Ženin c3 koji sam ja platio

nero81

Active member
Donator foruma
Prije par dana kupio polovni c3 za zenu.
1.4benzin,2007god, 75000km, oprema so chic... auto je bio servisiran u ovlastenom. Al posto ima 10 god odlucio sam napraviti veliki i mali servis. 1750kn na crno. Auto je ok ali naspram mom c4 osjecam kao da vozim kantu. Od buke izvana, zvukovi kad se vrata zatvore... jedino me mjenjac malo zivcira i mislim da je nesto u kvaru. Kada ubacujem u brzinu kao da malo zasteka prije nego udje. Kao da je nesto slomljeno pa ne ide glatko. Slike nabacim kad ulovim sunca
 

nero81

Active member
Donator foruma
Nije stvar navike. Znam kakve mjenjace imaju citroeni ali ovo bas smrdi na razbijeno. Ne znam kako opisat. Koza bez i grijana sjedala
 

nero81

Active member
Donator foruma
Pitao sam mehanicara i kaze da je to "normalno"... i da mi motor lagano pusta ulje na glavi.... rupa bez dna...
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Imam C3 1.4 hdi 2007 god! Kupljen nov, dosad presao 175 000km!
Moje iskustvo s mjenjacem slijedece:
Prije tri godine, mislim na nekih 120 000 mjenjac ujutro kad je hladno nije htjeo saltati, odnosno jako tesko je ulazio u brzinu, ali doslovno s dvije ruke sam morao prebacivati iz brzine u brzinu par min odnosno km dok se auto ne zagrije... onda je saltao relativno dobro!
Kad sam otisao mehanicaru iz topa je ispalio da je do ulja u mjenjacu 100posto da ga dovezem ujutro da ga promjeni sto sam bez okljevanja uradio! Iduce jutro nakon promjene ista stvar, medjutim nisam mogao tad mehanicaru jer sam morao naput! Jutro nakon tog -10stupnjeva mjenjac ni mrdnut! Ja u drugom gradu kontam si gdje podjoh...
Nakon par poziva nekih kolega nadjem majstora, naravno nedjelja je i on kao meni cini uslugu i tak to!
Lik sjeda u auto proba saltat i kaze: ko ti je reko da je ulje, ovo su ti sajle saltebla! Ja nako naprvu salt-cega?
100posto su one kaze on! Ok mozete mi to napravit? Ne, treba ih porucit, on ih nema al ce mi ih promjenit ak ih ja zbavim!
Kontam se ok! Zovnem ovlasteni i odmah ih telefonski porucim i rezerviram termin za promjenu! Bolje da mi to oni odmah i urade i tako i bi... Cekam ja nervozno da auto bude gotov i mislim si kolko ce me opalit po dzepu... kad ono izlazi mrcav mehanicar iz radnje ulazi u salon i pita djevojku za salterom naglas: ciji je ovo c3 jesmo mu mi rekli da su sajle saltebla il sta?
Meni knedla u grlu, hladan znoj, drhtavim glasom izustih: MOJ sta je sad? Kaze lik da su sajle nove i dobre da ih je skinuo i da nije donjih! Al je namontirao nove kad su vec porucene... I pokaziva mi svezanj nekih crnih sajli i plastika koje su navodno moje stare i daje mi ih ko et evo ako ti trebale...
Sad ja njima objasnjavam sta i kako te da mi oni rjese problem, naravno oni neznaju sta je ako nije do sajli i ulja... trebam im ostavit auto dan dva da oni vide kako to nece ujutro kad je hladno i tako...
Mislim se e necu makar nogom salto ujutro... Malo sam se raspitao i provjerio kod svog mehanicara koji mi je mjenjao ulje, koje mi je usuo i kakvo... Na sto ce on: Novo neko super ulje ful sinteticko sipa ga on u golfove sestice i bemwe-e... mora bit dobro.. Al da ce nabavit neko "drugo" jos bolje pa da probamo ito! Pa ak ne bude donjega morat cemo mjenjac na reparaciju il novi kaze to su taki mjenjaci kod francuza... ok javt ce mi za dan dva kad mu dodje to ulje!
I tako promjenim to ulje po drugi put i nestrpljivo cekam jutro i sta ce se pokazat!
Uglavnom: ujutro se prekrstim i upalim auto, vani je hladno ispod nule je... Ruka se trese trazim prvu i ubacam "ko u sir" mjenjac preporodjen salta ko kad je iz salona izasao..
Sta se desilo: zbilja je bilo do ulja u mjenjacu al mi je usuto krivo! Jer nije odgovaralo po parametrima viskozitetu i cemu vec...
Tako da me to kostalo i zivaca i novaca i et imam ti sajle saltebla dobre ko nove! Poklonit cu ti ih ako ti bude do njih, al moj je savjet da prvo promjenis ulje u mjenjacu i to da uspes ono koje je predvidjeno za njega a ne neko 'najnovije i najbolje'
Uh sta sve iznapisah... nisam ovoliko tipko otko sam presto cosat sa zenom... :)
Javi za sajle, poklanjam


