Općenita iskustva s mjenjačima

fullcool

New member
Moj C5, 20 hdi, skoro 3 godine star , 30tkm ima problem u rikverc i u prvu ubaciti kad je nezagrijan i pri hladnom vremenu (ispod 5 - 6 stupnjeva kad je vani)...to sam primjetio otkako je zahladilo...

Znači trebam prvo u treću, četvrtu malo ga provrtiti sa stisnutim kvačilom pa onda tek u rikverc da ubodem... zapravo kad ga provrtim tako onda sjedne u rikverc bez ikakvog otpora ali odma u rikverc neće lako ....

U servisu kažu da je to tako i da se nebrinem :)

To su moja općenita iskustva, ovo mi je prvo i jedino avto pa nebi znao baš usporedbu praviti :)
Kad neće rikver probaj pustiti kvačilo pa ponovo stisnuti. Ovo što ti opisuješ se dešava ako je neodgovarajuće ulje u mjenjaču ili ako su poluge ili sajle nepodešene kako treba, a to nebi smjelo biti jer ti je auto skoro pa nov.
Sinhroni nisu sigurno jer bi onda čuo krčanje iz mjenjača a za rikverc ga ni nema na starijim vozilima pa se opet šalta bez problema.
 

zujo

New member
Meni se na Xsari nekad događa kad ubacujem u rikverc da mjenjač stane na pola puta, ne legne do kraja. Onda polagano puštam kvačilo i dalje rukom guram mjenjač, i onda legne do kraja.
 

Morski Pas

New member
Slicne stvari kod ubacivanja u rikverc su se meni desavale na pug 406, sad na Berlingu, ide ok, jedino imam osijecaj da ce otpast s one konzole koliko ode unatrag i nekud desno polu.dolje :weeabooface:
 

gogie

New member
Kad neće rikver probaj pustiti kvačilo pa ponovo stisnuti. Ovo što ti opisuješ se dešava ako je neodgovarajuće ulje u mjenjaču ili ako su poluge ili sajle nepodešene kako treba, a to nebi smjelo biti jer ti je auto skoro pa nov.
Sinhroni nisu sigurno jer bi onda čuo krčanje iz mjenjača a za rikverc ga ni nema na starijim vozilima pa se opet šalta bez problema.
specifično je da mi se to događa samo iz lera, znači kad auto stoji u leru pa pokušam u prvu ili rikverc postoji otpor,ako prvo prošaltam u treću ili četvrtu pa vratim u prvu nema problema,kad u vožnji prebacujem u prvu ili rikverc onda isto nema problema... generalno je problem na semaforu,znači stanem na crveno i ubacim u ler dok čekam i onda zapinje u prvu kad polazim... nekako imam osjećaj da je multilock kriv, jer kad ugasim auto prebacujem u rikverc i ključam ga,i tako nekoliko puta dnevno a negdje u onim silnim upustvima sam citao da se nepreporuča prebacivanje mjenjača dok je ugašen motor... neznam ni sam, razumijem se više u elektroniku neg mehaniku
 

fullcool

New member
Stvar je u konstrukciji mjenjača, dva zupčanika se moraju uzubiti, kad se vrte sinkron ih poravna i izjednači brzinu vrtnje tako da sjednu fino, kad stoje onda sinkron nema nikakvu ulogu pa se ne poravnaju nego ide zub na zub i zato zapne.
Dok je kvačilo otpušteno u leru i auto stoji, onda se barem jedan od tih zupčanika vrti pa se lakše poravnaju i uklope, a ako stojiš na semaforu i kvačilo ti stisnuto onda se ne vrti ni jedan.
Treba ubacivati u brzinu odmah nakon stiskanja kvačila, i probati kako mjenjaču više odgovara, dali polako gurati ručicu ili brzo.
 

