Automatski mjenjač

adelone

New member
Pozdrav,
interesuje me da li je neko radio izmjenu ulja u mjenjacu ovako

[ame]www.youtube.com/watch?v=aSZhhMjdpa8[/ame]

ili sa slicnim uredjajem.
Jel to bolja opcija ili onako rucno, tipa 3 po 3 litre, ili je isto?
 

Brruno

Well-known member
Po riječima mehaničara koji se razumiju u materiju,najbolji način izmjene ulja je flushing. Znaci ispiranje mjenjača pod određenim pritiskom. Na taj se ocisti kompletan mjenjač od nečistoća i ubacuje cisto ulje. Inace postoji mogucnost da necistoca blokira ventile prilikom obicne izmjene pa se uvijek desi nekakav problem nakon izmjene.
Solucija 3 litre je kod nas popularnija jer recimo u C5 ide oko 7-8 litara ulja u mjenjac,i ako zelimo isprati mjenjac uljem ,trebat ce nam minimum 10-11 litara ulja. Jedna litra originalnog pakiranja ulja je cca 250 kn.

Prijatelj kaze da je izmjena ulja lutrija,moze pocet stekat nakon izmjene a moze pocet stekat i radi starog ulja. Kaze da je najbolje mijenjat ulje svakih 60000km ako vec zelis,a na 100 i vise tisuca postoji mogucnost da pocne stekat. Zato se ja neckam vec jedno vrijeme ali pocastit cu svoju peticu s barem 3 litre cistog pa sta bude.
 

pokra89

Well-known member
upravo to. meni sa svih strana govore "uradi to mora se to", i evo hoću, ali jednostavno nemam kome odvest auto da to uradi. došao sam kod nekoliko majstora i servisa s istim zahtjevom: izmjena ulja

1. majstor za automatske getribe - prijatelju imas ekstra auto, nema ti se tu šta mijenjati, vozi i uživaj

2. majstor za citroene iz splita - auto ti je maksimalno utegnuto, ne izazivaj vraga već šuti i vozi

3. ovlašteni u mostaru - mi to ne radimo jer se to ne treba radit (sreća pa ne rade, jer bi vjerojatno s:cenzura::cenzura::cenzura:ali nešto)

4. neovlašteni servis koji je jako cijenjen i bave se svim komponentama - ulje je provjereno i kao novo je, nema potrebe za ikakvim mijenjanjem :confused: :eek: (e sad, jel stvarno tako ili ga jednostavno ne znaju promijeniti, nemam pojma)
 

Milosh

Test
Majstor kod kojeg sam mijenjao manzetnu mi je pričao da u Sarajevu odnedavno postoji servis koji se bavi samo autom. mjenjačima i da čovjek ima neku basnoslovno skupu mašinu za zamjenu ulja. Rekao je baš da je nekoga sa Audijem (A5 čini mi se) slao kod njega na komplet izmjenu ulja i da je koštalo oko 900 KM (procedura i svo potrebno ulje).
 

pokra89

Well-known member
Majstor kod kojeg sam mijenjao manzetnu mi je pričao da u Sarajevu odnedavno postoji servis koji se bavi samo autom. mjenjačima i da čovjek ima neku basnoslovno skupu mašinu za zamjenu ulja. Rekao je baš da je nekoga sa Audijem (A5 čini mi se) slao kod njega na komplet izmjenu ulja i da je koštalo oko 900 KM (procedura i svo potrebno ulje).
možeš li saznat tko je i gdje se nalazi taj meho
 

adelone

New member
Nasao sam ulje liqui moly sa specifikaciom jws3324. 10 eur litar. Auto mi je na 150k km i osjetim blage trzaje kad mijenja npr iz 4 u 3. Ja ne znam kako zamjena ulja moze da steti. Tako da cu da promjenim sigurno. Jedino sto bih to mogao da platim 20-30eur kod mehanicara bez ove masine, ili 100-150eur kod mehanicara sa ovom masinom. Naravno, ja nabavljam ulje. Pa zato se malo dvoumim.
 

Pavel

Lepi™
Ja sam kod svog majstora mijenjao ulje u mjenjaču. Mislim da prvi vlasnik ga nije mijenjao a ja sam auto uzeo na 150-160.000km. Ispustio je dio ulja, i dosuo oko 3-4 litre. Ne znam točno postupak ali meni sve radi bez problema. Postupak ćemo uskoro ponoviti, nije bilo trzaja prije niti kakvih problema a nema ih ni nakon.

Originalno ulje za taj Aisinov mjenjač smo stavili po specifikacijama koje jesu gore za taj motor.