Poslano sa mog SM-G355H koristeći Tapatalk
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pitao sam mehanicara i kaze da je to "normalno"... i da mi motor lagano pusta ulje na glavi.... rupa bez dna...
Auto je tu najmanje kriv, to je trebalo prije kupovine ustanoviti... ili sad druga još veća greška, trebalo je to riješiti u sklopu velikog servisa. Pa bi ekstra trošak bio možda 500-700kn veći.
Kad se naknadno radi, ispast će dosta skuplje. Opet mora razmontiravati ovu distribuciju koju nedavno stavio, znači platit ćeš montiranje istih dijelova dva puta.

Pošteni mehaničar je trebao upozoriti na to, makar izgubio priliku za ekstra zaradu...

No dobro, sad prati rashladnu tekućinu, trebala bi biti bistra i bez masnih fleka. Isto tako prati razinu ulja i dali će na čepu biti kakve majoneze.
Kad tu počne pokazivati znakove sve ti je jasno.

sipa ga on u golfove sestice i bemwe-e... mora bit dobro.
Na ovo se treba okrenut i otići ća :D
I naravno kod svakog tko izusti ''100 %''. Takvi su 99% u krivu :grin:
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Auto je tu najmanje kriv, to je trebalo prije kupovine ustanoviti... ili sad druga još veća greška, trebalo je to riješiti u sklopu velikog servisa. Pa bi ekstra trošak bio možda 500-700kn veći.
Kad se naknadno radi, ispast će dosta skuplje. Opet mora razmontiravati ovu distribuciju koju nedavno stavio, znači platit ćeš montiranje istih dijelova dva puta.

Pošteni mehaničar je trebao upozoriti na to, makar izgubio priliku za ekstra zaradu...

No dobro, sad prati rashladnu tekućinu, trebala bi biti bistra i bez masnih fleka. Isto tako prati razinu ulja i dali će na čepu biti kakve majoneze.
Kad tu počne pokazivati znakove sve ti je jasno.



Na ovo se treba okrenut i otići ća :D
I naravno kod svakog tko izusti ''100 %''. Takvi su 99% u krivu :grin:
Kad kaze100posto, nije ti ga 100posto, 100posto! :)

Poslano sa mog SM-G355H koristeći Tapatalk
 

nero81

Active member
Donator foruma
Ma odmah mi je napomenuo za ulje da pusta ali kaze da ne smeta jer je zanemarivo i nije hitno. Ali da preporuca u god dana da to sredim. A sta se tice mjenjaca moj ide jako lagano. Sa 2 prsta saltam ali rucica plese na sve strane
 

Memphis

Active member
Pitao sam mehanicara i kaze da je to "normalno"... i da mi motor lagano pusta ulje na glavi.... rupa bez dna...
Ja bi isto rekao da su sajle ... a to kaj ti slini je dihtung glave stara boljka tog motora. Ako ti je počeo miješat ulje i vodu čim prije to saniraj jer će ti propast crijeva od vode ...
 

markan1000

Well-known member
ja sam prilikom kupnje isto imao problem s brtvom glave (za koji sam znao prije kupnje), i dobro kaže ivan, kad je već rađen veliki servis velika je šteta što nije i brtva riješena odmah i sve remenice. ja sam za to umanjio cijenu kupnje, odradio odmah i bok. sad ili za godinu dana, ako je planirano da auto bude duže vrijeme u kući, svejedno je sad ili za godinu dana... ali može i ovako se dug to kotrljati, bez problema, samo treba često pratiti stanje ispod haube.
 

DS9

Active member
Malo sam se raspitao i provjerio kod svog mehanicara koji mi je mjenjao ulje, koje mi je usuo i kakvo... Na sto ce on: Novo neko super ulje ful sinteticko sipa ga on u golfove sestice i bemwe-e... mora bit dobro.. Al da ce nabavit neko "drugo" jos bolje pa da probamo ito! Pa ak ne bude donjega morat cemo mjenjac na reparaciju il novi kaze to su taki mjenjaci kod francuza... ok javt ce mi za dan dva kad mu dodje to ulje!
I tako promjenim to ulje po drugi put i nestrpljivo cekam jutro i sta ce se pokazat!
Uglavnom: ujutro se prekrstim i upalim auto, vani je hladno ispod nule je... Ruka se trese trazim prvu i ubacam "ko u sir" mjenjac preporodjen salta ko kad je iz salona izasao..
Sta se desilo: zbilja je bilo do ulja u mjenjacu al mi je usuto krivo! Jer nije odgovaralo po parametrima viskozitetu i cemu vec...
Pošto je ovde dobro objašnjen slučaj, daću kraći! komentar:

Dakle na žalost po neki majstor ne ukapira koliko je bitan viskozitet ulja (na hladno i na vruće) pa se dešava kao u ovom slučaju da je algoritam odlučivanja po principu ako je ulje dobro za g6 i bmw - onda mora biti dobro i za npr. citroen. Sličan princip odlučivanja bi bio da ako su čizme dobre za nekog vojnika ili policajca onda mora da su dobre i za sportsko trčanje; ili ako je reket dobar za tenisera onda mora je dobar i za badminton Dakle logika u p.m., što reče Ivan jedino se okrenuti i otići ća.

