Xsara Coupe; troškovi, zamjena brtve glava/blok

goldy

xsara coupe
Mozda nema potrebe otvarati podforum Xsara Coupe, pa bih rekao ukratko svoj dojam Xsara-e II koju vozim vec 8. godinu. Generalno autic je ok za taj novac, samo me jednom ostavio na cesti u cudu sta se desilo, a ostalo su vecinom uobicajeni kvarovi i poneki cudan ali za sada rijesen.

* lijeva viseća spona, nakon 1 god = 400kn (u servisu mi pricali da je to sajla rucne kocnice koja lupka, ali kad je istekla garancija onda su ipak rekli da je u pitanju spona)

* suvozački podizač stakla nakon 2 god = 1200kn
(crkao na 30C prilikom podizanja, nije crkao motor vec pukao plasticni kotacic kojeg nisam nasao zamjenski i nisam imao zivaca traziti i cekati)

* srednji lonac nakon god = 1350kn
(radio je cudan zvuk)

* vodena pumpa nakon 6 god = 550kn
* klinasti remen nakon 6 god = 150kn
* natezac remena kanalnog nakon 6 god = 750kn
* zupcasti remen nakon 6 god = 620kn
(sve navedeno zamijenio na vlasiti zahtjev)

* hladnjak nakon 6 god = 1200kn
(napukao pri dnu jedne hladne zime)

* popravak fara = 200kn
(hvataljka lijeve zarulje bila skoro pa pokidana,
jos mi je misterija kako se pokidala)

* kuplung nakon 7 godina = 900kn
(valjda uobicajeni vijek)

* zalemljena nagrizena zica za napajanje pumpe goriva, auto stao na sred ceste,
HAK ekipa popravila zicu za 2h i naplatila 50kn za vozikanje u centralu ...

* grana motora = 1200 kn
* lambda sonda = 1600 kn
(stavljena originalna jer je stalno skakutao motor, a grana se sva deformirala i pukla, a navoj za sondu bio neupotrebljiv, uzork kvara navodno nepodnosenje temperatire od strane ispusne grane)

* čišćenje anlasera = 200kn
(malo je kasljao nakon nekih 7 godina)

* bobina = 900kn
(ponekada kada je bilo vlage tresla se masina)

* rucice volana = 400kn
(stavljene polovne, sa originalnim se je stalno blinkala zelena kontrolna lampica svjetla i gasila duga svjetla, novi dio kosta oko 200kn plus ruke, a problem se javljao vec nakon 4 godine, ali nisam imao volje ranije se poigrati s tim)

* zamjena regulatora napona alternatora i kuglagera, oko 400kn

* akumulator nakon 7 godina = 400kn
(jednostavno se nakon 2 tjedna stajanja auta ispraznio)


Znaci nekih cca. 12000kn na popravke u 8 godina voznje, tu naravno nije uracunat redovni servis i recimo zamjena diskova, akumulatora, svjecica. Redovni servis je godisnje nekih 900-1300kn, a ostale stvari oko 2500kn u ovih 8 godina + naravno zimske i ljetne gume svakih 3-4 godine.

Necu sada sve u detalje zbrajati, ali volio bih jednom zbilja napraviti racunicu i vidjeti koliko zbilja kosta odrzavanje i imanje automobila u RH, te usporediti kako to izgleda sa nekim modelom iz konkurencije.

Sada autic vozi sasvim korektno, poput novog, premda sam malo izgubio povjerenje nakon svih ovih zamjena, koje su vjerojatno mogle biti i nesto jeftinije, ali sto je tu je. Ili sam mogao neke stvari zamijeniti tek kasnije, medjutim imao bih mozda onda vise stajanja po cesti.

Molim vas komentar, da li mislite da je ovo standardno sve skupa,
auto ima oko 140.000km, 1.4 benzinac, imao sam epizode brze voznje po autoputu, recimo 160km/h u komadu skoro 2h, ali to je bilo mozda u 5-6 navrata po Austriji, dok je vecina voznje bila po Zgb i okolici, bez nekih zivcacnih zaletavanja i uletavanja u krivine.

