Hidraulička pumpa i regulator pritiska

Banshee

New member
Pre svega pozdrav svima,drago mi je da sam nashao ovaj forum,jer vidim da ljudi koji daju odgovore su zaista upoznati i struchni po pitanju Citroenovih vozila,te ce mi biti zadovoljstvo da nauchim gomilu novih stvari za mene vezano za moju novu ljubimicu.Xantia je 1995 godishte i ima hydroactive mogucnost.....kao i anti sink (to sam zakljuchio jer auto nema propadanje prilikom gashenja).

Imam nekoliko pitanja na koja bih bio jako srecan da dobijem odgovor tj neku dijagnozu.

Auto.....tj moju Xantiu sam kupio pre nekih 5-6 meseci......otkako je kupljena na njoj je promenjeno sledece :

-sajla ruchne kochnice (obe) - 43 evra X 2

-Manzetna homo zgloba (obe) -17 evra X 2

-Viljushka (obe) - leva 190 evra i desna oko 175 evra

Pritom u napomeni pishe posle kontrole .....s obzirom da sam skrenuo paznju da negde kod centralne sfere ....gde se nalazi i regulator pritiska.....curi ulje......i ostavljam solidnu fleku kada mi auto odstoji dan ili dva,oni su zakljuchili sledece :

Curenje ulja potiche sa ukljuchivacha (???) (curenje sa pumpe hidraulike i rachve creva kod menjacha) (?????)......a pritom mi rekli da je potrebno promeniti regulator pritiska (koji kazu da bi koshtao da se naruchi oko 800 evra) i dali mi shemu gde je nacrtano gde curi ulje i koji je deo u pitanju.

Fotografija :




Dodao bih josh nekoliko stvari.....otkako je pochela zima.....chuje se blago shishtanje od strane hidraulichke pumpe......koje nestane kada se zagreje (pretpostavljam)....tj vrlo brzo....nakon nekih par minuta ....ili blagim pomeranjem volana u bilo koju stranu.....ili kada kratko dodam gas u leru....i posle nekoliko sekundi se vrati (napominjem nestane u voznji potpuno).
Volan je otkako su krenula hladna jutra blago kruci tj tvrdji za upravljanje....ali i to prestane nakon dva skretanja i bukvalno 500-1000m voznje.Auto kochi normalno......

Sledece......imam problema sa ventilatorom koji je ponekad moguce ukljuchiti ponekad ne (ukoliko samo dam kontakt .....ventilator ce uvek raditi,samo nakon paljenja prestaje....ili u retkim sluchajevima radi)

Ne radi grejach zadnjeg stakla kada ne radi i ventilator (100 % kada ne radi jedno....znam da nece raditi ni drugo)

Eto toliko za sada.........zanima me da li neko zna shta se ustvari deshava sa mojom Xantiom....kao i da li me je servis u koji sam otishao opljachkao za cenu delova :(
(sigurno to mnogo bolje znate od mene jer sam totalni nOOb.....i veze nemam shto se tiche cena delova Xantie)

Puno pozdrava i za sada toliko od mene sa nadom da cu konachno dobiti pravi odgovor shta mi je chiniti u ovoj mojoj situaciji (shta treba popravljati...tj koje delove kupiti itd)

Pozdrav !!! :)
 

Lakii

Well-known member
Re: Hidraulicka pumpa i regulator pritiska

Uff, probaj pisati š i ostala slova kao s, bez h!
U pravilu za hidrauliku imas poseban podforum, pa probleme sa hidraulikom treba pisati tamo, ovdje sve ostalo...

I naravno, prvo predstavljanje u rubrici za to!

Ali, ajmo redom:

1. regulator pritiska.

- To sto ti on curi na van nije razlog zbog kojeg ti se on cesto ukljucuje. Razlog moze biti prazna centralna kugla, istroseni regulator ili cak istroseni kocioni ventil. Prvo moras biti siguran da su ti kugle ispravne, tj. da su dobro napunjene.
- Curenje na van se moze rijesiti zamjenom 2 O-ringa koji sve skupa kostaju niti 20 eura ali se mora rastavljati regulator.
O ringovi. stavka 17. i 18.



I nemoj kupovati novi regulator, nikakao se ne isplati, probaj naci polovni ispravni.

2. Pumpa i servo.

- si siguran da ti se cuje pumpa? Se cuje bas lupanje na samoj pumpi ili se cuje kao "trrrrrrrrr-tik" ili kao tekucina pod pritiskom struji?
- servo ti moze biti slabiji (ako je ravnomjerno slab, ne da zapne u odredenoj poziciji volana) samo zato sto je ili pumpa vec slaba ili ti crijevo za dovod ulja iz rezervara u pumpu pusta ili nije dobro spojeno. Ili zato sto su ti prljavi filteri i star LHM. Kakve ti je boje ulje? otvori cep i umoci maramicu. ulje bi trebali biti zelenkaste boje. ako je zuto ili crno onda je staro. Isto tako, dok ti auto radi, otvori cep LHM-a i pogledaj kakvo je ulje sto se vraca u rezervar. Dali je jako zapjenjeno?

