Problem s automatskom getribom - C5 III X7 2.0 HDI 180 2017

frankulyn

New member
Pozdrav svima!

Novi sam tu i nisam uspio izguglat svoj problem. Probao sam i nekim ljudima objasniti što se događa, većina me nije shvatila što uopće želim reći.

Uglavnom, kada auto stoji 2 3 dana i krenem ga voziti - getriba se ponaša uredno. Specifičnije, kada pustim gas, okretaju padnu kao da je u leru, dok ponovo nedam gas kada se uredno dignu, auto normalno nastavi, itd. Sve skupa radi predivno i glatko.

Međutim, nakon par minuta vožnje, ispod 10 minuta, okretaji više ne padaju na puštanje gasa već brzina ostane aktivna, kao kod manualca ili u sport modeu (iako nije).

Šalta uredno, bez cukanja, sve je u savršenom redu ostalo, ali je uvijek brzina aktivna, koja god bila, nikada ne pusti okretaje više.

Zatim, kad stojim i pustim kočnicu, treba mu 2-3s da zapravo krene, kao da misli da je na uzbrdici i drži mi hill assist ili nešto, ne znam.

Guglao sam i našao da ovo kada padnu okretaji je zapravo kada okretni pretvarač (torque converter, nisam vješt s hrvatskim nazivima) "pusti". Jel to točno ili nije, ne znam, samo kažem što sam uspio pronaći.

Volio bih kad bi se nešto moglo napraviti da se ponaša cijelo vrijeme tako kao na početku kad je hladan, da getriba radi "opušteno", da padnu okretaji kad pustim gas, itd.

Hvala na čitanju i unaprijed na pomoći!
 

Franz

Well-known member
Ja mislim da je to normalno ponašanje prijenosa kad se ulje zagrije. ECU zaključa konverter i imaš dirketnu vezu s motorom. Odnosno brzina prati obrtaje i kočiš motorom. Mislim, možda griješim, ali koliko se kužim u osnovni princip rada, to je to.


Pitaš zato jer se tako prije nije ponašao?
 

frankulyn

New member
Prvo, hvala na odgovoru!

Moguće da je normalno, ni to nisam siguran.

Pitam jer se upravo tako ponašao prije, onda smo mijenjali kanalni remen (i ne znam jel još nešto uz to) i pokupio sam ga nakon par dana kod mehaničara i počeo se ponašat tako - da spusti okretaje kad pustiš gas itd.

Pitam i jer imam 2.7 HDI C5, isto automatik, i on se cijelo vrijeme ponaša tako da kada pustiš gas padnu okretaji, osim ako ga prebaciš u sport. U sportu okretaji ostaju i brzina ostane aktivna. Naravno, to ne vrijedi za veće brzine tipa autoput - na autoputu kad pustim gas naravno okretaji ne padaju nego prate rad motora

Više mi se sviđa taj način rada, djeluje sve skupa opuštenije i manje je cukanja kod puštanja gasa, vraćanja na gas i slično. Zato bih volio znat je li uopće išta krivo i može li se "zadržat" taj način rada
 

Franz

Well-known member
Pitam jer se upravo tako ponašao prije, onda smo mijenjali kanalni remen (i ne znam jel još nešto uz to) i pokupio sam ga nakon par dana kod mehaničara i počeo se ponašat tako - da spusti okretaje kad pustiš gas itd.
Bit će iskopčali akumulator, pa se ECU resetirao. Sad je ponovo "naučio" postavke i radi kao prije.

Pitam i jer imam 2.7 HDI C5, isto automatik, i on se cijelo vrijeme ponaša tako da kada pustiš gas padnu okretaji, osim ako ga prebaciš u sport. U sportu okretaji ostaju i brzina ostane aktivna. Naravno, to ne vrijedi za veće brzine tipa autoput - na autoputu kad pustim gas naravno okretaji ne padaju nego prate rad motora
Ne znam, google mi nabrzinu baca da su to dvije različite generacije Aisina. Možda stariji 2,7 ima više "klizanja" konvertera, dok je ovaj radi ekonomičnosti agersivniji i više koči motorom. Nagađam,ali sve što si napisao ne čini mi se kao simptom neispravnog automatika.
 

frankulyn

New member
Kužim, ima sve smisla što kažeš.

Ponadao sam se da može raditi i "opuštenije", svakako bolje da je sve u redu nego da se krije neki trošak :)

Hvala na pomoći!
 
Na vrh