Reno Šenk '11 by ivan222 (nastavak na Čmaksa)

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Dakle, produženi Grand 'Šenk' kako ga zovemo, jer je otpalo ''I'' sa gepeka.
Auto je 2011., 165tkm, 1.6 benzinac... dosta mlađi od Čmaksa i 22cm duži. Kod Čmaksa mi je znalo faliti dužine, tako da je to bio jedan od faktora.

Ove godine je bilo manje mjesta za manevriranje financijama, pa sam razmišljao o nekoj drli do cca 1500€ ili se snaći bez radnog konja.
No i drugi u familiji su imali potrebu za ovako nešto, pa smo se udružili i pojačali buđet.
Dizeli su dosta izraubani unutar ovih cifri i nemam neke volje za ulaganjima i popravcima, pa sam pratio većinom benzince. Tu je ponuda puno slabija, karavana je gotovo ništa vrijedno spomena...

Uglavnom, ovaj je dosta stajao na oglasu, jedno mjesec i pol, pa sam bez puno srama ponudio nižu cifru.
Održavan, registriran, dva seta kotača, nosači...
No ta kombinacija većeg auta i slabog atmosferca vjerovatno dosta odbija ljude, a drugi veći minus mu je bio loš lak.
Meni je pak i jedno i drugo odgovaralo pod uvjetom dobre cijene koja je na kraju prošla...

Lak je na krovu i gepeku je otpao na par mjesta. Auto generalno izgleda kao da je često bio u samoposlužnim autopraonicama.
Plus je pranje šajbe dodatno tuklo po rubu krova di je lak bio načet pa je diglo lak u tim kutevima iznad stakla. Na gepeku je dignut točno gdje je traka nosača ribala uz rub.
To je već riješeno u jedno podne sa tri spreja. Neću stavljat slike jer se nemam čime pohvaliti, ali lim je zaštićen i nebi se trebalo više širiti.

Sam lim je dobar, ispod je suh, stakla orginalna, ne djeluje nigdje popravljan.

E sad... nije sve kao u bajci, auto mi je odmah priuštio malo zahebancije. Nakon cca 100km, taman nakon Lučkog, po pljusku usred mraka su odlučili krepati brisači. Dovukao sam se do doma ližući desnu punu bijelu traku.
Vidim da im je to boljka, dva su motora, sinkronizirani i osjetljivi... nije mi pretjerano hitno za riješiti, no svakako hoću kad uhvatim vremena...

Sutra ću napisati ostale dojmove i malo usporediti za Čmaksom...
 

diegos

Well-known member
Da, skroz promašena kombinacija auta i motora, pije i ne ide :D
Ali za potrebe radnog auta i ako se ne prevaljuje puno km onda ne igra ulogu, a održavanje je sigurno prihvatljivo :cool:
Sretno i sa što manje problema...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Hvala :)

Da, skroz promašena kombinacija auta i motora, pije i ne ide :D
Ali za potrebe radnog auta i ako se ne prevaljuje puno km onda ne igra ulogu, a održavanje je sigurno prihvatljivo :cool:
Sretno i sa što manje problema...
Prvi tank 8,7L na sto, na cca 80% ritma od Čmaksa koji je bio na 6,48 po tankanjima.
Ali da, ne dira me previše... na 5000km godišnje je to cca 150€ razlike u gorivu.
Lakše je tankat nego popravljat, pa uz malo sreće bi priča trebala biti ok

Ajde večeras ću još malo kenyat, al nije tako loš, majkemi :)

Nemam pretjerano iskustva sa Renolima te generacije, pa sam se vrlo negativno iznenadio sa očajnom ergonomijom upravljanja opremom.
Pogotovo jer sam na fotkama vidio onaj joystick ispred naslona, i naivno pomislio da je to genijalno riješenje kao u npr. BMWu.
Ali ne... zašto nešto napraviti dobro, kada se može zeznuti do kraja.

Dakle, taj joystick upravlja isključivo navigacijom koja je na odvojenom ekranu. Navigacija iz 2011. je, naravno, beskorisna
I to je to... joystick i jedno 7-8 tipki su čista dekoracija u autu. Mrtva priroda.

