C4 III - stigao u salone (opća tema)

Pavel

Lepi™
Mene nedavno zaustavio policajac ( kod Prime u Sisku za Cutac Cutac ), pa me pitao jel ja išta vidim van kad vozim? Kaže da nekad zaustavi ljude noću pa to sve svjetli, sija, blješći da je živo čudo da itko vidi išta van i da nema toliko prometnih.

Inače, Laguna je bila jedan od užih odabira uz C5. Presudilo je što je kum imao C5 pa sam ga uživo probao i oduševio se udobnošću. :) Ali Laguna je bila top i čak sam joj više naginjao. Bila je u Sisku dugo jedna bijela Laguna Coupe. Bože koji dobar auto.. Vizualno barem, ne znam po pitanju mehanike kakav je bio ili motorizacije, nisam baš pratio. Ali vizualno je bio baš wow..

C5 X7 ima najljepšu guzicu od svih auta. To je moj osobni dojam. Tako masivan i moćan zadnji kraj ne pamtim da sam na nekom autu vidio.
 

Cutac

Prèkaroš
Meni je prednji kraj X7 zakon kad se vozi iza tebe, izgleda kao neki krokodil, kao da je zalegao prema nazad i ide te pojesti.
 

Ax boy

Well-known member
Mene nedavno zaustavio policajac ( kod Prime u Sisku za Cutac Cutac ), pa me pitao jel ja išta vidim van kad vozim? Kaže da nekad zaustavi ljude noću pa to sve svjetli, sija, blješći da je živo čudo da itko vidi išta van i da nema toliko prometnih.

Inače, Laguna je bila jedan od užih odabira uz C5. Presudilo je što je kum imao C5 pa sam ga uživo probao i oduševio se udobnošću. :) Ali Laguna je bila top i čak sam joj više naginjao. Bila je u Sisku dugo jedna bijela Laguna Coupe. Bože koji dobar auto.. Vizualno barem, ne znam po pitanju mehanike kakav je bio ili motorizacije, nisam baš pratio. Ali vizualno je bio baš wow..

C5 X7 ima najljepšu guzicu od svih auta. To je moj osobni dojam. Tako masivan i moćan zadnji kraj ne pamtim da sam na nekom autu vidio.
Uuu čuj Laguna, ajd nije loše iako je Renault. Šala mala, to su sve francuzi.
Ja baš razmišljam o c4, tražim neki, 2012/13. 1.6 Hdi. Vjerojatno u prodaju ide Bleki C3.
Skrenuo s teme. Lijepo izgleda najnoviji c4 wauuuu. Volkswagen mu sluga jedva može biti.
Kakav je dojam vožnje, jesi ga vozio?

Shine je možda pravi pogodak? 👍👍😎😎
 

Pavel

Lepi™
Uuu čuj Laguna, ajd nije loše iako je Renault. Šala mala, to su sve francuzi.
Ja baš razmišljam o c4, tražim neki, 2012/13. 1.6 Hdi. Vjerojatno u prodaju ide Bleki C3.
Skrenuo s teme. Lijepo izgleda najnoviji c4 wauuuu. Volkswagen mu sluga jedva može biti.
Kakav je dojam vožnje, jesi ga vozio?

Shine je možda pravi pogodak? 👍👍😎😎

Nisam, pogledao ga u salonu kad je ova lađa išla na servis. 🤣 Meni je i dalje izvana vrhunski, al ja volim te Coupe SUV modele. Meni je i X6 bio vrhunski kad je svima bio ogavan. O GLC i GLE Coupe da ne govorim. Netom prije nego sam odlučio i kupio Škodu išli su renderi za C4 i mislio sam pričekat možda da vidim što će ispast na kraju.

Unutra je to fino, udobno ali ploča je užas. Sorry al sjediš unutra, gledaš u to i to jednostavno ne može biti ružno. A nažalost je. Govorim o središnjem displayu iza volana. Tko god kaže da taj 5 inčni TFT zaslon nije loš, jednostavno laže i nije objektivan. Ne kužim zašto su išli na to. Da bar postoji doplata za veću dijagonalu i bolju rezoluciju. Ili doplata za analogne instrumente ako baš mora. Ostalo mi je oke.

