C5 hidroovjes

Aleksic

Member
Pozdrav... od nedavno mi se hidraulika na mom C5 x7 pocela cudno ponasati.
Prvo ne mogu ga više podići u najviši položaj, pumpa zuji dugo pa pocne da pisti i nakon nekog vremena stane ali ne izbaci na ekranu da podignunt na max itd. sledeće što se dešava je to da je nakako postao manje udoban, ljulja se on i sve ali recimo kad naidjem na nekakvu neravninu tipa spoj mosta i ceste to se tako jako osjeti kao da udari metal na metal. ima osjecaj da je situacija malo bolja ako prebacim na sport mod kao da ljepse upija udarce sa ceste. ovo mi je prvi citroen i naravno prvi hidroulicar pa sam totalni laik. Majstori ko majstori svaki gleda da te zaj... pa bih prvo da se malo informisem da barem djelimicno znam sta bi mogao biti problem da me ne osisaju. hvala unaprijed
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Prvo provjeri razinu LDSa i da nema kakvih curenja, na sport modeu bi trebao bit tvrđi, dakle definitivno nesto nije ok, a tu je i lupkanje metal o metal kako kažeš.. Morat ćeš ga odvest negdje, auto imaš odnedavno, jel imaš nekog meštra da se razumije u hidrauliku?
 

Aleksic

Member
lds je ok, kad ga spustim na najnize stoji otprilike do pola onog sita u boci. nije to udarac metal od metal nego je takav osjecaj nekako mi grubo upija neravnine. onako laicki sam citao po forumima i sumnjam da je neka od ove tri centralne bombe slaba ili skroz otisla. kakve inace simptome ima kada odu bombe?
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
C5x7 ima dobro odrađene bombe, teško da je do jih, prije prednji cilindri! A može bit i neka jeftinija komponenta ovjesa, u svakom slučaju servis! Nadam se da je neka glupost! Koje je godište i kolko je pregazio?
 

Aleksic

Member
2010. godina navodno je presao 258k ali ko to zna... ne djeluje pregazeno tako da se nadam da nema vise od 150k plusa :) i ja se nadam da je neka od jeftinih komponenti tipa senzor visine, povrat ulja ili tako neka za:cenzura::cenzura::cenzura:ancija...
 

Profiler07

Well-known member
Bombe ti servis moze skinuti i testirati u kakvom je stanju,inace ako je losa onda je one tvrda skroz i mozes to osjetiti pritiskanjem auta ma dole
 

mmatin

New member
Imam isti problem, ponekad ne mogu dignut auto u najvisi polažaj i pumpa radi upravo onako kako si opisao. Ja sam prije par dana dolio lds i ozračio hidraulički sustav i nakon toga se auto diže i spušta u sve položaje bez problema.
Ozračivanje hidrauličkog sustava se radi na sljedeći nacin, digeš auto u najviši položaj (budući da u tvojem slučaju nejde, digneš do kud ide), spustiš u najniži položa, odvrneš čep, doliješ lds ako treba, okrečes volan polako od kranjeg do krajnjeg položaja 10 puta, ostaviš par minuta, doliješ lds ako treba i ponoviš postpak. Ako imaš zraka u sustavu lds će biti pjenušav, ozračuješ dok lds ne postane normalan.
Btw, vezano za sport mode, vidim da svakave priče kruže o sport modu pa da razjasnimo. Sport mod nema veze sa tvdočom ovjesa, zapravo ima, ali ne na način da kad uključis sport mod auto postane tvrđi. Na primjer, ako se voziš ravnom cestom stalnom brzinom, uključis sport mod, nebudeš osjetio nikakvu raziku u tvrdoči ovjesa. Auto se mijenja iz normalog u sportski mod i obrnuto automatski ovisno o načinu voznje u normalnom i u sport modu. Razlika je u tome, kad se manualno uključi sport mod auto će isto automatski prebacivati iz normalog u sport mod i obornuto samo što će se smanjiti granica prebacivanja, tj prebacit će u sport mod prije nego bi prebacio u normalnom modu.
 

gambler072

C5 enthusiast
Jesi siguran za sport mode? Ne bih se slozio sa navedenim, ja promjetim tvrdocu ovjesa kada ukljucim sport, ne kada ga vozim 50km/h po gradu, ali kada se potjera autoputem, primjeti se, najvise u krivinama, nema toliko ljuljanja
 

Milosh

Test
Jesi siguran za sport mode? Ne bih se slozio sa navedenim, ja promjetim tvrdocu ovjesa kada ukljucim sport, ne kada ga vozim 50km/h po gradu, ali kada se potjera autoputem, primjeti se, najvise u krivinama, nema toliko ljuljanja
Slažem se, promjena tvrdoće se osjeti čim se uključi sport mode, čak i pri 20-30 km/h.
 

