C4 Picasso automatik

pepidos

New member
Kolege, dali mi netko može objasniti razliku između ova dva automatska mjenjača.
Naime, vozim C4 Grand Picasso iz 2015 sa oznakama PRNDM i polugama za mjenjanje brzina iza volana i sada imam u ponudi isto C4 Picasso ali su oznake drugačije i također ima poluge iza mjenjača.
Ja sam sa svojim zadovoljan ali me interesiraju iskustva i razlike za ovaj drugi.
Hvala
 

Prilozi

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Koje su oznake na tom drugom? Slika je mutna pa nije jasno…
Imaju li isti broj brzina?
Također, možda je razlika i u godištu i u motoru između ta dva?
 

SimeMik

New member
Kolege, dali mi netko može objasniti razliku između ova dva automatska mjenjača.
Naime, vozim C4 Grand Picasso iz 2015 sa oznakama PRNDM i polugama za mjenjanje brzina iza volana i sada imam u ponudi isto C4 Picasso ali su oznake drugačije i također ima poluge iza mjenjača.
Ja sam sa svojim zadovoljan ali me interesiraju iskustva i razlike za ovaj drugi.
Hvala
Tvoj je automatik eat 6,a ono je robotizirani
 

Superior

New member
Moje je iskustvo da je robotizirani mjenjač pouzdan. Mana mu je brzina mijenjanja brzina i postojanje kuplunga (dvomaseni, lamela, druk lager). A opet popravak se svedi na zamjenu dijelova i ful je jednostavan.
 

Superior

New member
Sve su to značajni troškovi koji ne postoje na 'pravom' automatiku. Plus aktuatori. Plus imaš osjećaj da ti šalta početnik u autoškoli.
Osobno ih izbjegavam u širokom luku.
Zanimljivo da šalta sasvim super ako se poštuje procedura kalibriranja mjenjača preko dijagnostike. A klasični automatski mjenjači imaju tonu problema i prije ili kasnije svi završe u Vinkovcima.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ne mogu se složiti niti najmanje... Od pravih HD automatika koji su mi prošli kroz ruke, od 4brz. koreanaca do duplo više švapskih brzina, niti jedan nije imao nikakav problem, a većina je peglana debelo preko 200tkm... Doslovno 0 problema. Vinkovci su za mene hologram.

Jedino sam inzistirao na prodaji DSGa prije 200tkm da ne moram na istok.

O kvaliteti šaltanja da ne govorim.... ne živim na ravnici, pa se svaki robot (single ko ovi koje spominjemo ili dsg) muči sa kretanjem, stajanjem i creepom. Tu su baš očajni i to su problemi koje nikada neće biti riješeni na tom tipu mjenjača. Dok pravi HD samo klize.

Jedini garantirani trošak u ovoj priči imaju roboti, u pravilu ispod 200tkm... i voze kako voze.
Ja ću uvijek rađe izabrati ugodnu vožnju i potencijalnih 0€ ulaganja u mjenjač nego navedenu alternativu....
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Vozim malo vise od 5 godina robotizovan. Da li bih ga ponovo uzeo, sigurno ne. Da li ima prednosti, ima, bar meni. Za ovih 50 000 km, zamenjeno kvacilo, plivajući, elektromotor hidraulične pumpe i ulje u menjaču.
Moj ne šalta loše, narocito kad ga stisnem, brzo menja brzine. Naravno, nije to kao kod čistog automatika, no i održavanje je jeftinije.
Evo danas, menjao brzine, nisam znao kad menja i u kojoj je. Promenjivog je raspoloženja EGS :D
 
Posljednje uređivanje:

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Kažeš da si u 50 000 km zamjennio kvačilo, plivajući, elektromotor hidraulične pumpe i ulje u mjenjaču, ali da je EGS jeftinije održavati od automatika?
🤔
Na mom EAT6 za prijeđenih 156.000 km nije mijenjano ništa. Ipak, da sam bliže Zagrebu, preventivno bih mu promijenio ulje (ne znam tko se u Istri bavi time)…

Jedino mu zamjeram što nije EAT8!
😎
 

nero81

Active member
Donator foruma
Kažeš da si u 50 000 km zamjennio kvačilo, plivajući, elektromotor hidraulične pumpe i ulje u mjenjaču, ali da je EGS jeftinije održavati od automatika?
🤔
Na mom EAT6 za prijeđenih 156.000 km nije mijenjano ništa. Ipak, da sam bliže Zagrebu, preventivno bih mu promijenio ulje (ne znam tko se u Istri bavi time)…

Jedino mu zamjeram što nije EAT8!
😎
Ako nadjes, javi.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Moj nije nov, ko zna koliko je prešao. Da sam ga uzeo novog, trebalo bi mi oko 10 godina da pređem 100k. Stradalo bi kvačilo ili od starosti ili od kilometraze. Kvacilo na EGS je kao na manuelnom, tako da su troskovi oko toga isti. Na Engleskim forumima je EGS na jako losem glasu, ali za to su krivi i ovlašćeni servisi tamo. Koji su za neispravnu rucicu, menjali ceo hidroblok. Na to dodajemo, da C4P piša vodu svuda, tako da i to utice na opsti utisak i trajnost. Sve u svemu, ja sam ga kupio sa 186k, ako je to tacno, dosta je kvačilo i izdržalo.
 

