C-Zero test

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Prošle je godine, na 88. europskom auto sajmu u Bruxellesu, Citroen imao svjetsku premijeru svojeg prvog gradskog električnog modela nazvanog C-Zero. Njegova komercijalizacija započela je krajem, prošle, 2010. godine.

Dizajniran je u suradnji s Mitsubishijem na platformi Peugeota iOn-a, prvog malenog gradskog automobila s litijum-ionskim baterijama. One, za razliku od nikal-metal hidridnih, imaju dulji vijek trajanja, bitno bolje performanse, ali nažalost i dosta višu cijenu. Upravo su baterije stavka koja u konačnici ovaj maleni gradski automobil čini prilično skupim.

C-Zero, iako veoma neobičan svojim dimenzijama, izgleda prilično dobro. Duljina mu iznosi 347 cm, a širina svega 147 cm, što ga za čitavih 16 cm čini užim od C1.
Unatoč skromnim dimenzijama, dovoljno je prostora za smještaj četiri odrasle osobe. Posebno na gradskim relacijama kojima je i namijenjen. Prtljagu putnika će na nešto duljim relacijama, poput jednodnevnih izleta, zbrinuti prtljažni prostor od solidnih 166 litara zapremnine.

Iako ovjes, svojom udobnošću, nije usporediv s fenomenalnim ovjesom iz novog C3 modela, na kraćim gradskim relacijama je zadovoljavajući.
U prilog komforu ovog gradskog mališana ide svakako tišina motora te gotovo apsolutni nedostatak njegovih vibracija, čiji nedostatak najviše dolazi do izražaja upravo dok automobil stoji. Sve to bi vas lako moglo navesti na sumnju u ozbiljnije performanse motora. Doduše, lako biste se prevarili. Èim dotaknete papučicu gasa svaka sumnja u sposonosti motora prestaje. Elektromotor trenutno isporučuje svojih 64 KS, što C-Zerou daje trenutno, veoma snažno i linearno ubrzanje koje tek posustaje dok kazaljka brzinomjera pređe, za grad veoma impresivnih, 100 Km/h do kojih C-Zero stiže za 15,9 sekundi.

Potrošnju struje u kratkom gradskom druženju, na kojem smo prešli tek dvadesetak kilometara, bilo je teško odrediti. Prema tvorničkim podacima, jedno punjenje akumulatora dovoljno je za 150 kilometara vožnje. Veći problem mogao bi biti eventualni nedostatak mjesta za punjenje baterije. Njeno punjenje možete obaviti spajanjem na kućnu električnu mrežu od 220 volti ili prikapčanjem na trofazni izvor električne energije.

Iako je pojam gradskog automobila često sinonim za siromašnu opremljenost, u slučaju Citroena C-Zero se to ne može kazati. Ima doslovno sve: šest zračnih jastuka, ESP, automatski klima uređaj, aluminijske 15 colne naplatke, radio-CD s podrškom za Mp3, USB i Bluetooth.

Najveća zamjerka jest previsoka cijena automobila koja u Francuskoj započinje na vrtoglavih 35.350 eura, odnosno 30.350 eura, ukoliko uračunate poreznu premiju francuske vlade. Ona iznosi 5.000 eura na ekološki prihvatljive automobile. Međutim, to je i dalje vrlo visokih 30.000 eura za kojima bi trebali posegnuti kako biste nabavili ovog zanimljivog gradskog mališana sa 64 KS.

Stoga je vrlo vjerojatno kako će ovaj, simpatični i ekološki prihvatljiv, gradski automobil još dulje vrijeme biti dostupan tek rijetkim pojedincima dubljih džepova. Naznaka o njegovom pojeftinjenju nema. Posebice ako u obzir uzmemo cijene električnih automobila konkurenata koje su u prosjeku još više.

Izvor: http://www.turbo.fr/citroen/citroen-c-zero/essai-auto/367634-essai-citroen-c-zero/

Uz skromno znanje francuskog te obilatu pomoć rječnika, ekskluzivno za citroenforum.hr, s Francuskog preveo bjelivuk.

P.S. Veoma sam se razočarao u Google Translate koji je apsolutno beskoristan u prevođenju s bilo kojeg jezika na Hrvatski.







































 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Je volan je katatrofa. Uopće ne paše.

Kaj se tiče serijskog ESPa. Mislim da bi se zbog dimenzija prevrnul u svakom zavoju da ga nema.

Setimo se Merca A klase. Znamo svi kak zgleda. To se prvrtalo svako malo dok nisu počeli serijski stavljati ESP.
 

Dalibor

Dado Tornado
to je eksperimentalno tržišno vozilo nastalo u suradnji sa nekom japanskom autokompanijom... ako baš oćete citroen električni auto, tada je tu survolt... pitanje što je tu od citroena a što od micubišija mislim

najavljen je hibridni pogoni za ds9 (aktualni metropolis koncept), možda će biti nešto slićno i u ds5, pa treba pričekati takve stvari.
 

La Marche

Iskreni optimist
Tražeći nešto drugo, slučajno naletjeh na ovaj dokument.
Bio mi je zanimljiv i objektivan (što je teško naći za elektro aute), a vrlo je izgledno da je C-zero bio testno vozilo pa, iako je pet godina star, uglavnom je sve još uvijek aktualno:
Kod:
http://www.ho-cired.hr/3savjetovanje/SO4-11.pdf
Hmmm, ako netko od moderatora zna kako da stavim samo link, a da se automatski ne prikaže cijeli dokument, lijepo bih molio da to učini, ako misli da treba.

Prema službenim podacima, evo ih ovdje:
https://newelectriccars.wordpress.com/available-electric-cars-2/citroen-c-zero/
prosječna potrošnja je po njima 12,5 kWh/100 km, a vidite sami koliko su ovi stvarno trošili u raznim uvjetima.
 
Na vrh