ABS ESP ASR faluty nakon igranja na snijegu

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Ja mislim da ESP bez ABS-a ne može raditi.
Vjerojatno. Meni više igra ulogu može li ABS bez ESP-a. Morat ću to na snijegu isprobati.
Pod normalnim okolnostima taj ESP radi samo probleme. Kada bi ga se moglo trajno isključiti softvrski, to bi bilo sjajno.
Isto kao i "ekološki" start-stop koji mi digne gradsku potrošnju na 12 litara (Inače je od 6,5 do 8 ako ga baš tjeram).
 

Cutac

Prèkaroš
Da, rade na istom principu kočenja kotača samo što ESP koristi više senzora i uvijeta(i možda ima više komponenata, u to nisam siguran).
 

Mirage

Well-known member
Ovaj zadnji snijeg je pokazao zašto imam taj gumb ASR ili ESP toliko spusti snagu da auto hoće crći.

Ali kad se pritisne gumb samo gas . I da primijetio sam da ASR/ESP nije toliko duboko integriran kao start stop jer kad pritisneš tipku za deaktivaciju ne dobijem nikakvu informaciju na ekran samo kontrolna lampica svjetli a start stop svuda javlja.
 

diegos

Well-known member
Ne kuzim zasto zelis reci da je ESP tako iritantan? To je sigurnosni sustav koji pomaze u kriznim situacijama. Nisu to auti za trke po pisti ili sta ja znam :D
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Ne kuzim zasto zelis reci da je ESP tako iritantan?
Na sstarom C5 (ovaj s avatara) se nikad nije palio. Na novom ima nekoliko mjesta u ZG gdje me opstruira svojim agresivnim korekcijama. Ulaz u dvoriššte uzbrdo s mokre ceste. Jedno raskrižje gdje je potrebno brzo se ubaciti. Pogotovo ujutro kad je gužva, pa te ostavi na pola puta s uzimanjem gasa, pa gore po Mirogojskoj na svakom zavoju kad malo kišice pdne se uključuje... Ne vozim rally. :)

To je sigurnosni sustav koji pomaze u kriznim situacijama.
Stavrno ne želim zvučati bahato, ali moja iskustva su baš suprotna. Možda mi sustav ne radi kako treba, ali čisto sumnjam. :)
 

gambler072

C5 enthusiast
Mislim da mijesate ESP i ASR sisteme. ESP je izuzetno korisna stvar, a to je kontrola bocnog zanosenja vozila, ASR je kontrola proklizavanja pogonskih tockova. Problem je sto su na Citroenu oba sistema na istom dugmetu. Kod mene uveliko proklizava u prvoj brzini i kada je sistem ukljucen, tek u drugoj i vise oduzima gas.
 

Cutac

Prèkaroš
Meni je nekafa ASR od koristi, a nekada me stavi u opasnost. Takodjer preferiram vjestinu vozaca prije nego softversku pomoc. Ne kazem da sam najbolji, ali cesto bolje kontoliram proklizavanje nego kompjuter i znam kada ga ne treba zaustavljati.
 

Damaj

Active member
Ja sam imao situaciju gdje mi je ESP spasio život, doslovno život. Izlazim iz krivine i dolazim na ravan dio ceste, te opazim da neki luđak dva-tri puta izviruje iz kolone ne bi li počeo preticati. Tip kao da je omađijan, valjda me ne vidi i počinje preticati. Ja se povlačim skroz udesno koliko mogu i on uspijeva proći između nas dvojice (srećom šira je cesta). No moj zadnji desni kotač zahvaća rubni dio ceste i blato na njoj, te se počinje zanašati. Dva -tri puta zapleše i onako ukoso klizeći kreće prema sredini ceste gdje nailazi kolona vozila iz suprotnog smjera. Već sam zazvao " Bože pomozi" kad se odjednom uključuje famozni ESP, uštine dva-tri puta prednji i zadnji desni točak i na moje iznenađenje auto se uspijeva izravnati na cesti i ja ponovno dobivam kontrolu nad vozilom. Tada sam shvatio kolika je besmislica tvrditi da su sva elektronička pomagala bespotrebna i da su dodatni trošak, pa džaba bi meni bila bilo kakva ušteda i da nemam nikakvih problema sa elektronikom kada bih danas bio mrtav već godinu dana.

