Kao sto sam u jednom od predhodnih postova napisao, 02. 03 sam imao zakazan termin u servisu za promjenu ulja u mjenjacu. Pored svih ubjedjena „ovlastenih“ servisera i drugih mehanicara da se ulje u automatskom mjenjacu ne mjenja nikada, osim kada se nesto radi na njemu, odlucio sam se da promjenim ulje u servisu koji je mogao to da uradi. Servis posjeduje novu masinu za promjenu ulja, koja je postavljena tokom te sedmice kada sam ja imao zakazan termin.
Ulje za mjenjac sam narucio 10-tak dana prije iz Francuske po broju sasije auta i stiglo mi je za par dana. Narucuio sam 3x2l i 2x1l gdje mi je ostala odredjena kolicina ulja viska. Sam proces zamjene ulja, sa ispustanjem starog ulja, ciscenjem sistema mjenjaca, zamjene dihtunga na karteru i filtera trajala je malo vise od 3h. Takodje, uradjeno je ciscenje kartera i magneta koji služe za sakupljanje opiljaka u mjenjacu.
Kada je ulje iz mjenjaca ispusteno i skinut karter ( ako sam dobro zapamtio ) gdje se skaldisti ulje mjenjača, pristupilo se njegovom cisćenju. Urađeno je tebaljno ciscenje. Za to vrijeme dok se karter sredjivao, drugi mehanicar je poceo da radi na „ispiranju“ kompletnog sistema mjenjaca. Taj dio nisam najbolje ispratio, ali kako sam vidjeo, u skopu masine koja sluzi da vrati novo ulje u mjenjac, postavlja se boca sa sredstvom koji vrsi pranje sistema mjenjaca. Taj proces traje oko pola sata, mozda malo vise. Za to vrijeme, dok se cistio karter pristupilo se ciscenju magneta kartera, na kojima nije bilo nesto mnogo opiljaka, sve u granici normale. Bili su spremni novi magneti, da se zamjene stari, ali nije bilo potrebe za tim. Karter je ociscen nekakvim sprejom koji je od istog proizvodjaca kao i masina za mjenjanje ulja. Pored kartera i magneta, prije vracanja novog ulja u mjenjac uradjeno je ciscenje elektronske ploce mjenjaca. Tada je postavljen novi dihtung na karter. Pored metalnih opiljaka koji mogu da budu u karteru i na tim magnetima, nije uoceno da postoje grafitni opiljci, koji ukazuju na to da postoji nekakav problem sa mjenjacem.
Po kolicini metalnih i grafitnih opiljaka se moze odrediti koliki je stepen i ostecenje mjenjackog ssklopa.
Sto se tice samog ulja koje je ispusteno iz mjenjaca, nije bilo u katastrofalnom stanju kao sto sam ja ocekivao da ce da bude, s obzirom da ulje u mjenjacu nije nikako promjenjeno od kako je auto kod mene, a kod mene je nepune 2 godine.
Kada je zavrseno sa svim ciscenjem, pristupilo se vracanju dijelova na auto.
Masina je napunjena sa uljem, povezana sa autom i poceo proces koji je trajao sigurno pola sata.
Mozda sam nesto preskocio da napisem sta je jos radjeno, ali ako se sjetim, to cu da dopunim.
Znam samo da jos moram da provjerim pritisak hidraulike, cisto zbog sebe, ali to cu sledeci put kada budem na malom servisu, za nekih 5000 km
