Defogger (odmagljivač) zadnjeg stakla ne radi

sipe

od Dijane do XM-a
Pozdrav svima. Već sam se predstavio i imam jedno pitanje za vas poznavatelje Xantie.
Naime vlasnik sam ( moj otac ja vozim :D ) xantie 1.8 16v 1999.
S autom nikad nikakvi problemi, sve radi u najboljem redu. Jedino otkad smo ga kupili (drugi vlasnici smo) ne radi odmagljivač zadnjeg stakla. Pali na ručici brisača, pa me zanima koji osigurač da pogledam? Pošto u knjizi s autom ne piše koji je točno. Sve ostalo radi bez problema, jednino kad stisnem gumb prema lijevo ništa se ne dogodi.

Znači ja bez problema stisnem prema unutra, ne primjetim promjenu na struji (da svijetla malo oslabe) ništa se ne desi. Koji su moguči uzroci?
Hvala unaprijed na odgovoru
 

jura

New member
Na instrument tabli postoji indikator, lampica, lijepe žute boje koja pokazuje da ne grijač upaljen. Ako ti se ta lampica ne pali provjeri napon na stražnjim kontaktima na staklu. I onda kreni redom, provjeri SVE osigurače, nakon toga, ako i dalje ne radi provjeri na samoj ručici imaš li izlaz. Mislim da negdje postoji schema te ručice.
 

sipe

od Dijane do XM-a
Na instrument tabli postoji indikator, lampica, lijepe žute boje koja pokazuje da ne grijač upaljen. Ako ti se ta lampica ne pali provjeri napon na stražnjim kontaktima na staklu. I onda kreni redom, provjeri SVE osigurače, nakon toga, ako i dalje ne radi provjeri na samoj ručici imaš li izlaz. Mislim da negdje postoji schema te ručice.
Aha, a lampica se ne pali znači problem postoji negdje. Jel znaš možda koji je točno osigurač da provjerim? I provjerit ću ručicu također.
 

jura

New member
Hm, nemam sad pristup manualima, na mobu sam, ali ima negdje na forumu pdf za skinut. Znaš da problem grijača zadnjeg stakla može biti i u prekinutim nitima na staklu a dešava se kad je netko opsjednut čistočom pa trlja i trlja to staklo sa unutarnje strane, a to se ne radi. Staklo se briše nježno u smjeru tih niti, nikako ne okomito na njih. Same niti mogu se pokrpati tekućim srebrom, nisam to radio ali vidio sam kako izgleda kad je napravljeno. Nije baš lijepo ali je funkcionalno. Budem malo proguglao pa ako nađem broj osigurača stavim ti ovdje link.
 

Lakii

Well-known member
Pogledaj osigurace i relej!

Tj. probaj slusati dali ti se upali relej domagljivanja stakla kad pritisnes tipku!

Nevezano za to dali su niti pokidane i dali je negdle na putu od stakla prekid, relej i lampica se moraju upaliti!
Na II seriji Xantia je rjesen problem kontakt brave koji je zezao odmagljivanje ranijih modela.

Znaci tvoji potencijalni problemi: sam taj prekidac, relej, osigurac.
 

sLi

Dr. Xsara
sjecam se da je na xsari bilo bitno da je auto bas upaljen, mislim da na poziciji kontakt nije htio upalit...
 

sipe

od Dijane do XM-a
Hm, nemam sad pristup manualima, na mobu sam, ali ima negdje na forumu pdf za skinut. Znaš da problem grijača zadnjeg stakla može biti i u prekinutim nitima na staklu a dešava se kad je netko opsjednut čistočom pa trlja i trlja to staklo sa unutarnje strane, a to se ne radi. Staklo se briše nježno u smjeru tih niti, nikako ne okomito na njih. Same niti mogu se pokrpati tekućim srebrom, nisam to radio ali vidio sam kako izgleda kad je napravljeno. Nije baš lijepo ali je funkcionalno. Budem malo proguglao pa ako nađem broj osigurača stavim ti ovdje link.
Zadnje staklo barem mi nismo bisali, znam da ako se prekine strujni krug je u praznom hodu struja ne teče. Koliko sam pogledao nema prekida zato oću prvo riješiti najlakši problem osigurač i relej.

Pogledaj osigurace i relej!

Tj. probaj slusati dali ti se upali relej domagljivanja stakla kad pritisnes tipku!

Nevezano za to dali su niti pokidane i dali je negdle na putu od stakla prekid, relej i lampica se moraju upaliti!
Na II seriji Xantia je rjesen problem kontakt brave koji je zezao odmagljivanje ranijih modela.

Znaci tvoji potencijalni problemi: sam taj prekidac, relej, osigurac.
Da znači relej i osigurač su najjednostavniji zato me zanima broj osigurača. Pa ako saznate javite mi nije to sad veliki problem da ne mogu voziti :)

sjecam se da je na xsari bilo bitno da je auto bas upaljen, mislim da na poziciji kontakt nije htio upalit...
Pobali smo više puta i dok motor radi i samo kad je dani kontakt ne pali se ništa.
 

zlatkocx

New member
Imao sam takav slučaj sa stražnjim staklom,aktiviram šalter na ručici,sve se uredno pali,radi i vremenski tajmer ali staklo ne grije.
Uzrok je bio u gibljivom "pregibu" gdje kablovi sa zadnjeg štoka idu na krov i prelaze na vrata,u gumenoj harmonici pukla je žuta žica od grijanja stakla i pozicija na vratima (Xantia karavan),zelena žica i još dvje napukle žice,malo zeznuto spajanje radi korodiralog bakra ali sada radi.
 

sipe

od Dijane do XM-a
Pozdrav svima, ispričavam se na izbivanju. Provjerio osigurač, nije do njega. Što bi još moglo biti relej? Ili prekid u žici negdje. Makar pogledat ću još ostale osigurače, jer kad dam kontakt ne pali mi se konkretno ta žarljica uopče na ploči, ako ništa drugo barem preventivno. Hvala svima na odgovorima
I haynes knjigu odavno imam skinutu ;)
 

Lakii

Well-known member
Prekidac i relej onda...

relej ti je narancasti i nalazi se malo iza kutije s osiguracima, mozda ces morati skidati plastiku ispod nogu vozaca.
E sad, kako ces isprobati dali ti radi?
Pa, voltmetar u ruke! izmedu 2 pina na uticnici releja ces imati 12V kad das kontakt. Mozda cak i tek kad upalis auto! A jos 12V bi ti se trebalo pojaviti na jos jednom pin-u kad stisnes tipku na prekidacu. (moras ju drzati stalno stisnutu kad trazis. Na samom releju bi ti mogla biti nacrtana shema i odmah mozes vidjeti na kojem pin-u moras traziti drugih +12V!
 
Na vrh