Automatski menjač

sasa45

New member
Kao što znate u jurnjavi sam za XM-om i u nekoliko navrata sam nailazio na varijante sa automatskim menjačem sa kojim imam slaba iskustva bolje reći nikakva.Interesuju me njegove prednosti, mane, na šta treba obratiti pažnju,kakav je za održavanje i najbitnije kako ga treba koristiti.Bio bih Vam veoma zahvalan na Vašim iskustvima.:)
 

sipe

od Dijane do XM-a
Kao što znate u jurnjavi sam za XM-om i u nekoliko navrata sam nailazio na varijante sa automatskim menjačem sa kojim imam slaba iskustva bolje reći nikakva.Interesuju me njegove prednosti, mane, na šta treba obratiti pažnju,kakav je za održavanje i najbitnije kako ga treba koristiti.Bio bih Vam veoma zahvalan na Vašim iskustvima.:)
275k km i radi isto kao kad smo ga kupili sa 120k km. Samo je bitno da mjenjaš ulje. Nije skupo i ne možeš odjednom sve promijeniti, ali bitno je da kad god ti se da ispustiš što više možeš i uliješ novo. Mjenjač radi perfektno, mjenja na 2100, imaš 1-2-3-D. Na semaforu ako stojiš duže ja ga ubacim u ler i to je to, nebi mi bilo žao da zauvijek vozim automatika :)
Također postoji i napredniji mislim da je u v6 24v koji se prilagođava tvom stilu vožnje i posebnu tipku za snijeg gdje kreće u drugoj brini zbog manje proklizavanja.
I naravno kickdown u 3 ili 2 ovisno o brzini i šalta do crvenog :)
 

sasa45

New member
275k km i radi isto kao kad smo ga kupili sa 120k km. Samo je bitno da mjenjaš ulje. Nije skupo i ne možeš odjednom sve promijeniti, ali bitno je da kad god ti se da ispustiš što više možeš i uliješ novo. Mjenjač radi perfektno, mjenja na 2100, imaš 1-2-3-D. Na semaforu ako stojiš duže ja ga ubacim u ler i to je to, nebi mi bilo žao da zauvijek vozim automatika :)
Također postoji i napredniji mislim da je u v6 24v koji se prilagođava tvom stilu vožnje i posebnu tipku za snijeg gdje kreće u drugoj brini zbog manje proklizavanja.
I naravno kickdown u 3 ili 2 ovisno o brzini i šalta do crvenog :)
Imam jednog u ponudi 2.1 dizel automatik, ali kad šaltam brzine mnogo mi leluja menjač, da li se on tako treba ponašati, lik koji ga prodaje mi kaže da tu treba zamenuti neku "sitnicu" inače ide glatko:confused::confused:
 

deda

New member
Koliko god ih ja znam,nitko nema nikakve brige,a i u Pugovima je ista mehanika,neki još idu bez greške makar imaju preko pola milona km. Jedino mogu crknut zbog neodr
avanja,ali to je druga priča.
 

sipe

od Dijane do XM-a
Imam jednog u ponudi 2.1 dizel automatik, ali kad šaltam brzine mnogo mi leluja menjač, da li se on tako treba ponašati, lik koji ga prodaje mi kaže da tu treba zamenuti neku "sitnicu" inače ide glatko:confused::confused:
Možeš opisati lelujanje?

Mjenjač radi tako da mjenja na 2100 okretaja. Također nakon nekog vremena naučiš da može mjenjati malo ranije, tako da npr između 2000 i 2100 pustiš gas pa ga lagano dodaš i onda on promijeni u viši stupanj. Ako tako mjenjam onda auto malo "cimne" kad promijeni u višu i to se najviše osjeti iz 3 u 4 brzinu.

Ali npr ako ga stisnem malo jače tako da mjenja sve 4 normalno prelazak iz brzine u brzinu se ne osjeti. Također npr. ako stisnem pa mjenja na 3000 okretaja nema cukanja. Samo ako ga ja navedem da promijeni. Ali to nije ništa čudno barem kod mene, normlano ponašanje.

Što se tiče održavanja koliko je otac napisao, 8x mu je promijenio ulje u 8 godina, Dextron III po 4L-5L. I 0 (riječima nula) problema s tim. Nepoderivo.

Ako te zanima kako to izgleda evo par slikica koje sam našao na internetu
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/sets/72157629664017175/
 

sasa45

New member
Možeš opisati lelujanje?

Kad se šaltaju brzine sama palica šeta, kontam ako je automatski, brzine idu nagore i nadole ali palica menjača po meni nebi smela da šeta i levo što i desno što se dogadja kao da je standardni menjač, kao da je neprecizan mislim neupada kao u sir, deluje mi kao da mu nisu vodjice u redu ako ih ima.Da se razumemo nisam ga vozio ovo sam isprobavao u ugašenom autu.:confused:
 

sipe

od Dijane do XM-a
Možeš opisati lelujanje?

Kad se šaltaju brzine sama palica šeta, kontam ako je automatski, brzine idu nagore i nadole ali palica menjača po meni nebi smela da šeta i levo što i desno što se dogadja kao da je standardni menjač, kao da je neprecizan mislim neupada kao u sir, deluje mi kao da mu nisu vodjice u redu ako ih ima.Da se razumemo nisam ga vozio ovo sam isprobavao u ugašenom autu.:confused:
Èekaj palica je ovakva?
http://www.parts-specs.com/photos/0240451-citroen-xm-turbo-d12-vsx-1994.jpg

Kod mene je ovako. PRND321
Iz P u R moraš držati gumb. Iz R u N ne moraš. Iz N u D ne moraš. Sad nikad nisam isprobavao iz D u 3 jer nema potrebe. Ali znam da iz 1 u 2 pa u 3 pa u D samo gurneš ručicu bez da stisneš gumb. Iz D u N također držiš gumb. Iz N u R također držiš gumb. U R u P također držiš gumb.

E sad nebi trebala nikakvog lufta imati, pogotovo ne lijevo i desno. Znači u određenim situacijama možeš mrdati mjenjač bez gumba, napisat ću ti još jednom (R>N,N>D,1>2,2>3,3>D). Kad gumb moraš stisnuti (D>N, N>R, R>P,P>R). Ako ti što nije jasno slobodno pitaj :)
 

sipe

od Dijane do XM-a
Èekaj palica je ovakva?
http://www.parts-specs.com/photos/0240451-citroen-xm-turbo-d12-vsx-1994.jpg

Da to je to, i jasno mi je kako se šaltaju brzine, samo me je mučilo pitanje dali palica sme imati mnogo lufta, ova mrda svuda i nemase osećaj kad ju ušla u odredjenu brzinu.
Aha, aha. Pa čuj mora se čut ŠKOLJ prilikom promjene npr iz N u D. Baš sam danas probao, ima malo lufta npr u D mogu je malo mrdati naprijed nazad malo se je razmrdalo, ali prilikom mjenjanja iz N u D moraš točno osjetiti kad je promijenio ne smije biti sad toliko lufta. Također sam probao možeš iz D u 3. Luft lijevo i desno je minimalan.
 

jurapz

New member
Lako za luft to se lakano sredi, bitno je kada se zadnji put mjenjalo ulje i filter u mjenjaču? Ako želiš glavobolje uzmi xm dizel automatik sa pola milje iza sebe, nemaš brige svi oni imaju:grin: : Šta ti fali onom xm-u od miloša?
 
Na vrh