Idiotske su mi i komande klime u displayu al to Škoda ima još gore riješeno. Temperaturu biram na prekidač a snagu i otvore biram na displayu. Išli su valjda na hibridno rješenje a ono je tek pušiona. Na kraju sam odustao, upalio Auto A/C i tak radi 0-24 a ja samo korigiram temperaturu.

Nadam se da će NCAP kažnjavati takve ****arije u budućnosti jer ne želim za simple stvari navigirati i drkati po tabletu da bi dobio nešto što se moglo riješiti jednim klikom. Ne kužim kako je to sigurnije da skrećem pogled s ceste i prčkam po tabletima na tim novim autima za takve banalne stvari.
 

pokra89

Well-known member
A šta, kad je klima na fizičko dugme, tada ne treba skrećati pogled s puta?

Koja je razlika ako je nešto na pritisak, kao što je to pritisak na fizičko dugme, u odnosu na touch, kao što je to touch na tablet?

Ne treba ni spominjati da su imaginarne tipke na tabletu veće od fizičkih tipki na klasičnim uređajima.

Ne znam, na Picassu ima sto stvari koje mi ne valjaju i koje bih mijenjao, ali pregledanost, instrument tabla, tablet... Sve je za tri klase iznad, recimo, c5 x7. I preglednije i lakše i dostupnije i brže.
 

Pavel

Lepi™
A šta, kad je klima na fizičko dugme, tada ne treba skrećati pogled s puta?
Ne? Postoji nešto što se zove ergonomija i ponašanje koje se zatim stječe automatizmom. Po navici na C5 znam točno gdje mi je koji prekidač i kakav je layout. I nakon određenog vremena/kilometara nema potrebe da gledam prema središnjoj konzoli. Vozim i namjestim temperaturu na kotačiću, znam da je točno na sredini uređaja u gornjem dijelu prekidač za povećanje brzine ventilacije, ispod njega je za smanjivanje brzine. Lijevo su dva prekidača za odmrzavanje stakala itd. I to znam i sad napamet bez automobila jer sam stvorio naviku. Nije nikakva izmišljotina, dosta jednostavna stvar. Ergonomija je čitava znanost. U brojnim recenzijama se mnogi voditelji žale na digitalizaciju tako da nije samo do mene.

Ako moraš pogledom tražiti prekidač onda vjerojatno imaš novi auto. Većina se orijentira po nekom prekidaču (ista stvar kao i sa daktilografijom). Napipaš oznake na tipkovnici, znaš da su tu F i J i dalje ide. Tako većina ima nekakav orijentir, prekidač po kojem se ravna. Meni je to na C5 kotačić za temperaturu vozača.

Jednostavnije mi je to nego otići u Menu -> Klimatizacija -> Postavke ventilacije -> Brzina ventilacije, e sad korak nazad na Postavke temperature pa ću riktat temperaturu itd. Zavisno kako je na kojem modelu riješeno. To je nekoliko klikova više koji su nepotrebni.

Ne treba ni spominjati da su imaginarne tipke na tabletu veće od fizičkih tipki na klasičnim uređajima.
Kako na kojem uređaju. Obično viša rezolucija znači veće detalje i manje ikone.

I sve pet, navikao si stvorio si naviku i jednostavnije ti je. Prilagodio si se tome. Ja sam naviknut na to da mi je nešto pri ruci a ne da tražim to po meniju. Različiti smo. Nisam fan tabletizacije i digitalizacije apsolutno svega. Nemam ništa protiv da je tamo radio jer to namjestim prije polaska, navigaciju isto kao i neke druge stvari. Ono što korigiram tijekom vožnje (klimatizaciju) ne želim imati na tabletu.
 

