Boja antifriza - crveni ili rozi?

Franz

Active member
Kupio gotovu mješavinu. Tražio crveni na INA-i, jer je crveni u autu, i dobio taj "rozi". Kažem, ovo je "rozi", a lik kaže: nema, to vam je "crveni", samo su tri vrste, taj, plavi i još neki.

Ne znam koje je boje taj treći. Žuti?
Je li taj "rozi" zapravo crveni? Èitam da ne valja miješati različite boje, tj. različite sastave, jer da onda pjeni i postiže kontraefekt.

Rekoh, idem pitati prije nego ulijem "rozi" pod "crveni". :)
 

Dalibor

Dado Tornado
ako imaš c3 benzinca od ininih antifriza najbolji bi bio neki sa oznakon "AL", koji je zeleni.
a za to ide li rozi i crveni trebao bi znati koji proizvođača i tip crvenog. načelno trebalo bi se moći staviti rozi u crveno. ako samo malo nedostaje u ekspanzijskoj posudi najsigurnije je doliti deci ili dva destilirane vode.
 

Memphis

Active member
Crveni je G12 a rozi je G12+ i G12++

Rozi i crveni smiješ miješat.

A šta ti piše na boci INA koji antifriz? Jel mislim da su kod INE boj malo drugačije

ako imaš c3 benzinca od ininih antifriza najbolji bi bio neki sa oznakon "AL", koji je zeleni.
a za to ide li rozi i crveni trebao bi znati koji proizvođača i tip crvenog. načelno trebalo bi se moći staviti rozi u crveno. ako samo malo nedostaje u ekspanzijskoj posudi najsigurnije je doliti deci ili dva destilirane vode.
Ne, ide crveni, rozi ili original Totalov koji je narančasti a oni su svi G12 ili G12+ jer su oni namijenjeni za aluminijske blokove. Zeleni je starija generacija G11.
 

Franz

Active member
ako samo malo nedostaje u ekspanzijskoj posudi najsigurnije je doliti deci ili dva destilirane vode.
Teško mi je ocijeniti koliko nedostaje. Iznad je minimuma, ali ima do max dosta. Ako ulijem sad vode, onda bih, po logici stvari, opet pred zimu morao ispuštati sav antifirz?

Rozi i crveni smiješ miješat.
Misliš da mogu? Negdje kažu da nije uputno. Brzopleto sam to kupio danas (nedjelja), računajući da se sutra s tim ne zafrkavam. Trebao sam otići u normalan duća auto dijelova, a ne na benzinskoj kupovati. Vjeorjatno ću to sutra. I uzeit baš litru crvenog.

A šta ti piše na boci INA koji antifriz? Jel mislim da su kod INE boj malo drugačije
Moguće da jesu. Ne isključujem. U svakom slučaju nema ovih oznaka G12 i sl. niti išta s G. To sam gledao. Napamet ne znam, jer bocu sam pustio u autu.
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
ako samo malo nedostaje u ekspanzijskoj posudi najsigurnije je doliti deci ili dva destilirane vode.
Slažem se.

Ako ulijem sad vode, onda bih, po logici stvari, opet pred zimu morao ispuštati sav antifirz?
Ne mora značiti, zavisi koja ti je trenutna tačka mržnjenja antifriza i koliko ćeš ga razblažiti vodom. Npr. ako sada mrzne na -30 a ti ga dosipanjem vode razblažiš tako da mrzne na -25, opet si u sigurnom podurčju.

Generalno, najbolje je lijepo u knjižici od auta pogledati koju specifikaciju treba zadovoljavati antifriz i onda to uporediti sa podacima na boci.

Kao što Dalibor reče, najbolje ti je dodati malo destilovane i onda ćeš pred zimu svakako mjeriti tačku mržnjenja i doliti antifriz ako treba, a do tad pogledaj koji trebaš kupiti.
 

Dalibor

Dado Tornado
oni su svi G12 ili G12+ jer su oni namijenjeni za aluminijske blokove. Zeleni je starija generacija G11.
ina (na nekim mjestima) navodi kako su njihovi antifrizi sa oznakom AL namjenjeni za aluminijske blokove i zelene boje. vjerojatno su izvedeni iz njihovih starijih antifriza samo sa nešto prepravljenim kem. sastavom. ako se radi o c3 1,4 sumnjam kako u tu konstrukcijski 30 godina staru mašinu treba stavljati neke "suvremene" antifrize. u to idu i obični antif. samo sa redovnim trogodišnjim izmjenama

Iznad je minimuma, ali ima do max dosta. Ako ulijem sad vode, onda bih, po logici stvari, opet pred zimu morao ispuštati sav antifirz?
ništa ne trebaš dolijevati ako je iznad MIN, a čak i da nadoliješ nećeš uliti više od cca 1 dcl kako bi bilo između MIN i MAX. zbog toga slobodno možeš staviti destiliranu ili običnu vodu jer je to neznatna količina prema cca 6 litara koliko ide u sistem (ako pričamo o c3)
 

Franz

Active member
Crveni je G12 a rozi je G12+ i G12++

Rozi i crveni smiješ miješat.
Plot twist. Kupio sam u Tokiću crveni, ima drugu oznaku (G13), isto je roskast, ali drugačije. Više naginje na crvenu. Ovaj INA-in je G12+

Ali mi vrag nije dao mira, pa sam na špricu potegnuo vani 10-ak ml i vidio da je antifirz - narančasti. WTF? Nepogrešivo je narančaste boje. Koji je sad to? Nakraju sam ova oba vratio i ulio destilirane.
Taj narančasti navodno, kaže Gugl, ima Ford. (??)

