Injection sustav goriva

Sale123

New member
Da ne otvaram novu temu i ja imam jedno pitanje vezano za motor 1.6i (bx).

Zanima me na kojem sistemu radi čok kod tih motora? :confused:

Naime kad palim auto dok motor nije zagrijan moram lagano držati gas, u protivnom se ugasi i dok je motor hladan ler gas je dosta mali!!!!

Pretpostavljam da je ECU povezan sa nekim senzorom koji mjeri temperaturu motora :hm:
 

ExOduS442xb

Racing
Re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

Injection ima ručni čok? o_O
Nisam siguran koliko mogu pomoci, moj BX ima automatski čok i s njim vjecito zaje*ancije ali princip je isti. Imaš rucicu, i povuces je, auto digne odredjeni broj okretaja i kada se zagrije rucicu vratiš?
Ovo vjerojatno nije uopce pomoglo ali nisam cuo da injection ima rucni cok, mislio sam da je to sve automatski kod takvih motora.
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

ako je ručica u igri tada se radi o ručnom čoku, ovaj od Sale123 ako se radi o 1.6i sa 89KS motoru s katalizatorom onda je u igri monopoint ubrizgavanje koje ima automatski čok.
ako ne radi kako treba moguće je da ECU dobiva krive informacije koje može dobiti iz više izvora jer ECU kontrolira sve senzore i sklopove koji imaju veze s ubrizgavanjem.
 

Lakii

Well-known member
Premjestio sam radi preglednosti...


BX 16 TZI ima monopoint injection, Magnerti Marelli!

I ima sve kao i pravi auto danasnjice: lambdu, senzore okretaja na zamasnjaku, sondu temperature zraka, sondu temperature motora, MAP-senzor, potenciometar polozaja gasa, step-motor ler-gasa. Ali ima samo jedan injektor!

Minimum, tj ler-gas kontrolira sam ECU, nema nikakvog mehanickog coka, rucnog ni automatskog...

Kako ti se auto ponasa kad se zagrije? potrosnja? Performanse? rad na minimumu kad je hladan i kad se zagrije?

PS, evo nam i sheme:

 

Sale123

New member
Kako ti se auto ponasa kad se zagrije? potrosnja? Performanse? rad na minimumu kad je hladan i kad se zagrije?
Prema ovoj shemi mislim da je u pitanju senzor temperature motora, kad je motor haladan dosta mu je nizak ler gas i moram držati gas par sekundi nakon što ga upalim da ne krepa, a ako je vani hladnije hoće i krepat u vožnji dok šaltam:(
kad se auto zagrije ler gas je normalan, pali se bez gasa, ide normalno, potrošnja je ok.
 

zgodny

New member
taj broj 12 sa slike treba provjeriti.. trebal bi davat 292 do 326 Ohm pri 80°C,
dakle vručem motoru - na hladno će bit puuno više, ali nemam podatak koliko
mora bit na hladno.. pa češ morat na vrućem skinut senzor..

Provjeri još i otpor motorica lera, trebal bi bit 53 ohma (br. 2. na slici) i
senzor broja kretaja motora (radilice), trebal bi bit 300 do 500 ohma (br.11. na slici)

sve troje igra presudnu ulogu u finom, mirnom i ucinkovitom radu motora, pa kreni redom.
 

Sale123

New member
taj broj 12 sa slike treba provjeriti.. trebal bi davat 292 do 326 Ohm pri 80°C,
dakle vručem motoru - na hladno će bit puuno više, ali nemam podatak koliko
mora bit na hladno.. pa češ morat na vrućem skinut senzor..

Provjeri još i otpor motorica lera, trebal bi bit 53 ohma (br. 2. na slici) i
senzor broja kretaja motora (radilice), trebal bi bit 300 do 500 ohma (br.11. na slici)

sve troje igra presudnu ulogu u finom, mirnom i ucinkovitom radu motora, pa kreni redom.
Mislim da je to sve u redu, jer motor radi mirno kao sat, ali samo kad je hladan ler gas je nekih 500 okretaja - po ljeti kad je vani toplo nema razlike između rada hladnog i zagrijanog motora...

uglavnom mislim da se radi o regulatoru ler gasa (prikazan na slici pod brojem 1239), jer kad sam njega skinuo i upalio motor dok je bio hladan, obrtaji su otišli u nebo - znači da ta stvarčica vjerovatno uvijek propušta istu količinu zraka bio motor hladan ili zagrijan :confused: da li sam u pravu?
 

Prilozi

Lakii

Well-known member
pa, skini, ocisti, stavi nazad ako sumnjas.

ali, sam kazes da ti motor ima problema na razlicitim temperaturama...

a jesi probao resetitrati ECU (ono, skines klemu akumulatora)?
 

Sale123

New member
pa, skini, ocisti, stavi nazad ako sumnjas.

ali, sam kazes da ti motor ima problema na razlicitim temperaturama...

a jesi probao resetitrati ECU (ono, skines klemu akumulatora)?
Skinuo sam tu stvarčicu ali tu nema čiščenja - to je neki bimetal uprešan u plastično kučište.... :hm:

Resetirao sam i ECU sa skidanjem klema, ali nije pomoglo :(
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: Citroen BX 1.4 monopoint

ne možeš na monopointu štelat ler gas, njega ti kompjuter sam određuje, koliko je meni poznato
 
Na vrh