Da bi bilo jasnije šta se dešavalo, suština priče je da citroenovi manuelni menjači (osim onih u tojotinom/citr. C1 tj. pgt 107) po pravilu zahtevaju ulja po normi PSA B71 2990 i 2315 - a obe norme podrazumevaju viskoznu gradaciju 75W-80.

Inače ta gradacija presdtavlja praktično najtanja transmisiona ulja i generalno uzevši za neki sitan procenat daju nižu potrošnju goriva u odnosu na uobičajena ulja iz gradacija 80W-90 a koja su često preporučena drugim proizvođačima (kao npr. navedenim golfovima ili bmblj).

Obe gradacije će najčešće uglavnom završiti posao (tj. vozač neće imati većih problema) - ali u uslovima vrlo niskih temperatura javljaju se ovako opisani problemi ukoliko je ulje bitno većeg viskoziteta od preporučenog.

Btw, ulja za manuelne menjače su po pravilu jeftina pogotovo što ih treba zameniti za nekih 60000-100000 km. Većina manuelnih menjača za citroene imaju potrebni volumen ulja 2 L, a tih dva litra koštaju 15-20 evra (u zavisnosti koji se proizvođač ulja odabere)

Preporučeno totalovo ulje je na tržištu i najjeftinije - pa se u pakovanju od 2 L (a ne 2x1 L) može naći i za nekih 13ak evra (mislim viđap sam to po Beogradu).

Dakle, Total Transmision Gear 8 75W-80 - i nema nikakve greške, a najverovatnije da je baš ono sipano u taj menjač za koji je majstor mislio da će mu biti dobro bembarino ulje (bilo bi dobro al` da je uzeo ono što sleduje za bmw menjač GS6-17BG/DG 6/1)

Kome je i sve to komplikovano - bilo koje ulje iz gradacije 75W-80 i to je to. ( i nikako 75w-90 ili 80W-90).

Posebna priča su API GL norme, ali je to kod citroenovih menjača u novijim vozilima (od npr. 2000. god) od nevelikog značaja. Takođe, različita ulja iz iste hradacije mogu biti različitog sastava baznog ulja - a ovo totalovo koje je preporučeno citroenima je po oravilu tzv. polusintetika, a takva ulja za citroene prave i ostali evropski proizvođači ulja (npr. Liqui Moly). Ni to nije od prevelikog značaja ako se ulje redovno menja (bez obzira što u tehničkoj dokumentaciji nigde nije ni navedeno da se transmisiono ulje menja), a ona ulja koja imaju veći uteo sintetike će uglavnom biti izdržljivija ua nekih do 20ak procenata (dakle ni to nije da se tera večno).

Just my 2 cents.

***

A kako stoje stvari kod tog ženomobila biće da je nešto do sajli ili eventualno poluga menjača. Na mojoj c3ojki je inače zatečen jedan (od dva) delimično oštećen plastični deo/zglob kojim se spajaju sajle i poluge menjača. Neko je to ranije verovatno pokušao da odvoji alatom - iako se odvaja običnim pritiskom ruke sa strane (na žabice/klik) pa slomio parče plastike. Ipak, i tako taljiga već sedam godina.

Srećno
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Sta rec, kratko i jasno! O ovome sam citao nakon vec rjesene situacije pa su mi stvari bile jasnije! Najveci nam je problem kad vjerujes da majstor zna sta radi! Od tad uradim 'domaci' prije odlaska mehanicaru!
Pozdrav trekijima, gdje god bili! :)


Poslano sa mog SM-G355H koristeći Tapatalk
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

nero81

Active member
Donator foruma


Steka mi mjenjac kada saltam. Ne klizi lijepo nego kao da zapinje negdje kada bacam iz cetvrte u trecu tj iz donje pozicije kad ga guram gore. Probao sam podmazati ali i dalje skljoca. I cini mi se da je problem u mehanizmu, a ne u sajlama. Koliko je tesko skinut te plastike oko rucke za bacit oko? I da li bi vidio uopce sta odavde?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Samo čupneš na gore cijeli taj gornji komad sa tipkama... pazi da ne počupaš prejako jer su tipke na kabelima. Njih treba odspojit da se sve makne
 
Na vrh