Automatska getriba za Xantiu

zoran37

New member
E ovak imam opet par pitanja.
1. Koje xantie osim 2.0 i onih 3.0 V6 su imale automatsku getribu, jesu se ugrađivale u xantie sa slabijim motorima recimo 1.6 i 1.8?
2. Dali bi pasala automatska getriga sa xsantie 2.0 iz 95 (jedinice) na moju xantiu 1.8i 16v iz 1998 (dvojka) ?
3. Iz kojih sve tipova citroena a i puga paše automatska getriba na moju xantiu 1.8i 16v 1998 ?


Bez nagađanja, neko ko zna.


I nemoj mi opet mjenjat naslov teme.
 

Lakii

Well-known member
Stari, sve je to XU motor, nebi trebalo biti previse problema. ali ne ocekuj da ces samo ubaciti automatsku na mjesto manualne!

Ciljaj na P 406, po svemu isti xantiji ali ipak bolje opremljenih modela ima vise!
mozda cak i 405, 306?, 505, 605...
 

Lakii

Well-known member
Ako uzmes sa bilo kojeg drugog auta osim Xantie, znaci, pod uvijetom da se radi o ZF-ovoj, nosaci i hvatanje za motor ce ti pasati ali opet je pitanje ostatka dijelova!
Treba ti novi zamasnjak, nova rucica mjenjaca i poluge/spone, nove pedale, kickdown...
Svi auti koji nisu Xantie ce ti imati i ove sporedne komponente u vecoj ili manjoj mjeri razlicite.
Posla ko u prici...

I da, ugradivale su se u 1.8, 2.0, 3.0, 1.9TD,...
2.0 '95. i 1.8 '98. ti imaju razlicite vrste automatskih mjenjaca (ove novije imaju elektronicko upravljanje) ali ako sve poskidas i promjenis, trebale bi pasati, ali opet, pitanje je elektronike motora i mjenjaca...
 

zoran37

New member
Da, to sve i ja znam šta treba, mislio sam da je u nečem meni neznanom problem. Zato je najbolje nać sve sa xantie i sve poskidat.Posao je ali pošto imam slobodnog vremena na pretek možda iduće ljeto šta i bude, nije da jesam baš za toliki posao ali vidiću.
Ionak će getriba morat dolje, moraću tam na proljeće-ljeto mjenjat komplet set kvačila (zuji druk ležaj za sad) a možda i nađem automatsku getribu do tad za iste pare ko i set kvačila. Volio bi da je automatik, puno bolje i ugodnije bi se bilo vozit u tom autu.
 

zlatkocx

New member
Zagovornik sam automatika u autu,ma bilo gdje je moguće jer je praktićno i daje dobru dozu komfora.Samo,mislim da automat getriba neće samo tako ići na tvoj motorić u Xantiji,zvono mjenjača neče stvarati problem ali središnja osovina mjenjača,zapravo oslonski "trn"konvertera nije istog promjera i nečeš ga moć ubaciti u dio radilice na mjesto zamajca.
Znam da je tako na CX-u,nisam mogao zamjeniti mjenjače,ili možda i bi ali bi morao utokariti veču rupu za osovinu konvertera,a niti to nije sve,trebalo bi balansirati radilicu i konverter zajedno,uprotivnom najvjerojatnije bi se javile vibracije koje bi napravile živo kino na rotirajučim djelovima koji imaju veču masu.
Ako se ne varam,ZF4HP20 je mjenjač koji bi tebi odgovarao,ide i AL4 za sve XU motore,a tu ima i malo elektrike i elektronike,nije da te plašim ali tu ima solidno posla i ništa bez pripreme.

Dobro pronjuškaj manuale.
 

Lakii

Well-known member
Ne kuzim, radilica je ista, blok motora je isti, zasto nebi mogao samo prebaciti konverter i popratne dijelove?