Cutac

Prèkaroš
Meni je veći problem kad je klima govno, nego kad su tipke čudne. Sad u Pandi, ako je klima ugašena, on ne drži zadanu temperaturu, nego na taj položaj stavi klapnu i onda kako sunce udara, ja moram drkarit po mini tipkama, a na ekranima ne vidim šta piše ako su mi upaljena kratka svjetla po danu. E TO je sranje.
 

pokra89

Well-known member
Ne? Postoji nešto što se zove ergonomija i ponašanje koje se zatim stječe automatizmom. Po navici na C5 znam točno gdje mi je koji prekidač i kakav je layout. I nakon određenog vremena/kilometara nema potrebe da gledam prema središnjoj konzoli. Vozim i namjestim temperaturu na kotačiću, znam da je točno na sredini uređaja u gornjem dijelu prekidač za povećanje brzine ventilacije, ispod njega je za smanjivanje brzine. Lijevo su dva prekidača za odmrzavanje stakala itd. I to znam i sad napamet bez automobila jer sam stvorio naviku. Nije nikakva izmišljotina, dosta jednostavna stvar. Ergonomija je čitava znanost. U brojnim recenzijama se mnogi voditelji žale na digitalizaciju tako da nije samo do mene.

Ako moraš pogledom tražiti prekidač onda vjerojatno imaš novi auto. Većina se orijentira po nekom prekidaču (ista stvar kao i sa daktilografijom). Napipaš oznake na tipkovnici, znaš da su tu F i J i dalje ide. Tako većina ima nekakav orijentir, prekidač po kojem se ravna. Meni je to na C5 kotačić za temperaturu vozača.

Jednostavnije mi je to nego otići u Menu -> Klimatizacija -> Postavke ventilacije -> Brzina ventilacije, e sad korak nazad na Postavke temperature pa ću riktat temperaturu itd. Zavisno kako je na kojem modelu riješeno. To je nekoliko klikova više koji su nepotrebni.



Kako na kojem uređaju. Obično viša rezolucija znači veće detalje i manje ikone.

I sve pet, navikao si stvorio si naviku i jednostavnije ti je. Prilagodio si se tome. Ja sam naviknut na to da mi je nešto pri ruci a ne da tražim to po meniju. Različiti smo. Nisam fan tabletizacije i digitalizacije apsolutno svega. Nemam ništa protiv da je tamo radio jer to namjestim prije polaska, navigaciju isto kao i neke druge stvari. Ono što korigiram tijekom vožnje (klimatizaciju) ne želim imati na tabletu.
Vidiš, sve što si napisao 100% se podudara i s, recimo, ekranom na picassu. I sve isto se može napisati, s promjenom ključnih riječi:
Po navici na Picassu znam točno gdje se na taktilnom zaslonu šta nalazi i kakav je layout. I nakon određenog vremena/kilometara nema potrebe da gledam prema središnjoj konzoli. Vozim i namjestim temperaturu na ogromnoj taktilnoj strelici, znam da je točno u kutu uređaja u gornjem dijelu za povećanje, u donjem za smanjenje brzine ventilacije, ispod njega je za smanjivanje brzine. Lijevo su dva je taktilni prekidač za odmrzavanje stakala, koji je hrapav na dodir i odmah znaš da si na pravom mjestu itd. I to znam i sad napamet bez automobila jer sam stvorio naviku. Nije nikakva izmišljotina, dosta jednostavna stvar. Ergonomija je čitava znanost. (U brojnim recenzijama se mnogi voditelji žale na digitalizaciju tako da nije samo do mene.)

Ako moraš pogledom tražiti prekidač onda vjerojatno imaš novi auto. Većina se orijentira po nekom prekidaču (ista stvar kao i sa daktilografijom). Napipaš oznake na tipkovnici, znaš da su tu F i J i dalje ide. Tako većina ima nekakav orijentir, prekidač po kojem se ravna. Meni su to na Picassu hrapave tipke uz lijevu stranu taktilnog ekrana.

