Automatski mjenjač AISIN WARNER TF-71SC(AT6)!

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Kako sam odlučio da konačno promjenim ulje u automatskom mjenjaču na C4 Grand Picassu 2017g,1.6BlueHDI 88kW/120HP,motor DV6FC(EURO 6)........,našao sam se u situaciji da se nemogu odlučiti koje ulje bi bilo pogodno za taj tip mjenjača!Kod nas ga zovu u prodaji i EAT6,iako nevidim logiku,.....to se nigdje ne navodi na mjenjaču!Više bi mi to išlo za robotizirani,"E kao Electronic" automatic transmission,iliti "poluautomatski u narodu"!

Opčenito o baš tom tipu ima dosta malo informacija,iako je sličnost u seriji 70,i sa serijom 80 dosta velika!Sama PSA grupacija kaže da je ulje doživotno,tj.da traje koliko i sam mjenjač.Procijenjeni vijek trajanja mu je oko 300 000 KM.Dok neki drugi proizvođači kod kojih se ugrađuje identičan mjenjač,preporučuju izmjenu svakih 60 000 KM!

Osobno vjerujem da mu izmjenom mogu samo pomoči,a ne odmoči!Trenutno sam prešao 190 000 KM.Ako je mjenjač u ispravnom stanju,sigurno mu novo ulje neče naškoditi.Što god se pronađe po forumima,a isti tip ulja JWS 3324(AW1) se večinom odnosi na EURO 5 motore!Čak sam našao podatak da se taj mjenjač ugrađivao u "C4" do 2016-te godine,a eto ga kod mene na 2017-toj!Pa pokušavam sve objediniti na jednom mjestu,možda nekom pomogne.

U Citroenu mi je provjereno po prometnoj dozvoli da u njega ide ulje tipa JWS 3324,citroenov kataloški broj za originalno ulje je 9734R7.Problem je što je kod njih originalno PSA ulje 65 EURA 2lit!Ako sami vršimo zamjenu ulja na 3 puta,a ako uzmemo da se svaki puta dolijeva oko 3.5lit novog ulja,dođemo na otprilike potrebnih 10 lit,što bi izašlo oko 375 EUR samo za ulje!Cijena bi bila tu negdje i za spajanje na stroj za izmjenu ulja koji sve odjednom izvlači,i puni cijeli sistem novim uljem.Meni osobno nepada na pamet dati tolike novce,pogotovo što sam uvjeren da PSA grupacija ne proizvodi ulje,nego ga kupuje od recimo TOTAL-a,pakira ga u svoju ambalažu,i prodaje za višestruke iznose!Neka ulja možete dobiti po cca 8 EUR litru,kao npr.Total Fluidmatic LV MV(Jasmin Maziva).Ušteda je očigledna!Neka su kod nas precjenjena kao Liqui Moly,ali se da nači vani 10lit za cca 120 EUR sa dostavom,kao i RAVENOL recimo.Neka vas ne zbuni njegova žuta boja(večinom su crvene boje),Liqui Moly mi ga je preporučio.....,i imaju svoj video u kojem objašnjavaju boje ulja,i da nije više kao prije kad je bilo boja....model-godište,da je to sada samo nasumični pigment.

UGLAVNOM,sva ova ulja su po specifikacijama dobra za mjenjač sa zahtjevom za ulje AW1(što piše na čepu za punjenje),ili JWS 3324.....,samo rijetka imaju baš odobrenje od PSA grupacije,tj.preporuku!Da nepričamo da je dosta proizvođača koji ugrađuju iste mjenjače kao npr.VOLVO,TOYOTA,odobrilo skoro sva ta ulja,a PSA "još" nije!Ako sve odobre,tko če kupovati "originalno"!Recimo TOTAL FLUIDMATIC DVI MV su odobrili,ide između ostalog u AW1-AW2,JWS 3324......,ali isto ide i u JWS3309(EURO 4)!Odobre neki bučkuriš,koji ide u stare i nove mjenjače,sa različitim zahtjevima ulja......,a FLUIDMATIC LV MV koji ide samo u AW1-JWS 3324 nisu,a on 5 EUR jeftiniji po litri!Naprave zahtjev da EURO 4 motori koriste JWS 3309,a EURO 5 i 6 JWS 3324.......,i onda odobre proizvod koji ide u sve i svašta!Moglo bi se tu nači još tipova ulja od AISIN-a(iako on ne proizvodi ulje),TOYOTE WS.i dr..........,ali su ili preskupi,ili ih nema kod nas.....,a na kraju sve je to isto!Vjerovatno proizvodi par firmi,drugi preprodaju.....,a proizvođači se bore za što više odobrenja od proizvođača vozila!