Dragi Cutac u velikoj si zabludi ako misliš da će ti iskustvo u vožnji pomoći u nekim kriznim i iznenadnim situacijama u prometu, očito se još nisi našao u takvoj situaciji pa niti ne možeš znati. Ima situacija gdje znanje i spretnost uopće nisu presudni,niti itko za sebe može tvrditi ja bi to ovako ili onako. Najveće iskustvo i znanje vozača očituje se u prilagođavanju brzine uvjetima na cesti i ranijeg predviđanja što se može u određenim situacijama dogoditi, a shodno tim saznanjima i preventivno djelovati kao što je: usporiti na osnovu ponašanja vozila ispred sebe, pa čak i 2 vozila ispred sebe, usporavati na nekim dijelovima ceste gdje pretpostavljamo da može biti klizak teren, opreznija vožnja na mjestima gdje može netko izletiti, držanje dovoljnog razmaka između vozila....
Ovim tekstom ne želim ti pametovati niti te vrijeđati, nego te samo upozoriti na ovo što sam već napisao i na to da ima mnogo iznenadnih situacija u prometu gdje uopće ne stignemo reagirati, a kamoli automatski i pravilno reagirati kako bismo zadržali kontrolu nad vozilom. Niti sam nisam vjerovao kako je brzo ESP i pravilno odreagirao, a što je najbitnije samo ESP može zakočiti samo jednom stranom točkova ili pojedinačnim točkom što ti i pored najvećeg znanja ili iskustva uopće nemaš mogućnost.
 

diegos

Well-known member
I meni se cini da netko brka esp i traction control, zato sam i pitao... Slazem se da je esp korisna stvar, kao i iskljucivanje tc-a kad treba, zato i postoji gumb...
 

Cutac

Prèkaroš
Dragi Cutac u velikoj si zabludi ako misliš da će ti iskustvo u vožnji pomoći u nekim kriznim i iznenadnim situacijama u prometu
Meni je nekafa ASR od koristi, a nekada me stavi u opasnost. Takodjer preferiram vjestinu vozaca prije nego softversku pomoc.
Mislio sam na ASR, pomoć pri kretanju kod proklizavanja kotača. Nekada mi zaista pomogne, a nekada naglo ubije motor i praktički zaustavi auto. Što zna biti zeznuto kada izlaziš na glavnu cestu koja je iznad razine sporedne, još ako je vlažno, jako lako prokliže auto. Kada se vrte kotači, neka se nastave vrtjeti dok ne uhvati grip, a ako ASR ubije motor, krećem sa 1.4 benzincem sa 1000 okretaja, kao da imam ručnu potegnutu :D

A za ESP:
https://www.citroenforum.hr/126353-post187.html
 

Cutac

Prèkaroš
Prilično sam siguran da moj radi oboje.
No i ako ne, i dalje zakoči dovoljno da ubije motor. Na blatu i snijegu je koristan, ali na mokrom asfaltu nije.
 

charllie

Active member
Naravno da ARS ubije Motor,tj. elektronika regulira snagu i obrtaje tisko ti gas kolko oces, cak se desi da crkne,znam da ne vjerujes.No probaj negdje uzbrdo na klizavoj podlozi pa se uvjeri.
ESP ispravlja Auto kocenjem pojedinog tocka i to nezavisno dali taj tocak proklizava,npr.ak ti bjezi zadnji desni kraj on koci prvi desni da te ispravi.To mores isprobat da spustis tlak u zadnjoj desnoj gumi na1,5bar pa se uvjeri kaj bu delal u lijevom zavoju.
 
Na vrh