C4 Puretech 130 eat8 Shine by La Marche

La Marche

Iskreni optimist
Da, vrlo zanimljivo opažanje.

Nisam tada ništa pisao o tom autu, auto mi se nije sviđao, a prednji kraj mi je prevelik i previsok i danas.

No... u ove tri godine, na žalost, takav glomazni prednji kraj je postao standard u automobilskoj industriji i očito to utječe na pojmove lijepo i ružno.

Jedan od rijetkih automobila koji je ostao vitkog nosa je golf VIII, ali do boga nemaštovitog zadnjeg kraja (za razliku od novog C4, koji ima lijepo zakošen zadnji kraj). Također i MG 4 je oštrog i vitkog nosa, ali zadnji kraj je još gora kutijetina nego kod golfa.

Unutrašnjost mi se sviđala i onda i sada, a presudna u odluci za kupovinu bila je nenadmašna udobnost... 42.000 km i godinu i pol kasnije mišljenja sam da nismo pogriješili izborom automobila. Iako, istini za volju, da se nije toliko svidio gospođi, ne vjerujem da bih se odlučio za ovaj C4.

Samo da taj prednji kraj nije baš toliki...
Evo, nešto otprilike ovako - usporedba:

C4_nos.jpg

gornja polovica je stvarno stanje, donja neka vrsta spuštenog nosa...
 
Posljednje uređivanje:

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Ma dobar je i taj prednji kraj, lijep je auto sa svih strana.
Samo ne znam kako bih se naviknuo na taj mali display iza volana i na ravna sjedala (nisu baš bočno zaobljena)…

A nedostaje mi i opcija potpuno kožnih sjedala, električno pomicanje, grijanje, memorija i masaža sjedala (nisam to našao u konfiguratoru).
Prednja hauba ima onu “nogu” a ne amortizere i drugi sl. detalji.

To nađem tek u DS4 (i to uz puno doplata), C5X ili u 408. Ali onda smo već na 45-50 k€…
🥺
 

denisoft

Active member
Koliko para, toliko muzike, mali displej iza volana, ja sam se brzo navikao na brojku umjesto kazaljke, a na kraju krajeva, treba gledat cestu, a ne ekran. Sicevi su ravni, ali udobni i baš mi pašu; masaža, pa ako ću ja uživat u masaži, onda odem kod neke mlade tete da me mjesi ;), a volan je za vozit!

Električno pomicanje, pa vozim samo ja, jednom namjestim i piči...
Grijanje (pretpostavljam sjedala) živim na moru, ne treba mi...
''Noga'' na haubi, o tome neka se brinu serviseri, dovoljno je motor kompleksan i pun žičica, da se ne mislim bavit njime, osim do ulit vodu kad treba, a tada mi noga neće baš smetat! Imao sam amortizere na Jeepu, super stvar kad krepaju, pa podlažeš metlu dok ne kupiš nove :D

No, svaka roba ima svoga kupca! Ja sam na uloženo/dobiveno više nego zadovoljan!
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Jbg, meni je DS5 već drugi auto s full-opremom i skoro svim dodatcima povrh toga (nema jedino Denon ozvučenje i subwoofer u gepeku). S guštom sjedam u njega već 5 godina i uživam u svoj opremi koju ima. Head-up display i sjedala s memorijom, grijanjem i masažom su npr. bili uvjet bez kojeg ga ne bih ni kupio…

Prije njega sam 4 godine vozio P407 koji je imao full opremu i nekoliko dodataka. Za svoje vrijeme (2004) bio je natrpan opremom (ugradio sam mu noviju tvorničku navigaciju)…

Volim gadgete i elektroniku. Volim imati i ono što rijetko koristim. Nakon 9 godina u full opremi čovjek se navikne. Ne bih sad išao na manje od toga.

A mnogi proizvođači neke stvari više uopće nemaju u ponudi!
Npr. za novi DS4 i u najskupljem paketu opreme suvozačevo sjedalo uopće nije i ne može biti elektronički pomicano!? U autu od 46.000€?? WTF? To je i moj P407 iz 2004 imao!