P.S-Pisao sam kako sam se čega sjetio,nešto sam vjerovatno i zaboravio!Molio bih nadopune,preporuke,dojmove nakon osobne izmjene.....


1.Mjenjač(opis,dijelovi)-

TF-71SC Transmission Catalogue - Automatic Choice

Automatic transmission Aisin TF-71SC - AvtoTachki


2.YouTube video tutorijal o postupku pri izmjeni ulja-




3.Strojna izmjena ulja na identičnom mjenjaču(Peugeot 3008 TF-71SC)



4.Ulja koja zadovoljavaju kriterije(sa i bez PSA odobrenja,ili preporuke)!

TOTAL FLUIDMATIC LV MV

https://lubricants.catalog.totalenergies.com/Catalogue-uk/en_UK/tcs-fluidmatic-lv-mv

TOTAL FLUIDMATIC DVI MV

https://lubricants.catalog.totalenergies.com/Catalogue-uk/en_UK/tdb-fluidmatic-dvi-mv

LIQUI MOLY TOP TEC ATF 1800

https://www.liqui-moly.com/en/top-tec-atf-1800-p000243.html#3687

MOTUL ATF VI

https://www.motul.com/hr/hr/products/atf-vi

RAVENOL ATF T-WS LIFETIME

https://www.ravenol.de/en/product/getriebeoel/getriebeoel-fur-automatikgetriebe/ravenol-atf-t-ws-lifetime

FEBI

https://partsfinder.bilsteingroup.com/de/article/febi/29934

SWAG

https://partsfinder.bilsteingroup.com/de/article/SWAG/81 92 9934
 

Prilozi

Superior

New member
Kako sam odlučio da konačno promjenim ulje u automatskom mjenjaču na C4 Grand Picassu 2017g,1.6BlueHDI 88kW/120HP,motor DV6FC(EURO 6)........,našao sam se u situaciji da se nemogu odlučiti koje ulje bi bilo pogodno za taj tip mjenjača!Kod nas ga zovu u prodaji i EAT6,iako nevidim logiku,.....to se nigdje ne navodi na mjenjaču!Više bi mi to išlo za robotizirani,"E kao Electronic" automatic transmission,iliti "poluautomatski u narodu"!

Opčenito o baš tom tipu ima dosta malo informacija,iako je sličnost u seriji 70,i sa serijom 80 dosta velika!Sama PSA grupacija kaže da je ulje doživotno,tj.da traje koliko i sam mjenjač.Procijenjeni vijek trajanja mu je oko 300 000 KM.Dok neki drugi proizvođači kod kojih se ugrađuje identičan mjenjač,preporučuju izmjenu svakih 60 000 KM!

Osobno vjerujem da mu izmjenom mogu samo pomoči,a ne odmoči!Trenutno sam prešao 190 000 KM.Ako je mjenjač u ispravnom stanju,sigurno mu novo ulje neče naškoditi.Što god se pronađe po forumima,a isti tip ulja JWS 3324(AW1) se večinom odnosi na EURO 5 motore!Čak sam našao podatak da se taj mjenjač ugrađivao u "C4" do 2016-te godine,a eto ga kod mene na 2017-toj!Pa pokušavam sve objediniti na jednom mjestu,možda nekom pomogne.