Zelio bih znati barem okvirno da li je nesto rezultat stila voznje ili se za 8 godina starog francuza moze reci da je za sada ok prosao, jer su recimo amortizeri ok, lezajevi su ok, sada se nista ne trese, pali uvijek,trosi oko 7.5lit, ako se pazi znao sam ga spustiti i na 6.2litre ...

U zadnje vrijeme malo gubi antifriz, kada je u Zgb bilo oko -15C, ali mislim da sada kad je unutra stavljeno jos malo antfriza nema vise te pojave, a nigdje nista ne curi, valjda isparava negdje, i nema ulja u antifrizu.

Sto pod ovime tocno mislis?
Xsara odkako je nova malo skripulji desni ventilator, posebno kad je hladno i nekada prestane kad stisnem kocnicu, nekada je iritantno, kada se sve zagrije onda ili ne skripi ili je jako tiho.
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Re: Xsara II-pozitivna iskustva

Uh,jbate riža Goldy..:D Bogami si ti toga fanj nabrojal.:stovanje:
Viš kak imamo totalno oprečna iskustva :wtf: moja je bila 2003, i u tih 7g nisam imal niti jedan jedini kvar..ali,ono-ni najmanja sitnica mi ni otišla..jes da sam imal skoro duplo manju kilometražu od tebe,pa to možda ima veze :confused: Tek nakon ovog tvog posta vidim kolko sam dobro prošel :D Al i Deda veli da s njom nema problema,tak da nisam pametan kaj bi ti rekel..
 

goldy

xsara coupe
Re: Xsara II-pozitivna iskustva

Vjerojatno je stvar statistike i srece,
mozda da taj dan nisam spustio staklo ne bi pukao plasticni podizac, ili da nisam imao servisera koji je malo detaljnije gledao ne bi ni danas skuzio da je ispusna grana pukla, jer da je lambda sonda ostala na zivotu, ne bih ispusnu granu niti gledao.

Mogu reci da francuski automobili nemaju bas zavidnu razinu materijala koje ugradjuju, ali opet mozda je to stvar slucaja, jer i dalje kazem nije to neka cijena za tu velicinu i udobnost auta. Nekih 11500eur je kostala 2001.

A kvarovi su me dosli recimo 1500kn godisnje, sto i nije neka lova,
vise je gnjavaza to sve popravljati i cekati kod "doktora".

Pitanje je samo kolika je ucestalost i slicnost iskustva drugih vlasnika kroz 7-8 godina.
 

deda

New member
Zašto se neki isti auto kod nekoga kvari,a kod drugogog ne,milim da je to ipak stvar sreće.Imao sam dva Saxa,na jednom smo "drva cjepili",prešao je 240 000km,i još bi da ga sin nije razbio,onaj drugi je imao nekih 73 000 km,ali sam ga prodao jer sam kupio Berlinga koji sada ima 200 000 km,Xsara nekih 177000km i niti jedan me auto nije zezao,odnosno nisu bili kvarovi osim nekoliko sitnica,a i to nije trebalo biti da se promjenilo na vrijeme.Što reći na sve? Nemoj misliti da na drugim markama automobila nema kvarova,ima i to takvih da ne možeš vjerovati što ima sve ode i koliko love treba zbljuvati,a auti su takoreč novi.
Slušao sam priće i gledao što su sve ljudi prošli koji su kupili Opele,Fordove,VW, Jaguare,Renaulte,Peugeote,Fiate,Alfe,Audie,prema tome mislim da PSA,automobili za uložen novac koji daš kada ga kupiš daje najviše.
Ima jedna mana kod Citroena a i Peugeota,svaki novi model kada se pojavi na tržištu ima ćudne greške,zbog kojih ti muka dođe,ne kužim zašto tako rade,ali nakon godinu dana već otklone te nebuloze.Auto uvijek treba izabrati nakon dvije godine kako se pojavi,onda su sve greške manje više otklonjene,nakon toga već se poćinje štedjeti,pa mjenjaju koješta i od drugih dobavljača koji su jeftiniji,pa opet kvaliteta pada.
 

