1.6 hdi motor

Peski1986

New member
Pozdrav, ovako, pošto planiram uzeti novi c-elysee, s motorom 1.6 hdi, zanima me kako koristiti taj motor. Svako drugačije piše i govori, neko veli da ga treba čuvati na čim manjim okretajima, neko opet da treba čim veći ali da ne ubijam mašinu... zanima me pravilan rad motora, novog motora i do koliko otprilike bi to trajalo, mislim km? :D inaće volim brzu i agresivnu vožnju, pa nebi htel da si skratim vijek motora odmah u startu :/
i ispričavam se ako već postoji neka tema o ovome, al ja ju fakat nisam nigdi našel xD

Hvala vam
 

markan1000

Well-known member
pa općenito pravilo za bilo koji motor, pa tako i ovaj, je da ga ne maltretiraš ni s premalim ni s prevelikim okretajima. tako da moram priznati da ne razumijem tvoje pitanje, odnosno koji odgovor očekuješ dobiti, potvrdu da možeš bezbrižno brzo i agresivno voziti bez ikakvih posljedica za motor ili čak auto općenito? mislim da će ti svatko reći da je normalna umjerena vožnja jedina dobra za motor.
 

Automatic

Well-known member
Bitno je da ako je nov,da ga razradiš laganom ali mješovitom vožnjom(znači ne samo autoput i 80 km na sat ,već brda i doline).To samo prvih 5000 km i onda teraj kak hočeš ali nemoj baš maximum.Ako nebuš mjenjal ulje na 10000 km barem promjeni uljni filter na 5 ak je auto nov.I samo teraj,nek crkne kaj kani dok je po garancijom(ako si se baš nameril)
 

Peski1986

New member
ma planiram ga ostaviti na duge staze, zato i hoću paziti na motor :D zato me i zanima koje su neke normalne karakteristike za taj motor, dok je novi da ga znam čuvati. Inaće volim sve servisirati na vrijeme, tak da ulje i filteri nebudu patili i budu se na vrijeme mjenjali. I to nebude problem.
Ovo kaj se tiće mojeg stila vožnje, ko ne voli malo potegnuti auto :D zato i pitam da znam koje su neke granice s novim hdi motorom da ne pretjeram, jer nikad nisam imal taj motor i citroen... neću uletjeti u kupovinu c-elyseea bez dobrog znanja o autu i motoru. Inaće sam kupil golf 1.6 tdi i platil ga prekopreviše :D nisam pazil i to je bilo više manje moje mladenačko isfuravanje koje mi sad polako dolazi na naplatu :p u svakom slučaju, hvala vam na odgovorima. Èim više informacija skupim to bolje
 

Silentshoot

Active member
Pa do 4000 okretaja kada je motor razrađen mu neće škoditi,naravno ne za svaku brzinu i vađenje masti motoru...ja mijenjam po svom nahođenju,znači na 2500 okretaja cca, možda nekad malo manje,nekad malo više...ovisi...čim se razradi stisnuti ću ga ako mi bude trebalo i na više,ali ne naravno uvijek...
 

ZlatkoC4

Well-known member
Bitno je da ako je nov,da ga razradiš laganom ali mješovitom vožnjom(znači ne samo autoput i 80 km na sat ,već brda i doline).To samo prvih 5000 km i onda teraj kak hočeš ali nemoj baš maximum.Ako nebuš mjenjal ulje na 10000 km barem promjeni uljni filter na 5 ak je auto nov.I samo teraj,nek crkne kaj kani dok je po garancijom(ako si se baš nameril)
Upravo ovako kako je automatik rekao. Pazi ga do 5000km i vozi ga raznoliko i ne diži ga na velike okretaje. mjenjaj brzinu kretanja. i ne diži ga preko 130kmh. i ako si na auto cesti vozi raznoliko 90-130h i obavezno pusti motor u leru da malo odradi ako si se naglo zaustavio zbog turbine. najbolje ti je da na vrjeme usporiš u normalnu vožnju 30-50kmh prije zaustavljanja vozila tako da turbina se ohladi. A nakon toga samo teraj.:D a za turbinu ti uvjek vrjedi ovo o hlađenju.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Bitno je da ako je nov,da ga razradiš laganom ali mješovitom vožnjom(znači ne samo autoput i 80 km na sat ,već brda i doline).To samo prvih 5000 km i onda teraj kak hočeš ali nemoj baš maximum.
Ne mora nužno. Mnogi tvrde da je polagano razrađivanje štetno za motor, a o tome se možemo nadovezati u ovoj staroj temi o vrlo kontroverznom pristupu motoru: http://www.citroenforum.hr/citroen-opcenito-38/razrada-motora-831/ :)
 
Na vrh