Ok... a tempomat? To svi znaju napraviti, jedna grupa na volanu ili iza na ručici. I onda lagano jednom rukom onaniraš s tempomatom i odmaraš na autocesti.
Ali neee... zašto bi tempomat bio jednostavan? Genijalci iz Renola tutnu tri odvojene tipke na tri mjesta.
+- su na volanu lijevo, a pauziranje i resetiranje desno. Automatski moraš kombinirati obje ruke, suludo.
No vrhunac kretenizma je tipka za paljenje tempomata koja je iz nekakve sprdancije završila ispred ručice mjenjača.
Ajde, ona je mehanička, pa se tempomat može pustit uvijek upaljeni, ali onda ne vidiš temperaturu rashladne tekućine na ekranu.
Zašto pobogu :unsure:

Radio je hajde, prolazna ocjena... makar mi je ručica iza volana još puna nepoznanica, tu su uspili ugurati valjda 15 tipki. Javljanje na telefon je lutrija.

Zadnji element je putno računalo. Uz svu raskoš tipki, očekivao bi čovjek da ih za putno ima bar 5-6 i još jednu rezervnu negdje u gepeku.
Ali pogađate... ne. Kad su došli do putnog računala su ostali bez buđeta za tipke i stavili samo dvije male na vrh ručice brisača.

Summa summarum, osjećaj je kao da su te detalje radili ljudi koji nikada u životu nisu vozili auto.

Par sitnica za kraj...
Pucketaju graničnici vrata. Stegao, ali ne pomaže. Na starim Alfama se riješavalo sa podloškom, pa ću probat nešto iskemijat sa minimalnim ulaganjem.
Xenoni djeluju pomalo umorno, neka lagana zelenkasta nijansa. Razmišljam o eksperimentu sa LED zamjenama za žarulje....
I ona debilna kartica ključ... da se bar auto ugasi kad si parkiran i izvadiš ju van, oprostio bi joj ostalo, al ovako baš iritira. Potpuno nepotrebna izmišljotina.

Sve u svemu nije pretjerana drama, pogotovo za sitne novce. Ali mi ne ide u glavu da su ovako glupo složili te neke detalje.
Citroeni tih godina su neusporedivo pametnije složeni, druge da ne spominjem...
 

Milosh

Test
Prvi tank 8,7L na sto
Palo mi je nekidan na pamet, mogao bi ugraditi plin (ne znam koja je cijena ugradnje i da li se isplati), ali bezbrižnije ti je ovako voziti.

Ok... a tempomat
Vidiš to je zanimljivo. Kod Scenica II +, -, R i 0 za tempomat su sve sa lijeve strane volana. I kod mog Scenica IV. Baš su onda malo odlutali sa dizajnom volana na trojci.. A to što je tipka za paljenje kod mjenjača meni ne smeta, ali mislim da to zavisi šta se koristi. Ja npr. 99% vremena koristim limitator, i onda mi odgovara što je fizički prekidač (ne moram ga svaki put paliti) i skoro ga nikad ne diram. Isto bi bilo nekome ko stalno koristi tempomat, uvijek je upaljen i uvijek spreman. Ali ako neko pola vremena koristi limitator a pola tempomat, taj mora često prebacivati prekidač.


makar mi je ručica iza volana još puna nepoznanica
Na ručici imaš Volume +/-, točkić kojim šaltaš stanice ili ideš kroz imenik, imaš dugme sa čela koje je Mute (možda i OK, nisam siguran), i imaš pored tog dugmeta polugicu koja ide gore dole, ona ti je za pjesme naprijed/nazad i još nešto. Uglavnom sve imaš na njoj.

Pucketaju graničnici vrata
To se valjda treba samo dobro podmazati, isto kao kod PSA. Najbolje prvo isprati WD-om a onda dobro podmazati.

I ona debilna kartica ključ
Meni je to najbolja stvar, volio bih da to svaki auto ima. Ne razumijem šta ti se kod nje ne sviđa. Staje ti u džep i to tako da je ne osjetiš i ne smeta ti. Nemaš potrebu da je vadiš iz džepa ni radi otključavanja/zaključavanja ni radi paljenja auta.

da se bar auto ugasi kad si parkiran i izvadiš ju van
To je klasični keyless ključ, samo drugačijeg oblika. Ni jedan auto se ne ugasi kad ključ izvadiš, čak ni kad ga izneseš iz auta. I nemaš potrebu da je igdje stavljaš.