3. Ventilator i grijac stakla. To su ti ustvari jedan problem! Ulozak kontakt-brave ti je otisao i ne rade ti ventilator i grijac zad. stakala jer kotiste isti kontakt!. Mozes zamjeniti ulozak ili ako si strpljiv skinuti ga, rastaviti i ocistiti.
Kako god, nakon nekog vremena, problem ce ti se ponoviti jer je ovo jedna od gresaka u dizajnu i kontakt-brava je preopterecena. trebalo bi ugraditi relej kao trajno rjesenje!

4. Cijene.

- da., malo su ti previsoke cijene, ali opet neznam kakve su cijene kod vas! Npr. sajla rucne (ne originalna) ovdje kosta 20-25 EUR. I neznam sto mislis pod viljuske!

Uglavnom, sretno sa svim i samo pisi dalje!
 

jurapz

New member
Curenje ulja potiche sa ukljuchivacha (???) (curenje sa pumpe hidraulike i rachve creva kod menjacha) (?????)......a pritom mi rekli da je potrebno promeniti regulator pritiska (koji kazu da bi koshtao da se naruchi oko 800 evra) i dali mi shemu gde je nacrtano gde curi ulje i koji je deo u pitanju.



Pozdrav !!! :)
Jel si ti pobrkao jednu nulu, ali opet je puno imaš regulatora koliko hoćeš polovnih, kod mene je 20 eura, bitno je samo da nije dugo stajao jer onda propadnu gumice, od kada se skine sa auta što prije ugraditi na drugi ili da je pun lhm-a. Na pumpi vrlo lagano središ curenje u pitanju bude jedna brtva koju staviš drugu ali mora biti otporna na lhm
 

Banshee

New member
Hvala momci na savetima.......trenutno sam u gomili problema i ne stignem da obavim sve.Bez brige.....predstavicu se vec za koji dan samo da nadjem malo vise vremena....kao i izanalizirati tj napisati jos neke detalje vezano za stvari koje mi se desavaju sa kolima.

Usput.....vec 4 dan za redom mi rade ventilator i grejac zadnjeg stakla....i to se redovno desava,ovog puta samo bih pitao.....koji je razlog.....da to neki put hoce da radi a neki put nece (shvatio sam pricu oko neophodnosti releja).

Sto se tice hidraulicke pumpe....cuje se blago sistanje.....bas sistanje dok se ne zagreje auto ....sistanje prestaje cim okrenem volan u bilo koju stranu (cuje se i uobicajeni zvuk pumpe sa vremena na vreme.....a sistanje je konstantno).

Za sada toliko,puno pozdrava za vas....sledeci put kada dodjem na forum.....zvanicno se i predstavljam. :) :) :)

E da.......samo da dodam .....mislio sam na viljuske.....tj vilice na hrvatskom :)
 

hacti

made in france
Hvala momci na savetima.......trenutno sam u gomili problema i ne stignem da obavim sve.Bez brige.....predstavicu se vec za koji dan samo da nadjem malo vise vremena....kao i izanalizirati tj napisati jos neke detalje vezano za stvari koje mi se desavaju sa kolima.

Usput.....vec 4 dan za redom mi rade ventilator i grejac zadnjeg stakla....i to se redovno desava,ovog puta samo bih pitao.....koji je razlog.....da to neki put hoce da radi a neki put nece (shvatio sam pricu oko neophodnosti releja).

Sto se tice hidraulicke pumpe....cuje se blago sistanje.....bas sistanje dok se ne zagreje auto ....sistanje prestaje cim okrenem volan u bilo koju stranu (cuje se i uobicajeni zvuk pumpe sa vremena na vreme.....a sistanje je konstantno).

Za sada toliko,puno pozdrava za vas....sledeci put kada dodjem na forum.....zvanicno se i predstavljam. :) :) :)

E da.......samo da dodam .....mislio sam na viljuske.....tj vilice na hrvatskom :)
imam i ja takvih djecijih bolesti ja nekoliko dana nisam imao "kontakt-kontrolne zarulje" sad ih imam i kao da nista nije bilo!!! a sto se tice sustanja dok nemotas volanom ako se cuje sustanje iz tzv kocke ( barem je tako kod mene!) meni je receno da treba napraviti remont te "kocke" jer je ustanovljeno da se i lhm grije!!! mislim da su te dobro ozenili za vilce(lafete)!!! 180e za jednu PREPREVISE!!

Jel si ti pobrkao jednu nulu, ali opet je puno imaš regulatora koliko hoćeš polovnih, kod mene je 20 eura, bitno je samo da nije dugo stajao jer onda propadnu gumice, od kada se skine sa auta što prije ugraditi na drugi ili da je pun lhm-a. Na pumpi vrlo lagano središ curenje u pitanju bude jedna brtva koju staviš drugu ali mora biti otporna na lhm
jura jel imas ti ispravnu polovnu "kocku" i kolko kosta??
 

jurapz

New member
Nema kocku (regulator protoka) jer malo je xantia sa takvim tipom, imati ću od xm-a ali drugačije je podešen od xantie malo potraži po odpadima
 

hacti

made in france
To je FDV, razdjelnik protoka.
Ti imas Xantiu s znakom na haubi! Prvi modeli, bez anti-sink-a!
to je 93 god nema taj anti-sink i ima pumpu s jednim izlazom!!:whistling:iskreno neznam gdije je znak ali i nezanima me bitno je da se udobno vozim!!!!
 
Na vrh