Jednostavnije mi je to nego otići u Menu -> Klimatizacija -> Postavke ventilacije -> Brzina ventilacije, e sad korak nazad na Postavke temperature pa ću riktat temperaturu itd. Zavisno kako je na kojem modelu riješeno. To je nekoliko klikova više koji su nepotrebni.

I evo, kad se držim Picassa, i ovaj ću dio s njim završiti. na njemu je riješeno da imaš dugme za:
klimu i postavke klime
vozilo i postavke vozila
glazba i postavke glazbe
navigacija i postavke navigacije

ono dugme na koje odabereš, dok god ne odabereš drugo, ono ostaje na ekranu.
Jednostavno i brzo do bola. Kao što rekoh, puno brže i jednostavnije nego na C5 X7.


Ali dobro, prihvaćam da nismo ni svi isti. Sto ljudi, sto ćudi. Sto žena...
 

markan1000

Well-known member
Nikad se neću naviknuti na tipkanje po klimi u Picassu, i općenito taj manjak fizičkih tipki. Svaki put moram dobro promisliti je li sad sigurno promijeniti stanicu na radiju ili temperaturu u autu, i usmjeriti koncventraciju na to. Ne mogu uopće zamisliti osobu od stariju od 55 ili 60 godina kako drlja po tom ekranu i navigira po meniju i funkcijama.
Na C4 II sam sve to mogao raditi bez po muke (isto automatska klima).
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Teška su vremena, možda je uvoznik uletio sa porcijom čevapa :unsure:

Neznam... mlinac za kavu na subkompaktnoj platformi za +200tkn. Ja to nemrem opravdati nikako.
 

pokra89

Well-known member
Nikad se neću naviknuti na tipkanje po klimi u Picassu, i općenito taj manjak fizičkih tipki. Svaki put moram dobro promisliti je li sad sigurno promijeniti stanicu na radiju ili temperaturu u autu, i usmjeriti koncventraciju na to. Ne mogu uopće zamisliti osobu od stariju od 55 ili 60 godina kako drlja po tom ekranu i navigira po meniju i funkcijama.
Na C4 II sam sve to mogao raditi bez po muke (isto automatska klima).
Picasso nije ni namijenjen osobama starijim od 55 ili 60 godina. Ali eto moj stari ima 63, od mobitela i tehnologije zna poslati poruku na whatsapp, i nije imao ama baš nikakvih problema ni s klimom ni s radiom, vozeći mog Picassa nedavno. Najveći problem mu je bio što je automatik. Kasnije se žalio da je previše pregledan u odnosu na ono što on vozi.

A što se tiče radija, doslovno sve funkcije radija, od mijenjanja sourcea (radio, usb, jukebox) preko navigacije kroz izbornik radija/usb/jukeboxa, mijenjanja foldera, liste pjesama, playliste, glasnoće, možeš birati preko volana, a tamo su ti sve fizičke tipke. Ili ni to ne paše?
 

Profiler07

Well-known member
Kad su se ljudi navikli na Visin satelit onda ce se naviknuti i na auto bez dugmica.Meni je na redizajniranom C5 modelu(2007g)bilo bas cool sto ima onoliko tipki(poseban smek mi je bila tipkovnica od telefona).Jbga nostaligican sam previse,volim tu citroenovu nadzidzanost(mozda mi se zato i ne svidjaju novi modeli)
 

pokra89

Well-known member
Upravo o tome i pričam. Kad je izišao C5 x7, pogotovo s multimedijom NG4, meni je to bilo genijalno. Znači ge ni ja lno! Ej, multimedija s 50 (pedeset) fizički tipki! Ludilo! 90 % ljudi sa strane su to komentirali u stilu: "evo, opet Citroën nešto glumi, svi teže minimalizmu, oni ubacuju 50 tipki. Ništa to ne valja. citroen-navidrive_screens_03.jpg

I danas, kad imamo taj minimalizam s 3 (tri) fizičke tipke, ti isti tvrde da je lakše s 50 tipki... Nije se rodio tko je narodu ugodio...
 