Kad je motor hladan, točno je bio na crti gdje je MIN.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Slušaj, izlij ti lipo sve to u tri pm i napuni litru rozog i litru i po vode. Ovih 0,5 nek ne brine to je negdi u bloku ostalo ili na ručnu pumpu stisni malo tlaka, pa će i to izaći vanka. Stavi onda 2:1 Ko zna šta ti je to unutra.
 

Memphis

Active member
Plot twist. Kupio sam u Tokiću crveni, ima drugu oznaku (G13), isto je roskast, ali drugačije. Više naginje na crvenu. Ovaj INA-in je G12+

Ali mi vrag nije dao mira, pa sam na špricu potegnuo vani 10-ak ml i vidio da je antifirz - narančasti. WTF? Nepogrešivo je narančaste boje. Koji je sad to? Nakraju sam ova oba vratio i ulio destilirane.
Taj narančasti navodno, kaže Gugl, ima Ford. (??)

Kad je motor hladan, točno je bio na crti gdje je MIN.
G13 je najnovija specifikacija isto je roz. Njega možeš miješat sa G12 i G12+ verzijama.


Kao što sam već napisao narančasti je Total Supra specifikacije G12+ i možeš miješat sa G13.



Moguće da jesu. Ne isključujem. U svakom slučaju nema ovih oznaka G12 i sl. niti išta s G. To sam gledao. Napamet ne znam, jer bocu sam pustio u autu.
Nema G oznaka jer su to skraćene VW oznake, piše TL 774 C što je zapravo G11 ili (VW TL774 D / F) što je G12/G12+ ili možda neka druga specifikacija istovjetna tome.

ina (na nekim mjestima) navodi kako su njihovi antifrizi sa oznakom AL namjenjeni za aluminijske blokove i zelene boje. vjerojatno su izvedeni iz njihovih starijih antifriza samo sa nešto prepravljenim kem. sastavom. ako se radi o c3 1,4 sumnjam kako u tu konstrukcijski 30 godina staru mašinu treba stavljati neke "suvremene" antifrize. u to idu i obični antif. samo sa redovnim trogodišnjim izmjenama
Možda je motor konstrukcijski star ali to ne znači da zato koristi starije antifrize. Najbolje se držat onoga što knjiga kaže. A svi automobili od 1997 obično imaju G12 pa na dalje.

Nema neke velike razlike između G12, G12+, G12++ i G13 tu je razlika u aditivima i
Najveća razlika je između G11 i G12 te narednih verzija ...


G11 je za starija vozila ... do 1997 kada se pojavio G12
 

Memphis

Active member
G11 su obično zelene, plave i žute boje (iako nije isključeno da neki proizvođači antifriza koriste drugačije ili iste za novije generacije) dok je G12 crveni a ostali noviji G12+, G12++ i G13 roze boje ... tu je izuzetak Totalova Supra koja je G12+ narančaste boje. (kao što rekoh ovisi do samog proizvođača).

Al većina se ravna prema G oznakama i bojama jer su one najpoznatije.
 

DS9

Active member
Par manjih napomena.

Prvo, hvala Memphis na tačnim objašnjenjima. Malo ko sasvim ukapira suštinu razlika među različitim antifrizima.

Boja antifriza na žalost nije sasvim standardizovana iako se može videti da većinom jeste. Izvor tih razlika ima istorijsku podlogu u smislu da su proizvođači motora na azijskom kontinentu razvojem novijih motora (pre par decenija, kada je aluminijum ušao u upotrebu) u saradnji sa svojim proizvođačima maziva razvijali donekle drugačije antifrize (odnosno koristili drugačije antikorozivne inhibitore) u odnosu na američke, kao i evropske proizvođače. Odnosno na sva ta tri kontinenta je razvoj antifriza išao u donekle različitim pravcima.

U celoj toj priči ima donekle i veze to što je tvrdoća (tj. količina karbonata) vode na ova tri kontineta donekle različita (jer se sastav prilagođavao imajući u vidu i da se za razređivanje koncentrata može koristiti i česmovača)

U Evropi, vodeći proizvođač antifriza je BASF sa svojim brendom Glysantin - i po prirodi stvari je logično bilo da najveći evropski proizvođač motora tj. VW diktira norme Pa je pri svemu tome vremenom nastala papazjanija jer su se na stare basfove oznake g11, g12 - pozivali i drugi proizvođači motora iako je VW u međuvremenu drugačije imenovao svoje norme. Pri tome, aktuelni glisantini nose nazive G (G33, G34....G5) što sasvim ume nekoga da dovede u zabunu.

