoguće reći, a krenuo je na bazi simpa vozilca od prije trideset godina (tada).
DS ima već sad tri vizualno bitno različita modela, odrađen marketing, kupce, image.
Ne bih rekao da je omjer kao Toyota - Lexus, jer ne cilja na kupce prestižnih vozila, nego na recimo... nekakvu... ajde... urbanu intelektualnu populaciju.
 

deda

New member
Nisam mislio da bi Citroen sa serijom DS i principom kao Lexus ciljao na iste kupce,jer to je nemoguće,da naprave neznam što nikada nebi mogli postići takav status za takve kupce,nego na kupce prosjećne kupovne moći,koji žele neštO ekskluzivnije.U pricipu je ista taktika.
 

Automatic

New member
U principu deda je dobro rekel.Najvjerojatnije se radi o dvije ekipe unutar citroena ili samo jedna nova sa svim najboljim ljudima osnivaju tvrtku u proizvodnji DS da uspiju barem mali dio citroenovog ugleda spasiti pošto ga bu kinez kupil ako već nije.Znači DS bu samo malo bolje obrađen citroen.Ali očito je da nekaj ne štima i da je neko toliko jak da može potegnut novu seriju proizvodnje auta .A u principu sve krenulo od citroena.Takve stvari su se već i prije događale jer neki auti PSA imaju samo drugi naziv i znak a sve ostalo isto.A pošto sve ide kinezu očigledno da DS oće iz svega izaći jer citroen kao citroen je prodan(barem tak sam skužil po postovima).JA sam si to tak protumačil ,možda nije tak?'????
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Razdvajanje branda ne znači i razdvajanje tvrtki, odnosno osnivanje nove. Neisplativo.
Npr. primjeri razdvajanja branda u nas su Hrvatski Telekom -> brand "Bonbon" tarife; Vipnet -> "Tomato" tarifa. :)
 

markan1000

Well-known member
slažem se s bjelivukom, teško da će tu doći do potpunog odvajanja tvrtki u smislu osnivanja nove jer bi to bilo apsolutno neisplativo. ovdje će se vjerojatno samo DS distancirati od citroena, ponuditi drukčijem tržištu na malo drugačiji način po uvjetima (koji su već i sad) skuplji od običnog citroena. još uvijek je prerano za nešto konkretno zaključiti. kao što sam već i rekao, zahvaljujući DS liniji citroen je opet za veći broj ljudi postao predmet požude, što mislim da dugo nije bio, zato mislim da bi prvenstveno zbog branda citroen bilo šteta da se DS previše distancira... ali ne vjerujem da će se to desiti u tolikom obujmu da prosječan kupac neće moći primjetiti poveznicu između DS i citroena, već će to francuzi/kinezi lukavo povezati (bar se nadam)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
DS je prilika da se isti proizvod u drugom pakiranju proda za veću cijenu. Èista ekonomija. U recesiji je jedino prodaja luksuznih automobila bila stabilna, pa čak i rasla i PSA je tu gubio velik dio kolača.
Za sad su se dokopali glazure i neka samo nastave ;) Meni osmjeh na lice dođe kad god vidim DSa. Iz ovog ili prošlog stoljeća. :wub:
 

ZlatkoC4

Well-known member
Sve je to ekonomska-propaganda. Samim tim što je DS skuplji od klasičnih Citroen vozila govori sve.
Ja mislim da rade to iz razloga što je prodaja Citroena pala, a ovakom politikom tz. "razdvajanja brenda" su postigli da se Citroen opet počeo bolje prodavati i sve je više i linijski i cjenovno, bliži kupcima nego li DS. :cool:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zadnja Tavaresova izjava... od 2015. DS model neće više imati oznaka Citroena/Chevron na sebi. I planiraju do 2020. konkurirati Audi. Kako mu točno planiraju konkurirati ne govore :D al dobro, trude se.
 

La Marche

Iskreni optimist
Planiraju mu konkurirati jedinim mogućim načinom:
ulaganjem više novaca i pameti u marketing nego što to radi Audi.
A to nije ni malo ni lako, jer je Audi to radio desetljećima dok su ovi spavali.
 

Dalibor

Dado Tornado
kako je audi postao "premium"...
audi je zadnjih 10tak godina imao plan da svake godine cijenu svojih modela podiže za određen malen postotak... taj plan je uveden kada je Piech vodio VAG koncern... tada je i VW trebao povisiti svoj rang, pa se tako recimo na VW Bori prije 10tak godina mogao pronaći kromiran prag prtljažnika, V5 motor, a ona kao model trebala je biti u rangu BMW serije 3... tada se i seat pokretao kao budget sportska marka koncerna... dok je škoda zauzela poziciju koju je VW imao do tada...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ja mislim da je loš tekst, površnog novinara. Da se umjesto PSA govori o Hyundai/Kia sve bi bilo u redu.

Između Citro/Pug/DS, kako stoji u naslovu, zaista postoji zdravo suparništvo, koje paše PSA (kako je i planirano). Ali ne onako kako u njemu piše. Iz njega bi se dalo zaključit da je to ''zdravo'' borba na istom tržištu za iste kupce. A nije. To je ono što se dešavalo do sada i pokušava se zaustaviti.

Marke su se diferencirale, grade različite imidže, i to sve više kroz modele i marketing naglašavaju. Ne žele si više bit tržišna konkurencija. Sa DSom je to naglašeno, a mislim da bi im bilo puno bolje danas da se ni u startu nisu vezali uz Citroen, nego se lansirali kao zasebna marka PSA koncerna.
Pug i Citroen imaju puno posla i razvoja ispred sebe, a smjerovi, vrlo različiti, se znaju... Trenutno su još uvijek nigdje. Pa je članak vjerovatno napisan pod utjecajem toga. Sad su si većina modela još uvijek direktna konkurencija, C3/208, C4/308, Elysee i blizanac itd... Podudaraju se opremom, motorizacijom, dimenzijama i cijenom.

Danas neznamo koja će od tri PSA marke bit najuspješnija, neznaju vjerovatno ni oni. Tu leži to zdravo suparništvo. Želja za dokazivanjem unutar koncerna u ostvarenju novih vizija. Super :D
 
Na vrh