Cutac

Prèkaroš
Moja Pandica ima 95k km, od toga valjda 96k u gradu i nema nekih problema. Evo po ZG ujutro i popodne fino vozi, ne trese, osjetiš da šalta jedino ako sjedneš na gas, ali i tada šalta glatko, ali naravno sa rupom u ubrzavanju.
Jedino ju jebe kad usporavam, taman oko 10-ak km/h šalta u prvu i onda ako tada dodam gas se zna zbuniti. Nekada ostane u drugoj i jedva krene, a nekada odluči u prvu, pa dok prešalta, pa potegne, em se zaljulja, em izgubi 2 sekunde.

Da bih vozio išta više od B segmenta sa robotom, ne bih, ali za A i B segment je odličan.
 

Srdjan_Va

Member
Hajde ovde da i ja podelim svoje danasnje iskustvo. Kako sam pre automatika vozio DSG na VW kome sam cim sak ga kupio menjao ulje, resih i na picassu isto da promenim, citao svasta i resih da potrazim servis. U jednom malom mestu pored Beograda nadjem servis koji na google ima preko 200 pozitivnih recenzija. Zovnem pitam zakzaem, cekao sam mesec ipo dana. Odem danas, u dvoristu 20 auta od tih 20 ni jedan nije ispod 2015g. Cetiri dizalice sve cetiri pune, servis kao apoteka cist :)
Elem, da skiratim, prvo smo seli da se provozamo, nakacen na dojagnostiku pratio temperaturu, posle voznje od 20min, stani-kreni odosmo na dizalicu. Drugi majstor odvrnu cepu, ispusti kaze negde oko 2.5l ulja, uze neku kantu sa pumpom i ubrizga novo ulje i to je to. Malo zatecen, jer sam ocekivao pranje preko on masine i ispustanje vce kolicine ulje, kaze to je to. Ulje predhodno je bilo kaze vec menjano, nije bilo crno a kada je dosta prljavo onda se koristi neki sampon. Ne znam sta da kazem da sam radio kod nekog drugog rekao bi zajebao me, pre meni je radio na 3008 ista procedura...Postavih ja tu nekolicinu pitanja procitanih na internetu al covek mi sve lepo objasni. On ne radi menjace tj ne menja ulje na autima koji mu se lose pokazu na probnoj voznji pre zamene bas iz tog razloga da posle ne bi doslo do problema nakon zamene ulja kao sto zna da bude.
Kaze da su ovi menjaci odlicni ali isto tako na 1.6 zna d abude problem i pumpa koja zezne hidroblok pa onda popravka svega izadje 2200e dok na 2.0 je mali procenat da do toga dodje.....eto, bilo kako bilo jos jedno iskustvo...i da, nedostatak sto nema spoljasni filter kao DSG!
 

Srdjan_Va

Member
Pa kakav je to mjenjač koji ima samo 2,5 litara ulja?
Ide tu dosta vise ulja, ali se na ovaj nacin ispust samo iz kartera kome je zapremina nekih 2.5l. Vakumom se izvlaci vise ulja i pere se da tako kazem menjac ali u situacijama gde postoji problem i gde ulje dosta zaprljano. Kao sto su mi i rekli, mana je sto nema spoljasni filter da moze da se zameni pri i delimicnoj zameni ulja vec se taj filter menja samo kada se radi remont menjaca. Generalno, menjac kao menjac je jako pouzdan i dugotrajan.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Jednom sam menjao hidraulicno ulje u hidrobloku, ako na to mislis. Ide Selenia SAE 75W, ide oko 1l, a mozda i manje, svakako je 1l dovoljna.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Jednom sam menjao hidraulicno ulje u hidrobloku, ako na to mislis. Ide Selenia SAE 75W, ide oko 1l, a mozda i manje, svakako je 1l dovoljna.
Ja stavljao RAVENOL!
Sve ok, ali sam robot ima isto ulje, nekih 2 dl. Jesi li to mijenjao?
Ja sam na Berlingu dosipavao!Ima određeni postupak kroz diagbox,i na kraju "upoznavanje mjenjača",i ako se dobro odradi,i ako je sve ispravno......,ide skoro kao automatik!Jedva osjetno prebacivanje,u nižim brzinama!
 

Prilozi

Na vrh