1587 VTS

New member
Što reći na sve? Nemoj misliti da na drugim markama automobila nema kvarova,ima i to takvih da ne možeš vjerovati što ima sve ode i koliko love treba zbljuvati,a auti su takoreč novi.
Slušao sam priće i gledao što su sve ljudi prošli koji su kupili Opele,Fordove,VW, Jaguare,Renaulte,Peugeote,Fiate,Alfe,Audie,prema tome mislim da PSA,automobili za uložen novac koji daš kada ga kupiš daje najviše
Slazem se u potpunosti s dekom :D U mojoj familiji vec dugi niz godina citroeni rade ko sat, a eto, spletom okolnosti prije tri godine zalutao je i jedan ford (fiesta 1.25, 2007.) i u ovih 60 tkm koliko je napravio bilo je toliko problema da se ne mogu svih ni sjetit. Ne mogu rec, nije nikada stao na cesti, al toliko detalja se pokvarilo i toliko je toga mijenjano da sam s mehanicarima u ford servisu postao prijatelj :D Povrh svega spomenuti 1.25 trosi nebulozno, u gradu popije i 11 litara (75ks). VTS mi u istim uvjetima tosi isto do max pola litre vise, a jaci je skoro duplo. Plastike vibriraju ko na starom jugicu, nikad vise ford!
 

goldy

xsara coupe
Drugi puta cu malo pametnije kupovati, jer je mozda bas akcijski model bio natrpan losijim dijelovima.

A opet trebalo bi saznati kad se kupuje da li je model sa starog lagera ili ispod cekica.

U svakom slucaju unatoc problemima i dalje me zanima Citroen, premda slusam od bliskih vlasnika standardne price "jesam ti rekao da se francuzi kvare", a s druge strane kad se njima nesto pokvari onda presute :)

Osim toga imam dojam da vecina vlasnika Citroena ne gleda kao kutiju za prevoz, vec vise kao i mali hobi, pa se i prica vise o problemima koji su sasvim normalni.
 

deda

New member
Pitaj vlasnike golfova sa motorom pumpedize,jel ima koji da je napravio više od 200 000km ,a da nije sve crklo,ili vlasnike Astri kolko je njih zaribalo motor jer nema nikakvog osiguranja od pregrijavanja,Jaguara,koliko im je puta vrisnuo mjenjač i diferencijal,Alfama da i ne govorim što im sve odlazi, Fiatima rikavaju bregaste ko potrošni materijal...Trebali bi i mi kad se priča o autima samo hvaliti, ne biti iskreni,pa će onda ispasti da se Citroeni ne kvare nikada.
 

1587 VTS

New member
Pitaj vlasnike golfova sa motorom pumpedize,jel ima koji da je napravio više od 200 000km ,a da nije sve crklo,ili vlasnike Astri kolko je njih zaribalo motor jer nema nikakvog osiguranja od pregrijavanja,Jaguara,koliko im je puta vrisnuo mjenjač i diferencijal,Alfama da i ne govorim što im sve odlazi, Fiatima rikavaju bregaste ko potrošni materijal...Trebali bi i mi kad se priča o autima samo hvaliti, ne biti iskreni,pa će onda ispasti da se Citroeni ne kvare nikada.
Da, prva dva slucaja imam primjer ljudi koje dobro znam. Tipu se na astri 1.7 CDTI spomenuto dogodilo na 40 tkm. A isto tako znam da tip s golfom to skriva ko zmija noge, samo dobro se znamo pa od mene to ne moze sakrit :grin:
 

goldy

xsara coupe
Re: Xsara Coupe | racunica za 8 godina

Tako je, sve treba sagledati iz realne perspektive. Sada mi je tesko mozda reci da su neki sutomobili kvalitetniji, udobniji, sofisticiraniji i sl, ako recimo zanemarimo troskove odrzavanja i cijenu samog automobila.

Medjutim trebali biti realni i sagledati kolika je to cijena koju smo spremni dugorocno platiti za imanje automobila, jer bez detaljnije analize lako se u pocetku preracunati.

Zato vam saljem ovu racunicu i bilo bi mi drago ako bi imali ovakve podatke i za druge automobile, te te brojke smjestili u hrvatsku realnost u smislu placa, troskova zivota, nekretnina i sl, tako da bi mozda u tom svjetlu izbori prilikom kupnje automobila bili drugaciji. Medjutim to naravno zavisi o stvarnim potrebama, nekim izborima u smislu rizika, broju clanova obitelji, zelji za manjim ili vecim luksuzom, te intenzitetu faktora samozavaravanja :)

Kako se nedvojbeno svi auti kvare, pa i oni papreno skupi, a kako je za iste servisiranje visestruko skuplje, pitanje je tko uopce moze sebi priustiti bilo kakav "bolji" i "kvalitetniji" automobil.

