1.6 hdi motor

Peski1986

New member
Pozdrav, ovako, pošto planiram uzeti novi c-elysee, s motorom 1.6 hdi, zanima me kako koristiti taj motor. Svako drugačije piše i govori, neko veli da ga treba čuvati na čim manjim okretajima, neko opet da treba čim veći ali da ne ubijam mašinu... zanima me pravilan rad motora, novog motora i do koliko otprilike bi to trajalo, mislim km? :D inaće volim brzu i agresivnu vožnju, pa nebi htel da si skratim vijek motora odmah u startu :/
i ispričavam se ako već postoji neka tema o ovome, al ja ju fakat nisam nigdi našel xD

Hvala vam
 

markan1000

Well-known member
pa općenito pravilo za bilo koji motor, pa tako i ovaj, je da ga ne maltretiraš ni s premalim ni s prevelikim okretajima. tako da moram priznati da ne razumijem tvoje pitanje, odnosno koji odgovor očekuješ dobiti, potvrdu da možeš bezbrižno brzo i agresivno voziti bez ikakvih posljedica za motor ili čak auto općenito? mislim da će ti svatko reći da je normalna umjerena vožnja jedina dobra za motor.
 

Automatic

New member
Bitno je da ako je nov,da ga razradiš laganom ali mješovitom vožnjom(znači ne samo autoput i 80 km na sat ,već brda i doline).To samo prvih 5000 km i onda teraj kak hočeš ali nemoj baš maximum.Ako nebuš mjenjal ulje na 10000 km barem promjeni uljni filter na 5 ak je auto nov.I samo teraj,nek crkne kaj kani dok je po garancijom(ako si se baš nameril)
 

Peski1986

New member
ma planiram ga ostaviti na duge staze, zato i hoću paziti na motor :D zato me i zanima koje su neke normalne karakteristike za taj motor, dok je novi da ga znam čuvati. Inaće volim sve servisirati na vrijeme, tak da ulje i filteri nebudu patili i budu se na vrijeme mjenjali. I to nebude problem.
Ovo kaj se tiće mojeg stila vožnje, ko ne voli malo potegnuti auto :D zato i pitam da znam koje su neke granice s novim hdi motorom da ne pretjeram, jer nikad nisam imal taj motor i citroen... neću uletjeti u kupovinu c-elyseea bez dobrog znanja o autu i motoru. Inaće sam kupil golf 1.6 tdi i platil ga prekopreviše :D nisam pazil i to je bilo više manje moje mladenačko isfuravanje koje mi sad polako dolazi na naplatu :p u svakom slučaju, hvala vam na odgovorima. Èim više informacija skupim to bolje
 

Silentshoot

New member
Pa do 4000 okretaja kada je motor razrađen mu neće škoditi,naravno ne za svaku brzinu i vađenje masti motoru...ja mijenjam po svom nahođenju,znači na 2500 okretaja cca, možda nekad malo manje,nekad malo više...ovisi...čim se razradi stisnuti ću ga ako mi bude trebalo i na više,ali ne naravno uvijek...
 

ZlatkoC4

Well-known member
Bitno je da ako je nov,da ga razradiš laganom ali mješovitom vožnjom(znači ne samo autoput i 80 km na sat ,već brda i doline).To samo prvih 5000 km i onda teraj kak hočeš ali nemoj baš maximum.Ako nebuš mjenjal ulje na 10000 km barem promjeni uljni filter na 5 ak je auto nov.I samo teraj,nek crkne kaj kani dok je po garancijom(ako si se baš nameril)
Upravo ovako kako je automatik rekao. Pazi ga do 5000km i vozi ga raznoliko i ne diži ga na velike okretaje. mjenjaj brzinu kretanja. i ne diži ga preko 130kmh. i ako si na auto cesti vozi raznoliko 90-130h i obavezno pusti motor u leru da malo odradi ako si se naglo zaustavio zbog turbine. najbolje ti je da na vrjeme usporiš u normalnu vožnju 30-50kmh prije zaustavljanja vozila tako da turbina se ohladi. A nakon toga samo teraj.:D a za turbinu ti uvjek vrjedi ovo o hlađenju.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Bitno je da ako je nov,da ga razradiš laganom ali mješovitom vožnjom(znači ne samo autoput i 80 km na sat ,već brda i doline).To samo prvih 5000 km i onda teraj kak hočeš ali nemoj baš maximum.
Ne mora nužno. Mnogi tvrde da je polagano razrađivanje štetno za motor, a o tome se možemo nadovezati u ovoj staroj temi o vrlo kontroverznom pristupu motoru: http://www.citroenforum.hr/citroen-opcenito-38/razrada-motora-831/ :)
 
Na vrh