U Citroenu mi je provjereno po prometnoj dozvoli da u njega ide ulje tipa JWS 3324,citroenov kataloški broj za originalno ulje je 9734R7.Problem je što je kod njih originalno PSA ulje 65 EURA 2lit!Ako sami vršimo zamjenu ulja na 3 puta,a ako uzmemo da se svaki puta dolijeva oko 3.5lit novog ulja,dođemo na otprilike potrebnih 10 lit,što bi izašlo oko 375 EUR samo za ulje!Cijena bi bila tu negdje i za spajanje na stroj za izmjenu ulja koji sve odjednom izvlači,i puni cijeli sistem novim uljem.Meni osobno nepada na pamet dati tolike novce,pogotovo što sam uvjeren da PSA grupacija ne proizvodi ulje,nego ga kupuje od recimo TOTAL-a,pakira ga u svoju ambalažu,i prodaje za višestruke iznose!Neka ulja možete dobiti po cca 8 EUR litru,kao npr.Total Fluidmatic LV MV(Jasmin Maziva).Ušteda je očigledna!Neka su kod nas precjenjena kao Liqui Moly,ali se da nači vani 10lit za cca 120 EUR sa dostavom,kao i RAVENOL recimo.Neka vas ne zbuni njegova žuta boja(večinom su crvene boje),Liqui Moly mi ga je preporučio.....,i imaju svoj video u kojem objašnjavaju boje ulja,i da nije više kao prije kad je bilo boja....model-godište,da je to sada samo nasumični pigment.

UGLAVNOM,sva ova ulja su po specifikacijama dobra za mjenjač sa zahtjevom za ulje AW1(što piše na čepu za punjenje),ili JWS 3324.....,samo rijetka imaju baš odobrenje od PSA grupacije,tj.preporuku!Da nepričamo da je dosta proizvođača koji ugrađuju iste mjenjače kao npr.VOLVO,TOYOTA,odobrilo skoro sva ta ulja,a PSA "još" nije!Ako sve odobre,tko če kupovati "originalno"!Recimo TOTAL FLUIDMATIC DVI MV su odobrili,ide između ostalog u AW1-AW2,JWS 3324......,ali isto ide i u JWS3309(EURO 4)!Odobre neki bučkuriš,koji ide u stare i nove mjenjače,sa različitim zahtjevima ulja......,a FLUIDMATIC LV MV koji ide samo u AW1-JWS 3324 nisu,a on 5 EUR jeftiniji po litri!Naprave zahtjev da EURO 4 motori koriste JWS 3309,a EURO 5 i 6 JWS 3324.......,i onda odobre proizvod koji ide u sve i svašta!Moglo bi se tu nači još tipova ulja od AISIN-a(iako on ne proizvodi ulje),TOYOTE WS.i dr..........,ali su ili preskupi,ili ih nema kod nas.....,a na kraju sve je to isto!Vjerovatno proizvodi par firmi,drugi preprodaju.....,a proizvođači se bore za što više odobrenja od proizvođača vozila!

P.S-Pisao sam kako sam se čega sjetio,nešto sam vjerovatno i zaboravio!Molio bih nadopune,preporuke,dojmove nakon osobne izmjene.....


1.Mjenjač(opis,dijelovi)-

TF-71SC Transmission Catalogue - Automatic Choice

Automatic transmission Aisin TF-71SC - AvtoTachki


2.YouTube video tutorijal o postupku pri izmjeni ulja-




3.Strojna izmjena ulja na identičnom mjenjaču(Peugeot 3008 TF-71SC)



4.Ulja koja zadovoljavaju kriterije(sa i bez PSA odobrenja,ili preporuke)!

TOTAL FLUIDMATIC LV MV

https://lubricants.catalog.totalenergies.com/Catalogue-uk/en_UK/tcs-fluidmatic-lv-mv

TOTAL FLUIDMATIC DVI MV

https://lubricants.catalog.totalenergies.com/Catalogue-uk/en_UK/tdb-fluidmatic-dvi-mv

LIQUI MOLY TOP TEC ATF 1800

https://www.liqui-moly.com/en/top-tec-atf-1800-p000243.html#3687

MOTUL ATF VI

https://www.motul.com/hr/hr/products/atf-vi

RAVENOL ATF T-WS LIFETIME

https://www.ravenol.de/en/product/getriebeoel/getriebeoel-fur-automatikgetriebe/ravenol-atf-t-ws-lifetime