mmatin

New member
Siguran sam da Hydroactiv 3+ radi na način koji sam opisao u prethodnom postu. Hidaulički sustav koristi ECU za kontrolu tvdoće ovjesa i podešava ga automatski ovisno o načinu vožnje (akceleracija, kočenje, skretanje), bez obzira da li je ručno uključen sport mod ili ne. Centar sustava su srednje sfere koje se uključuju i isključuju zavisno o modu, soft ili normalni i firm ili sport mod ovjesa. Kod soft moda srednje sfere su uključena, a kod sport moda srednje sfere su isključene. Dakle oba moda automatski se prebacuju bez obzira da li je sport mod ručno uključen. Kad ručno uključiš sport mod, ovjes i dalje ostaje u soft modu, ali ECU mijenja u tvrđi mod prije i ostaje duže u tvrđem modu prije nego opet prebaci u soft mod. Zato i ne osjetiš promjenu kad se voziš 50 km/h po gradu nego kad, kao što si rekao, potegneš po autoputu i to osobito u krivinama.
Pri 20-30 km/h nema šanse da osjetiš ikakvu promjenu. Hydraactiv 1 je radio na principu, kad se ručno uključio sport mod srednje sfere su se odmah isključile i ostale isključene dok se ručno nije prebacilo u normalni mod, ali Hydroactiv 3+ mijenja modove automatski isto kao i visinu.
 

Milosh

Test
Vjerujem da je tačno to što govoriš za mehaničko hidraulički način funkcionisanja (sfere i to), ali na osnovu mojih saznanja i iskustava mislim da ovo nije tačno:

Kad ručno uključiš sport mod, ovjes i dalje ostaje u soft modu, ali ECU mijenja u tvrđi mod prije i ostaje duže u tvrđem modu prije nego opet prebaci u soft mod. Zato i ne osjetiš promjenu kad se voziš 50 km/h po gradu nego kad, kao što si rekao, potegneš po autoputu i to osobito u krivinama.
Znači, promjena se osjeti i daleko ispod 50 km/h (i pri gradskoj vožnji 30-40 km/h).
 

FabolousRS

New member
Pozdrav... od nedavno mi se hidraulika na mom C5 x7 pocela cudno ponasati.
Prvo ne mogu ga više podići u najviši položaj, pumpa zuji dugo pa pocne da pisti i nakon nekog vremena stane ali ne izbaci na ekranu da podignunt na max itd. sledeće što se dešava je to da je nakako postao manje udoban, ljulja se on i sve ali recimo kad naidjem na nekakvu neravninu tipa spoj mosta i ceste to se tako jako osjeti kao da udari metal na metal. ima osjecaj da je situacija malo bolja ako prebacim na sport mod kao da ljepse upija udarce sa ceste. ovo mi je prvi citroen i naravno prvi hidroulicar pa sam totalni laik. Majstori ko majstori svaki gleda da te zaj... pa bih prvo da se malo informisem da barem djelimicno znam sta bi mogao biti problem da me ne osisaju. hvala unaprijed
99% da fali ulja, to se meni desavalo, dosuo sam ulje i lupanje je prestalo, negdje ti curi ulje, mozda na amontizeru, meni je na cijevi kroz koju prolazi ulje od hidraulike curilo, na zalost zamjena u ovlastenom je kostala 300 KM.
 

Aleksic

Member
99% da fali ulja, to se meni desavalo, dosuo sam ulje i lupanje je prestalo, negdje ti curi ulje, mozda na amontizeru, meni je na cijevi kroz koju prolazi ulje od hidraulike curilo, na zalost zamjena u ovlastenom je kostala 300 KM.
provjeravao sam nekoliko puta, ulja ne fali. kad spustim na minimum pokazue tacno do onog sita u posudi, mozda 2 mm preko
 

mmatin

New member
provjeravao sam nekoliko puta, ulja ne fali. kad spustim na minimum pokazue tacno do onog sita u posudi, mozda 2 mm preko
Tak je i meni bilo, do sita u posudi. Ja sam dolio jos jedno pola litre, tako da je sad izmedu max i min, ozracio sustav i sada sve radi kako treba.
 

Brruno

Well-known member
Nemam još. Nemam toliko problem s udobnošću,jer 18" ionako nisu toliko udobne kao 17" bez obzira na hidroovjes,osim na 3.0 v6 ,tamo je drukcije podeseno jer ima kugla više,pa je malo udobnije,ali ne pokazuje mi krajnju visinu i pogubi se radi toga. Onda ga moram vozit preko 40-50 pa se sam spusti na željenu visinu. Ulje nije problem ali idem pregledati senzore i spone pa ću biti pametniji. Valjda :D
 

Aleksic

Member
Nemam još. Nemam toliko problem s udobnošću,jer 18" ionako nisu toliko udobne kao 17" bez obzira na hidroovjes,osim na 3.0 v6 ,tamo je drukcije podeseno jer ima kugla više,pa je malo udobnije,ali ne pokazuje mi krajnju visinu i pogubi se radi toga. Onda ga moram vozit preko 40-50 pa se sam spusti na željenu visinu. Ulje nije problem ali idem pregledati senzore i spone pa ću biti pametniji. Valjda :D
to što ti ne diže na krajnu visinu je do senzora visine, to sam rijesio sam. nephodni alat, dva panja (safety first) tovatna mast, WD40, i par gedorica . zadnji senzor visine skinuo polako razradio onu malu sponu dobro podmazao i nakon toga je dizao u servisni mod bez problema do tada se mučio pumpa zuji ali maksimalno je mogao dići na prvi level. čak sam nakon toga osjetio i blago poboljšanje u udobnosti ali i dalje to nije to. prednji kraj prosto nabije kada naidjes na neke neravninice tipa vibracione trake koje je prije gutao bez problema. htio sam i na prednjem senzoru odraditi isto ali je sakriven ispod mosta nije bilo šanse prići.
 
Na vrh