Ta gola mehanika mu je najmanji problem. Vece je pitanje elektronike jer mjenjac i ECU moraju pricati jedan s drugim!
 

zlatkocx

New member
Ta gola mehanika je osnova svega i ako to ne klapa onda nema svrhe zezati se.Isti blok i ista radilica ali nije isti pristroj klasičnog kuplunga i konvertera.Klasična spojka zauzima relativno malo mjesta i primarna osovina je ukuplana u ležaj na tijelu zamajca a ovaj učvršćen vijcima za radilicu.Konverter se svojom osovinom oslanja "u" spojni stražnji dio radilice i taj dio mora odgovarati dimenzijama.Iz iskustva znam za CX da nemožeš samo tako (nemožeš nikako) ukuplati automatik na mjesto mehanika,ali obrnuto ide,jer takav je pristroj.
Možda bi zgodna ideja bila ugraditi ZF4HP14/18 jer nema te silne struje,elektronike i komunikacije sa ECU,neznam koji je motor gore trenutno i neznam dali bi išao na blok,inače je taj mjenjač ugrađivan u BX i divota je što je jednostavan,samo birač brzina i sajla za akcelerator i jedan šalter.Nisam siguran ali negdje sam pročitao da je i isti i ugrađivan vjerojatno u starije verzije Xantie.
 

zoran37

New member
Pričamo o mojem autu, xantia 2, 1.8 16v 1998 god. Nasao sam par filmica na you tubu gdje vade autom getribu iz xantije i stavljaju obicnu pa mislim da to nebi trebao bit onda problem. Autom. getribu uzet komplet sa svim i zamajac i poluosovine i rucicu mjenjaca, skinut sve sa xantie 1 i prisarafit kod mene, znaci ne noviju getribu nego stariju bez struje i glupe elektronike.
 

jura

New member
u teoriji, ako se radi o starijem modelu xantije koja bi donirala mjenjač, problema ne bi trebalo biti, ali kaj ak se nekaj zakomplicira? Ak se desi baš ono na kaj te Zlatko upozorava? Ako to sve igra i uspije se posložit kako treba miglo bi biti vrlo zanimljivo. Svakako, ako se odlučiš na projekt lupaj puno slikica da se malo i mi naslađujemo.
 

zoran37

New member
Treba nać donora, za sad se vrti samo jedna automatska getriba na njuškalu al ta je u Kninu pa nisam ni zvao, volio bi da je na autu i da ju mogu probat pa onda poskidat sve, jeb.š to ak je ona već skinuta, onda neznam ni kako radi ni u kakvom je stanju a možda uopće i ne radi i iz tog razloga ne želim zvati ove šta prodaju djelove od xantija, tražim nekog ko ima samo jedan auto i prodaje u djelovima.
Mislim da bi to trebalo pasati, ova gertiba, korpa, lamela i zamajac van i sve to drugo sa donora gore.
Svakako bi to skinut sa starije xantije jer nema struje na sebi.

U najgorem slučaju ako konverter i autom. getribu nebudem mogao staviti opet nikakve velike štete neće biti, kupim korpu lamelu i druk ležaj i vratim svoju getribu nazad a ovu u oglas i prodam.
 

zlatkocx

New member
Automati koji su skinuti sa auta nisu skinuti iz hira,nešto je debeli razlog a najvjerojatnije neispravnost.Uobičajeno je vaditi automate i stavljati mehanike,ti si rijedak slučaj u kontra smjeru.Način kupovine mjenjača je jedini ispravan,nemam tu što dodati osim da je dobro imati takav kompletan kao donor jer bude tu dosta sitnica za mjenjati,polužje,struja i signalizacija,možda nosaći,papučica kočnice,linija vode na grijač ulja a možda ima i razlike u dimenzijama poluosovina...očekuj svašta i budi korak ispred problema,mada sve se da riješiti,najbitnije je da ti imaš volje i to je pohvalno.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
najbitnije je da ti imaš volje
Laku za volju, treba imati znanja. Baš sam nekidan spominjao ovaj zahvat jendom Pugovom mecu i čovjek se uhvatio za glavu. :) Dalje, trebat će reprogramirati ECU ili skinuti ga s u dlaku IDENTIÈNOG modela...

Kao doprinos ovoj temi šaljem i vrijedan Autoboxov resource, pa molim modove da iskopiraju ovaj post u temu s ostalom literaturom.

https://rapidshare.com/files/1789906284/AUTOBOX_ZF4_HP20_training.pdf
 
Na vrh