Bakarna mast i kotači

Cutac

Prèkaroš
Uvijek stavljam, smanjim moment za 10% i to je to.
Obavezno namažem i dosjed na glavčini/disku.

Pred koji mjesec je curinom bratu pukla guma i nije mogao nikako skinuti kotač, alu felga se zavarila za disk jer nije bilo namazano, a različiti metali. Na kraju je išlo tek kad sam stavio dizalicu između mosta i kotača i napumpao. Nije ni spuštanje auta bez vijaka i zakretanje volana upalilo.
 

szahtila

Well-known member
Uvijek stavljam, smanjim moment za 10% i to je to.
Obavezno namažem i dosjed na glavčini/disku.

Pred koji mjesec je curinom bratu pukla guma i nije mogao nikako skinuti kotač, alu felga se zavarila za disk jer nije bilo namazano, a različiti metali. Na kraju je išlo tek kad sam stavio dizalicu između mosta i kotača i napumpao. Nije ni spuštanje auta bez vijaka i zakretanje volana upalilo.
Promijenio sam gume prije koji dan, pa ću ovih dana sve odviti i premazati mašću i dotegnuti na moment. Da ne bude iznenađenja...
 

Cutac

Prèkaroš
Ja bih to svakako svima preporučio. Oni koji govore da se onda šarafi mogu odvrnuti sami od sebe ne razumiju kako išta od toga funkcionira, tako da to ne drži vodu.

Jedini razlog zašto se maziva, dihtunzi i ljepila ne koriste na svim vijcima jest trošak. Naravno, jeftinije je i lakše propisati npr. 25 Nm za vijke poklopca ventila, nego 14 Nm (karikiram) i low strenght ljepilo jer će i jedno i drugo u konačnici isto funkcionirati. No kada se uđe u analizu, "bolje" je sa ljepilom (iako je prljavije i prije i poslije).

Tako i kotači. Čisti vijci će držati, čelik na čelik (glavčina) neće tako jako oksidirati, malo će se zapeći za felgu, felga za glavčinu/disk, ali budući da se radi o tako grubim dijelovima koje može na silu odvrnuti i nogom odvaliti, nikome se ne da ****ti sa mazanjem.
U neku ruku bi se čak moglo argumentirati da je sigurnije ne mazati jer se sve zavari, zapeče i ne možeš čekićem skinuti, a kamo li da samo otpadne. Ali kad se uzmu u obzir trenje, istezanje vijka i smjer opterećenja, u praksi je jednako sigurno jer se neće doći do krajnjeg opterećenja.

Loši vijci, oštećeni navoji, iskrivljene felge ili glavčine, to je već druga priča. Tu je jedini faktor sreća, a ne fizika.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Nisam o ovome razmišljao iskreno, znam da stavljaju tu mast kad škripe kočnice. Sozbirom da vozim univerzalne gume, i da ih jako retko odvrcem, kod mene je velika verovatnoća da zapekne.
 

Cutac

Prèkaroš
Razlog? Zašto ne na propisanu silu?
Zato što je trenje manje i samim time za istu silu u vijku trebaš manji moment. Tj. da bi postigao x silu ili istezanje (zavisi), trebaš manji moment pritezanja.
Inače je prst puta oko da se skine za 20-25%, ali za kotače je i 10% sasvim u redu.
 

Cale81

Active member
Nisam o ovome razmišljao iskreno, znam da stavljaju tu mast kad škripe kočnice. Sozbirom da vozim univerzalne gume, i da ih jako retko odvrcem, kod mene je velika verovatnoća da zapekne.
Malo podmažu pločice pa onda ne škripe a bome i ne koče😭🤦‍♂️
Vjerojatno namažu čeljusti i vodilice kada mijenjaju pločice da auto dok vozi ne škripuće. Ovo je za svaku preporuku
 
Na vrh