A ta politika redukcije je prisutna i u novim Peugeotima, u Mazdi (znam) i vjerojatno kod drugih proizvođača. Auti poskupili, a proizvođači škrtare na opremi i opcijama!?
#nekadjebilobolje
😎
 

denisoft

Active member
Zato sam ja i napisao uloženo/dobiveno a i koliko se tko može rastegnut. Za cjenovni razred, evo recimo, Captur je po cjeni blizu C4X, odnosno čak ista cjena kao C4, a po opremi, interijeru, prostoru daleko od C4. - moje mišljenje, pred neki dan sam imao jedan do drugog pa sam uspoređivao. E možda bi uzeo kilometar sat iz Renaulta, ali onaj tablet od multimedije ne!
 

La Marche

Iskreni optimist
Možda će nekog zanimati o potrošnji na autocestama...
prije nekoliko mjeseci išao sam u Italiju, oko 900 km i toliko natrag, 130 - 135, zajedno s velikom većinom automobilskog prometa, prosjek izašao 5,6 / 100.

Prije neki dan u Njemačku, 1100 km (vratio se još nisam) nije bila gužva, nije mi se žurilo, plovio sam s laganih 110 - 120 uz poneko brže preticanje, da ne ometam lijevu traku. 5,2 / 100.

Jako štedljivo od benzinca 130 uz automatski mjenjač i ipak nešto povišenu i nezgrapnu karoseriju, rekao bih.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Očekivano uz takvu brzinu, rekao bih.
Pitanje je što bi bilo da si ga potjerao na 140-150...
Ako bi ostao na oko 6L/100 km to bi bilo super!

Kad imam 6-7 sati auto-ceste ispred sebe (i nakrcan auto), onda nemam živaca voziti polako, nego ga opičim na 150, a onda moj 2.0 BlueHDI (EAT6) bez ustručavanja popije 7,5-8L/100 km!
Da je EAT8 bilo bi 7-7,5 jer istu brzinu drži na 500+ okretaja manje...
 

La Marche

Iskreni optimist
Budem li se ikad više doveo u situaciju da moram juriti nekamo, napisat ću kako je prošlo, ali ja sve stariji, C4 visok i mekan, gledat ću izbjegavati takve situacije.
A ne možeš po Njemačkoj više baš juriti... svaki čas 110, 120 ograničenja, kazne velike. Nisu se ni drugi auti baš brže vozili. Čak i tamo gdje se smije. Nije to kao nekad.
 

La Marche

Iskreni optimist
Kao raketa baš i ne ide, ali potrošnja mu je zaista skromna. Prije svega radi mjenjača koji stvarno dobro radi. Ne čitam koješta što se po internetu nađe pa ne znam kako "u javnosti" kotira taj mjenjač, ja sam vrlo zadovoljan. Hladan i topal i radi bez ikakvog trzaja, ne oklijeva u promjenama brzina, drži auto na autocesti na dizelskim okretajima, nemam zamjerki. Kome to ne odgovara, uvijek postoji opcija SPORT. Ja ju koristim vrlo rijetko, obično na dugim, sporim nizbrdicama, radi većeg kočenja motorom.

Prema My Citroen, koji sam se udostojio pokrenuti 1.8.2023. od tada do danas je napravio 16886 km, uz prosječnu potrošnju 6,1, a kaže da smo u tih, danas točno 7 mjeseci, bili u autu (supruga i ja zbrojeno) 14 dana, 12 sati i 22 minute, te da nas je gorivo koštalo 1566 €.
Iz tih podataka (nepotreban) izračun:
Prosječna brzina kretanja bila je 48 km/h, a prosječni trošak goriva 0,093 centa/km.

Vrag ti je s tim prosjecima... gotovo da nikad nemam nikakvu vožnju koja bi bila s tim prosjekom brzine, kao što gotovo nikad ni nemam vožnju od 6,1/100... ili je grad pa je litru i pol više, ili je autocesta pa je pola litre manje.
 

liberty

Well-known member
Tako je. Brzo se riješi golfa i scale i kupi pošteni auto 😉😇
kao novi auto to bi bila jedina opcija
tvoj konkretni primjerak je savršenostvo jer je prije svega jako usklađen auto
dugo se nisam vozio u tako usklađenom autu......lako apraviti veliki auto koji pruža sve to, ovako jedan kompaktan crossover koji nudi:
- udobnost
- zanimljiv ovjes
- vrlo udobna sjedala
- začuđujuće priostran na zadnjoj klupi i u prtljažniku
- obloge prtljažnika jako fine
- visina sjedenja i samog auta ni previsoka ni preniska - taman, ne može biti bolje
- mjenjač neprimjetan s 8 brzina
- motor jači od očekivanja
 