Osmogodisnja racunica za Xsaru 1.4 / benzinac sa prosjecno 17000km godisnje uz napomenu da su ovo izbori mene kao vlasnika automobila, sto ne znaci da bi se racunica mogla stisnuti kada bi recimo razmatrali dizel motor, ne placanje kasko osiguranja, prelazenje manje kilometraze i sl, medjutim ovo je moja realna slika sa mozda nekih 5% odstupanja, jer ipak se mijenjala cijena recimo goriva, te nisam stanovao na istim lokacijama sto je utjecalo na drugaciju kilometrazu i sl:

Cijena automobila = 84,500kn / 2002
Kamata na 6 godina = 13,000kn
Godisnji servisi = 8,800kn
Ocekivani servisi = 3,600kn
Neocekivani servisi = 8,500kn
Ukupno = 118,400kn

Gume ljetne = 3,800kn
Gume zimske = 6,400kn
Montiranje guma = 3,200kn
Poliranje = 500kn
Pranje = 1,680kn
Ostalo = 1,500kn
Ukupno = 17,080kn

Kasko za prvih 5 godina = 9,900kn
Registracija = 24,200kn
Porez = 1,650kn
HAK = 1,600kn
Ukupno = 37,350kn

Gorivo = 80,000kn
Cestarina = 5,600kn
Parking = 1,920kn
Ukupno = 87,520kn
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ukupno: 260,350 kn
Ukupno: 35,421 eur

Godisnje 32,543 kn 4,458.05 eur
Mjesecno 2,711 kn 371.50 eur
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gruba racunica ako se ide na dizel, ako se placa kasko 3 godine, pod pretpostavkom da servisi kostaju isto, pa i registracija i porez, gorivo je jeftinije, nisam racunao detaljno.
Uglavnom ispadne oko 350eur mjesecno,
znaci u odnosu na benzinac oko 2000eur ustede za 8 godina,
sad je pitanje da li je to zanimljivo obzirom da nisam ljubitelj dizel masina,
a vjerujem da je i odrzavanje skuplje, pa se mozda ovih 2000eur istopi kroz toliko godina, a mozda i cijena dizela ne bude dovoljno manja od benzina. :wtf:

Kako ova racunica izgleda za Golf, Auris, Focus, 307, ProCeed, Leon i sl :whistling:

Mozda Dachia Sandero ima sanse stisnuti rezultat :whistling:
 

deda

New member
Mi smo ,računali da auto od 15 000€, nabavne cijene i sa svim troškovima i kamatama,ako se uzme na kredit,s time da se ništa izvanredno ne dogodi košta,za deset godina,kada ga možeš prodati samo za koju kilu parizera ,dođe oko 37 000€ sa prosjećnom vožnjom 20 000km na godinu,pa to mjesećno ispadne nekih 308€.Tu nisu uraćunate prekršajne kazne,garaže,cestarine,parking,dodatno što se još kupi kao muzika,kuka,paket treger, obavezni pribor,lanci,razne đinđe,minđe.Znaći ispod 400€ mjesećno nema šanse, a za te novce kupiš stan na 30 godina i možeš ga koliko toliko za neš i prodati nakon otplate,a od auta nećeš imati ništa,ni za burek.
Dakle jel je auto luksus ili nije, pitanje je sad?Znaći za auto se daje mjesećno više od polovine prosjećne plaće.I to auto,nije to auto,to je samo nužno prevozmo sredstvo,jer pravi auto nije ispod tri litre kubika,dvije tone i pet metara,sve ispod toga je samo nužna potreba.
 

goldy

xsara coupe
Dobro, ipak za stan treba placati 30 godina, a u ovom slucaju recimo 10 godina. Osim toga danas se bez auta u biti ne moze, osim ako se znacajno tome prilagodi zivotni stil. A ove aute od par tona si mogu priustiti samo uspjesni poduzetnici, doktori, odvjetnici, politicari i onih ilegalnih zanimanja.