Još luđe nekome može da izgleda kada sazna da iako mu servisna i korisnička knjižica preporučuje Total - da Total ne proizvodi nijedan antifriz koji zadovoljava propisanu normu koju zahteva Citroen (tj. PSA) i da servisne knjižice starijih citroena (vozila 1999-2008.godišta) upućuju na Glysantin G33, dok se novija propisuje određena kataloška oznaka koja podrazumeva gotov antifriz.

Ako pri tome još sazna da BASF tvrdi da je antikorozivni inhibitor u G33 različit od onog koga većinom sadrže antifrizi koji zadovoljavaju VW, Audi, Seat TL774 D / F) i pri tome shvati da se taj inhibitor koji se nalazi u TL774 D / F antifrizima (2-etilheksanoat ili 2-EH) optužuje da razjeda dihtunge i creva ukoliko ona sadrže silikon - onda može pomisliti da mora isključivo da koristi ono što je propisao Citroen.

Međutim, iskustvo je pokazalo da antifrizi koji zadovoljavaju TL774 D/F sasvim korektno odradjuju posao, a slike koje sam ovde dao https://www.citroenforum.hr/citroen-c3-114/antifriz-cudna-situacija-4916/index3.html upravo pokazuju da se dihtung termostata koji je šest godina bio izložen antifrizima koji sadrže 2-EH se za taj period nije razjeo.

Pošto 2-EH sadrži i totalov Glacelf/Coolelf Auto Supra - bez obzira što nema zvanično PSA odobrenje, može se razmatrati kao odlično rešenje.

Pri tome - u potpunoj nedoumici će biti ako do njega dođe informacija da zvanični Citroen servisi u npr. Rusiji sasvim regularno koriste totalove antifrize iako oni nemaju PSA odobrenje.

***

Sve ovo sam pisao kako bih između ostalog istakao i da na osnovu boje antifriza ne može neko sasvim da bude siguran kakav je antifriz u sistemu, iako to može sa visokom verovatnoćom ako se radi o vozilu sa evropskog tržišta. Po npr. americi se mogu naći svakakvi u različitim bojama pa npr. crvenkasta boja nije garant da se radi o onom koji daje dugotrajniju zaštitu.

Takođe, nekakva boja koncentrata ne garantuje istu boju razblaženog tj. radnog rastvora, pogotovo kada se radi o fluorescentnim bojama gde ona vrlo zavisi od upadne svetlosti. To je karakteristično za pomenuti totalov glacelf auto supra. On jeste naradžast u koncentrovanom stanju ali u razblaženom stanju pod određenom upadnom svetlošću može biti rozikast/ružičast Takođe, mnogi crveni koncentrati koji zadovoljavaju istu normu TL774 D/F - kada se razblaže biće manje crveni tj. rozikasti.

U vezi INA antifriza - pandan koji je odgovarajući (dakle zadovoljava TL774 D/F je BS Super
http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-antifriz-bs-super/29

Za njega je navedeno da je crveno-ljubičast, a u razblaženom stanju će naravno imati bleđu boju

http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-antifriz-bs-super/29

Identičan gotov antifriz je
BS 40 http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-antifriz-bs-40/96

ali je neko u INI napravio grešku pa je za njegov bezbednosno-tehnički list dao link do podataka od drugog antifriza, koji je i druge boje, - tj. za AL 40.


U vezi razlike između MAX i MIN u posudi C3ojke - ona je tačno 0.25 L.
 

Cutac

Prèkaroš
Markane, dobro da si dignuo temu :D

U VTS-u je neki prozirni antifriz usut 2017. u ovlastenome kada je radjen veliki servis. Sada bih ga promijenio reda radi, ali buduci da nemam pojma sto je to unutra, dobro bih ga isprao.
Koji je najbolji postupak ispiranja?
Ispustim sve, naspem destiliranu, krug po kvartu i tako 4 puta?

I smije li G12+ u VTS-a?
 

DS9

Active member
Huh, pa dosta je i jedanput najviše dvaput sa destilovanom po kvartu.

Zvanično, sa PSA vozila (osim tojotinog C1) je propisan isključivo Glysantin G33 ili antifriz određene kataloške oznake tj. antifrizi koji imaju odobrenje po normi PSA B71 5110.

Pošto je ta stvar prilično zamršena da bih je ponovo objašnjavao - suština priče je da je praksa pokazala da mogu i antifrizi koji nose oznake g12/g12+/g12++.

Oni kojima su integrisani plastikanerski termostati i creva zbog problematičnog zaptivanja zalepljena silikonom će imati problem jer takvi antifrizi mogu da rastvore taj lepak i naprave haos u kanalima ili hladnjaku. Sa originalnim dihtungom koliko sam video nema problema.
 
Na vrh