FEBI

https://partsfinder.bilsteingroup.com/de/article/febi/29934

SWAG

https://partsfinder.bilsteingroup.com/de/article/SWAG/81 92 9934
Ostavi kak je. Moreš napraviti samo da buš imal problema. A onda odlazak u Vinkovce....
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Koliko planiraš vozit još taj auto?
Još 100-tinjak tisuča bar, a mi pravimo 10 000 godišnje. Super smo zadovoljni sa njim. Ovo mi je 4 francuz, dvije Lagune(1 i 2),Berlingo,i ovaj....... nikad me nisu iznevjerili.
Ostavi kak je. Moreš napraviti samo da buš imal problema. A onda odlazak u Vinkovce....
Ma bit če on kao bombon. E sad dali če se osjetiti ikakva razlika, to čemo vidjeti. Periša mislim, majstor(kažu doktor) za francuze iz Vinkovaca mi je rekao da bude isto,a izmjenu bi radio na isti način kao i ja.Oni nakon radova nedaju nikakvu garanciju. Imam gdje na dizalicu, napravit ču pošteno...., a 3 puta jeftinije. Mirnije ču spavati😂! Berlingo na robotiziranom je nakon izmjene, i upoznavanja mjenjača u Diagbox-u bolje radio...., a isto kao doživotno. Znam da je ono manualni u biti, ali sve je to isto.
 
Posljednje uređivanje:

-dominic-

Member
Donator foruma
Promijenio sam na 90k(TF80 450NM), 3 izmjene po 3 litre, ajmo reć većina je promijenjena. LM, trošak stotinjak eura. Ne mazim ga, tak da sigurno ne šteti. Ako će ikad trebat, ići će i u Vinkovce, ali bar znam da sam napravio sve šta mogu.
 

Milosh

Test
Rakonja, nisam ni blizu stručan za tu temu, ali pitao si me za pomoć pa ću ti napisati šta mislim. Ja bih po svemu tome rekao da

Da nepričamo da je dosta proizvođača koji ugrađuju iste mjenjače kao npr.VOLVO,TOYOTA,odobrilo skoro sva ta ulja,a PSA "još" nije!Ako sve odobre,tko če kupovati "originalno"!
si sa ovim sve i sam sumirao. Ja bih na tvom mjesu uzeo bilo koje od ulja koje si naveo a koje zadovoljava kriterijume, ne obazirući se na to da li je odobreno od strane PSA. Za ta odobrenja od strane proizvođača vjerujem da su čista navlakuša radi profita. Druga stvar, ne mijenjaš ti to pod garancijom pa da se bojiš da ćeš nešto izgubiti pogrešnim izborom. Pošto si odlučio da mijenjaš i koliko vidim siguran si da mjenjaču neće biti ništa, vjerujem da će bilo koje od tih ulja mjenjaču biti bolje od onog koje je trenutno u njemu.

P.S. Inače ovakve stvari ne pišem ali tebi ću skrenuti pažnju, iz dobre namjere naravno. Inače sam alergičan kad ljudi miješaju ć i č, ali ajde, shvatam da je to stvar naučenosti i navike. Ali molim te ubuduće kad pišeš stavljaj razmak nakon kraja rečenice, ovako kako pišeš je jako teško pročitati napisano.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Milosh Milosh Uvijek brzam, stalno se nešto sjetim...., pa sve natrpam. Onda mi je teško to uobličiti da na nešto liči. Uvijek je malo vremena, a želim to obaviti. Znam da brkam č i ć, greška koju vučem od malih nogu.Sad je starog konja na pragu 50-te teško naučiti. A i ne trudim se previše oko toga😂.Svatko je u nečem bolji, a u nečemu lošiji. Recimo da je to moja od slabijih strana.Čak brzo skužim,netrebam dvaput učiti..., ali mi se neda ni pročitati po kojoj logici ide, a u školi to nisam dovoljno pratio. Smatram da ima puno važnijih stvari u životu. Prvo biti normalan, i biti čovjek....., a nakon toga sve drugo.Naravno da ne zamjeram dobronamjernu kritiku, ali istrpite😇
Promijenio sam na 90k(TF80 450NM), 3 izmjene po 3 litre, ajmo reć većina je promijenjena. LM, trošak stotinjak eura. Ne mazim ga, tak da sigurno ne šteti. Ako će ikad trebat, ići će i u Vinkovce, ali bar znam da sam napravio sve šta mogu.
Jesi sam mijenjao. U biti zanima me dali si između izmjena radio duže ili krače vožnje, ili si samo odradio 3 uzastopne izmjene odjednom. Neznam koliko vremena treba da sva količina od nekih 7 litara ulja prođe kroz cijeli mjenjač.
 