Medjutim ako je racunica u zivotu takva da je gore izracunato, a cini mi se da smo dosli do slicnih brojki, preskupo i rizicno onda uvijek postoje polovnjaci koji se odrzavaju nekoliko godina i ne vozika ih se dalje od dosega ZET-a ili barem HZ-a.

Kako god da bilo nadam se da cemo ipak moci uzivati u nama dostupnim modelima, jer bez auta ne mogu zamisliti kakva bi dnevna dinamika mogla izgledati. Da stanujem i radim na 100m udaljenosti od recimo Shopping Centra One, onda mozda i auto ne bi bio toliko nuzan. I da je takva situacija daljnih nekoliko decenija.
 

deda

New member
Usporedio sam stan,sa kombinacijom da u tih 30 godina otplatiš 3 auta.odnosno svakih deset godina kupiš novi.Nije bitno,samo onako da se vidi koliko nas auto ustvari košta.Stvar je u tome da današnji auti su nakon toga neisplativi za imati,jer se namjerno rade da nemaš raćuna imati ga dugo,nego da ga kupuješ svako malo novog.A što će tek biti,kao i mobitel,kad krepa baterija uzmeš novi.Sklopovi se tako rade,da se ništa ne popravlja,nego kupi novo,a to postaje namjerno preskupo,odnosno neisplativo.
 

goldy

xsara coupe
Sada je samo pitanje onda da li nas kao ovce za sisanje, manje osisaju ako izaberemo neki Citroen, jer osim standardnog rizika ipak dobijamo udobnost i neki specifican izgled koji je manje generican od konkurencije.

Ili cemo uskoro na Citroenima vidjeti nesto poput:
"Designed in France, assembled in China"

:)
 

deda

New member
Pa u Kini se već odavno proizvode citraći,a C4 limuzina,onaj s repom se ni ne proizvodi nigdje drugdje nego u Kini.Sjećam se da kada je počela proizvodnja tog C4 u Kini da su ovi iz Citroen Hrvatske govorili da se taj auto nikada neće prodavati u Europi,da je samo za kinesko tržište,a eto prije dvije godine se poćeo i kod nas prodavati.
 

1587 VTS

New member
Deka molim pojasnjenje? C4 s repom :shock: Znam da postoji u kini, al nisam znao da se kod nas prodaje? Jos nijednog nisam vidio? Mislis na europu? Jel moguce da je meni nesto o citroenu promaklo? :wtf:
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Pa u Kini se već odavno proizvode citraći,a C4 limuzina,onaj s repom se ni ne proizvodi nigdje drugdje nego u Kini.Sjećam se da kada je počela proizvodnja tog C4 u Kini da su ovi iz Citroen Hrvatske govorili da se taj auto nikada neće prodavati u Europi,da je samo za kinesko tržište,a eto prije dvije godine se poćeo i kod nas prodavati.
Je, većini je 5-door atraktivniji, ali za penzioniranje mi je ovaj mnogo atraktivnijij. Otprl sam novu temu: http://www.citroenforum.hr/citroen-c4-119/c4-sedan-90/
 

Dalibor

Dado Tornado
citroen zx se 15,20godina proizvodio u kini. bio je valjda njihov popularni taxi.
kineska zx se zvao fukang... od proizvođača dongfenga.
citroen zx je inače pradjed novog citroena c4, otac xsare.
evo nekih fotki tih dogfeng fukang modela.
(spominjala se i verzija citroen elysee za kinu, ali ne znam neš više o tome)

dogfeng fukang:


da ne keljim sličke kako su kasnije redizajnirali kineski citroen zx (tj. dogfengov), evo link: http://www.chinacartimes.com/2008/10/17/citroen-zx-finally-dies-all-hail-the-zx-replacement/

dogfeng je bazirao i neki noviji model dogfenga (čini mi se kako se zvao s30, s 40 ili tako nekako), koji se bazirao na "šasiji" od zx-a, ali je imao moderniju unutrašnjost i izgled... koga zanima neka gugla... taj s30 je zanimljiv auto. imao je citroenove motore. možda se još uvijek i proizvodi. to je model od prije par godina.
 
Na vrh