Posljednje uređivanje:

djuan

Active member
Mali komentar na navodno nepraktičan Picassov ekran - kad sam prije 2 i pol godine kupio C4 Picasso, supruga ga je odmah drugi dan ujutro uzela na posao. Kad se vratila, pitao sam kako se snašla sa digitalnim komandama. Rekla je "bez problema, odličan je." Na moje pitanje da li joj je prekomplicirano ili teško za naviknuti se, odgovor je bio: "sve sam skužila za 2 minute".
Dakle ono kaj želim reći - mi veliki znalci smo stalno u toku i sve znamo, sve čitamo. Onda se nađe kreten od novinara kojem je Golf krajnji domet i zaključi da njemu baš ne paše sustav menija u Citroenu. Onda se nama znalcima dogodi "biased approach" i krenemo sa predrasudama, nalazeći probleme tamo di ih nema.
Preporuka za sve koji misle da je Citroen neintuitivan - sjednite u Passata i probajte na autocesti uključiti tempomat. Been there, done that. Ne želim više. Bok, fala.
 

djuan

Active member
Evo recimo tipičnog primjera neukog kretena koji testira aute.
Na 4:45 se vidi koliko je glup kad uporno koristi suvozačev potenciometar za zvuk. Budala ne zna da vozač ima svoje komande na volanu i onda mudro zaključi da Citroen nije ergonomičan. Kreten.


Očito ti žena nema 68 godina
Kladim se da sad dam nekome od 68 godina da prvi put sjedne u Picasso, snašao bi se bez problema.
Sve je čisto i pregledno.
Nema to veze s godinama, nego sa mentalnim sklopom. Nije žvaka za seljaka.
 

markan1000

Well-known member
što se tiče radija, doslovno sve funkcije radija, od mijenjanja sourcea (radio, usb, jukebox) preko navigacije kroz izbornik radija/usb/jukeboxa, mijenjanja foldera, liste pjesama, playliste, glasnoće, možeš birati preko volana, a tamo su ti sve fizičke tipke. Ili ni to ne paše?
Lijepo što vas dvoje branite auto kojeg imate, imam ga i ja, ali nemojte me zezati da je ovo što Picasso ima jednostavno za navigiranje. Pa i ja sam pokopčao gdje se što nalazi za dvije minute, i kako se do toga dođe, ali da je jednostavno u vožnji za snalaženje kao u autu sa fizičkim tipkama, nema šanse. I nisam seljak, hvala na pitanju, zato što tvrdim da je ovo moglo biti puno jednostavnije izvedeno.
Znači ako želim doći do memoriranih stanica na radiju, a izbornik je trenutno na klimi, moram najprije prebaciti izbornik na glazbu, onda moram stisnuti na tipku za memorirane stanice, gdje se onda otvori popis od 20-ak sitno prikazanih memoriranih stanica i gdje moram prstom dobro naciljati da odaberem željenu. To s volana ne možeš napraviti. Na volanu možeš otvoriti samo popis svih dostupnih stanica i onda skrolati kroz taj popis koji je pozamašan. Višak memoriranih stanica ne možeš izbrisati, osim ako nećeš sve iz početka memorirati. A ako i ideš iz početka memorirati, moraš jako dobro paziti na koje ćeš mjesto koju stanicu memorirati, jer kasnije nema više premještanja na drugu poziciju. Toliko o intuitivnosti.

U odnosu na C4 II potrebno je minimalno tri puta više vremena za promjenu bilo koje uobičajene stavke menija (npr. promjena radio stanice, podešavanje klime), pogotovo ako taj čas nisi u željenom meniju. A tih nekoliko sekundi više može biti presudno u nekom trenutku. Nije problem shvatiti gdje je što, niti kako se dođe do toga, ali sam postupak izbora i promjene traje jednostavno predugo za neke osnovne funkcije koje bi trebale biti brzo i lako dostupne, i koje jesu brzo i lako dostupne u autima s fizičkim tipkama (primjer C4 II).
 
Na vrh