Ako ti baš nedostaje da je nosiš na ključevima onda kupiš tanku silikonsku ili kožnu navlaku i okačiš je (zapravo ne sjećam se jel kartica od Scenica III ima rupu za kačenje, ova novija nema).
 

Cutac

Prèkaroš
Dakle, taj joystick upravlja isključivo navigacijom koja je na odvojenom ekranu. Navigacija iz 2011. je, naravno, beskorisna
I to je to... joystick i jedno 7-8 tipki su čista dekoracija u autu. Mrtva priroda.

Ok... a tempomat?
Ah, stara je imala Megana sličnog godišta, ista stvar.
Navigacija sa joystickom koji se klima i besmislen je, a tempomat je isto zahtjevao tri ruke. Niti jedan auto nije tako kompliciran tempomat imao.

Nemaš potrebu da je vadiš iz džepa ni radi otključavanja/zaključavanja ni radi paljenja auta.
Da, ni na Meganu nije trebala biti u utoru. Zar nije utor tu ako krepa baterija, pa da prek čipa pali?
 

diegos

Well-known member
Pa ako nije keyless sustav onda kartica mora u utor. Slažem se s ivanom u vezi gore navedenog, tipka za tempomat (i limitator pretpostavljam da ima) je na bezveznom polozaju, a i na cliju su komande premjestili samo na jednu stranu volana pa ajde. Ruckica za radio i telefon, naviknes se koji gumb pritisnut kad zazvoni mob. :D
Kartica je velika glupost, prevelika, smeta uvijek. Uostalom da valja, mozda bi je i druge marke koristile?
Na cliju se isto promijeni prikaz na ekranu kad je ukljucen tempomat pa moras rucno vratit sta te zanima, nema posebno na ekranu da prikazuje brzinu tempomata.

Zašto LED umjesto xenona? Nove xenon žarulje će sigurno biti bolje, plug&play i ostaje sve legalno.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ajde ići ću probat još jednom, ali koliko kužim nije keyless i ne pali ako nije u utoru.
A zbog utora nemože biti na privjesku niti imati navlaku na sebi.
Tako da tu blesavu karticu moram nositi samu sa sobom odvojeno, savršeni recept za izgubiti ju, pogotovo jer bez problema može upasti u uske utore.

Vidim da ima iskusnih Renolaša, pa ću isprobat par savjeta...

Zašto LED umjesto xenona? Nove xenon žarulje će sigurno biti bolje, plug&play i ostaje sve legalno.
Sad ti kinezi proizvode i p&p ledice za xenon, dakle potpuno prilagođene.
Cijena je kao pola jedne Osram D1S žarulje.
A s obzirom da želim minimum troškova i volim eksperimentirati, zašto ne... vidio sam tu kombinaciju na jednom autu i izgleda dosta dobro. Svjetlo je potpuno bijelo za razliku od žućkasto zelenkastih xenona. Cutoff savršen.
U praksi je sve legalno... nitko neće gledati dali je led u tvorničkom xenon faru. Doslovno bi morali vaditi žarulju van, a to nitko na tehničkom neće raditi.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Na BMWu moram stisnut tipku da ga otključam, ali je dovoljno da je ključ u autu da ga upalim na tipku… to je nekakakav polukeyless.

Ovo na Renolu je samo sprdancija… otključavanje na tipku, a daljinac mora u utor. Stvarno besmisleno posložen auto…

 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
U teoriji da, u praksi su bedaci dodali još jedan nepotreban korak na običan ključ.
Običan ključ ubaciš okreneš i to je to. Kad si gotov okreneš, izvadiš i motor se gasi.

A kod Renola to nije na jednom mjestu i na jednom potezu… ajde da se barem motor ugasi kad izvadiš karticu, ali ne…
Vrati karticu, digni ruku, stisni tipku, pa opet karticu…

Misli to su sitnice, ali neopisivo iritantne meni. Ne razumijem kako je to prošlo R&D… kompletna autoindustrija ima savršen recept, samo su oni morali kemijati nepotrebno
 
Na vrh