La Marche

Iskreni optimist
Redom,
- udobnost da.
- zanimljiv ovjes... zanimljiv je prava riječ... udoban, ali premekan za imalo življu vožnju, uz jako podupravljanje, posebno neuvjerljiv kod naglijih promjena smjera (kružni tok npr.)
- vrlo udobna sjedala da, ali samo prednja. zadnjoj klupi fali malo nagiba prema natrag pa je dojam da se ne sjedi u sjedalu, nego na sjedalu. Iako, vozim često odrasle otraga na dužim putevima, nitko se nije na to osvrnuo. Možda su i moji kriteriji prestrogi... u golfu ili fabiji mi je otraga k'o u tačkama/karijoli a opet se gomile ljudi vozi u njima i ne bune se.
- prostran otraga da, i za glavu i za noge i po širini, prtljažnik... ha, da je koji cm duži, ne bi škodilo. Duplo dno je sjajno za prvu pomoć i trokut, kišne jakne, kišobrane, badminton rekete, bumerang i gomilu praznih vrećica za dućan...
- ostalo se slažem, posebno motor, k'o dizlaš vuče odozdo.
 

La Marche

Iskreni optimist
Konačno sam imao prilike probati ozbiljan snijeg, valjda sam jedini 2wd bio bez lanaca.

Ovako. Po forumima "forumski stručnjaci" drve da eat8, koji nema snow mode kao eat6, po snijegu valja voziti u eco modu. Jasno da je to notorna bedastoća, jer za vožnju po snijegu s eat8
1. normal i tako radi na vrlo niskim okretajima, a brzo i mekano prebaci na usponima u nižu odmah iza serpentine i ne gubi okretaje (i snagu) na izlasku,
2. nema nikakvog kočenja motorom, kao wartburg "cvajo" nekad.

Za sigurno i opušteno voziti do odredišta temeljem probe:
Po ravnom na snijegu - normal
Po jakoj uzbrdici na suhom - normal ili sport
Po jakoj uzbrdici na mokrom i snijegu - normal
Po jakoj nizbrdici u svim uvjetima - sport.

Manualni mod nepotreban.
ESP ne treba isključivati uz normalne zimske gume.

Kome nije dovoljno samo udobno i opušteno, nego bi bio ozbiljno natprosječno živahan, neka ne kupi novi c4.

Napominjem da sam u zavojima na spustu bio brži od austrijske vitare, a mađarski suvovi su nas obojicu propuštali, dakle nije baš bilo gmizanje u pitanju.
 

La Marche

Iskreni optimist
Možda mala zanimljivost o potrošnjama uz strmo brdo i niz isto to brdo...

18,7 km uspona za svladati visinsku razliku od 1100 m, zadnjih 5 km cesta pod snijegom ... 29 min / 37,7 km/h / 15,5 l/100km (potrošeno 2,9 l)

18,7 km spust po istoj cesti i pod istim uvjetima ... 32 min / 35,8 km/h / 3.0 l/100km (potrošeno 0,6 l)

ukupno gore dolje - potrošeno 3,5 l za 37,4 km / prosjek 9,4 l/100 km

Teško da može postojati beskorisniji podatak, ali nek'se zna!
 

szahtila

Well-known member
Možda mala zanimljivost o potrošnjama uz strmo brdo i niz isto to brdo...

18,7 km uspona za svladati visinsku razliku od 1100 m, zadnjih 5 km cesta pod snijegom ... 29 min / 37,7 km/h / 15,5 l/100km (potrošeno 2,9 l)

18,7 km spust po istoj cesti i pod istim uvjetima ... 32 min / 35,8 km/h / 3.0 l/100km (potrošeno 0,6 l)

ukupno gore dolje - potrošeno 3,5 l za 37,4 km / prosjek 9,4 l/100 km

Teško da može postojati beskorisniji podatak, ali nek'se zna!
Ne postoji beskorisni podatak, samo mu treba naći primjenu
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
Napominjem da sam u zavojima na spustu bio brži od austrijske vitare, a mađarski suvovi su nas obojicu propuštali, dakle nije baš bilo gmizanje u pitanju.
Kako cijenim kad čujem da je Citroen jedan od bržih po autocesti...cojones i malo pametne vožnje sa predviđanjem što će drugi trollovi po cesti napravit. :cool:
 
Na vrh