Posljednje uređivanje:

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Ostavio ga da radi i cirkulira, nisam ga vozio.
Vjerovarno i ja budem tako, tko če ga tri puta stavljati na dizalicu. Dali ulje u mjenjaču konstantno cirkulira, ili samo pri izmjeni brzina..., ako znaš! Mijenjat ču brzine, ali nebih htio to raditi pola sata. Ali mislim da bi cca 10 minuta trebalo biti dovoljno, kad je ulje na radnoj temperaturi.
 

ExOduS442xb

Racing
Za Totalov fluidmatic mogu reći da je dobar, prvenstveno jer sam flushingom zamjenio 12l (3x4) i mjenjač radi jednako (bez greške) kao što je to bilo i ranije. Isto ulje smo koristili i kod starog u autu, ovaj put samo 4l i nema nikakvih problema. 2020 smo (mislim da sam pogodio godinu) kod starog zamjenili 12l, također flushingom i tada smo koristili "WOLF OFFICIALTECH MULTI VEHICLE ATF FE" i mislim da je to također bilo dobro. Sva ta ulja su po nekom standardu, vjerujem da je to više manje sve okej, ali za svaki slučaj provjeri.

Edit: mi smo malo "prilagodili" pristup, nismo prolazili kroz sve brzine u mjestu, već smo iza svakog flushinga (4l) napravili đir od nekoliko kilometara. Tako je bio u svakom stupnju određeno vrijeme.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Na kojim
Za Totalov fluidmatic mogu reći da je dobar, prvenstveno jer sam flushingom zamjenio 12l (3x4) i mjenjač radi jednako (bez greške) kao što je to bilo i ranije. Isto ulje smo koristili i kod starog u autu, ovaj put samo 4l i nema nikakvih problema. 2020 smo (mislim da sam pogodio godinu) kod starog zamjenili 12l, također flushingom i tada smo koristili "WOLF OFFICIALTECH MULTI VEHICLE ATF FE" i mislim da je to također bilo dobro. Sva ta ulja su po nekom standardu, vjerujem da je to više manje sve okej, ali za svaki slučaj provjeri.

Edit: mi smo malo "prilagodili" pristup, nismo prolazili kroz sve brzine u mjestu, već smo iza svakog flushinga (4l) napravili đir od nekoliko kilometara. Tako je bio u svakom stupnju određeno vrijeme.
Na kojim vozilima ste to radili. Slična godišta, mjenjač. Da, bilo bi idealno malo provozati između. Hvala na pomoči.
 

Brruno

Well-known member
Kad sam ja htio promijeniti ulje,svi servisi redom koji su to tada radili (nije ih bilo puno) su rekli da mijenjaju po 3L svakih mjesec dana . Naravno moras pratiti proceduru toplo/hladno ulje,rad na mjestu itd. Aisin tf80 euro 5,ulje aw1. NA kraju nisam mijenjao nista, imam 260000km,mjenjac radi kako treba,ako crkne nesto,jbg bar cu se tjesiti da sam dosao blizu tih 300tkm :D :D
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Odlučio sam se za TOTAL ulje za mjenjač, i mislim da če biti verzija LV MV po cijeni od cca 8.50 EUR po litri. Cijelo vrijeme sam lovio kao premium brand Liqui Moly TOP TEC 1800, ali na par mjesta mi u zadnjem koraku prije plačanja izbaci da ipak ne šalju za Hrvatsku. Tamo ga nađem za 11.50 EUR litra, ali eto propalo. Ovi drugi po skoro duploj cijeni šalju, i naplačuju poštarinu:(. Jedino mi ovaj iz Jasmin maziva iz neznam kojeg razloga bacio bubu u uho da bi mi on ipak preporučio DVI MV, iako neznam zašto! To je ulje koje pokriva i staro,i novo.....,a duplo skuplje! Vjerovatno kao zbog PSA odobrenja! Morao sam glumiti da sam iz Engleske, da bi mi Total odgovorio na mail. Stalno prebacuju na drugog, umjesto da odgovore na jednostavno pitanje! A prije toga ovaj u Francuskoj podružnici kao ne razumije engleski :)!
 

Prilozi

Na vrh