Dalibor

Dado Tornado
pa na svim ručnim mjenjačima ponekad neće u 1. ili R., to je do same konstrukcije ručnih mjenjača, fullcool pisao iznad o tome...

to su legende da je samo na ciroenu tako, ko čudovište iz loch nessa ili pošten HDZovac
 

deda

New member
I kod drugih je isto,kod nekih više,kod nekih manje.Samo neznam zašto to nekom smeta,ak mu se ne šalta nek kupi automatik,koji opet ima drugih nedostataka.
Golf ima problema sa drugom iz prve,isto i Alfe,Fiati,Opeli Renaulti sa rikvercom,englezi sa sinhronima,Jagiji sa diferencijalima....Sve su to samo strojevi koje je napravio čovjek,a i on nije savršen,lud,zbunjen,normalan.........
 

Dalibor

Dado Tornado
ovi novi ferrariji mogu biti naručeni sa ručnim mjenjačem.
u europi ih je naručeno par tj. svi su sa automatikom, u americi ručne naručuju toliko da imaju dobar dio postotka prodaje...
i ne znam kakve to veze ima sa raspravom...
 

gogie

New member
sve to stoji ljudi al to se pojavilo unazad par mjeseci, dotad je kao kroz maslac išlo, znači ta se boljka pojavi naknadno, jer iz tvornice izađe savršen :)
 

Dujo

New member
Svi smo mi bili jednom "mladi" da nekazem novi.. :D :D Nije nam nista smetalo,mogli smo ovo,ono a sa vremenom pocinjemo shvatat da to nije vise tako..
Da se neuvrijedis i 30 000km.za "tesku" ruku na mjenjacu je puno..
Ovo kazem jer sam se uvjerio da neki ( ne odnosi se na tvoj slucaj) za 1 godinu (ima majstora koji uspiju i prije) od novog auta naprave "drvena kola"..Od limuzine i auta stat pa gledat pretvore u strasilo na kotacima..Vezano i za mehaniku,exterijer,interijer i sve ostalo..
Vecina su bili bahati mulci a bilo je i "zena" tako njeznih na oko..

Mislim da su ti svi opisali (pisao sam i ja u prethodnim postovima da citronov/francuski hod mjenjaca je "mulav") ponasanje citroenovih mjenjaca je slabije od konkurencije..Po meni netrebas nista panicarit jer u servisima ti mogu samo izmust lovu a da ce napravit ga boljim (ili kakav je bio) gotovo tvrdim da nece uspjet..
Malo strpljenja i sve je ok.sa tim mjenjacem.. (za jos 30 000km.ces vidjet da je to na sto se zalis sitnica :D )
 

Dalibor

Dado Tornado
...a bilo je i "zena" tako njeznih na oko
podsjetio si me na jednu zgodnu plavušu koju sam poznavao, koja je na dyane isčupala ručicu mjenjača :palac-gore:


p.s.
"dyane" je model citroena, ne ime djevojke; žalosno to morat napomenut na "citroen" forumu, ali čini se prikladnim prema iskustvima na "oldtimer" dijelu foruma
 

deda

New member
Znal sam ing. strojarstva kojima je ostala ručica mjenjača u ruci i čudili su se ko pura dreku.Namjerno je bilo napravljeno da kad ga guraš na silu pukne šipka pa se slikaj.
 

zujo

New member
Znal sam ing. strojarstva kojima je ostala ručica mjenjača
Mom ocu je ostala u ruci "marela" od Renaulta 4-orke, a i na Xsari zna nekad "pobrusit zupčanike" kad ubacuje u rikverc i u 2. brzinu ga ubacuje bez osjećaja iako treba malo nježnije da legne u brzinu. A isto je godinama radio u Novom Mestu u Renaultovoj tvornici i dobro poznaje sve mehaničke komponente automobila.

Jednostavno ima takvih ljudi koji se ne trude osjetiti što autu treba, iako ti sam auto to pokazuje, ljudi koji se drže principa: Dok vozi niti u njega diraj niti ga gledaj, a kad stane onda mu se čudi i kaži da je sranje i škart.
 
Na vrh