Ja sam ga pitao s obzirom da je nekad radio u PSA servisu što mi je činiti. Proizvođač mjenjača tvrdi da je Sealed-for-Life i da se ništa ne mijenja. S obzirom da je tako proizvođač naveo niti oni nisu imali obavezu niti propis da se to mijenja iako preporuka je da se tu i tamo promijeni. Ulje je tamno crveno, naše je bilo skoro crno..Po nekoj zdravoj logici svaki mehanički dio zahtjeva ispravno i redovito mijenjano ulje da bi radilo. A sad..Meni je promijenio bez puno razmišljanja samo je savjetovao da idemo postepeno, da se ne ispušta sve iz sustava.
 

MR47

Member
Evo ovak,ja imam drugačije iskustvo sa zamjenom ulja,da preskočim nebitne stvari,getriba ja bila klasični automatik 5 brzina s TQ ili vam wandlerom.Mojem veselju nije bilo kraja kad sam kupio auto,ali brzo se to izjalovilo.Auto sam vozio nekih 5000 km,da bih ga prodao.Kad sam mijenjao ulje,ta getriba je imala 100000 km,nikad mijenjani ulje.Kad su skinuli karter,ulje je bilo crno ko motorno,ali nije smrdilo i nisam bio previše skeptičan,ali je bilo dosta taloga.Nakon 2000 km počinje show.Kad je bio hladan,jako je cukal iz druge u treću.Gospodin koji je mijenjao ulje govorio je da to nije ništa i da je do dizni ili tako nečega.Pošto nisam imao mira,odem do drugog koji je ustanovio da se radi o propuštanju pritiska između ventila koji uključuju protok ulja za drugu i treću brzinu.Uz sve to,ja sam puno naučio o automatskim mjenjačima,dovoljno da znam da rabljen više teško da će vidjeti moju garažu.E sad,flushing getribe se radi od početka održavanja getribe i to se radi svakih 30000 km maksimalno.Ako se to ne radi,onda je bolje samo izmijeniti ulje i filter i to je to.Jer izmjenom ulja se ispire onaj sitni talog što brtvi sve luftove u mjenjaču i onda dolazi do ovog mojeg slučaja ili do proklizavanja lamela pojedinih brzina.Neznam kakav tip je ovog mjenjača,ali nadam se da će ovo iskustvo nekome pomoći.
 

Milosh

Test
možeš li saznat tko je i gdje se nalazi taj meho
Nisam uspio saznati kako se zove servis, žao mi je! Pitao sam ali nisam dobio povratnu informaciju.

Saznao sam samo da se nalazi negdje kod Mostarske raskrsnice u Sarajevu.
 

izubic

Member
nastavak na izmjenu ulja.. prošlo je 1000km od kad sam promijenio 3l ulja. stavili su mi ovo ulje https://www.rexbo.eu/febi/oil-automatic-transmission-29934
sad sam primijetio da ponekad, ujutro kad je auto hladan i ako krećem s pola gasa recimo, zna iz 2. u 3. cuknuti, te kad klizim iz 5 u 4 isto se lagano osjeti trzaj. osjećaj kad je hladni auto je ponekad kao da recimo nosač motora ima lufta kad pipneš gas. Kad se auto zagrije (nakon par km) sve je ok.

bojim se da možda nije ulje dobro jer mu je cijena cca 130kn/l
u servisu mi tvrde da je ulje po PS-u i da treba još onih 3l promijeniti pa vidjeti onda.

odmah mi je bila čudna cijena ulja jer ste spominjali cijene oko 300kn/l

sad sam se naviknuo da krećem laganije kad je hladan, ali kao što rekoh nije ko prije. prije bi hladan dizao okretaje i bio ko da vozim CVT

što da radim? promijenim još 3l istog ulja ili ići u rasprave. servis radim kod frenda koji je od nedavno ovlašteni za citroen i siguran sam da nisu stavili svjesno krivo ulje, možda zbog neinformiranosti

lp

evo sad vidim po serviceboxu da su stavili krivo ulje

psmtr

što sad?
 

Brruno

Well-known member
Ako si siguran da ti je krivo ulje imas 2 opcije. Prva je da odes u servis i da javis "kvar" i da im napomenes da si provjerio i da su stavili krivo ulje.
Druga opcija je flushing mjenjaca i stavljanje original ulja koje je bilo unutra. Flushing radi jako malo servisera pa treba naci pravog.
Ovo je naime jedan od razloga zasto nisam jos isao na zamjenu ulja,pa makar tih 3 L
 

izubic

Member
ma lud sam.. sad vele da budu promijenili dva puta 3324 u razmaku od 1000-2000km.

da li bude to dosta?

ovaj flushing mi se ne radi u nijednoj kombinaciji
 
Na vrh